جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب با اسپری ضد رطوبت مو نلی و محصولات ضد وز مو

جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب با اسپری ضد رطوبت مو نلی و محصولات ضد وز مو

۰
جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب با اسپری ضد رطوبت مو نلی و محصولات ضد وز مو
نمره 2.5 از 2 رای

جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب یکی از موضوعاتی است که در آب و هوای مرطوب شما را وادار می کند تا به دنبال راه چاره ای برایش باشید. از طرفی خشکی مو باعث ریزش مو و شوره سر می شود. حالا برای اینکه هم موهای شما رطوبت خود را به عنوان آبرسان داشته باشد و هم این که ظاهر موهای شما حالت وز و فر نداشته نباشد امری مهم در کنار یکدیگر است. با آی آر میکس همراه باشید تا راه های برای حفظ رطوبت و هم جلوگیری از وز شدن مو با اسپری و .. را به شما آموزش دهد.

جلوگیری از فر شدن مو و علت وز شدن مو در هوای مرطوب و  استفاده از اسپری ضد وز مو و ..

How to Keep Hair From Curling With Humidity

با توجه به افزایش استفاده از لوازم برقی برای فر یا صاف کردن موها و زیاده‌روی در استفاده از آنها و همین‌طور همه گیر شدن خشکی مو، موخوره و ریزش مو، مراقبت از موها و توجه کردن به اقدامات پیشگیرانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر چه می‌توان از محصولات ضد وز مو بسیار متنوعی برای وز و فر مو استفاده نمود. شما با انجام مراحل زیر هم موی شما به عنوان آبرسان کوتیکول مو (خارجی ترین قسمت ساقه مو که مهمترین بخش ساقه است و وظیفه حفاظت از ریشه مو را دارد و کوچیکترین آسیب به آن باعث خشکی مو می شود) را احیا کند و هم ظاهر زیبایی داشته باشد. با آی آر میکس همراه باشید تا با روش های مختلف آبرسانی به وسیله اسپری ضد رطوبت مو آشنا شوید.

روش جلوگیری از فر شدن مو با کرم مرطوب و آبرسان، کاندیشنر و ..

استفاده از کرم مرطوب و آبرسان و کاندیشنر برای موهای فری و مجعد نقش بسیار مهمی برای سلامتی مو ایفا می کند. کاندیشنر یا نرم کننده ها به دو دسته تقسیم می شود: ۱- نیاز به آبکشی دارد ۲- نیاز به آبکشی ندارد. موهای فری و مجعد بیشتر از موهای لخت و صاف دچار خشکی و زبری می شود.

  • از کرم مرطوب و آبرسان مخصوص موهای مجعد برای خود استفاده کنید زیرا نتیجه خیلی بهتری برای موهای شما خواهد داشت.  نرم کننده ها بعنوان مرطوب کننده و آبرسان نقش مهم برای موهای آسیب دیده و خشک شما بازی می کند.
  • وقتی موهای خود را کاملا شستید آب آن را با دست بگیرید و سپس از کاندیشنر یا نرم کننده به موهای خود بزنید. اگر موهای شما فری و مجعد است از ریشه به انتها نرم کننده را بر روی سر ماساژ دهید. و اگر موهای شما لخت و صاف بود از انتهای مو به سمت ریشه ماساژ دهید.
  • وقتی موهای خود را شستین در آخرین مرحله نرم کننده بزنید و چند دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید.

جلوگیری از فر شدن مو

در این مرحله از یک نرم کننده عمیق برای از بین بردن و جلوگیری از فر خوردن مو استفاده کنید. استفاده از نرم کننده های عمیق سبب می‌شود که پوسته‌های لایه‌ی کوتیکول محکم به ساقه بچسبد و درخشندگی و جلای مو افزایش یابد. به محض تماس با مو اثر خود را اعمال نموده و باعث راحت‌تر شانه شدن موها می‌شود. وز موها را برای مدت طولانی (تا استحمام بعد) از بین می‌برد. این شامپو با استفاده از ترکیبات فعال و نرم کننده باعث تقویت و حفاظت از مو، حتی موهای رنگ شده و آسیب دیده می شود.

  • نرم کننده عمیق را روی مو ماساژ دهید و برای نتیجه بهتر مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بهش زمان دهید تا روی مو باقی بماند.  روی سر خود را با پلاستیک یا کلاه های مخصوص رنگ بپوشانید و در این مدت ۱۵ دقیقه به لیف زدن و .. مشغول شوید.
  • برای اینکه استفاده بهتری از نرم کننده های عمیق و کاندیشنر داشته باشید و رطوبت بهتر جذب مو شود. شامپو نرم کننده عمیق را داخل ظرفی در داخل آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. این روش باعث جذب بهتر نرم کننده ها به مو می شود.

جلوگیری از فر شدن مو

در این مرحله سعی کنید با کمک دست آب موجود در مو را بگیرید. و از حوله برای خشک کردن مو بعد نرم کننده استفاده نکنید زیرا استفاده مدام از حوله بعد حمام باعث وز شدن مو می شود. و بهتر است با کمک دست تا جایی ممکن آب موجود در مو گرفته شود. در صورتی که قصد استفاده از سشوار را داشتید سعی کنید فقط ریشه موها آن هم به صورت ملایم و بدون عجله خشک کنید تا موهای شما رطوبت خودش را از دست ندهد.

  • بهترین کار استفاده از دست برای گرفتن آب موجود در مو است.
  • یا میتوانید از حوله های نانو یا دستمال های نخی قدیمی برای گرفتن آب مو استفاده کنید. روش استفاده از پارچه نخی بدین گونه است که مو را بین آن قرار دهید و با فشار ملایم آب موجود در آن را بگیرید. برای اینکه موهای شما وز نشود حوله را بر روی سر نکشید.

جلوگیری از فر شدن مو

شامپو یا سرم نرم کننده و یا آبرسان را به آرامی بر روی موی خیس بریزید و به آن زمان دهید. با استفاده از این شامپو ها میتوانید به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده موهای آسیب دیده خود را ترمیم و وز مو را کم می کند.

  • برای نرم کننده مو میتوانید از روغن زیتون و … استفاده کنید تا رطوبت مو به خوبی جذب شود.
  • نرم کنند ها و سرم ها مخصوص مو های آسیب دیده مانند موهای رنگ شده و دکلره و .. می باشد و نتیجه خیلی عالی دارد.
  • در صورتی که موهای شما ضخامت خوبی دارد یا بر اثر رنگ کردن مو و دکره مو آسیب دیده بهتر است به صورت مدام از این نرم کننده عمیق یا سرم استفاده کنید.

جلوگیری از فر شدن مو

نحوه جلوگیری از فر شدن مو در موهای آسیب دیده و ..

اجازه دهید موهای شما کاملا خشک شود. برای خشک کردن موهای خود سعی کنید موهای خود را پریشان نکنید تا خشک شود چون باعث وز و فر می شود. اگر هم بطور کامل مو به صورت طبیعی خشک شود موها پوف می کنند.

  • بهتر است مو بصورت طبیعی و بدون استفاده از حوله یا سشوار و وسایل اتو برقی خشک شود. تا رطوبت مو حفظ شود و موهای شما وزی و فر نشود.
 

با استفاده از برس موی و سشوار موهای خود را خشک کنید. که باز هم باعث اذیت شدن مو و کاهش رطوبت موی شما می شود. به آرامی و از برس های موی برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید تا موهای شما حالت فری و وزی به خودش نگیرد.

جلوگیری از فر شدن مو

اطمینان حاصل کنید که موهای شما کاملا خشک است. خیلی مهم است که مو کاملا خشک باشد چون اگر  در محیطی هستید که هوای مرطوبی داشته باشد مو مرطوب شما هم رطوبت را از محیط جذب می کند و مو حالت وز و فری پیدا می کند. پس مطمئن شوید موی شما کاملا خشک شده است و بعد از این که موی شما کملا خشک شد قبل از خروج از خانه از اسپری ضد رطوبت مو استفاده کنید.

  • در قسمت های از مو که نمی خواهید وز و فر شود استفاده کنید. اسپری ضد وز مو در هر هوای مرطوبی باعث جلوگیری از وز و فر شدن مو می کند.

جلوگیری از فر شدن مو

در هوای مرطوب از اتو های صاف کننده مو استفاده نکنید. حتی اگر قبل از رفتن از خانه موهای خود را بشویید. مو بیشتر مستعد فر و وز شدن قرار میگیرد. اتو مو باعث خشک شدن موی شما می شود و در مجاورت با هوای مرطوب موهای شما وزی و فر می شود. پس در روزهای و محیط های مربطوب موهای خود را اتو نکشید.

  • اگر نمی خواهید از اتو کردن مو بگذرید بهتر است برای جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب از اسپری ضد وزی مو استفاده کنید.

جلوگیری از فر شدن مو

روش جلوگیری از فر شدن مو با اسپری ضد رطوبت و وز مو نلی

برای جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب بهترین انتخاب، استفاده از اسپری ضد وزی مو برای از بین بردن و رفع وز و کاهش الکتریسیته ساکن روی موها، افزایش درخشندگی و لطافت موها، جلوگیری از گره خوردن بیشتر مو مهم است.

  • اگر مایل هستید موهای خشک و بدون وزی داشته باشید از این مدل اسپری ضد وز مو استفاده کنید.

جلوگیری از فر شدن مو

موهای خود را زمانی که مو رطوبت دارد شانه کنید چون شانه کردن مو در این حالت بسیار راحت است. و شانه کردن مو خیس باعث کاهش وز و فر شدن بعد از خشک شدن می شود. برای جلوگیری از فر خوردن مو از شانه با دانه بزرگتر استفاده کنید.

  • در صورت ممکن از روش های دیگر در هوای مرطوب برای مو خود استفاده نکنید.

جلوگیری از فر شدن مو

موهای خود را جمع کنید. با جمع کردن مو، باعث می شود رطوبت مو حفظ شود. و یا با کلیپس یا گیره سر موه های خود را محکم کنید. در این صورت رطوبت نمی گذارد موهای شما فری یا وزی شود و باعث کاهش ریزش مو شما خواهد شد. با وجود اسپری های ضد وز دیگر جایی برای نگرانی نمی ماند. و در آخر روز وقتی موهای خود را باز کنید بجای موهای خشک و زبر موهای نرم و لطیفی خواهید داشت.

  • از دیگر روش ها برای پوشاندن مو ها در هوای مرطوب و بستن کل مو به بالای سر یا بافتن آن استفاده کنید.
  • اگر قرار نیست برای مدت طولانی در آب و هوای مرطوب باشید برای جلوگیری از فر شدن مو در هوای مرطوب می توانید از کلیپس برای بستن مو یا کلاه و یا روسری استقاده کنید.

جلوگیری از فر شدن مو

برای جلوگیری از فر خوردن مو، کراتین کردن یکی دیگر از روشهای رایج است. کراتین باعث احیا و آب رسانی بیشتر به موهای آسیب دیده می شود. کراتین کردن به صورت موقت باعث صاف و لخت شدن مو شما می شود. البته این روش دائمی نیست و با رویش مو جدید ، دوباره مو وزی و خشک می شود.

  • یادتان باشد که برای جلوگیری از فر شدن مو، کراتین کردن مو روش دایمی برای از ببین بردن وز مو نیست. رطوبت موجود در مو باعث سلامت بهتر مو می شود. موها رطوبت خود را از هوا میگیرند. و این موضوع شامل تمام مدل موی می باشد : صاق، فری و …
  • موهای که رطوبت خود را از دست دادند موهای هستند که بصورت مدام رنگ زده می شوند که به مرور باعث خشکی مو می شود.
  • موهای خشک حتی رطوبت هوا را هم جذب می کنند. زیرا مو ها در حالت خشک دچار وزی مو و فر و.. می شود.

جلوگیری از فر شدن مو

پشنهاد می  کنیم برای جلوگیری از ریزش مو، پست روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا، چای سبز و .. در خانه را معالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این پست آی آر میکس سعی کردیم علت وز شدن مو در هوای مرطوب را برشماریم شما نیز می توانید تجربیات و پیشنهادات خود را در زمینه علت وز شدن مو در هوای مرطوب را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی