چگونه در عکس خوب بیفتیم؟

چگونه در عکس خوب بیفتیم؟ طریقه گرفتن عکس های هنری و جذاب برای پروفایل

۰
چگونه در عکس خوب بیفتیم؟ طریقه گرفتن عکس های هنری و جذاب برای پروفایل
نمره 4.5 از 2 رای

آیا تا به حال به خودتان گفتید ژست عکس گرفتن من در تمام تصاویر بد شده است؟ دانستن چند ترفند می تواند عکس های شما را زیبا نماید. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه چگونه زاویه دادن به بدن، موقعیت دوربین، میزان نور و .. را برای شما بیان کند.

آموزش گرفتن سلفی دخترانه و پسرانه و ترفند های ژست گرفتن برای عکس های هنری

How to Look Good in Pictures

همیشه احساس می کنید که نمی توانید عکس خوبی بگیرید؟ اینکه چگونه خوش عکس باشیم برای شما سوال است؟ گرفتن عکس های خوب بدان معنی است که چگونه کار دوربین، ژست گرفتن، نحوه لباس پوشیدن و.. را یاد داشته باشید. با ما همراه باشید تا درباره ژست عکس گرفتن، لبخند فتوژنیک و تمام مواردی که عکس شما را حرفه ای و زیبا می کند را به شما آموزش دهیم.

چگونه خوش عکس باشیم و عکس های هنری بگیریم

۱- به عکس های که قبلا گرفتید دقت کنید و علت را بررسی کنید که چرا ژست عکس گرفتن خوب یا بد شده است. به نظر شما تفاوت عکس های خوب و بد شما در ژست عکس گرفتن چیست؟ به عکساهای که دوستان شما خوب افتاده اند نگاه کنید و علت را بیاید. بعضی از این مشکلات در ژست عکس گرفتن به دلایل زیر است:

  • روشنایی و نور زیاد در عکس شما
  • چشم های بسته یا لوچ
  • زوایه نامناسب صورت شما
  • لبخند مصنوعی و تصنعی
  • انتخاب نامناسب نوع آرایش و انتخاب رنگ و مدل لباس.

ژست عکس گرفتن

۲- همه یک زاویه صورت دارن که در اون حالت زیباتر دیده می شود. میتوانید جلو آینه یا دوربین تمرین کنید تا زاویه مناسب استایل و صورت خود را پیدا کنید. خسته نشوید و تلاش کنید تا ژست عکس گرفتن خود را بیابید.

  • چهره سمت راست و چپ صورت متقارن و شبیه هم نیستند. پس سعی کنید زاویه صورتی را انتخاب کنید که در عکس بهتر است.
  • به بدن خود زاویه دهید تا بفهمید چه زاویه ای به شما میاید تا استایل شما بهتر دیده شود.
  • مدل مو و زاویه آن بیانگر زاویه مطلوب صورت شما در عکس است مخصوصا اگر مدل مو شما در دو طرف یکسان نباشد.

ژست عکس گرفتن

۳- لباس های که مناسب ظاهر خودتان است انتخاب کنید و بدانید که چه رنگ لباسی به چهره و موهای شما می آید. لباسی انتخاب کند که شما را لاغرتر نشان دهد . انتخاب رنگ و مدل لباس مهمترین فاکتور برای گرفتن یک عکس خوب و ژست عکس گرفتن است.

  • هنگام انتخاب لباس مطمئن شوید که با تمام دقت به فاکتورها توجه کردید. زیرا هر مدل لباس زاویه های متفاوتی به بدن شما می دهد. لباس های تنگ یا خیلی گشاد ظاهر شما در عکس نامناسب میکند. قبل از انتخاب لباس، به کمد خود سر بزنید و از لباس های که دارید ترکیبی زبیا طراحی کنید و همان را بپوشید. در انتخاب لباس مناسب برای عکس زمان و حوصله بخرج دهید تا ژست عکس گرفتن شما خوب باشد.
  • لباسی انتخاب کنید که اعتماد دارید با پوشیدن آن زیبا خواهید شد.

ژست عکس گرفتن

۴- سعی کنید تا جایی که میتوانید لبخند تصنعی و مصنوعی نداشته باشید مطمئنا یک لبخند فتوژنیک به صورت شما زیبایی و جذابیت می دهد. زمانی که قصد دارید عکس بگیرید بهترین و طبیعی ترین لبخند را بزنید تا عکس شما زیبا شود.

  • برای داشتن یک لبخند فتوژنیک در عکس اگر از نظر روحی کسل هستید تصویری یا خاطر خوشایندی را برای خود تداعی کنید یا به مکان و غذاهای که علاقه دارید فکر کنید.
  • یک لبخند طبیعی نگاه ها را به سمت شما جلب می کند. چشمان خود را به گونه ای بگیرید که طبیعی به نظر برسد.
  • زبان خود را پشت دندانتان قرار دهید . این ترفند به شما کمک می کند لبخند فتوژنیک داشته باشید و از خسته افتادن صورت شما در عکس جلوگیری می کند.
  • از دوست خود بخواهید پشت دوربین حرکاتی خنده دار برای شما انجام دهد.
  • بهترین راه تشخیص تفاوت در چهره در حال لبخند طبیعی و مصنوعی تمرین جلو آینه است. پس از این نکته ژست عکس گرفتن مهم غافل نشوید.

ژست عکس گرفتن

۵- نوع آرایش در صورت برای خانم ها عاملی مهم در خوب یا بد افتادن در عکس است. سعی کنید نقاط که لازم است در صورت خود برجسته کنید و به چشمان خود حالتی زیبا دهید تا عکس خوبی داشته باشید.

  • بجای استفاده از کرم پودر ها و پنکک برای زیر چشم و اطراف بینی و نقاطی تیره صورت خود از کانسیلر استفاده نمایید. و از سایه های براق برای نقاط T صورت یعنی پیشانی، بینی و گونه و چانه ها استفاده کنید. این مناطق در بیشتر مواقع چرب هستند.
  • برای درشت کردن چشمان خود از خط چشم استفاده کنید و با استفاده از ریمیل، مژه و طراحی ابر هر دو چشم خود را شبیه هم آرایش کنید.
  • سعی کنید موهای خود را روی صورت خود بریزید. از سایه های صورتی یا هلویی برای رژگونه استفاده نمایید. اگر سایه و رژگونه ای در موقعیت عکاسی ندارید میتوانید از گونه های خود نیشگون بگیرید تا سرخ شود.

ژست عکس گرفتن

۶- قبل از گرفتن عکس به موهای خود حالت دهید. یا با دست موهای خود را تکان دهید یا سر خود را به اطراف بچرخانید تا موهای شما پر و حالت دار شود.

  • از اسپری و حالت دهنده مو استفاده کنید تا موهای شما حالت زیبایی در عکس داشته باشد. موهای خیس یا بی حالت فاکتورهای برای بد شدن عکس هستند.
  • موهای فر و مجعد خود را با آبرسان و مرطوب کننده های مناسب مرتب کنید.
  • سعی کنید موهای خود را روی شانه ها رها نکنید. بهتر است مو پشت، جلو یا روی یک شانه باشد. مدل های که فکر می کنید مناسب صورت شماست را امتحان کنی تا ژست عکس گرفتن مناسب باشد.

ژست عکس گرفتن

چگونه در عکس ژست بگیریم؟

حال از خودتان می پرسید چگونه سلفی های جذاب بگیریم؟ در آی آر میکس درباره بهترین سلفی ها و ژست عکس دخترانه اسپرت، تک نفره صحبت کرده بودیم. در ادامه برای اینکه چگونه سلفی بگیرید تا عکس شما زیبا شود با ما همراه باشید.

۱- موقع عکس گرفتن سر خود را شل کنید و مستقیم به دوربین نگاه نکنید. نگاه خود را به بالا یا پایین تر از دوربین معطوف کنید. سپس برای زاویه مناسب سر، به بالا یا پایین بچرخانید.

  • برای اینکه چشمای شما حالت خواب آلودگی نداشته باشد. گردن خود را بالا ببرید و به چانه خود را زاویه دهید. شاید به نظر شما این ژست خنده دار به نظر بیاید ولی ترفند خوبی برای یک عکس ایده آل است.

ژست عکس گرفتن

۲- برای گرفتن یک عکس خوب، نور بسیار مهم است. اگر دوربین شما فلش ندارد سعی کنید روبروی نور را برای گرفتن عکس انتخاب کنید. دقت کنید نور از روبرو باشد نه از کنار.

  • چراغ های، روشنایی های خیابان هم منبع خوبی برای نور در عکس است. پس اگر دوربین شما فلش ندارد برای نورپردازی در عکس از این نورها استفاده نمایید.
  • اگر نمیدانید کدام قسمت اتاق نور بهتری برای عکس دارد همه زاویه ها را بررسی کنید. نور خوب برای عکس باید از پشت سر شما، بالای سر و در مقابل شما باشد.
  • یک ساعت بعد از غروب خورشید و یک ساعت قبل از غروب خورشید بهترین زمان نور برای یک عکس خوب است.
  • از نور های که در صورت شما ایجاد سایه می کند برای عکس گرفتن دوری کنید زیرا نقص های صورت شما را نشان می دهد. روشنای بیش از اندازه تمام چین و چروک های صورت شما را نشان می دهد. سعی کنید در یک روز ابری یا نور ملایم تر برای عکس گرفتن انتخاب کنید.

ژست عکس گرفتن

۳- به بدن خودتان زاویه ۴۵ درجه دهید زیرا شما را لاغرتر نشان می دهد تا کاملا جلوی دوربین باشید.

  • دقت کردید افراد مشهور و سلبریتی چگونه روی فرش قرمز موقع عکس گرفتن ظاهر می شوند. دست خود را به کمر بزنید دورتر از دوربین قرار بگیرید و با چرخش مناسب به سمت دوربین بچرخید.
  • چرخش شما به گونه باشید که یک شانه فقط به سمت دوربین و نزدیک تر به آن باشد. این زوایه به شما کمک می کند بلند تر و کشیده به نظر بیاید.
  • اگر شما نمیخواهید اجزای صورت و بخش های از بدن شما در عکس بزرگ بیفتد بهتر است از دوربین فاصله بگیرید.
  • موقع گرفتن عکس قوز نکنید و شانه های خود صاف بگیرید. وضعیت مناسب بدن عکس شما را زیبا می کند.

ژست عکس گرفتن

۴- بعد از درست قرار دادن بدن جلویی دوربین، وقت آن رسیده به دست و پاهای خود زاویه دهید. دست و پاهای خود را صاف نگه ندارید. سعی کنید دست های خود را خم کنید و ژست بگیرید. خم کردن دست و پاها باعث لاغرتر نشان دادن شما می شود.

  • پاهای خود را خم کنید و وزن خود را به قسمت عقبی بدن منتقل کنید. یا مچ پای خود را زاویه دهید.
  • بازو های خود را از بدن جدا کنید و فاصله دهید و آن را کمی خم کنید با این ترفند بازوهای لاغرتری در عکس خواهید داشت.

ژست عکس گرفتن

۵- به گرفتن یک عکس اکتفا نکنید. بهترین روش برای داشتن یک عکس خوب گرفتن تعداد بیشتری عکس از یک موقعیت است. ۱۰ تا عکس بگیرید تا یکی از بین آنها خوب شود.

ژست عکس گرفتن

۶- در مقابل دوربین اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان افتخار کنید که منحصر به فرد و خاص هستید. تمرکز روی این تفکر باعث می شود شما لبخند طبیعی و واقعی داشته باشید. داشتن یک لبخند واقعی در عکس، تصویر شما رو بی نظیر می کند چون عکس ها فتوژنیک و طبیعی هستند و میتواند یک تصویر مناسب برای پروفایل تلگرام باشد.

  • سعی کنید به بدن خود زاویه طبیعی دهید که خسته و ناراحت در عکس نیفتید. زاویه بدن، شما را کشیده و لاغرتر نشان می دهد. اینکه صاف و مستقیم بدون هیچ ژستی جلوی دوربین قرار بگیرید بی شک عکس خوبی نخواهید داشت.

ژست عکس گرفتن

امیدواریم که مطلب تمام آنچه که باید در مورد ژست عکس پسرانه و مردانه بدانید به شما کمک کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با موضوع چگونه عکس های هنری بگیریم با شما بودیم. به نظر شما عکس های فتوژنیک چه خصوصیاتی دارند؟ و چگونه سلفی های جذاب بگیریم؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی