چگونه اتاق را عایق صدا کنیم؟ 2 روش عایق صوتی اتاق خواب با اکوستیک و ..

چگونه اتاق را عایق صدا کنیم؟ ۵ روش عایق صوتی اتاق خواب و دیوار مشترک با کمترین هزینه

۱
چگونه اتاق را عایق صدا کنیم؟ ۵ روش عایق صوتی اتاق خواب و دیوار مشترک با کمترین هزینه
نمره 2.6 از 16 رای

به اتاق عایق صدا نیاز دارید، که هیچ صدای از اطراف به داخل نفوذ نکند. یا محل برای استودیو موسیقی لازم دارید و نمیخواهید صدا بیرون برود؟ با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه عایق صوتی اتاق خواب، محل کار و.. را به شما آموزش دهد.

ساخت عایق صوتی برای اتاق و درب آپارتمان با آکوستیک کردن اتاق خواب و..

How to Build a Sound Proof Room

حال یک سوال مطرح است که چگونه یک اتاق عایق صدا داشته باشیم؟ سوال بسیار خوبی است که همه صاحب خانه ها با آن روبرو هستند. مخصوصا کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند. عایق صدا در بیشتر خانه ها نصب نمیشود است. اتاق عایق صدا به ما کمک میکند تا صدای کمتری از شلوغی های شهر وارد فضای آرام ما شود . آلودگی صوتی در هنگام خواب در یادگیری و آرامش اختلال ایجاد می کند و بستن پنجره ها نمیتواند به طور کامل مانع از ورود صدا به خانه شود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید..

آموزش ساخت اتاق آکوستیک کم خرج

استفاده از پرده های ضخیم ارزان ترین راه برای کاهش آلودگی صدا و به عنوان یک عایق مناسب باعث کاهش ورود صداهای کم می شود. شما میتوانید با پارچه های دیگری از جنس مخمل یا پشم هم این کار را انجام دهید. درست مثل پنجره های دو جداره ، پرده ها هم میتواند صدا را به صورت قابل توجهی کاهش دهد و علاوه بر آن عایقی است که باعث جلوگیری از هدر رفت گرما یا سرما در داخل اتاق می شود.

  •  در اتاق عایق صدا اگر دیوارهای شما ضخیم و عایق بندی شده هستند زدن پرده ضخیم به شما کمکی نمی کند.

اتاق عایق صدا

استفاده از کتابخانه های بزرگ و سرتاسر دیوار خود به عنوان عایق صوتی نقش بسیار مهم جهت کاهش آلودگی صدا در اتاق دارد. همانطور با گذاشتن کتابخانه به عنوان عایق صدا فضای زیبا و دلنشینی خواهد داشت.

اتاق عایق صدا

اگر شما در اتاق خود ساز میزنید یا برای کاهش صدا در اتاق زیر وسایل خود پنل آکوستیک بگذارید تا صدا کمتر درون اتاق بپیچد. پنل های آکوستیک  به فوم شانه تخم مرغی ، هرمی، بیس ترپ ، دیفیوزر و.. تقسیم می شود.

اتاق عایق صدا

فاصله پایین در را با پوشش پلاستیکی بپوشانید که عامل مهمی در کاهش ورود صدا به اتاق است. اگر فاصله در تا پایین زیاد بود اول از یک پایه چوبی استفاده کنید تا فاصله نوار پلاستیکی با سطح زمین نزدیک شود. بعد از چسباندن نوار یا زه پلاستیکی آن را به در پیچ کنید.

اتاق عایق صدا

تمام دیوار خود را پنل آکوستیک کنید که به خوبی اتاق را عایق می کند. با استفاده از چسب های مخصوص دیوار و اکوستیک به راحتی آنها را بچسانید و اتاقی بدون سر و صدا و سیگنال های اضافی داشته باشید مخصوصا اگر اهل موسیقی و نواختن هستید.

  • شما با استفاده از این اکوستیک ها که از جنس فایبرگلاس یا نایلون را میتوان به عنوان بهترین انتخاب برای عایق صوتی اتاق خواب است. ولی قیمت عایق صوتی نسبتا زیاد است و در بازار انواع مختلفی وجود دارد.

اتاق عایق صدا

چگونه اتاق عایق صدا داشته باشیم؟

از دیوار حائل برای عایق صوتی قوی تر استفاده کنید. بدین صورت که عایق صوتی از چوب را بسازید و نصب کنید و برای روی آن از آکوستیک استفاده کنید.

  • اگر دیوار شما بزرگ است و از دیوار حائل به عنوان عایق صوتی استفاده کردید برای پوشاندن آن میتوانید از دیوار های پیش ساخته یا گچ و سیمان استفاده کنید.

اتاق عایق صدا

برای بهتر نتیجه دادن عایق صوتی میتوانید از دو لایه دیوار استفاده کنید یا از پنل آکوستیک با ضخامت ۳ سانتی‌متر استفاده کنید. قطعا دیوار باعث کاهش آلودگی صوتی در داخل اتاق می شود. استقاده از دولایه دیوار برای کاهش صدا بسیار مهم است.

اتاق عایق صدا

۴- کانال های صوتی که در دیوارهای داخلی قرار می گیرند و مانع دیگری برای صدا می شوند. هنگام ساخت ساختمان جدید، کلیدهای برق و دریچه های هوا را در داخل دیوارها پشت به پشت هم قرار ندهید. این کار باعث می شود تا مسیری برای انتقال صوت در دیوارها به وجود بیاید. دو گزینه اصلی وجود دارد:

  • کانال فلزی فنری است که برای عایق صدا طراحی شده است. این را پیچ نمایید زیرا باعث کاهش امواج و سیکنال ها صدا می شود.
  • به یاد داشته باشید استفاده از این قطعات راهی موثر برای عایق کردن اتاق نیست.

اتاق عایق صدا

۵- این ماده جادویی صدا را به گرما تبدیل می کند و  می توانید بین لایه های دیوار، کف یا سقف استفاده کنید. بر خلاف بسیاری از روش های دیگر، این باید نویز فرکانس پایین را جذب کند.

  • به عنوان چسب صوتی و یا چسب ویسکوالاستیسیته فروخته می شود.
  • برخی از این ترکیبات ممکن است چندین هفته یا چند هفته طول بکشد تا کاملا خشک شود.

۶- درست است که عایق آکوستیک بهترین گزینه برای اتاق عایق صدا است  ولی قیمت نسبتا بالای دارد، عایق های دیگری هستند که کاربردهای مشابه ای دارند.

  •  فایبر گلاس ارزان و مقرون به صرفه است.
  • عایق فوم یک عایق صوتی قوی نیست اما بهترین عایق حرارتی محسوب می شود.

اتاق عایق صدا

۷-حتی ترک های کوچک و شکاف بین مواد می تواند باعث ایجاد صدا در اتاق شود . سوزن مخصوص آکوستیک که به سیلانت های صوتی به فروش می رسد. این شکاف را با مواد مقاوم در برابر صدا پر کنید. تمام ترک ها و همچنین درزهای اطراف دیوارها و پنجره ها را پر کنید.

  • استفاده از چسب آکواریوم تمیزترین وسیله برای پر کردن این درزها و شکاف ها است.
  • اگر سیلانت با رنگ دیوار یکی نبود یا رنگ مشابه خریداری کنید و یا بعد از عایق اتاق قسمت های مورد نظر را رنگ کنید.

اتاق عایق صدا

۸- کف و سقف مکانی های هستند که همیشه نادیده گرفته می شود ولی در صورت عایق شدن نقش مهمی در کاهش ورود سر و صدا به اتاق می شود. برای سقف از پنل آکوستیک استفاده کنید و برای کف هم موکت یا فرش بهترین گزینه برای عایق صوتی اتاق می باشد.

اتاق عایق صدا

۹- از پنل های ضد صدا بری عایق بندی استفاده کنید. اگر فکر می کنید که عایق صدا در تمامی اتاق استفاده نکردید میتوانید از پنل ضد صدا استفاده نمایید. درست است که پنل اکوستیک گران است ولی بسیار موثر در کاهش آلودگی صوتی است.

  • مطمئن شوید که پنل های آکوستیک به درستی به دیوار وصل شده اند.

اتاق عایق صدا

امیدواریم که مطلب آموزش ۶ روش صداگیری اتاق ماشین سمند و موتور پژو پارس، درب ۴۰۵، داشبورد به شما کمک کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما عایق صوتی درب آپارتمان چگونه است ؟ و قیمت عایق صوتی روکار بر چه اساس تعیین می شود. دیدگاه خود را در قسمت نظرات همین پست برای ما بیان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی