11 ایده برای پوشاندن، ترمیم، تزیین سوراخ و ترک دیوار گچی ساختمان + ویدیو

۱۱ ایده برای پوشاندن، ترمیم، تزیین سوراخ و ترک دیوار گچی ساختمان + ویدیو

۰
۱۱ ایده برای پوشاندن، ترمیم، تزیین سوراخ و ترک دیوار گچی ساختمان + ویدیو
نمره 4.4 از 14 رای

ترمیم سوراخ دیوار و تعمیرات ترک گچ دیوار به منظور جلوگیری از هزینه زیاد برای شما راهی آسان و ساده است. نشست ساختمان معمولا به دلایلی از جمله ترک در دیوار و خرابی های دیگر بستگی دارد. یکی از عادی ترین این خرابی ها ترک های روی دیوار هستند که با ۱۱ ترفند می توان به آسانی آن ها را تعمیر کرد. با آی آر میکس همراه باشید.

علت ترک خوردن و نحوه تعمیر و ترمیم سوراخ دیوار پشت بخاری و ..

Wall & Ceiling Repair Simplified: 11 Clever Tricks

علت ترک خوردن دیوار دلایل مختلفی دارد از جمله گرما، سرما و نشت های مختلف ساختمان که در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید ترک در ساختمان نوساز و قدیمی را از بین ببرید و همچنین می خواهیم ترفند های را به شما نشان دهیم که به وسیله آن ها می توانید ترک ها را بپوشانید و سطح دیوار خانه را ظاهری مناسب دهید. با آی آر میکس تا انتهای مطلب همراه باشید.

نحوه تعمیر و ترمیم ترک و سوراخ دیوار

بعضی از ترک های که روی دیوار ایجاد می شود با اینکه شما قسمتی از آن ترک را روی دیوار ترمیم کردید باز هم روی دیوار پیشروی می کند. شما می توانید برای پر کردن و پوشاندن و جلوگیری از پیشرفت ترک روی دیوار از اسپری های مخصوص این کار استفاده کنید که بهترین وسیله برای ترک های نازک هستند. اگر ترک دیوار شما نازک نیست اول با گچ آن را پر کنید سپس از اسپری استفاده کنید. دستور العمل اسپری خود را کامل بخوانید و قبل از شروع آن را تکان دهید برای نتیجه مطلوب بهتر است دو تا سه بار بر روی ترک دیوار اسپری کنید تا سطح صاف و یکدستی بوجود بیاید. بهتر است قبل از انجام این کار بر روی مقوا یا کاغذی این کار را امتحان کنید. زمان دهید محل ترک عمودی در دیوار کاملا خشک شود و بعد برای رنگ زدن روی محل ترمیم ترک دیوار اقدام کنید. اسپری مخصوص این کار را از فروشگاه های وسایل نقاشی ساختمان یا فروشگاههای آنلاین میتوانید خریداری کنید.

نحوه تعمیر و ترمیم ترک دیوار

وجود ترک گچ دیوار زیاد و عمیق می تواند ظاهر خانه شما را زشت کنند و این ترک های به دلالیل مختلف بوجود می آید. برای زیباتر کردن محیطی که زندگی می کنید بهتر است از کاغذ دیواری برای تزیین دیوار ترک خورده استفاده کنید. که بهترین گزینه برای ترمیم ترک دیوار گچی محسوب می شود. کاغذ دیواری ها در سایز ها و ضخامت های مختلفی در بازار وجود دارد. در قدم اول با گچ و کاردک تمام ترک های عمیق دیوار را پر کنید و با کاردک سطحی را که پر کردید را صاف و بتونه کنید. سپس با توجه به بودجه و اندازه ای که مد نظر شماست از فروشگاه یا فروشگاه های آنلاین، کاغذ دیواری مورد علاقه خود را خریداری کنید و برای تزیین ترک دیوار استفاده نمایید.

نحوه تعمیر و ترمیم ترک دیوار

نحوه استفاده از وصله در برای ترمیم سوراخ دیوار بدین گونه است که خیلی کار را بری ترمیم سوراخ آسان کرده است. محل سوراخ روی دیوار را اندازه بگیرید. برای بریدن چوبی که می خواهد در محل سوراخ دیوار قرار بگیرد از هر طرف چند سانت بیشتر در نظر بگیرید. محل سوراخ دیوار رو به اندازه که میخواهید از این چوب استفاده کنید به وسیله وسیله نوک تیز از دیوار جدا کنید و پایه های فلزی را به دیوار پیچ کنید و قطعه مورد نظر را وصل کنید.

ترمیم سوراخ دیوار

اگر توضیحات بالا برای شما گویا نبوده است می توانید از فیلم آموزشی زیر جهت ترمیم سوراخ دیوار در این بخش استفاده کنید.

نحوه تعمیر ترک و تزیین دیوار ترک خورده با قوطی آئروسل

قوطی اسپری آئروسل با حالت انفجاری و پاشیدن رنگ خیلی خوب ترک های دیوار را پوشش می دهد. شما با استفاده از اسپری آئروسل به راحتی می توانید ترک های دیوار خود را بپوشانید.  بهتر است چند سانت از بالا و پایین ترک را اسپری کنید تا سطح یکدستی داشته باشید. برای شروع اول روی کاغذ یا مقوای امتحان کنید و بعد پر کردن ترک دیوار را شروع کنید. در صورتی که بصورت ناخواسته قسمتی از دیوار مواد پاچیده شده با یک اسفنج خیس آن را سریع پاک کنید. برای خرید این اسپری به فروشگاه های رنگ ساختمان و یا آنلاین خریداری کنید.

ترمیم سوراخ دیوار

ساده ترین و راحترین ترمیم ترک دیوار با غلطتک یا رولر

استفاده از غلطتک بهترین روش برای پوشش ترک های دیوار است. زمانی که ترک های دیوار را با گچ  پر کردید و بتونه کردید بهتر است بهش زمان دهید تا کاملا خشک شود چون اگر روی گچ خیس رنگ بزنید گچ با رنگ حرکت می کند و ظاهری نامناسب روی دیوار به وجود میاورد. این غلطتک یا رولر را هم می توانید از تمامی فروشگاه های رنگ ساختمان یا آنلاین خریداری کنید.

ترمیم سوراخ دیوار

نحوه پوشاندن و ترمیم سوراخ دیوار با استفاده از صندلی، میز و ..

اگر ترک و سوراخ دیوار شما کوچک است و مایل نیستید آن را ترمیم کنید می توانید از وسایل خانه برای تزیین دیوار ترک خورده استفاده کنید تا ترک دیوار دیگر دیده نشود. استفاده از پایه های گلدان، میز، صندلی و کنسول ها یا هر شی دیگر بهترین گزینه برای پوشاندن سوراخ و ترک دیوار در کمترین زمان ممکن است.

ترمیم سوراخ دیوار

برای پوشاندن نواحی که سوراخ است یا ترک دارد از کلید و پریز استفاده کنید حتما نباید برق داشته باشد همین که باعث پوشاندن سوراخ و ترک دیوار شما می شود ظاهر خانه شما را زیباتر می کند. اگر هم اطراف پریز و کلید برق خانه شما سوراخ های به جود آمده است آن را باز کنید و با توجه به سوراخ یا ترک دیوار خود کلید و پریزی را انتخاب کنید که بزرگتر باشد تا کاملا سوراخ و ترک های دیوار را بپوشاند.

ترمیم سوراخ دیوار

انتخاب کنیتکس و رولکس بخاطر بافتی که دارد برای پوشش ترک های کوچک و بزرگ بر روی سقف و دیوار، بهترین گزینه است. سقف و دیوار را تمیز کنید و محل سوراخ و ترک را بتونه کنید سپس یک بار کاملا سقف را با قلمو کینتکس بزنید و زمان دهید کاملا خشک شود. برای نتیجه بهتر تا دو بار می توانید این کار انجام دهید فقط دقت کنید که تمام کنیتکس ها به اندازه و مرتب روی سقف و دیوار کشیده شده باشد. این مدل رنگ را هم می توانید از فروشگاه های نگ ساختمان یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

ترمیم سوراخ دیوار

اگر ترک در سقف ساختمان شما رخ داده است و به ترمیم سوراخ دیوار نیاز دارید از اسپری مخصوصی استفاده کنید که نازل آن به سمت بالاست. این اسپری ها برای تعمیر ترک دیوار و سقف استفاده می شود. وقتی با استفاده از بتونه ترک گچ دیوار و سقف را برطرف کردید می توانید از این اسپری برای همسطح کردن رنگ سقف و پوشاندن ترک سقف استفاده کنید. دو نوع اسپری مخصوص این کار وجود دارد که هر دو رو می توان روی بتونه استفاده کرد و نازل به سمت سقف دارند. این اسپری رنگی که می پاشد سایه روشن است و خیلی عالی سقف را یکدست می کند. این اسپری را می توانید از فروشگاه های رنگ ساختمان و یا آنلاین خریداری کنید.

ترمیم سوراخ دیوار

چند مرحله قبل نحوه وصله زدن در محل ترمیم سوراخ دیوار را توضیح دادیم. در این تصویر نحوه بتونه کردن محل سوراخ را مشاهده می کنید. برای اینکه بتوانید بتونه صافی برای ترمیم سوراخ و ترک دیوار داشته باشید از وصله ای به شکل زیر استفاده کنید که در سایز های مختلف می توانید از فروشگاه رنگ ساختمان تهیه کنید. سپس گچ را با کاردک بر روی آن بکشید و بگذارید تا کاملا خشک شود.

ترمیم سوراخ دیوار

اگر برای ترمیم سوراخ دیوار و ترک های دیوار وقت کافی ندارید یا مستاجر هستید و نمی خواهید هزینه زیادی بکنید بهتر است از ضرب گیرها برای تعمیر سوراخ دیوار استفاده کنید و اگر سوراخ در محلی پشت در ها قرار می گیرد برای تزیین دیوار ترک خورده از ضربه گیر برای پوشاندن سواخ دیوار استفاده نمایید.

ترمیم سوراخ دیوار

اگر قصد دارید تغییراتی در سرویس حمام و دستشویی داشته باشید پیشنهاد می شود پست آموزش تعویض کاشی های شکسته ( از کندن تا بند کشی کاشی) را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این پست ۱۱ ایده برای پوشاندن ترک دیوار را معرفی کردیم. نظرات خود را در زمینه ترمیم ترک دیوار گچی و تزیین دیوار ترک خورده با ما به اشتراک بگذارید همچنین می توانید پیشنهادات خود را درباره نحوه تعمیر ترک در ساختمان نوساز در بخش دیدگاه پست بیان نمایید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی