آموزش رنگ زدن دیوار گچی، سیمانی و سفالی با غلتک، قلمو و..

آموزش رنگ زدن دیوار گچی، سیمانی و سفالی با غلتک، قلمو و نحوه بتونه کاری دیوار

۲
آموزش رنگ زدن دیوار گچی، سیمانی و سفالی با غلتک، قلمو و نحوه بتونه کاری دیوار
نمره 3.1 از 7 رای

آموزش رنگ زدن دیوار یکی از احتیاجاتی است که جای خالیش در زندگی به مرور زمان معلوم می شود. این که خود شما بتوانید هر وقت دوست داشتید رنگ مورد علاقه خود را بهترین شکل ممکن بزنید خیلی لذت بخش است و در هزینه های شما هم صرفه جویی می شود. با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش رنگ زدن دیوار با غلتک را به شما یاد دهیم.

آموزش رنگ زدن و طرح زدن روی دیوار، سقف با غلطک، قلمو در منزل

How to Paint a Wall

هنگامی که احساس کردید رنگ خانه شما کثیف شده و لازم است مجدد رنگ بشود بهتره بدون مطالعه از اینکه چجوری به نتیجه بهتر می رسد کار رنگ زدن را شروع نکنید. در این مطلب سعی شده با اصول بسیار حرفه ای و ساده آموزش رنگ زدن دیوار را به شما یاد دهد. با آی آر میکس همرا باشید.

آموزش رنگ زدن دیوار و مقدمات قبل از آن

تمام لوازم اضافی را از دیوار بردارید. کلید و پریز، مهتابی و لوستر و.. را که روی دیوار هستند بردارید. وقتی سطح دیوار صاف باشد رنگ بهتری بدست می آید.

  • وقتی کلید و پریزها را جدا می کنید پیچ های آن را در جایی مطمئن بگذارید.
  • اگر تابلو یا پریز و هر چیزی که به دیوار وصل است نتوانستید جدا کنید روی آن را کاملا بپوشانید.

آموزش رنگ زدن دیوار

محل رنگ زدن اگر مبل و میز ناهار خوری هست روی آنها را بپوشانید. و اگر فضای مناسب دارید یا اتاق بزرگ، همه وسایل به اتاق دیگر ببرید. و اگر مبل و .. در محل رنگ زدن ماند با پلاستیک یا پارچه بپوشانید.

  • از پارچه و پلاستیک روی وسایل رنگ زدن دیوار گچی استفاده نمایید که در صورتی در حین رنگ زدن چند قطره رنگ ریخت از آن نفوذ نکد.
  • مطمئن شوید همه وسایل برداشته و پوشانده شده است.

آموزش رنگ زدن دیوار

حالا با پارچه بزرگ یا پلاستیک سطح زمین را قبل از رنگ زدن دیوار و سقف بپوشانید. سعی کنید از پارچه ای استفاده نمایید که در صورت رنگ ریختن به داخل پارچه نفوذ نکند. لازم نیست کل اتاق یا خانه را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید. فقط کافی پارچه یا پلاستیک را به هر محلی رفتید جا به جا کنید.

آموزش رنگ زدن دیوار

در مرحله آخر آمادسازی آموزش رنگ زدن با قلمو، پارچه مرطوب یا اسفنجی را با آب گرم و شوینده آغشته کنید. سپس خوب فشار دهید تا آبی داخل پارچه نماند و پارچه فقط مرطوب باشد. پارچه را  بردارید و به آرامی از بالا به پایین بکشید تا گرد غبار پاک شود. در این صورت رنگ بهتری خواهید داشت.

  • فقط قصد تمیز کردن گرد و غبار است. پس پارچه را اگر خیس بود به دیوار نکشید. همین که پارچه نم داشته باشد کافی است.
  • برای دیوار های خیلی کثییف مانند آشپزخانه، زیر زمین و .. پارچه را در محلول تری سدیم فسفات بزنید و به آرامی دیوار را تمیز کنید.

آموزش رنگ زدن دیوار

از چسب های پهن برای پوشاندن درز ها و جاهای که با پارچه پوشیده نشده استفاده نمایید. از این برچسب ها بر روی وسایلی مانند مهتابی هم میتوانید استفاده کنید.

  • نوار چسب را میتوانید از تمام فروشگاهها خریداری نمایید.
  • از نوار چسب ها با رنگ ها و پهنای مختلف خریداری کنید. سعی کنید از رنگ های متضاد با رنگ دیوار استفاده نمایید.

آموزش رنگ زدن دیوار

نحوه بتونه کاری دیوار با پرایمر و ..

اگر سطوح گچی ، بتنی ، سیمان کاری ، آجری ،سمنت برد ، آردواز و ایرانیت های پایه سیمانی است باید با یک پرایمر رنگ شروع کنید. خاصیت پرایمر چسبندگی فوق العاده زیاد به سطوح سیمانی ،گچی ، سفالی و… است که برای قبل رنگ زدن بهترین گزینه است. از پرایمر رنگ سفید استفاده نمایید.

  •  حتما قبل از رنگ از پرایمر استفاده نمایید چون رنگ بسیار بهتری بدست می آید.
  • از پرایمر های رنگ روشن بهتر است استفاده نمایید.

آموزش رنگ زدن دیوار

از رول برای زدن پرایمر استفاده نمایید. پرایمر ها از سقف تا کف را پوشش می دهند یادتان باشد زیاد از پرایمر استفاده نکنید چون ضخامت رنگ پرامیر زیاد می شود و موقعه نقاشی دیوار با هم دیگر مخلوط می شوند. زدن پرایمر را تا جایی ادامه دهد که دیوار صاف شده باشد.

  • سعی کنید قسمتی جا نماند و همه را یکدست پرایمر بزنید.

آموزش رنگ زدن دیوار

با استفاده از یک قلمو تمام شکافها و فاصله را با پرایمر پوشش دهید. همانطور که در بالا اشاره شد از پرایمر در شکافها هم زیاد استفاده نشود چون با رنگ مخلوط می شود و رنگ شما را خراب می نمایید.

  • به یاد داشته باشید از نوار چسب برای خطوط و زاویه دقیق تر استفاده کنید.

آموزش رنگ زدن دیوار

بگذارید پرایمر کاملا خشک شود حدود ۴ ساعت صبر کید. قبل از شروع استفاده از رنگ های بعدی، روی پرایمر دست بکشید و بررسی کنید که کاملا خشک شده است یا خیر؟ اگر به عنوان مثال عصر پرایمر رنگ را زدید تا صبح برای رنگ اصلی صبر کنید.

  • رنگ بر روی پرایمر مرطوب می تواند باعث پوسته شدن و خرد شدن می شود.
  • در محل پرایمر رنگ درها و پنجره ها را باز کنید تا زودتر خشک شود.

آموزش رنگ زدن دیوار

آموزش رنگ زدن دیوار

رنگ مناسب با توجه به نوع اتاق انتخاب نمایید. گزینه های زیادی هستند برای رنگ کردن دیوار. مثلا رنگ های روشن برای فضای کوچکی مانند حمام، اتاق نشیمن مناسب است و رنگ های تیره برای فضای های بزرگتر مانند آشپزخانه و ..

  •  با توجه به فضای که میخواهید رنگ بزنید رنگ بخرید.

آموزش رنگ زدن دیوار

رنگ را کاملا مخلوط کنید. از یک همزن رنگی الکتریکی یا همزن دستی استفاده کنید تا به یک رنگ یکدست و هماهنگ تبدیل شود، حتی اگر رنگی که خریدید مخلوط بود رنگ بهتری هم بدست می آید.

  • قبل از اینکه مخلوط کنید، رنگ را به سطل بزرگتر بریزید.
  • مخلوط کردن رنگ خیلی مهم است.

آموزش رنگ زدن دیوار

سپس نوک قلمو خود را در حدود ۲ سانت در رنگ بزنید تا لعاب بیش از حد آن بریزد. سپس رنگ را بر روی دیوار با لبه زاویه قلم مو بزنید و از یکی از گوشه های بالای شروع کنید تا زمانی که محیط بیرون دیوار تمام شود.

آموزش رنگ زدن دیوار

بعد از اینکه لبه های بیرونی دیوار را رنگ آمیزی کردید، از غلتک های بزرگ برای رنگ کردن استفاده کنید. بهترین روش برای نقاشی با غلتک این است که آن را در الگوی متناوب M یا W بکار ببرید.

  • دسته غلتکی بزرگ می تواند به شما کمک کند تا قسمت های بالای دیوار نزدیک به سقف را بتوانید رنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که لبه ها در حین نقاشی همپوشانی داشته باشند.
  • فقط به همان اندازه که نیاز به پوشش پرایمر دارید استفاده کنید.

آموزش رنگ زدن دیوار

دو تا سه بار میتوانید رنگ کردن دیوار را ادامه دید تا رنگ صاف و یکدستی داشته باشید. برای خشک شدن هر دفعه بعد رنگ کردن ۲ تا ۴ ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شود.

آمادگی داشته باشید که حداقل دو بار رنگ زدن برای نتیجه بهتر را ادامه دهید. در عین حال سعی کنید و سعی کنید برای لمس کردن دیوار جهت خشک شدن رنگ عجله ای نکنید و صبور باشید.

  • معمولا برای رنگ آمیزی داخلی به طور کامل بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد تا کامل خشک شود.
  • فراموش نکنید که نوار برچسب را پس از رنگ زدن از بردارید.

آموزش رنگ زدن دیوار

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۱۱ ایده برای پوشاندن، ترمیم، تزیین سوراخ و ترک دیوار گچی ساختمان را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس آموزش رنگ زدن دیوار را آموزش دادیم. نظرات و پیشنهادات مفید خود را در زمینه آموزش رنگ زدن با قلمو در بخش دیدگاه آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. علی گفت:
    4

    توضیحاتتون کامل بود ممنونم

  2. رضا گفت:
    1

    مفید بود. ممنونیم…

تبلیغات متنی