4 روش جلوگیری از پارس کردن سگ با اسپری ضد پارس، قلاده، رفتار شناسی و آموزش سگ

۴ روش جلوگیری از پارس کردن سگ با اسپری ضد پارس، قلاده، رفتار شناسی و آموزش سگ

۹
۴ روش جلوگیری از پارس کردن سگ با اسپری ضد پارس، قلاده، رفتار شناسی و آموزش سگ
نمره 2.8 از 9 رای

پارس کردن سگ باعث آزار شما و همسایه ها می شود. پس به دنبال راهی برای کنترل آن باشید و علت های مختلف را بررسی کنید چون پارس سگ تنها به دلیل ناراحتی او نیست. با آی آر میکس همراه باشید تا دلایل و آموزش پارس کردن سگ را به شما یاد دهیم.

علت صدای پارس سگ در شب چیست ؟ آموزش پارس کردن سگ در مواقع ضروری

Surefire Ways to Stop Your Dog from Barking So Much

سگ من راف بهترین دوست من است و خیلی هم پارس می کند خیلی دوسش دارم اما با پارسی که میکند باعث ناراحتی و عصبانیتم می شود که خوشبختانه راه های یاد گرفتم که بتوانم پارس راف را کنترل کنم. اگر شما هم سگی دارید که زیاد پارس می کند خواندن این مقاله را از دست ندهید.

علت پارس کردن سگ چیست؟

  • موانع دید برای بستن دید سگ جهت جلویگیری از پارس
  • محیا کردن مکان آرام
  • ابزار کنترل استرس و واق واق کردن سگ: اسپری، قلاده و لباس سگ
  • آموزش مهارت های کنترل پارس نکردن سگ

قبل از اینکه گام های مختلف کنترل پارس سگ  را بخوانید لازم است تشخیص دهید که چرا سگ پارس می کند. پارس کردن سگ موثرترین روش ارتباطی هست و کاربردهای مختلفی دارد.

آموزش پارس کردن سگ

به علت های مختلف سگ پارس می کند:

  • پارسی که نشان می دهد منطقه اوست. وقتی که بلند پارس می کند در جواب به مردم یا سگ دیگری است که منطقه که هستید متعلق به من است.
  • پارس که در جواب به سر و صدا یا انعکاس نور با رنگ مختلف. پارس های به اصلاحی آلارمی محدود به منطقه یا مکان خاص نیست.
  • پارس توجهی. که با پارس کردن میخواهد توجه شما را به خودش جلب کند. به سگتان توجه کنید و بهش جایزه بدید.
  • پارس احوال پرسی. سگ برای ارتباط برقرار کردن و سلام پارس میکند و بدنش در حالت طبیعی و عادی است و دمش را مدام تکان می دهد.
  • پارس اجباری. پارس های پشت سر سگ
  • پارسی که در میان سگ های دیگر می کند تا بگوید من هستم و اینجا قلمرو من است.
  • واق واق از روی بی حوصلگی تا به صاحبش بفهماند که زمان پیاده رویی است.

حال باید بررسی کنید و ببنید علت پارس سگ شما کدام است تا زود به نتیجه دلخواه خود برسید. با آی آر میکس همراه باشید.

پارس کردن سگ

ایجاد موانع دید برای بستن دید سگ برای جلویگیری از پارس کردن

پارس منطقه ای یا آلارمی زمانی اتفاق می افتد که سک چیزی را ببیند یا صدای را بشوند. وقتی سگ زیاد پارس می کند تا جایی که میتوانید دید سگ خود را بپوشانید. حیله ای که میتوانید به سگ خود بزنید این است که وقتی به طور مثال جلو پنجره پارس می کند یا تو حیاط دید سگ خود را محدود کنید تا موضوعی را که باعث پارس کردن سگ شما شده را نبیند. تو حیاط برای سگ خود فنس بگذارید. اگر دیدی از حیاط شما به حیاط همسایه هست را ببندید. اگر در حین پیاده روی بنر تبلیغاتی می بینید مسیر خود را عوض کنید. اگر شما صاحبخانه هستید فضای حیاط خود را درخت کاری کنید تا جلوی دید سگ شما را بگیرید و محیط زیبای به خانه شما بدهد. پرده های خود را جمع نکنید و بگذارید باز باشند تا دید سگ را کمتر کند. از اسپری ها و چسب های کدر کننده شیشه استفاده کنید. این عوامل خلاصه ای از ۱۰ ها روشی است که دید سگ را نسبت به موضوعاتی که حساس هست را کم میکند.

پارس کردن سگ

محیا کردن مکان آرام برای سگ شما

یک منطقه آرام برای سگ خود محیا کنید. اگر سگ شما پارس میکند وقتی شما خانه را ترک می کنید محیطی آرام برایش درست کنید که دور تر از در خروجی باشد مانند اتاق یا اتاق رختشویی یا هر جای دیگری که از در دور است. که شامل: یک قفس با تشک برای استراحت سگ که دورش پوشیده باشد و این مکان در خروج هم داشته باشد تا سگ شما راحت بیرون و داخل شود. (مانند تصویر زیر) خانه سگ خود را از فضای دیگر اتاق جدا کنید و اسباب بازی مورد علاقه اش را هم در کنارش قرار دهید یا خوراکی که برای جرم دندانش مناسب است که سگ شما مشغول باشد. برای سگ تان موسیقی نویز سفید (نوعی موسیقی آرامش بخش) بگذارید که باعث می شود سگ شما آرام باشد. اگر خانه شما بسیار کوچک است و نمیتوانید اتاق سگ خود را جدا کنید یک منطقه قفس با کاور برایش درست کنید که هوا در گردش باشد و دید سگ به اطراف را هم کم کند تا سگ پارس نکند. آموزش تنها ماندن سگ در خانه بسیار مهم است پس با صبر و حوصله آموزش سگ خود را ادامه دهید.

پارس کردن سگ

ابزار های کنترل استرس و واق واق کردن سگ: اسپری، قلاده و لباس سگ، پوز بند سگ و ..

با پیشرفت تکنولوژی و فهم وسیع رفتار شناسی سگ، ابزارهای ساخته شده که به پارس نکردن سگ کمک می کند

دستگاه ضد پارس سگ برای فضای باز

دستگاه ضد پارس سگ، برای استفاده از بیرون از خانه و به شکل یک خانه پرنده است که یک راه حل موثر و مفید برای جلوگیری از پارس سگ در حیاط یا باقچه می باشد. که شامل یک میکروفون است که صدای پارس را تشخیص می دهد و به صورت خودکار دستگاه ضد پارس سگ فعال می شود و یک صدای فرا صوتی تولید می کند که فقط سگ شما میتواند بشنود. که برای بعضی از سگ ها این روش جواب می دهد و برای بعضی از سگ ها خیر.

اسپری ضد پارس سگ

اسپری آنتی استرس که برای جلوگیری از پارس کردن سگ است و سگ هم از این ابزار خوشش نمی آید. اسپری ضد پارس سگ باعث می شود که سگ پارس نکند و سگ از طعم این اسپری بدش می آید و باعث می شود سگ آرام شود.

قلاده و لباس های ضد پارس سگ

در حالت پارس کردن سگ پس از هر بار پارس کردن یک صدای بوق را می شنود که گوش ما انسانها از شنیدن آن ناتوان است و این بوق منجر به سکوت سگ می شود. قلاده های مخصوص باعث کم شدن استرس سگ می شود. قیمت قلاده ضد پارس پاششی (اسپری) متفاوت است سعی کنید از بهترین نوع آن برای سگ خود استفاده نمایید.

پارس کردن سگ

آموزش مهارت های کنترل پارس نکردن سگ

راه ها و وسایل زیادی وجود دارد که یا آن پارس کردن سگ خود را کنترل کنید. اما همه آنها زمانی موثر هستند که امر آموزش هم انجام شود. یاید به سگ خود آموزش دهید با شنیدن صدای در یا صدای پارس سگ دیگر و .. پارس نکند. باید با آموزش شما یاد بگیرید چه مواقعی پارس کند. دستورات مانند بشین و پاشو در زمانی که حس می کنید سگ شما میخواهد شروع به پارس کردن کند بسیار موثر است و زمانی که سگ شما میخواهد پارس کنید این دستور را باهاش کار کنید. بهتر است با یک آموزش دهنده سگ کار کنید تا مواردی که باعث پارس سگ می شود را یاد بگیرید. صبر و پشتکار آموزش سگ لازم است زیرا در بلند مدت خودتان استفاده می کنید  چون پارس کردن سگ باعث ناراحتی اطرافیان است که با استفاده از آموزش و وسایل ها سگ شما یاد میگیرد که آرامش خودش را حفظ کند.

پارس کردن سگ

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۸ نکته ای که هنگام تربیت سگ خانگی، ژرمن شپرد، نگهبان و … باید رعایت کنید! را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس ما دستگاه ضد پارس سگ به شما معرفی کردیم، شما چه روشی اموزش پارس کردن سگ را می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۹ دیدگاه

  1. Reza گفت:
    7

    کلمه پارس کردن سگ کلمه ییست که تازیان در فرهنگ ما بزور وارد کردند .سگ واق واق میکند

    • علی گفت:
      2

      درود بر شما باهات موافقم هر چند سگ از تازیان برتر است ولی پارس هویت ایرانی و واژه ی باشکوهیست

  2. --- گفت:
    3

    متاسفانه سگ من از سگ های بزرگ متنفره و من خیلی خیلی نگران این موضوع هستم چون وقتی سگ بزرگی میبینه از کنترول خارج میشه و سریع خودشون به سگ بزرگ میرسونه و بی وقفه پارس میکنه این کارش خیلی خطرناکه ممکنه اون سگ به سگم اسیب بزنه
    البته منم به فکر خرید پوزه بند و اسپری ضد پارس هستم
    لطفا من رو راهنمایی کنید با تشکر

  3. حمید رضا گفت:
    12

    دوست عزیر لطفا انقدر از کلمه پارس استفاده نکنید اصلا میدونستید بعد از حمله اعراب به ایران روی واق واق سگ پارس گذاشتن تا ارزش پارسی رو با سگ مقایسه بکنن لطفا دیگه تکرار نکید

    • اهل گفت:
      9

      دوست عزیز عبارت پارس کردن سگ از ریشه پاسداری که منسوب به سگ است استخراج شده قبل از نشر اطلاعات نادرست و خود زنی نگاهی به مرجع ها و لغت نامه ها بیندازید

  4. Yasna گفت:
    2

    سلام سگ من مالتیز کراس ماده هست شبها خیلی سر و صدا میکنه چیکار کنم .ممکنه مجبور بشم بفروشم لطفا راهنماییم کنید

  5. متین گفت:
    4

    من سگم وقتی می زارم تو لونش کلی سرو صدا میکنه بی وقفه همسایه ها شاکی شدن نمیدونم چکار کنم

  6. علی اکبر گفت:
    0

    سلام ، سگ من وقتی که در محیط سر بسته یا با قلاده بسته شود شروع به پارس های وحشتناک می‌کند و کاملا بنحوی جنون آمیز می‌شود با اینکه هنوز ۴ ماهش نشده، چگونه با این مسئله برخورد کنم ، ممنون از لطف شما عزیزان

  7. زهرا گفت:
    0

    سلام
    من در شهرکی جدید و خلوت در خانه ای ویلایی حاشیه یه روستا در بیابان زندگی میکنم که اجاره ای
    و فعلا مجبوریم اینجا زندگی کنیم و دوتاسگ های صاحبخانه مون در حیاط قسمت جداگانه که درخت داره هستن و جلوی اون رو گرفتیم که توی حیاط نیان ولی خیلی صدا میکنند اعصابم ضعیف شده شب ها نمیذارن بخوابیم باهاشون دوست شدیم سگ ژرمن بلک هستن نر و ماده و همینجور الکی واق میزنند که بسیار آزار دهندس دیگه نمیتونم تحمل کنم باید نصف شب برم داد بزنم تا ساکت بشن انگار میخوان اذیتم کنن بااینکه خیلی بهشون میرسم و از صاحبشونم بیشتر منو دوست دارن چون صاحبشون رهاشون کرده اینجا و دیگه وقتی خونه را اجاره کردیم نیامد ببردشون
    توراخدا یه راهکار بگید ساکت بشن
    آزادن نه قلاده دارن نه بسته هستن دریه زمین خاکی تقریبا صدمتری که کنار ساختمانه و به اصطلاح باغ هست ولی جزو حیاطه خیلی اذیتم میکنن هرچقدر به صاحبخانه میگیم نمیبره میگه جایی ندارم و همسرمم میگه نمیتونم فعلا خانه دیگه ای بگیرم بااینکه غذاشون میدم پیاده روی میبرم بیابان حسابی بازی میکنند باهاشون رابطه خوبی دارم بازی میکنم آزادن کسی هم خونمون نمیاد اصلا ولی کافیه یه سگ تو کوچه واق بزنه یا یه موتور یا ماشین رد بشه الکی واق میکنند بیماری اعصاب گرفتم تورا قرآن یچی بگید ساکت بشن انجام بدم اصلا نمیذارن بخوابیم گاهی مرگمو از خدا میخوام 😔😔😢

تبلیغات متنی