آموزش کامل و تصویری 2 روش ساخت تخت سنتی، باغی؛ قهوه خانه در منزل + ویدیو

آموزش کامل و تصویری ۲ روش ساخت تخت سنتی چوبی در خانه + ویدیو

۰
آموزش کامل و تصویری ۲ روش ساخت تخت سنتی چوبی در خانه + ویدیو
نمره 4.2 از 6 رای

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرما بر آن شدیم که نحوه ساخت تخت سنتی در منزل را به شما آموزش دهیم. ساخت تخت سنتی به اصلاح قهوه خانه یا باغی کار سختی نیست با دنبال کردن این آموزش و صبر و تلاش مطمئنا شما یکی از بهترین تخت سنتی در منزل را می سازید. با آی آر میکس همراه باشید.

نحوه ساخت تخت سنتی قهوه خانه و تخت باغی با چوب در منزل

Learn To Build a Traditional Bed

برای تشک تخت سنتی لازم به هزینه برای خرید آن نیست. بهتر است از تشک تخت بچه های خود استفاده کنید که قصد داشتید برای آنها تشک نو بخرید یا آنها دیگر در خانه شما زندگی نمی کنند. فقط برای استفاده از تشک برای فضای باز باید از کاور های ضد جذب آب استفاده کنید. روش های زیادی برای ساخت تخت چوبی وجود دارد. ما امروز قصد داریم طریقه ساخت تخت سنتی قهوه خانه را به شما آموزش دهیم. شاید بدانید قیمت تخت سنتی چوبی دست دوم هم به نسبت گران است و  فروش تخت های چوبی سنتی شاید جای نباشد. پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و تخت چوبی مورد علاقه خود را با کمترین هزینه ممکن بسازید در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ساخت تخت چوبی سنتی

این تخت چوبی به ابعاد ۳۵ در ۷۵ متر است. میتوانید از انواع مختلف چوب ها استفاده کنید. و بعد از اتصال هر قسمت آن را بررسی کنید. فرق نمی کند چه مدلی چوبی برای ساخت تخت استفاده می کنید چون چوبی در مجاورت هوا هر چند سال نیاز به رنگ مجدد دارد. بهتر است برای ساخت تخت سنتی از فضای باز استفاده کنید سعی کنید محیطی را که برای ساخت تخت باغی انتخاب می کنید تمیز باشد. بهتر است بیشتر از چسب چوب استفاده کنید مگر در مواقعی که گفته شده پیچ نمایید. چون از بتونه و رنگ استفاده می کند فضای باز امکانات بهتری برای شما خواهد داشت. قبل از رنگ زدن از یک نرم کننده چوب که پایه روغنی دارد استفاده نمایید چون رنگ بهتر روی چوب قرار می گیرد. بهتر است برای رنگ زدن تخت سنتی اسپری هم یکی از گزینه های انتخابی شما باشد.

تخت سنتی در منزل

ابعاد چوب و وسایل مورد نیاز ساخت تخت سنتی چوبی در خانه :

  • ۱۴ – ۱ × ۳ ۸ تخته
  • ۲ – ۱ × ۶ ۱۰
  • ۵ – ۱ × ۲، ۸
  • ۱۰ – ۲ × ۲ ۸
  • پیچ ۲ اینچ
  • پیچ ۳ اینچ
  • ۱/۴ “پیچ یا میخ
  • چسب چوب
  • چوب پر کن
  • بتونه
  • نرم کننده چوب
  • رنگ
  • قلمو رنگ

ابزار های مورد نیاز ساخت تخت سنتی:

متر، مداد، عینک مخصوص تراشیدن چوب، هدفون محافظ گوش، درل، پیچ گوشتی برقی یا دستی، فرز نجاری، گونیا نجاری

لیست تعداد قطعات چوبی مورد نیاز:

  • ۵ – ۱ × ۳ با قطر ۷۵″ ( صفحه پشت تخت)
  • ۱ – ۱ × ۲ با قطر ۷۵ ” (سقف تخت)
  • ۲ – ۱ × ۶ با قطر ۷۵ ” (جلو و عقب تخت)
  • ۴ – ۱ × ۲ با قطر ۲۸ ” (پشتیبانی از صفحه پشتی)
  • ۶ – ۱ × ۳ با قطر ۳۹ “
  • ۲ – ۱ × ۲ با قطر ۳۹ ” (صفحه سمت چپ)
  • ۲ – ۱ × ۶ با قطر ۳۹ ” (ریل های جانبی)
  • ۴ – ۱ × ۲ قطر ۱۹ ” (پشتیبانی از صفحات تخت)
  • ۴ – ۲ × ۲ قطر ۸۱ ” (اتصال اجزای تخت)
  • ۲ – ۲ × ۴ قطر ۷۵ “
  • ۱۲ – ۱ × ۳ قطر ۳۹ “
  • ۲ – ۲ × ۲ قطر ۷۸ ” (سقف تخت چوبی)
  • ۴ – ۲ × ۲ قطر ۳۹ ” (قطعات اتصال سقف تخت )

گام اول: نصب قسمت پشت تخت چوبی

همانطور که در تصویر پایین می بینید قطعات پشتی تخت را به چهارچوب اصلی وصل نمایید. دقت کنید که اجزا مورد نیاز بهم هم وصل شده باشند. عکس واضح تمام اندازه های و فاصله های قرار گرفتن صفحه های چوبی را نشان داده است. با دقتن نگاه کنید سپس شروع به ساخت نمایید.

تخت سنتی در منزل

گام دوم: نصب صفحه های دو طرف تخت چوبی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید پنل سمت راست و چپ تخت  از هر طرف به چهاچوب اصلی تخت پیچ می شود و مطمئن شوید که این صفحه های چوبی از جای خود خارج نمی شوند.

تخت سنتی در منزل

گام سوم: پیچ و چسباندن هر قسمت بهم

برای اتصال قسمت راست و چپ تخت و قرار دادن کفی تخت از دو قطعه چوب ۲ در ۴ استفاده کنید و آن را به تخت پیچ نمایید. چک کنید که کاملا تخت به هم وصل شده باشد و پیچ ها به درستی در جای خود قرار گرفته اند.

تخت سنتی در منزل

گام چهارم: میخ یا پیچ کردن قطعات تخت سنتی قهوه خانه

با استفاده از ۳ پیچ قطعات را مانند تصویر زیر بهم وصل کنید. با استفاده از پیچ و چسب هم پنل پشتی تخت را به چهارچوب تخت وصل کنید. و برای هر کدام از قطعه باریک به عنوان چهارچوب قرار گرفتن صفحات بر روی هم استفاده کنید.

تخت سنتی در منزل

گام پنجم: نصب کف تخت چوبی در منزل

وقت آن رسیده کف تخت خود را وصل نمایید. صفحه چوبی کف تخت را قرار دهید و زیر این قطعه وسیله ای قرار دهید تا شما بتوانید راحت تخت خود را پیچ کنید و از داخل برای هر چند ردیف یک پیچ بزنید.

تخت سنتی در منزل

گام ششم: قرار دادن قطعات باریک برای اتصال سقف تخت سنتی در منزل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قطعات باریک را برای اتصال سقف به چهارچوب اصلی تخت قرار دهید و بچسبانید.

تخت سنتی در منزل

گام هفتم: اتصال سقف تخت سنتی در منزل

با استفاده از پیچ و چسب برای چساندن سقف به پایه و چهارچوب تخت استفاده کنید.

تخت سنتی در منزل

سوراخ های تخت خود را با یک اسپری پر کننده چوب پر کنید و روی آن را بتونه بزنید سپس قبل از زدن چوب از نرم کننده های روغنی چوب استفاده کنید و بعد تخت چوبی خود را رنگ کنید. ساخت تخت شما به پایان رسید. قیمت تخت سنتی در منزل که ساختید بسیار به صرفه تر از خرید آن است. امیدوارم در فصل تابستان و گرما بخوبی از آن استفاده کنید.

روش ساخت تخت سنتی در منزل

انتخاب محل، نحوه اندازگیری و برش چوب تخت سنتی

برای ساخت تخت باغی قسمتی از حیاط که خلوت تر است را انتخاب کنید. مطمئنا با داشتن اره برقی شما میتوانید تمام صفحات چوبی را به اندازه دلخواه ببرید که در وقت و انرژی شما صرفه جویی می شود. شما میتوانید ابعاد تخت سنتی را با توجه به اندازه بزرگی و کوچک مورد دلخواه خود و فضای خود تعیین نمایید.

ساخت چهارچوب تخت سنتی در منزل:

دو صفحه ۸۲ اینچی و  دو صفحه ۶۲ اینچی را در از هر دو طرف لبه به شکل یک مستطیل در کنار هم قرار دهید و از هر دو طرف این تخته ها را بهم پیچ کنید.

تخت سنتی در منزل

قطر چوبی به اندازه ۸۲ اینچ را در مرکز این تخت مستطیل قرار دهید و انتهای آن را پیچ کنید. این کار را بخاطر اینکه وزن بیشتری رو پایه های وسط تخت تحمل می کنند انجام می دهیم. در هر چهار طرف تخت این سه قطعه رو پیچ نمایید.

تخت سنتی در منزل

وقت آن رسیده روی چهارچوبی تختی که در بالا کنار هم قرار گرفتند و پایه های چوبی به آن پیچ شد دسته ها و کناره های سمت راست و چپ تخت، به چهارچوب اصلی تخت چوبی پیچ شوند. در این قسمت به دو صفحه ۲۱ و ۳۱ اینچی نیاز داریم. برای نصب این صفحه چوبی، چند سانت از پایین تخت فاصله بیندازید و بگذارید فضای بازی در حد چند انگشت پایین تخت باقی بماند. سپس تخت چوب را نصب کنید میتوانید برای نگه داشتن این صفحه به چهارچوب تخت از چسب یا پیچ استفاده کنید. همین دستور العمل را برای نصب سمت دیگر تخت هم استفاده کنید.

تخت سنتی در منزل

برای نصب پشتی تخت چوبی ابه دو صفحه ۷۴ اینچی نیاز دارید که به صورت افقی و با سه پیچ برای نگه داشتن پشت تخت به کناره های تخت وصل می شود. در نصب قطعه پشتی هم از پایین مقدار خیلی کمی فاصله قرار دهید و سپس پشتی تخت را به دسته های تخت یا کناره ها پیچ کنید. قطعات تخت را به وسیله پیچ و چسب میتوانید بهم وصل نمایید. یا میتوانید اول از چسب استفاده کنید و زمانی که خشک شدن پیچ کنید.

تخت سنتی در منزل

برای کف تخت از صفحات چوبی ۱ در ۴ متر استفاده کنیدو کفی انتخاب کنید که بین قطعات آن مانند تصویر زیر فاصله باشد و سپس تخت خود را به چهارچوب آن پیچ کنید.

تخت سنتی در منزل

ما شما را دعوت می کنیم برای درک بهتر تمام مراحل بالا فیلم آموزش ساخت تخت سنتی در زیر را از دست ندهید و برای داشتن تخت حرفه ای تر ویدیو را تماشا کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست روش ساخت باربیکیو خانگی سیمانی، اجری ، چوبی در بالکن ، حیاط و تراس خانه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

نظرات خود را در زمینه آموزش ساخت تخت سنتی نمایید؟ و چه انواع موجود تخت قهوه خانه ای فلزی، چوبی و .. با آی آر میکس را به اشتراک بگذارید. نظر شما درباه قیمت تخت سنتی دست دوم دیوار و.. چیست با ما بیان نمایید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی