درگیری ذهنی چیست؟ رهایی از درگیری ذهنی و درمان درگیری ذهنی نوجوانان، کودکان و..

درگیری ذهنی چیست؟ رهایی از درگیری ذهنی و درمان آن در نوجوانان، کودکان و..

۲
درگیری ذهنی چیست؟ رهایی از درگیری ذهنی و درمان آن در نوجوانان، کودکان و..
نمره 5 از 1 رای

درگیری ذهنی جوانان موضوع مهمی است. دوران کودکی مهمترین زمان برای رشد مغز محسوب می شود. اما آنچه واقعا باعث آسیب و یا کمک به بچه شما می شود ممکن است شما را سوپرایز کند. در ادامه استراتژی های تخصصی را بیان می کنیم تا بتوانید مشغولیت ذهن نوجوان و کودک خود را کاهش دهید.

درمان خود درگیری روانی به علت استرس، اضطراب و پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم

Things Seriously Messing with Your Teen’s Brain Development

درگیری ذهنی چیست؟

انگیزه ها، مناقشات های روحی و روانی باعث تحمیل اهداف ناسازگار به ذهن می شود. انگیزه های نوجوان توسط احساسات، خواسته ها و غرایز او کنترل می شود. عدم سازگاری نوجوانان با انگیزه هایش علت درگیری ذهنی است. وقتی انگیزها حل و فصل می شود مشکلات روحی و روانی برای نوجوانان ایجاد نمی کند ولی خواسته های که سرکوب می شوند اختلال روحی و روانی برای نوجوانان ایجاد می کند. حال برای پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم و درمان فکر زیاد چه کارهای باید انجام دهیم. درگیری ذهنی جوانان موضوعی است که در ادامه در آی آر میکس به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

چگونه ذهنی قوی داشته باشیم؟

مدیر آزمایشگاه درمان درگیری ذهنی در دانشگاه ایالت میشیگان بر این باورند ورزش های سنگین چه برای خانم ها و چه آقایان میتواند اثرات مخربی داشته باشد. استفاده از کلاه ایمنی برای ورزش های سخت شاید بتواند از خطر تا حدودی جلوگیری نمایید ولی تنها راه حل آن نیست. بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل این است اگر در حین ورزش برای سر کودک شما اتفاقی افتاد حتی یک ضربه کوچک به سر، کودک و نوجوان خود را نزد دکتر ببرید. اگر شما احساس کردید که فرزند شما دچار آسیب شده است آن را به دکتر متخصص طب ورزشی یا به متخصص دیگر نشان دهید که توان تشخیص آشفتگی ذهن کودک شما را دارد. محققان پی بردند ۴۰ درصد از کودکانی که دچار این مشکل شده اند بصورت درست در زمان حادثه عیب یابی نشده بودند و این صدمه مغزی برای آنها همیشه باقی مانده است. به طور کلی میتوان گفت بعد از حادثه دیدن کودک آن را سریع به درمانگاه یا بیمارستان ببرید تا ام آر آی از مغز کودک شما بگیرند. شاید به طور قطع میتوان گفت تنها یک ام آر آی راه نجات نیست ولی مطالعات نشان داده ۶۰ درصد از کودکانی که در ساعات اول اتفاق آم آر آی شده اند مشکلات کمتری در آینده نسبت به دیگران دارند.

درگیری ذهنی جوانان

خود درگیری روانی به علت استرس و اضطراب

مناطق عاطفی و احساسی ذهن در نوجوان ها همیشه آماده هستند. به مراکز عاطفی آنها نورد می گویند. وقتی نوجوان ناراحت و سرخورده می شود از نظر عاطفی دچار مشکل می شود. رییس بخش مغز و اعصاب دانشگاه پنسیوانیا می گوید: در مغز نوجوان هم همان واکنش تلخ موقع ناراحت شدن اتفاق می افتد. بنابراین نوجوان شما دچار استرس و اضطراب می شود. حادثه های مانند بیماری یا مرگ عزیزانش هم تاثیرات مخرب بیشتری نسبت به بزرگسالان را روی مغز او می گذارد. فشار های زیاد برای نوجوانان و کودکان خود عاملی برای افسردگی و خود درگیری روانی آنهاست. دکتر جانسن می گوید: به کودکان و نوجوانان خود بیاموزید چطور در مقابل حوادث و اتفاقات در جامعه انعطاف پذیر باشند و درگیری فکری را کمتر کنند. این آموزش را میتوانید با شروع یک کار کوچک و سبک در تابستان شروع کرد. یا شرکت در فعالیت های اجتماعی مانند نوشتن و تهیه روزنامه در مدرسه نوجوان و کودک شما یاد میگیرد خود درگیری روانی خودش را کنترل کنند . کودکان و نوجوانان خود را تشویق کنید تا در صورت ناراحتی و دلخوری با شما صحبت کنند و با انتقال این صحبت ها به یک هم صحبت خوب از مشغولیت ذهن خودش کم کند.

درگیری ذهنی جوانان

ذهن باز چیست؟ از بین بردن درگیری ذهنی جوانان

ذهن باز چیست؟ مغز نوجوانان برای یادگیری آماده هستند و سریع به هر واکنشی، ذهن آنها جواب می دهد. ولی در نوجوانانی که اعتیاد به مواد مخدر دارند یادگیری سخت تر و طولانی تر اتفاق می افتد و ذهن درگیر نسبت به همسالان خود دارند. الکل بر قشر پیشانی و هیپوکامپ تاثیر میگذارد و یادگیری، حافظه، تمرکز و عملکرد ذهن دچار اختلال می شود. مصرف سیگار هم باعث درگیری ذهنی جوانان میشود و نوجوانان را در معرض اختلال در یادگیری بخاطر جذب نیکوتین در بدن می کند و یادگیری را برای آنها کاری دشوار می کند. دکتر جانسن برای رهایی از درگیری ذهنی از شما می پرسد اگر دوستی از شما بخواهد کاری کنید با اینکه میدانید این کار درست نیست جواب شما چه خواهد بود؟ کودکان و نوجوانان خود را در همچین موقعیتی قرار دهید و به آنها آموزش دهید تا بتواند جواب درست بدهند. به صورت کلی به کودکان خود کمک کنید تا جواب سوال ها را یاد بگیرند زیرا به طور مستقیم شاید نتوانند بهترین عکس العمل را داشته باشند.

درگیری ذهنی جوانان

درگیری فکری و مشغولیت ذهن در اثر کم خوابی

بستن چشم ها برای بهتر شدن یادگیری و همچنین باعث فکر کردن بهتر، سریعتر و کاهش درگیری ذهنی جوانان می شود. مدیر تحقیقات خواب در بیمارستان برادلی می گوید تغییرات خلق و خوی و درگیری فکری نوجوان میتواند از کم خوابی باشد. کم خوابی تنها در کودکان و نوجوان اثراث بد ندارد بلکه در بزرگسالان هم باعث خود درگیری روانی، ناراحتی و حساس شدن شما می شود. مشکل این نیست که نوجوانان کم خواب هستند یا دیر میخوابند چیزی که تغییر نمی کند نیاز خواب نوجوانان بیشتر از بزرگسالان است که بدنشان نیاز دارد (نوجوانان حدود ۹ ساعت در شب به خوب نیاز دارند). برای کاهش درگیری ذهنی جوانان حداقل یک ساعت قبل از خواب تلویزیون و لپ تاپ خود را خاموش کنید و نور های اطراف را کم کنید تا ترشح هورمون ملاتونین در مغز عملکرد خود را در شب شروع کند. همچنین موبایل خود را هنگام به خواب رفتن در جایی دور از دسترس خود بگذارید. اما نگران نباشید که نوجوانان شما نصف شب بیدار می شوند یا از گوشی  و لپ تاپ خود استفاده می کند. اجازه دهید روزهای تعطیل نوجوانان شما بیشتر بخوابند و استراحت کنند البته یک تا دو ساعت بیشتر از حد معمول میتواند بخوابند. زیرا خوابیدن حتی یک ساعت آخر هفته بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است.

درگیری ذهنی جوانان

تجربه اضطراب شدید میتواند بسیار ناراحت کننده باشد برای مقابله با این حالات توصیه می شود پست قبلی آی آر میکس با عنوان آشنایی با بهترین روش رفع نگرانی و کاهش استرس را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این پست آی آر میکس درباره این که چگونه ذهنی قوی داشته باشیم صحبت کردیم نظرات خود را درباره ذهن باز چیست؟ درمان خود درگیری چیست؟ و برای رهایی از درگیری ذهنی چه کار کنیم؟ با ما به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید راهکارهای که چگونه ذهنی خلاق داشته باشیم را در بخش دیدگاه پست عنوان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. Mary گفت:
    8

    سلام من خیلی ذهنم درگیره. از اوضاع ناراضیم. شاید ناشکری به نظر بیاد اما خیلی وقتا با خودم فکر میکنم که ای کاش در ی خانواده دیگه به دنیا میومدم. اصلا در ی کشور دیگه…ناراحتم از اینکه من ی عقاید و افکاری دارم و خونوادم، فامیل ها، دوستان خانوادگی همه وهمه جور دیگه فکر میکنن. من دوست ندارم سنتی زندگی کنم. دوست دارم مثل خودم باشم. کاری رو بکنم که خودم میخوام و تصمیماتی که خودم میگیرم. دوست ندارم ی نمونه کپی شده باشم. من هیچ همسن و سالی ندارم که باهاش حرف بزنم و اوقاتم باهاش پر کنم. من هدفای مخصوص به خودمو دارم. من دلم نمیخواد توی این جامعه سنتی زندگی کنم. فرهنگ برای هر کشور خیلی مهمه. منم با این مخالف نیستم. اما این فرهنگ باید با جهان رشد کنه. من خونوادمو خیلی دوست دارم اما این وضعیت باعث ناراحتی من شده. ذهنم به هم ریخته و خودمو گم کردم. دوست دارم با خیال راحت با فعالیتا و رویاهام خوش باشم و از این سنم استفاده کنم. من دوست ندارم به این زودیا بزرگ شم و مثل همه آدمای دیگه باشم و نیستم. اما خانوادم همش منو مقایسه میکنن که نگاه کن اون همسنته اینطور نیست. تو مثل بچه هایی.! خییییلی ناراحتم. شاید به نظر لوس و ننر و سوسول بیام. اما من واقعا لوس نیستم. اگه فقط همین ی مشکل حل شه من واقعا آرامش پیدا میکنم. احساس می‌کنم امنیت فکری ندارم. البته مشکل خیلی وسیع تر از این حرفاست. در سطح دوست و آشنا و کلا خیلی از اطرافیان. بعضی وقتا به این فکر میکنم که کاش برم ی شهر دیگه و تنها زندگی کنم. من مامان و بابامو خیلی دوست دارم و بقیه خانوادمو. اما با این اتفاقات احساس ضعف میکنم (حس ضعیف بودن منو آزار میده). نمیدونم با این محیط چطور باید اهدافمو دنبال کنم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

تبلیغات متنی