بهترین روش برای از بین بردن و ترمیم خط افتادگی بدنه خودرو با پولیش، قلم خش گیر و..

بهترین روش برای ضد خش کردن بدنه خودرو و از بین بردن خط افتادگی با پولیش

۱
بهترین روش برای ضد خش کردن بدنه خودرو و از بین بردن خط افتادگی با پولیش
نمره 2.5 از 2 رای

ضد خش کردن خودرو، یکی از موضوعاتی است که در زیبای ماشین بسیار موثر است. رنگ خودرو یکی از مهمترین قسمت های است که رانندگان از لحاظ زیبایی ماشین به آن اهمیت می دهند و همیشه دنبال راه چاره برای حفظ و آسیب ندیدن رنگ خودرو خود هستند. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه از بین بردن خراشیدگی بدنه ماشین را به شما آموزش دهد.

روش ضد خش کردن خودرو با شستشو، پولیش، دستمال میکرو و ..

How to Prevent Scratches, Swirls on a Black Car

بسیاری از خط و خش‌های بوجود آمده بر روی بدنه اتومبیل‌ها ناشی از برخورد‌های سطحی اجسام کوچک و ضعیف مانند ساعت‌های مچی و یا شاخه درختان است، این نوع از خراش‌ها در دسته خراش‌های سطحی قرار می‌گیرند و به راحتی آن‌ها را می‌توانید در خانه و با استفاده از ابزار و مواد معمولی برطرف کنید. با آی آر میکس در ادامه همراه باشید تا ضد خش کردن خودرو با انجام شستن خودرو، پولیش و.. را به شما آموزش دهد.

پاک کردن خاک برای ضد خش کردن خودرو

قبل از شروع خش گیری ماشین حتما اتومبیل خود را بشویید. زیرا گرد و خاک هم باعث خط و خش بر روی ماشین می شود. برای شروع و رفع خط و خش بدنه از مواد شوینده قلیایی مانند شامپو برای تمیز کردن بدنه خودرو خود استفاده نمایید. یادتان باشد که شوینده های قلیایی باعث آسیب دیدن رنگ خودرو می شود. بدنه اتومبیل خود را به خوبی از گرد و خاک پاک کنید. سپس با یک دستمال نرم کاملا محلی که را که میخواهید خش گیری کنید خشک کنید. برای دیده شدن خط و خش های بهتر است ماشین را زیر آفتاب بگذارید تا کاما خط و خش دیده شود.

ضد خش کردن خودرو

از بین بردن خراشیدگی بدنه ماشین با شستن دو سطل برای شستشو

جدا کردن آب کثیف و تمیز برای جلوگیری از برگست آلودگی موقع شستشو ماشین بسیار مهم است. برای همین از دو تا سطل استفاده کنید. اولی بعنوان پاک کردن گرد و خاک برروی ماشین استفاده کنید تا کاملا هر چه خاک هست شسته شود. و از سطل دومی برای دوباره شستن بدنه ماشین با استفاده از شوینده قلیایی برای تمیز کردن خودرو خود استفاده نمایید

  • اگر شستن ماشین به موقعه انجام نشود ذرات گرد و غبار کم کم باعث خط و خش روی بدنه می شود. اگر شما هر روز از حوله یا دستمال برای تمیز کردن خودرو استفاده نمایید ذرات ریز و غبار روی سطح رنگ کشیده شده و ایجاد خراش های ریز می نمایید سپس رنگ کدر و آسیب پذیر می گردد.
  • کارشناسان هشدار می دهند برای جلوگیری از استفاده از مواد قلیایی برای تمیز گردن از شامپو یا صابون های مایع برای تمیز کرن بدنه خودرو استفاده نمایید.

ضد خش کردن خودرو

روش ترمیم خط افتادگی بدنه خودرو یا حوله میکرو بعد از شستن خودرو

استفاده از پارچه و دستمال های که خودرو شما را بعد شستن کاملا خشک کند نکته مهمی است. حتی کوچیکترین قسمتی که خیس باشد خط و خش ماشین را نشان نمی دهد.بهترین پارچه استفاده از حوله میکرو برای خشک کردن کامل بدنه است. خشک‌کردن آب باقی‌مانده بر روی بدنه‌ خودرو نیز اهمیت زیادی دارد و درصورتی ‌که این مرحله به‌ درستی انجام نشود بر روی بدنه‌ خودرو شما خط و لکه ایجاد خواهد شد. برای این کار باید از دستمالی استفاده کنید که قدرت جذب آب بالایی داشته و به‌خوبی بدنه‌ ماشین را خشک کند.

ضد خش کردن خودرو

روش ضد خش کرن خودرو با پولیش، واکس، فلم خس گیر و…

محل آسیب دیده را دوباره با آب سرد بشویید و با یک حوله خشک کنید، کمی پولیش بر روی یک دستمال و یا پد نرم بمالید و به صورت دورانی ناحیه آسیب دیده را پولیش‌ بزنید. یادتان باشد که برای از بین بردن خراشیدگی بدنه ماشین از پولیش نرم استفاده نمایید تا آسیبی به لایه های زیرین رنگ بدنه خودرو وارد نشود. پولیش زدن را تا زمانی که خراش به طور کامل از بین برود ادامه دهید و سپس با بهره‌گیری از واکس‌های مخصوص بدنه خودرو، نواحی خراش دیده را واکس بزنید. واکس اتومبیل هم به بهبود وضعیت خط و خش روی سطح بدنه اتومبیل کمک می‌کند و هم یک لایه محافظتی بر روی بدنه خودرو بوجود می‌آورد. بعد از پولیش ۲ ساعت زمان دهید سپس ماشین را بشویید تا مطمئن شوید خط و خش از بین رفته است. اما برای خراش های عمیق تر بهتر است از قلم خش گیر ماشین استفاده نمایید و پس از تمیز کردن محل آسیب دیدگی، اقدام به ترمیم رنگ به وسیله قلم نمایید.

ضد خش کردن خودرو

اجتناب از شستشوی اتوماتیک خودرو

خیلی از کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که این نوع کارواش‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های اتومات می‌تواند بر بدنه خودرو و رنگ آن نیز تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل برای رفتن به کارواش اتوماتیک باید به بعضی نکات توجه ویژه کرد.

مهم این است که گرد و خاک باعث خط افتادگی بدنه خودرو شما می شود. و این نکته کوچک ولی بسیار مهم است. در کارواش چه دستی و چه اتوماتیک شما نمیدانید که قبل از ماشین شما آیا ماشین پر گل را دستگاه شسته است یا خیر؟ حتی شستن در کاوراش ها با دست هم خطناک است زیرا معلوم نیست با حوله خود قبلا چطور ماشینی را تمیز کرده اند. پس گزینه مناسب شستن خودرو توسط خودتان است تا با توجه به اصول شستشو خودرو برای جلوگیری از خط افتادگی بدنه خودرو آن را کامل بشویید.

سطح خودرو پس از شست و شو توسط نیروهای خدماتی بوسیله دستمال پاک می‌شود. این کار با دستمال‌های تمیز و مناسب صورت می‌گیرد اما اگر به هنگام شلوغی به این مراکز مراجعه کنید و خودروهای زیادی جلوتر از خودرو شما شست‌ و‌ شو شده باشند، مطمئنا نیرو‌های خدماتی کارواش، برای خشک کردن خودرو شما، از دستمال‌هایی که دارای آلاینده و مواد ساینده هستند، استفاده خواهند کرد که می‌توانند به سطح خودرو شما آسیب بزنند. بنابراین بهتر است از این کار جلوگیری از ضد خش کردن خودرو از جریان هوا برای خشک کردن سطح خودرو خود استفاده کنید. حتی بهتر است خودروی خود را با استفاده از وسایل مناسب و شخصا تمیز کنید.

ضد خش کردن خودرو

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش گام به گام نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه در خانه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس بهترین روش برای ضد خش کردن خودرو را به شما آموزش دادیم. اگر شما برای از بین بردن خراشیدگی بدنه ماشین روش بهتر و ساده تر میشناسید آن را همراه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. میلاد گفت:
    0

    از ژل روان کننده هم میشه زد به ماشین خط و خش و گرفت

تبلیغات متنی