چگونه سریع بخوابیم؟ آشنایی با وسیله ها و اقداماتی برای نشنیدن صدا موقع خواب

چگونه سریع بخوابیم؟ آشنایی با وسیله ها و اقداماتی برای نشنیدن صدا موقع خواب

۰
چگونه سریع بخوابیم؟ آشنایی با وسیله ها و اقداماتی برای نشنیدن صدا موقع خواب
امتیاز دهی به نوشته

خوابیدن در سر و صدا کاری غیر ممکن و آزاد دهنده است، بدن برای حفظ سلامتی به خواب کامل در شب نیاز دارد و اگر خواب ما کامل نشود دچار بیماری های دیابت، بیماری قلبی و افزایش وزن می شویم. اقدامات متعددی برای کم کردن سر و صدای ناخواسته وجود دارد در ادامه با آی آر میکس همراه باشید.

بررسی راه های خوابیدن در سر و صدا و چگونه سریع به خواب برویم

How to Sleep With Lots of Noise

افرادی کمی هستند که در سر و صدای شب به محض گذاشتن سر بر روی بالش به خواب می روند. کمبود خواب کافی و با کیفیت، روی تمام جنبه های زندگی ما تاثیر می گذارد. از وضعیت سلامتی و خلق و خوی ما گرفته تا بازدهی مناسب در هنگام کار. آی آر میکس قصد دارد به انواع روش ها و وسیله ای برای نشنیدن صدا موقع خواب بپردازد.

تغییر اتاق خواب برای کاهش آلودگی صوتی موقع خواب

اگر دیوار مشترکی با همسایه دارید که سر و صدای که از آن می آید اذیت کننده است یا از خیابان صدای زیادی می شنوید. گذاشتن مبل در کنار این دیوار ها باعث کم شدن آلودگی صوتی می شود.

  • تخت خود را به سمت اتاقی که دیوار مشترک ندارد حرکت دهید. مثلا اگر یک دیوار را در یک ساختمان آپارتمان با همسایه شما مشترک است . اتاق خواب را در در محلی قرار دهید که دیوار مشترکی با همسایه پر و صدا خود نداشته باشد.
  • قرار دادن وسایل بزرگ و ضخیم از مبلمان در برابر دیوار کمک بزرگی به کاهش نفوذ سر و صدا می کند. سعی کنید از قفسه بزرگ در برابر دیوار استفاده نمایید و آن را با کتاب ها پر کنید تا مانع از شنیدن صدا شوید.

خوابیدن در سر و صدا

برای جلوگیری از آلودگی صوتی که از آن طرف دیوار می آید از عایق استفاده نمایید. وقتی دیوار ها با پنل و .. عایق می شود سر و صدای کمتری از بیرون به داخل خانه می آید.

  • از عایقی استفاده کنید که نسبتا همه صدا ها را پوشش دهد.
  • از آکوستیک به عنوان عایق صدا برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

خوابیدن در سر و صدا

اگر هنگام راه رفتن زمین خانه شما به صدا در می آید از فرش  برای کنترل صدا موقع راه رفتن استفاده نمایید.

  •  از کفپوش های از جنس چوب پنبه استفاده کنید.
  • اگر شما نمیخواهید از موکت استفاده کنید فرش هم گزینه بسیار خوبی برای پوشاندن کف منزل شما است.
  • اگر شما اتاق زیر شیروانی دارید برای پوشاندن کف آن برای جلوگیری از سر و صدا از فایبر گلاس با قطر ۵ سانت استفاده کنید.

خوابیدن در سر و صدا

اگر سر و صدای بیرون از پنجره های شما عبور می کند سعی کنید از پرده های بلند استفاده کنید. این کار قطعا برای شما هزینه خواهد داشت ولی عامل موثر جهت کاهش آلودگی صوتی جهت خوابیدن در سر و صدا است.

  • بهترین کار جهت جلوگیری از سر و صدا بیرون نصب شیشه های دو جداره است. که نقش بسیار موثری جهت قطع آلودگی صوتی در خانه است
  • پرده های پاییزی بخاطر ذخامتی که دارد باعث کاهش سر و صدای به داخل خانه می شود.
  • درزهای بین پنجره ها را بررسی کنید که خود عامل نفوذ سر و صدا به داخل خانه می شود. از درزگیر ها برای رفع سر و صدا بیرون به داخل استفاده نمایید.

خوابیدن در سر و صدا

وسیله ای برای خوابیدن در سر و صدا: با گوشگیر ضد صدا، گوشی ضد صدا برای خواب و ..

استفاده از صدای نویز سفید باعث کم تر شدن آلودگی های صوتی محیط می شود. صدای نویز سفید با صدای ملایم باعث خوابیدن در سر و صدا می شود. برای همین که صدای سفید یک صدای یکنواخت در هر فرکانس شنیداری محسوب می شود.

  • صدای نویز سفید اختلاف بین صدای پس زمینه معمول و صداهای ناگهانی را کاهش می دهد. مانند ضربه زدن به درب یا صدای خودرو، که می تواند خواب را متوقف کند.
  • شما می توانید دستگاه صدای نویز سفید را خریداری کنید و آهنگ ها با صدای نویز سفید را دانلود کنید و برای سریعتر خوابیدن در سر و صدا آن را هنگام خواب پخش کنید.

خوابیدن در سر و صدا

اگر شما دسترسی به دستگاه نویز سفید ندارید و یا نمیخواهید خریداری کنید میتوانید برای جلوگیری از صداهای آزار دهنده از رادیو و تلویزیون هنگام خواب استفاده کنید. اما تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از رادیو در تمام شب الگوی خوابیدن را دچار مشکل می کند. برای نتیجه بهتر توصیه می کنند از یک تایمر برای تنظیم میزان روشن بودن رادیو در شب استفاده کنید.

خوابیدن در سر و صدا

گوشگیر ضد صدا راهی موثر و ساده برای خوابیدن در سر و صدا است. حتی شما میتوانید از این گوشگیر ضد صدا در کنار صدای نویز سفید هم استفاده کنید. این گوشی ضد صدا برای خواب را میتوانید از داروخانه خریداری کنید و هم به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید.

  • قبل از قرار دادن گوشگیر ضد صدا در داخل گوش، همیشه دست های خود را بشویید تا خطر ابتلا به عفونت را کم کنید.
  • برای بیرون آوردن، گوشگیر ضد صدا را به آرامی به سمت بیرون بکشید.
  • هر نام تجاری محصول خود را به شکل متفاوتی می سازد و شما ممکن است از نام تجاری دیگری برای قطع کردن سر و صدای محیط هم استفاده کنید .
  • قبل از استفاده از گوشگیر ضد صدا دستور پزشکی آن را مطالعه کنید. آنها می توانند باکتری ها را به کانال گوش منتقل کنند و باعث عفونت گوش شما شود. علاوه بر این می تواند صداهای مهم مانند صدای زنگ هشدار خود را برای بیدار شدن، زنگ هشدار دود و یا صدای کسی را دیگر به هیچ عنوان نشنوید پس در استفاده از این گوشگیر ها محتاط باشید.

خوابیدن در سر و صدا

مشکلات مربوط به آلودگی صوتی میحط زندگی در هنگام خوابیدن در سر و صدا

منشا سر و صدا را شناسایی کنید. و علت سر و صدای که نمیگذارد سریع به خواب برویم را پیدا کنید و جهت رفع آن اقدام کنید. این سر و صدا ها به علت های مختلفی بستگی دارد:

  • در بیشتر مواقع سر و صدای ناخواسته توسط همسایه ایجاد می شود. یا در حال گوش دادن به موسیقی هستند یا در ها را محکم می بندند یا در کنار زن و شوهری پر سر صدا زندگی می کنید.
  • بستگی به محل زندگی شما سر و صداها متفاوت و کم و زیاد هستند. سر و صدای باشگاهها، رستورانها، فرودگاه، قطار و بزرگراهها و …

خوابیدن در سر و صدا

با همسایگان پر سر و صدا صحبت کنید. لازم نیست با همسایه خود به تندی صحبت کنید همین که بگوید سر و صدای شما باعث می شود نتوانم بخوابم کافی است.

  • اگر همسایه شما سرو صدای زیادی دارد همان لحظه با او صحبت نکنید چون باعث بحث و دعوا می شود. چند روز صبر کنید و بعد با همسایه خود درباره آلودگی های صوتی که بوجود می آورد حرف بزنید.
  • برای کنترل سر و صدای همسایه خود از پلیس استفاده نکنید چون باعث خشمگین شدن همسایه خود می شوید. بهترین راه صحبت آهسته و منطقی با او است.
  • سعی کنی با مهربانی و دوستانه درباره سر و صدای که بوجود می آورد صحبت کنید.
  • سپس درباره سرو و صدا صحبت کنید و به عنوان مثال بگوید خیلی زیبا گیتار می نوازید ولی ممنون میشم اگر از ساعت ۱۱ شب این کار را انجام ندهید چون صبح زود باید بیدار شوم و به محل کارم بروم.
  • اگر شما فکر می کنید که نمیتوانید به آرامی صحبت کنید از یک نفر که دارای فن بیان خوبی است دعوت کنید تا با همسایه شما صحبت کند.

خوابیدن در سر و صدا

اگر سر و صدای بیرون از خانه است مثلا به علت ساخت و ساز، ترافیک و .. میتوانید به نماینده های شهرداری یا کسانی که مسئول این امور هستند شکایتی بنویسید تا ماموران آنها به این سر و صدای شهری رسیدگی کنند. و شاید مجبور شوید این شکایت از تولید سر و صدا توسط همسایه خود را به شورای شهر ببرید تا برای ادامه آن رای گیری شود.

  • ثبت شکایت بخاطر سر و صدای اطراف خانه در هر شهری با توجه به قوانین آن متفاوت است. اگر اطلاعی از روند ثبت شکایت درباره این آلودگی های سر و صدا ندارید میتوانید در اینترنت راه مناسب منطقه خود را پیدا کنید. یا با یکی از نماینده های شورای شهر خود درباره جلوگیری از آلودگی صوتی در محله خود را تحقیق کنید.

خوابیدن در سر و صدا

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آشنایی با بهترین روش رفع نگرانی و کاهش استرس در زندگی شخص شما را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره این که چگونه سریع بخوابیم را با شما کاربران گرامی صحبت کردیم. به نظر شما بهترین وسیله ای برای نشنیدن صدا موقع خواب چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی