چه نوع آرایشی به صورت گرد و سبزه میاد؟ روش های آرایش پوست گندمی، صورت کشیده و..

۰
چه نوع آرایشی به صورت گرد و سبزه میاد؟ روش های آرایش پوست گندمی، صورت کشیده و..
نمره 3.8 از 5 رای

همه ما صورت زیبا و منحصر به فردی داریم. برای این که این زیبایی ها به بهترین شکل ممکن دیده شود باید رنگ و تن پوست خود را کاملا بشناسید و بدانید که چگونه آرایش کنیم تا جذابتر و زیباتر به نظر بیایم. با آی آر میکس همراه باشید تا به شما بگویم چه نوع آرایشی به صورت گرد، مستطیل و.. میاد.

روش های میکاپ صورت بیضی شکل، تپل، کشیده با پوست سبزه و ..

How to Choose Makeup

برای میکاپ صورت گرد در قدم اول باید رنگ پوست خود را بشناسید. تن پوست با رنگ پوست متفاوت است. با دانستن رنگ و تن پوست خود میتوانید وسایل آرایشی بخرید که به رنگ پوست شما بیاید. رنگ پوست ملاک خوبی برای تشخیص رنگ تن صورت نیست. تن پوست، اصطلاحی است که برای رنگ نهفته و نامحسوسی که در زیر پوست قرار دارد، استفاده می شود. می توانید این رنگ را به عنوان سایه ای در نظر بگیرید که همیشه زیر پوستتان قرار دارد. تن پوست همیشه ثابت باقی می ماند، در حالی که رنگ سطحی ممکن است تغییر کند.

روش های مشخص کردن تن پوست برای میکاپ صورت گرد:

روش های ارزیابی به عوامل مختلفی بستگی دارد تا تشخیص دهید چه تن پوستی دارید که در ادامه به آن می پردازیم:

  • پوستی با زمینه زیتونی دارید یعنی پوستتان رنگ متوسطی دارد به احتمال زیاد پوست گرمی دارید.
  • رنگ پوست شما تیره و تند است احتمالا گرم هستید ولی اگر رنگ تیر شما مانند رنگ آبنوس است به احتمال زیاد شما پوستی سرد دارید.
  • پوستی با تن قرمز جز دسته بندی پوست های سرد قرار میگیرد.
  • پوست با تن خنثی با رنگ زرد یا صورتی است. اگر شما پوستی با تن خنثی دارید آرایش ملایم برای شما مناسب است.
  • در نهایت، سه دسته بندی برای تن پوست وجود دارد
    گرم: زرد، هلویی و طلایی
    سرد: قرمز، صورتی
    خنثی: زیتونی یا ترکیبی از رنگ های بالا

میکاپ صورت گرد

برای تشخیص تن پوست و میکاپ صورت گرد به مچ دستتان نگاه کنید. رنگ رگ هایتان چه رنگی است؟ بنفش مایل به آبی یعنی تن پوست شما سرد است. رنگ متمایل به سبز یعنی تن پوستتان گرم است. اگر مطمئن نیستید رگ هایتان چه رنگی هستند، احتمالا پوستتان خنثی است.

  • اگر رگ شما آبی رنگ باشد، ممکن است تن پوست سرد داشته باشید.
  • اگر رنگ آنها سبز باشد، ممکن است تن پوست گرم داشته باشید.
  • اگر برخی از آنها به نظر آبی رنگ باشند و برخی از آنها به رنگ سبز باشد، احتمالا شما تن پوست خنثی دارید.

میکاپ صورت گرد

تن پوست سرد در کنار زیورآلات نقره عالی به نظر می رسد و تن گرم با زیورآلات طلا. اگر هر دو مدل را دوست دارید می توانید یک دستبند نقره و یک دستبند طلا را هر کدام در هر دستانتان قرار دهید. کدام یک به نظر شما به پوست دستتان می آید؟

    • دستبند نقره ای معمولا به تن سرد نزدیک است.
    • دستبند طلا تمایل دارد در تن های گرم پوست خودش را نشان دهد.
    • اگر تفاوتی وجود نداشته باشد، ممکن است تن پوست خنثی داشته باشید.

میکاپ صورت گرد

واکنش پوست شما به نور خورشید عامل مهمی در تشخیص تن پوست شما است. افرادی که پوست تیره دارند به راحتی زیر آفتاب نمی سوزند اما کسانی که تن سرد دارد پوست آنها در مجاورت با آفتاب سرخ می شود. افراد با پوست گرم به راحتی زیر آفتاب برنزه می شوند ولی افرادی که تن سرد دارند پوستشان قرمز و ملتهب می شود.

میکاپ صورت گرد

زمانی که تشخیص دهید چه رنگ و تن پوستی دارید راحت تر می توانید وسایل آرایش خود را انتخاب و خریداری کنید که به پوست شما نزدیک باشد و صورت شما را زیباتر کند.

    • رنگ های گرم با برنز، طلا و آرایش با رنگ های زرد برایشان مناسب است
    • تن پوست خنثی طیف وسیعی از رنگ ها را میتواند استفاده کند. با انتخاب رنگ وسایل آرایش میتوانید برای خود صورتی سرد یا گرم طراحی کنید. بهتر است بررسی کنید کدام بیشتر به صورت شما زیبایی می دهد و از همان رنگ ها استفاده نمایید.

میکاپ صورت گرد

نحوه انتخاب کرم پودر مناسب برای آرایش صورت گرد و سبزه و..

نوع پوست به دو دسته چرب و خشک تقسیم می شود. پوست شما چه نوعی است؟ خشک یا چرب. برای اینکه این موضوع را متوجه شوید خود را در آینه نگاه کنید.

  • منافذ پوست شما چگونه است؟ اگر منافذ پوست در تمام صورت شما مشاهده می شود و بزرگ هستند شما پوستی چرب دارید. البته بعضی از منافذ در پوست دیده نمی شود شاید شما پوستی هم از نوع خشک و هم چرب دارید. زیرا منافذ کوچک نشان دهنده پوست خشک است.
  • اگر شما در ناحیه پیشانی، بینی و چانه جوش های بزرگ دارید به احتمال زیاد پوست چرب دارید و افرادی که پوست خشکی دارند جوش و جوش های سر سیاه کمتری در این نواحی دارند. اگر شما گاهی جوش میزنید و گاهی نه پس پوست شما هم چرب است و هم خشک.
  • آیا پوست شما براق است؟ اگر پوست شما براق است یعنی پوستی چرب و روغنی دارید ولی اگر پوست شما براق نیست پوستی خشک دارید و اگر پیشانی، بینی و چانه شما براق است و بقیه صورت صاف پس شما پوستی ترکیبی دارید.

میکاپ صورت گرد

حلا که نوع پوست خود را تشخیص دادید باید بدانید که پوست هر فرد نیازهای مختلفی دارد و باید متناسب با نیاز پوست از لوازم آرایش استفاده کرد. به طور کلی، کرم پودر های مایع کرمی با قدرت آبرسانی برای پوست خشک مناسب است. و پنکک مات برای پوست های چرب مناسب است زیرا استفاده از کرم پودر های مایع برای پوست های چرب آنها را تیره تر نشان می دهد.

  • اگر صورتتان جوش و آکنه زیاد دارد بهتر از کرم پودر های حاوی سالیسیلیک اسید که ضد جوش و آکنه هست قبل از آرایش استفاده نمایید و مراقب پوست خودتان باشید.
  • اگر شما پوست ترکیبی بین چرب و خشک دارید بهتر از پنکک برای پوشش و صاف کردن صورت خود استفاده نمایید زیرا تمام خطوط صورت را از بین می برد نکته ای که در کرم پودر های مایع دیده نمی شود.
  • اگر شما میخواهید از کرمی استفاده کنید که همه چیز را پوشش دهد و مانند کرم ضد آفتابی خوب هم عمل کند میتوانید محصولی تهیه کنید تا علاوه بر زیبا کردن صورت شما ضد آفتاب و مواد مغذی برای پوست را هم در خود جایی دهد. در اصل، این یک محصول همه جانبه است که می تواند برای هر نوع پوست استفاده شود و بسیار کارآمد است.

میکاپ صورت گرد

انتخاب رنگ رژ لب مناسب برای رنگ های مختلف پوست متفاوت است.

  • افراد با رنگ پوست سفید و تن سرد رژ لب با رنگهای صورتی روشن، بژ و قهوه ای طلایی برایشان مناسب است.
  • افراد سبزه و تن گرم بهتر است از رژ لب های با رنگهای مانند: بنفش، قرمز، نارنجی تیره، قهوه ای تیره استفاده کنند.
  • و افراد با رنگ خنثی باید ببنید کدام رنگ بیشتر به ترکیب میکاپ صورت گرد کمک می کند تا صورتشان کشیده به نظر بیاید.

میکاپ صورت گرد

برای انتخاب درجه رنگ و میزان پوشش کرم باید به پوستتان نگاه کنید. اگر پوست شما آکنه و جوش زیاد دارد باید از کرم پودرهای با پوشش بالا خریداری کنید زیرا کمک می کند پوست شما بعد استفاده از کرم پودر صاف به نظر برسد. اگر پوست شما صاف و سالم است یعنی هیچ جوش و آکنه ای ندارد بهتر است از کرم پودرهای سبک استفاده کنید.

میکاپ صورت گرد

کرم پودرها با شماره های مختلف در بازار موجود است که بهتر است برای داشتن ظاهری طبیعی از کرم پودرهای استفاده کنید که نزدیک پوست شما است. هر سه شماره کرم پود را روی صورت خود امتحان کنید تا ببینید کدام مناسب پوست شماست.


از کرم پودرهای مختلف برای تابستان و زمستان خود استفاده نمایید زیرا شدت تابش آفتاب در زمستان و تابستان تغییر می کند. برای همین شما باید از هر کرم در فصل خودش استفاده کنید تا پوستتان سالم بماند.

  • اگر نوع پوست شما در فصل پاییز و بهار هم یکی است از همان کرم های پاییز و زمستان خود به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

میکاپ صورت گرد

روش انتخاب سایه مناسب چشم برای میکاپ صورت کشیده، مستطیل، گرد و ..

حال وقت انتخاب رنگ سایه با توجه به رنگ چشمان شما رسیده است. چشمان شما چه رنگی است؟ قهوه ای، سبز یا آبی؟ چه رنگ سایه ای چشمی شما را جذابتر می کند؟

  • برای چشمان قهوه ای بیشتر رنگ سایه ها مناسب است و رنگ سایه ای خود را میتوانید با رنگ لباس های خود ست کنید.
  • برای چشم آبی یا خاکستری، بهترین انتخاب برای سایه، مسی و قهوه های گرم است. برای برجسته کردن چشم های آبی، سایه خاکستری دودی مناسب است.
  • برای رنگ های دیگر با توجه به رنگ چشم باید سایه استفاده شود به طور مثال برای چشمای روشن تر از سایه های تیره تر استفاده کنید و بالعکس.
  • برای چشم های سبز، بنفش بهترین انتخاب برای سایه است زیرا چشمان شما را جذابتر می کند.
  • اگر چشمان شما سبز باشد، رنگ بنفش را انتخاب کنید که چشم سبز را جذاب تر نشان دهد.

در انتخاب رنگ سایه برای میکاپ صورت گرد به تن پوست خود دقت کنید زیرا انتخاب نادرست سایه با توجه به تن پوست ظاهر شما را بد نشان می دهد. پس اگر در انتخاب رنگ سایه مردد هستید اول تست کنید و بعد از آن استفاده نمایید.
میکاپ صورت گرد
بعد از تشخیص تن پوست انتخاب رژ لب مناسب کار دشواری نیست. رنگ رژ لب صورتی، قرمز، نارنجی به اکثر پوست ها می آید. زیباترین رنگ رژ لب برای تن روشن و متوسط رنگهای تند و جیغ مناسب است تا صورت و آرایش شما را جذاب و زیبا کند و برای پوستهای تیره رنگهای تیره، زرشکی، و قرمز تیره جذابتر است.

    • اگر مطمئن نیستید که چه رنگ رژ روشن یا تیره برای میکاپ صورت گرد مناسب است بهتر است از رنگ پوست خود به عنوان تست و راهنما استفاده کنید.

میکاپ صورت گرد

چه نوع آرایشی در شب به صورت گرد میاد؟

برای آرایش و میکاپ صورت گرد در شب از رنگ های سایه و رژ لب های تیره استفاده نکنید. ولی برای آماده‌سازی پوست در آرایش شب برای میکاپ صورت گرد، از کرم‌های که براق و روشن هستند روی پوست خود استفاده نمایید که غالبا کرم‌های مایع دارای این ویژگی هستن. در پشت چشم خط چشم بلند و پهن مشکی بکشید. در صورتی که چشمهای شما درشت است از خظ چشم سفید و براق استفاده کنید و در صورتی که چشمهای شما ریز است از مداد مشکی برای زیبای چشم خود استفاده نمایید.

میکاپ صورت گرد
بهتر است از رژ لب های که براق هستند برای میکاپ صورت گرد استفاده کنید. یا اول از رژ لب و بعد از آن از یک براق کننده استفاده کنید زیرا باعث ماندگاری بیشتر رژلب شما می شود. می توانید از رژ لب های مایع براق برای جذابتر شدن خود استفاده کنید. برای ماندگاری بیشتر رژ لب، لبها را با کرم پودر کاملا بپوشانید. استفاده از رژ لب های براق در کنار آرایش های دیگر صورت که براق است جذابی شما را بیشتر می کند.

میکاپ صورت گرد

برای میکاپ صورت گرد در شب می‌توان از ریمل برای بلند و پرتر نشان دادن مژه‌ها استفاده کرد. باید حجم و رنگ مژه‌ها باید با ویژگی‌های ابرو در آرایش شب هماهنگ باشد. برای پر پشت دیده شدن مژه ها از ریمل مشکی استفاده کنید و قبل از اینکه ریمل بزنید از فر مژه استفاده کنید تا مژه های شما بلند تر به نظر برسد.

میکاپ صورت گرد

در آخر پیشنهاد می کنیم پست با این ۱۹ آموزش موی های خود را به زیباترین شکل ببافید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

نظرات خود را در زمینه مدل مو برای صورت گرد و تپل بیان نمایید؟ و چه نوع آرایشی به صورت گرد میاد را با آی آر میکس را به اشتراک بگذارید. اگر برای آرایش صورت بیضی شکل راه حل بهتری سراغ دارید در بخش دیدگاه پست بیان کنید.

 

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی