درمان قطعی و گیاهی بوی بد پا در طب سنتی، اسپری رفع بوی بد پا، حنا و بوگیر پا

درمان قطعی و گیاهی بوی بد پا در طب سنتی، اسپری رفع بوی بد پا، حنا و بوگیر پا

۰
درمان قطعی و گیاهی بوی بد پا در طب سنتی، اسپری رفع بوی بد پا، حنا و بوگیر پا
نمره 1.5 از 2 رای

درمان گیاهی بوی بد پا بهترین اقدامی است که شما به راحتی میتوانید برای درمان قطعی بوی بد پا استفاده کنید. با گرم شدن هوا مشکل بوی بد پا در این فصل آزاد دهنده است. اگر بوی پا شما اذیت کننده است نگران نباشید با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه درمان گیاهی بوی بد پا را به شما آموزش دهیم.

درمان گیاهی بوی بد پا با پودر تالک، جوش شیرین، پودر نشاسته ذرت و …

How to Get Rid of Foot Odor

برای رفع سریع بوی پا و راهی آسان بهترین گزینه استفاده از صابون و دستمال های مرطوب ضد باکتری است. پای خود را آب گرم و صابون بشویید و یا از دستمال های مرطوب ضد باکتری استفاده کنید. بعد از شستن پای خود را بطور کامل خشک کنید تا باکتری های موجود کاملا از پا، پاک شود. اگر از کفش های ورزشی در طول روز استفاده می کنید سریعترین روش برای رفع بوی بد پا استفاده از جوش شیرین در داخل کفش است. مقداری در کفش مورد نظر خود بریزید و بهش زمان دهید تا کاملا رطوبت کفش از بین برود و بوی خوبی بگیرد. اگر این دو راه نتیجه دلخواه شما را برای رفع بوی بد پا نداد آی آر میکس پیشنهاد می کند در ادامه همراه باشید تا درباره درمان گیاهی بوی بد پا صحبت کنیم.

درمان بوی بد پا در طب سنتی

فقط شستن تنها باعث رفع بوی بد پا نمی شود و همینطور استفاده از صابون و آب گرم به تنهایی کفایت نمی کند. یادتان باشد زمانی که پای خود را با شوینده و آب گرم شستید هدف از بین رفتن باکتری ها بر روی پا است. پس حتما بین انگشتان خود را به وسیله برس و .. کاملا بشویید تا باکتری ها از بین برود. برای رفع باکتری ها در کف پا از سنگ پا استفاده کنید.

درمان گیاهی بوی بد پا

یکی از مهمترین نکاتی که بعد از شستن پا برای رفع بوی بد پای دختر، پسر و .. باید انجام شود. خشک کردن کامل پا با حوله است. یادتان باشد کل پا، بین انگشتان، کف پای خود را خشک کنید. زیرا رطوبت در بین انگشتان باعث بوجود آمدن باکتری می شود. پس با دقت و حوصله پای خود را خشک کنید و بین انگشتان را هم فراموش نکنید.

درمان گیاهی بوی بد پا

برای ضد عفونی کردن پا و انگشتان از کرم ضدغفونی کننده مخصوص پا استفاده کنید. این ضدعفونی کننده های پا و دست جلو رشد باکتری ها را کاهش می دهد. آنتی باکتری، ضد میکروب، ضد قارچ، ضد بو می باشد و دیگر از بوی بد پا راحت می شوید و کفش های شما کمتر بوی بد پا میگیرد.

درمان گیاهی بوی بد پا

برای درمان گیاهی بوی بد پا از اسپری های ضد تعریق استفاده کنید. اسپری ضد تعریق جهت جلوگیری از تعریق زیاد، از بین برنده باکتری های بوی بد، ضدقارچ و باکتری می باشد. پا خود را شسته و کامل خشک نمایید. سپس محلول را بر روی پا و انگشتان خود اسپری نمایید. مهمترین زمان مصرف شب قبل از خواب است. استفاده از اسپری رفع بوی بد پا، به شما کمک می کند در طول روز پای بدون بو و با طراواتی داشته باشید.

  • اسپری های ضد عرق همیشه با الکترولیت ها در عرق واکنش می دهد. اسپری ضد عرق پا باعث مسدود شدن مجرای عرق در پا می شود. از آنجایی که پا به عنوان بزرگترین محل وجود غدد دارای بیش از ۲۵۰،۰۰۰ نقش مهمی در ایجاد بوی بد پا دارد. با استفاده از اسپری رفع بوی بد پا بهترین راه ممکن است.
  • یادتان باشد حتما قبل از خواب از اسپری رفع بوی بد پا استفاده کنید. چون اگر بخواهید قبل از رفتن از خانه از این اسپری بزنید باعث خیس شدن و لغزنده بودن پا در کفش می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

مخلوطی از ۱/۲ سرکه معمولی و ۱/۲ الکل را داخل ظرفی بریزید. از این محلول به صورت روزانه به عنوان درمان گیاهی بوی بد پا استفاده نمایید. این محلول را در بین انگشتان پای خود اسپری کنید. سرکه و الکل برای پوست ای شما هیچ ضرری ندارد. سرکه قارچ را می کشد و الکل باعث مهار یا کشتن باکتری می شود. استفاده مستمر از این محلول کمک می کند تا برای همیشه از شر قارچ های موجود در پا راحت شوید.

  •  چند قاشق غذاخوری از نوشابه های گازدار و روغن زیتون اضافه کنید، هر دو آنها برای رفع بوی بد پا بسیار موثر است.

در ادامه سه تا پودر: ۱ -تالک، ۲- جوش شیرین، ۳- نشانه ذرت را برای رفع بوی بد پا به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از پودر ها هم مانند اسپری های ضد تعریق است. قبل از استفاده پای خود را با آب گرم بشویید و کامل خشک کنید سپس پای خود را به پودر تالک آغشته کنید. یادتان باشد بین انگشتان پا را هم پودری کنید.

  •  اگر شما پوست خشکی دارید پودر تالک برای درمان گیاهی بوی بد پا، گزینه مناسب نیست. چون باعث خشکی پوست پای شما می شود. پودر تالک محیط پوست شما را سرد نگه می دارد و از عرق کردن پا جوگیری می کند.

  • پودر جوش شیرین حالت قلیایی در پا ایجاد می کند و بهترین گزینه برای از بین بردن باکتری و قارچ ها می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از پودر جوش شیرین باید به صورت موقت باشد زیرا استفاده مستمر از پودر جوش شیرین به مرور زمان به خاطر خاصیت قلیایی که دارد باعث عفونت های مختلف در پا می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

  • بعد از شستن و خشک کردن پاها به آنها نشاسته ذرت بمالید. استفاده از نشاسته ذرت می‌تواند تعریق پا را فورا قطع کند. نشاسته ذرت باعث جذب سریع عرق در پا می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا از کفش های جلو باز استفاده نمایید. زیرا جریان هوا باعث کاهش عرق کردن پا می شود و پای شما را سرد نگه می دارد و زمانی که پا عرق می کند چون در مجاورت هوا قرار دارد عرق زودتر تبخیر می شود.

  • در فصل سرما از کفش و بوت های چرم استفاده کنید تا گردش هوا به راحتی در جریان باشد. استفاده از کفش های پلاستیکی را کنار بگذارید که مهمترین عامل بوی بد پا می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

حتما هر روز برای رفع بوی بد پا جوراب های خود را عوض کنید. هیچ وقت از یک جوراب دو بار استفاده نکنید که باعث بوی شدید بد پا می شود. قارچ ها و باکتری ها موجود در جوراب های کثیف باعث مشکلات پوستی در پا می شود. پس حتما جوراب ها را به صورت روزانه عوض کنید به خصوص اگر پاهای شما بشدت عرق می کند.

  • اگر شما کفش های جلو باز استفاده می  کنید اشکالی ندارد که از یک جوراب دو بار استفاده کنید فقط مطمئن شوید که جوراب شما رطوبت نداشته باشد.

درمان گیاهی بوی بد پا

  • برای شستن جوراب های خود از ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای شستن، جوراب را زیر و رو کنید تا قسمت داخلی جوراب به صورت کامل شسته شود. همیشه از جوراب های نخی برای رفع بی بد پا استفاده کنید. هیچ وقت از جوراب های پلاستیکی استفاده نکنید علاوه بر عرق کردن خیلی سریع پا، باعث به وجود آمدن قارچ و باکتری بین انگشتان پا می شود و رطوبت  را در خودش نگه می دارد.

درمان گیاهی بوی بد پا

برای درمان گیاهی بوی بد پا از بکینگ پودر سودا (جوش شیرین) در داخل کفش استفاده نمایید. زیرا همانطور که در بالا توضیح دادیم باعث جذب رطوبت و بوی بد پا می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

اگر کفشی بوی بد عرق پا گرفته است از چوب گل میخک استفاده نمایید بدین صورت که اگر کفش خود را به مدت چند روز لازم ندارید در فضای باز قرار دهید و چوب گل میخک را درون کفش بریزید. بعد از چند روز بوی بد پا کفش از بین می رود.

درمان گیاهی بوی بد پا

برای درمان گیاهی بوی بد پا از کفی های چوب سدر استفاده کنید. علاوه بر تراشه چوب سدر شما می توانید کفی های چوب سدر استفاده نمایید. اسانس های طبیعی چوب سدر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند که با باکتری ها مبارزه می کنند و به درمان و پیشگیری از بوی پا، پای ورزش، و قارچ ناخن کمک می کنند. این روش هم راهی مناسب برای رفع بوی بد پا است که لازم نیست ماننده پودر تالک و .. به صورت روزانه انجام شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

کفش های خود را در فضای باز به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید تا بوی بد پا در مجاورت با جریان هوا از بین برود و رطوبت های موجود در کفش که باعث قارچ و باکتری هستند کاملا خشک شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

  • از کفی های مناسب برای رفع رطوبت موجود در کفش استفاده نمایید. وجود رطوبت باعث شدید شدن بوی عرق پا و بیماری پوستی در پای شما می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

بسیاری از کفش های ورزشی قابل شستشو هستند. پس حتما بصورت مرتب کفش های خود را در ماشین لباسشویی بشویید. بعد از شستن به کفش زمان دهید تا کاملا خشک شود. قبل از پوشیدن کفش ها از خشک بود کفش مطمئن شوید.

درمان گیاهی بوی بد پا

هر زمان و در اولین فرصت در هر کجا هستید می توانید کفش های خود را از پا در بیاورید تا سریع تر رطوبت موجود در پا و کفش تبخیر شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

بعد از شستن کفش ها در ماشین لباسشویی برای خشک کردن از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید. تا کاملا آب آن گرفته شود. خشک کن رطوبت را از بین می برد زیرا باکتری ها باعث ایجاد بو می شوند و کفش های خود را به مدت طولانی از بی بد پا و باکتری ها حفظ کنید.

درمان گیاهی بوی بد پا

درمان گیاهی بوی بد پا در خانه

از سفید کننده برای بوی بد پای دختر، پسر و .. استفاده کنید. حدود دو قاشق غذاخوری از سفید کننده را به یک تشت آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز برای یک هفته بشویید. و بعد از خشک کردن پا از کرم های مرطوب کننده و چرب استفاده نمایید

درمان گیاهی بوی بد پا

  • برای درمان بوی بد پا در طب سنتی جوراب های خود ا با سفید کننده بشویید. اگر کفش شما این قابلیت را هم دارد از سفید کننده برای رفع بوی بد پا در کفش هم استفاده کنید. سفید کننده را داخل کفش ریخته و می گذارید حدود ۹۰ دقیقه بماند و بعد کفش خود را با آب بشویید و بگذارید کاملا خشک شود و سپس از کفش مورد نظر استفاده نمایید.

درمان گیاهی بوی بد پا

رفع بوی بد پا با حنا و چای هم بهترین راه برای درمان بوی بد پا در طب سنتی محسوب می شود. چای را داخل آب گرم بریزید و پای خود را به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید برای نتیجه بهتر یک هقته این کار را انجام دهید. یادتان باشد اسید تانیک موجود در چای باعث خشکی پوست پای شما می شود. بعد از قرار دادن پا در محلول چای از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

درمان گیاهی بوی بد پا

نمک یکی از گزینه درمان گیاهی بوی بد پا است. نصف فنچان نمک در در د لیتر آب گرم حل کنید و ای خود را در محلول نمک و آب قرار دهید به بعد برای نتیجه بهت پای خود را نشویید و فقط کاملا خشک کنید. نمک هم روش سریع برای بوگیر پا کف پا محسوب می شود.

درمان گیاهی بوی بد پا

از محلول جوش شیرین و نوشابه برای رفع بوی بد پا به عنوان بوگیر پا استفاده نمایید. نوشابه و جوش شیرین را محلول کنید و پای خود را داخل آن قرار دهید. خاصیت قلیای جوش شیرین مانع رشد باکتری ها  قارچ ها می شود.

از پودر بچه برای درمان بوی بد پا در طب سنتی را در کفش خود بریزید. استفاده از پودر بچه یا نوشابه های گازدار در کفش ها و جوراب های شما کمک می کند تا باعث کاهش بوی بد پا می شود. استفاده از سنگ پا بصورت روزانه هم باعث کاهش بوی بد پا می شود و از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می کند.

درمان گیاهی بوی بد پا

در آخر پیشنهاد می کنیم برای درمان رفع بوی بد دهان خود، پست درمان قطعی و گیاهی رفع بوی بد دهان ناشی از معده، رژیم غذایی، سینوزیت را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درمان گیاهی بوی بد پا و.. را به شما آموزش دادیم. شما می توانید روش های دیگری برای درمان بوی بد پا در طب سنتی با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی