آموزش گام به گام روش ساخت علف زن برقی یا چمن زن با وسایل در خانه

آموزش گام به گام روش ساخت علف زن برقی یا چمن زن با وسایل در خانه

۱
آموزش گام به گام روش ساخت علف زن برقی یا چمن زن با وسایل در خانه
نمره 4 از 4 رای

ساخت ماشین چمن زن ، برش چمن ضمن اینکه باعث استمرار رشد و شادابی آن می شود، چشم انداز خوبی هم به آن می دهد. بر همین اساس سرزنی چمن ها در فواصل معینی از سال صورت میگیرد. برای سرزنی چمن از ماشین های چمن زن استفاده می شود. ارتفاع برش با توجه به فصل و هدف از چمن کاری متفاوت است. چمن زن ها در انواع دستی بدون موتور، دستی موتوری و موتوری وجود دارند. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه ساخت علف زن برقی به شما آموزش دهیم.

ساخت چمن زن برقی کوچک با استفاده از میله فلزی، چرخ چوبی، مته برقی و ..

Electric Lawn Mower

جایی که من زندگی می کنم بسیار سر سبز است. من به یک ماشین چمن زنی نیاز داشتم و متوجه شدم دستگاه علف زنی بسیار گران است. برای همین تصمیم گرفتم که خود اقدام به ساخت ماشین علف زنی برقی کنم. ساختمان این ماشین ها از سه قسمت عمده یعنی موتور محرک، واحد برش و شاسی تشکیل شده است. در نوع دستی غیر موتور قدرت مورد نیاز از طریق چرخ های زمین گرد تأمین می شود. چمن زن برقی وسیله ای است که به کمک یک یا چند تیغه گردان چمن را در ارتفاع مشخصی قطع و یا کوتاه می کند. تیغه ممکن است به وسیله دست ، هل دادن رو به جلو (مکانیکی) و یا به کمک موتور الکتریکی یا موتور بنزینی به چرخد . برخی از ماشین های چمن زنی نیز قابلیت کود پاشی و یا جمع آوری چمن های بریده شده را نیز دارند. با آی آر میکس همراه باشید.

روش ساخت ماشین چمن زن: تیغه، چهار چوب فلزی، نصب بلبرینگ و..

همانطوری که گفته شد توان مورد نیاز این چمن زن ها از طریق چرخ های زمین گرد تأمین میشود و واحد برش آن از نوع تیغ های استوانه است. کاربرد این چمن زن در قطعات کوچک یعنی کمتر از  ۵۰۰ متر مربع میباشد و نحوه کار بدین ترتیب است که تعدادی تیغه منحنی وار طوری روی یک محور نصب شده اند که با ایجاد شکل استوانه ای در هر لحظه یک نقطه از تیغه ها با چمن درگیر می شود. تیغه یک قطعه مستطیل شکل از آهن است. من آن را از یک اره دستی قدیمی (که توسط نجار استفاده می شود) قطع کردم و لبه ها را در یک کارگاه تیز کردم و یک سوراخ در مرکز آن بوجود آوردم و پیچ را مانند تصویر زیر در چوب قرار دادم.

ساخت ماشین چمن زن

مطابق شکل زیر برای ساخت ساخت ماشین چمن زن به یک چهار چوب آهنی نیاز داریم که برای ساخت این پایه میتوانید از تولید کنندگان پنجره استفاده نمایید. ۶ میله ای آهنی که با توجه به ابعاد دلخواه و پیچ ساخته شده است. استفاده از واشر برای بستن هر پیچ لازم و ضروری است.

ساخت ماشین چمن زن

این قطعه همان متصل کردن مته به علف زن برقی است. که در تصویر زیر برای شما جداگانه آوردیم. این قطعه در تمام کارگاه های در و پنجره سازی ساخته می شود. ساختن این قطعه باید با دقت انجام شود و تمام پیچ و مهره ها در سر جایی خودش قرار بگیرید. دستگاه علف زنی و اتصالات و پیچ ها را با توجه به همسطح شدن با خودتان بسازید. در نهایت این دو پیچ و مهره های به انتهای آن وصل می شود و در جای خود در چارچوب فلز قرار می گیرد. بدن مته برقی از طریق سوراخ دایره ای عبور می کند و توسط مهره ها و پیچ می شود.

ساخت ماشین چمن زن

همانطور که قبلا دیده اید، این مونتاژ مته به صورت افقی، درست در مقابل چارچوب قرار دارد. دو میله عمودی در جلو، دارای کانال هایی هستند که در امتداد طول آنها کار می کنند. (این کار با استفاده از دو میله آهن مربعی به هم متصل شده و در انتها با قطعات کوچک از میله های مربع آهن مشابه با طول پرشده بین میله های موازی ساخته شده است) هدف این است که ما بتوانیم ارتفاع پره را نسبت به زمین تغییر دهیم.

ساخت ماشین چمن زن

این چرخ های چوبی ساده با سوراخ مخصوص در مرکز قرار میگیرد. این سوراخ ها به اندازه کافی باید بزرگ باشند که بتواند با یک بلبرینگ به چهار چوب فلزی چمن زن وصل شود. از نجار بپرسید تا حفره ها کمی کوچکتر از قطر بیرونی بالابرها باشند. شما به سه تا چرخ چوبی و ۳ بلبرینگ برای اتصال چرخ های چوبی به پایه علف زنی برقی نیاز دارید.

ساخت ماشین چمن زن

برای موتور چمن زنی از مته برقی استفاده نمایید. سعی کنید برای چمن زنی از مته کوچک استفاده کنید که مناسب چهار چوب آهنی یا ماشین چمن زنی شما باشد. سعی کنید از مته با قدرت ۲۵۰ وات استفاده نمایید. این مته یا درل های برقی را از فروشگاههای الکتریکی خریداری کنید.

ساخت ماشین چمن زن

این دستگاه از قطعات زیر  تشکیل شده است. توضیح دادیم که چگونه آنها را با یکدیگر وصل کنند تا به ساخت ماشین چمن زن دست بزنید. بنابراین قبل از ساخت علف زن برقی باید تمام این موارد را آماده کنید:

  • تیغه
  • یک پیچ ضخیم، یک مهره و واشر
  • حداقل ۹ تا از مهره ها، پیچ و مهره های واشر
  • ۶ تا میله آهن
  • دو نیمه نگه دارنده برای مته
  • ۳ چرخ چوبی
  • ۳ توپ بلبرینگ
  • یک مته الکتریکی

برای مونتاژ ساخت ماشین چمن زن، در اولین قدم بلبرینگ را به سوراخ های روی چرخ های چوبی وصل کنید. چرخ ها را نیز در جای خود قرار دهید و قبل از پیچ کردن آن به چهارچوب آهنی از واشر استفاده کنید و سپس پیچ کنید. به طوری که سطوح چوبی در برابر میله های آهن که آنها را در جای خود نگه می دارد. مراقب باشید فشاری به چهار چوب آهنی چمن زن نیاید و همین که واشر و سر پیچ ها با لبه ی ضخیم بلبرینگ تماس برقرار شود کافی است. دو نیمه نگهدارنده مته در چهارچوب آهنی سوار کنید و قبل از آن که پیچ ها را سفت کنید مته را به سمت پایین بچرخانید و سپس پیچ ها با استفاده از واشر محکم کنید. پیچ را از طریق سوراخ تیغه بردارید و آن را با واشر ببندید. طول باقیمانده پیچ بین سه دندان مته نگهداری می شود. بنابراین، در جایی سوزن مته، شما اکنون یک ساختار T شکل دارید که هنگامی که مته روشن می شود مانند یک پروانه روی علف چرخانده می شود.

ساخت ماشین چمن زن

در حالی که ماشین چمن زنی را روی چمن قرار دادید ارتفاع تیغه را از زمین با حرکت دادن تیغه بر روی چمن تنظیم کنید. هنگامی که تنظیمات ساخت ماشین چمن زن انجام شد. انتهای مته نگهدارنده را محکم کنید. سپس مته را به نقطه اتصال نزدیک وصل کنید و آن را روشن کنید. بهتراست که یک طناب را به میله افقی وصل کنید. حواستان باشد در حلقه دایره مته کشش زیادی بوجود نیاوردید زیرا تمام فاصله های مورد نظر را می بندد. تنظیم ارتفاع برش با تغییر فاصله تیغه با زمین به وسیله چرخها انجام می شود. هر چه تیغه به زمین نزدیکتر باشد ارتفاع برش کمتر خواهد بود.

نکات ایمنی درباره ساخت ماشین چمن زن:

  • استفاده از لباس کار مناسب الزامی است.
  • از برخورد تیغه با موانع سخت خودداری شود.
  • مهره نگهدارنده تیغه قبل از شروع به کار و در حین کار بازدید شود. این مهره باید با آچار
    مخصوص محکم بسته شده باشد
  • همه کارهای رسیدگی به ماشین را زمانی انجام دهید که موتور خاموش است.

ساخت ماشین چمن زن

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس ما ساخت ماشین چمن زن به شما معرفی کردیم، شما چه روشی برای ساخت علف زن برقی را می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. مسیح الله گفت:
    0

    جالب بود با کمک شما علم ما هر روز بیشتر وبیشتر میشود ممنون

تبلیغات متنی