آموزش ساخت جای خواب سگ، گربه با مقوا، چوب در خانه

آموزش ساخت لانه چوبی سگ و گربه خانگی مناسب برای آپارتمان

۱
آموزش ساخت لانه چوبی سگ و گربه خانگی مناسب برای آپارتمان
نمره 4.1 از 8 رای

ساخت لانه سگ کمک بزرگی به آرمش سگ شما می کند. اگر سگ شما بزرگ شده است و نیاز به آموزش ندارد میتواند از آزاد بودن در خانه لذت ببرد ولی اگر سگی تازه آوردید و کوچک است و مدام وسایل شما را می جوید یا آسیبی به وسایل خانه میزند ساخت یک جهبه چوبی زیبا به شما کمک می کند تا امر آموزش را راحت تر سپری کنید. در ادامه آموزش ساخت جای خواب سگ با آی آر میکس همراه باشید.

در این مطلب میخوانید: پنهان

آموزش ساخت جای خواب سگ نگهبان و خانگی با چوب در منزل

How to Build a Dog Crate

سگ شما از داشتن سرپناه دنج و امن برای مواقع استراحت حتما استقبال می کند. این میزی که امروز قرار است آموزش دهیم با وسایل ساخت کابینت و ام دی اف است و شما میتوانید از این میز حتی در خانه به عنوان پاتختی و دکور استفاده کنید حتی اگر سگ شما در آن باشد.

الگوی جای خواب سگ

ساخت لانه سگ

ابعاد استاندارد لانه چوبی سگ

جعبه ما دارای ابعاد ۱ در ۲۱ اینچ قد ۱۹٫۱۹ اینچ عرض و عرض ۲۵ سانتی متر از پایه است. مطمئن شوید برای سگ شما اندازه است و راحت می تواند در آن بچرخد.

  • تخته چوب ½ اینچ – ۲ در ۲۴ * ۲۱ اینچ
  • تخت چوب ½ اینچ – ۱ در ۱۸¼ × ۲۱ اینچ
  • ۱/۲ اینچ تخته سه لا – ۱ در ۲۲¼ x 27˝ اینچ
  • کف تخته سه لا ۵٫۲mm لوان – ۱ در ۱۸¼ x 23½ اینچ
  • ۱×۴ قاب درب پایین قاب – ۱ در ۱۱½ اینچ
  • ۱×۳ ریل بالا قاب – ۱ در ۱۱½ اینچ
  • ۱×۳ قاب درهای چوبی – ۲ در ۱۷ ۵/۸ اینچ
  • ۱×۲ ردیف بالا و پایین بیرون قاب – ۲ در ۱۶¾ اینچ
  • ۱×۲ جلوی قاب – ۲ در ۲۱ اینچ
  • ¼ سانتیمتر سانتریفیوژهای مرکزی برای پنجرههای قفس – ۲ در ۱۱¼ اینچ
  • ¼ در ۲ ریل برای پنجره های دیگر قفس – ۸ در ۹¾ اینچ
  • ¼ x 2 ریل برای پنجره پشتی – ۳ در ۱۴¾ اینچ
  • ¼ x 2 ریل پایین – ۲ در ۲۱ اینچ
  • ¼ سانتیمتر ۲ گوشه – ۴ در ۲۱ اینچ
  • ¼ ۳ عقب – ۲ در ۲۱ اینچ
  • قطر مربع ¾اینچ -۴ تا با طول ۳ اینچ
  • قطر مربع ¾اینچ برای قسمت عمودی – ۲ در ۱۹¼ اینچ
  • زاویه مربع ¾ “اینچ برای چارچوب قاب افقی – ۱ @ ۱۶¾ اینچ
  • قطر مربع ¾ اینچ برای کفپوش های قفس ۴ در ۱۱ ۳/۸ اینچ
  • قطر مربع ¾اینچ برای پشت پایه – ۱ در ۱۶¾ اینچ
  • قطر مربع ¾اینچ برای پشتیبانی کف مرکز – ۱ در ۱۸¼ اینچ
  • قطر مربع ۳/۸ اینچ
  • قطر مربع ۳/۸ اینچ برای برش داخلی در  چهارچوب پنجره ۴ تا برش
  • قطر مربع ۳/۸ اینچ برای برش داخلی در چهارچوب پشت ۶ تا برش
  • قطر مربع ۳/۸ اینچ برای برش داخلی در پشت صفحه – ۲ تا برش
  • ۱ ۵/۸ اینچ قالب ۴ تا برش

تمام اندازه های در شکل لانه بالا نشان داده شده است.

برش تمام قطعات چوب برای لانه سگ نگهبان

با استفاده از اره برقی قطعات مورد نیاز ساخت لانه سگ را برش بزنید. و از دریل برای سوراخ کردن چوب استفاده کنید.

ساخت لانه سگ

با چسب چوب قطعات چوب مربوط به در لانه سگ را بهم بچسبانید و به انتهای ریل ۱×۳ بالا و ۱×۴ پایین وصل کنید. در هر گوشه از ضلع در قفس سگ سوراخی برای پوشش فلزی روی در ایجاد کنید. سپس پوشش فلزی را به چهارچوب در پیچ کنید و با پبچ چهارچوب قفس را محکم و ایمن کنید.

ساخت لانه سگ

استفاده از میخ و پیچ برای لانه سگ خانگی

در لانه سنگ را روی چهارچوب در قرار دهید. لبه ها، داخل قاب در قرار میگیرد. سپس ضربه ای آرامی بزنید تا قاب جا بیفتد. روی در خانه سگ از طرف بالا، قاب در به سمت داخل باشد. ۴ تا چوب مربع شکل برش بزنید در اندازه یک در دو از چوب بلوط برای قاب داخلی، تا مشبک را در جایی خود نگه دارد و ازچسب چوب برای چسباندن گوشه های هر قسمت استفاده نمایید و سعی کنید چوب را خیس نگه دارید. سپس در را با گوشه های مشبک تراز نمایید و با پیچ و میخ محکم نمایید. مشبک را جدا نمایید سوراخ های اتصال قاب را با پر کننده چوب پر کنید.

ساخت لانه سگ

اضافه کردن مشبک تزیینی به ساخت جای خواب سگ

سپس وقتی براق کننده که به مشبک زدید خشک شد. در لانه سگ را روی قاب در قرار دهید و با دریل سوراخ کنید و سپس با پیچ  و میخ محکم کنید.

ساخت لانه سگ

ساخت قاب در لانه سگ

۴ تا تیکه چوب برای قاب اصلی در کنار هم بگذارید و بعد با چوب گوشه ها را بهم میچسبانیم و انتهای هر قسمت چوب را با دریل سوراخ میکنیم سپس به قطعه دیگر قاب قفس پیچ می کنیم.

ساخت لانه سگ

چسابدن قاب در لانه سگ در کنار هم

در این قسمت شما به قاب بالای که درست کردید باید ریل اضافه کنید که شبیه کشو است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید. از داخل چهارچوب در، برای هر قسمت چوبی از داخل که روی چهارچوب اصلی سوار می شود را به یکدیگر بچسبانید تا شکل کشو در هر زاویه قفس به وجود بیاید. سپس هر قسمت از این کشو را با لبه های همان زاویه قاب در تراز کنید سپس از چسب برای محکم کردن این ریل ها استفاده نمایید.

ساخت لانه سگ

علامت زدن و برش پنجره لانه چوبی سگ و گربه خانگی

یک تخته چوب بردارید و به دو قسمت تقسیم کنید. با خط کش از بالا و پایین ۱۰ اینچ فاصله بگذارید و از کنار هم چند اینچ، سپس این  نقاطی که مشخص کردید به هم وصل کنید تا شکل مستطیلی بدست بیاید (مانند تصویر زیر). با استفاده از دریل هر قسمت این مستطیلی چوبی سوراخی ایجاد کنید و سپس  برش بزنید تا این مستطیل از صفحه چوب جدا شود. سپس وسط این مستطیل را برای نصب مشبک های پنجره خالی کنید.

ساخت لانه سگ

ساخت پنجره های دیگر قفس لانه سگ

برای ساخت پنچره های دیگر قفس که بالا قطعات آن برش زدیم. مرکز را تعیین کنید سپس در هر چهار طرف را کشو و ریل بزنید دقیقا همان مراحلی که بالا برای ساخت در قفس توضیح دادیم. هر قسمت از کشو را با توجه به گوشه های قاب پنجره تراز کنید سپس از چسب برای محکم کردن آن استفاده کنید. برای هر سه طرف پنجره های قفس همین مراحل را از بالا دنبال کنید.

ساخت لانه سگ

نصب مشبک های پنجره های لانه سگ

حالا وقت آن رسیده که قطعات مستطیل شکلی را که بالا برش زدیم را با مشبک ها پنجره به چهارچوب وصل کنیم و با چسب بچسبانیم. یادتان باشد مشبک ها را به اندازه چهارچوب پنجره ها ببرید. سپس در جای خود قرار دهید و با میخ سفت کنید.

ساخت لانه سگ

وصل کرن پایین پنجره های مشبک در کنار هم

حالا چوب چهارچوب قاب پنجره را از داخل هم میخ کنید. یادتان باشد در هر مرحله اول تراز کنید سپس بچسبانید یا میخ بزنید. از قطعات چوب ۱۱ اینچی برای  پایه های پنجره های قفس سگ استفاده کنید.

ساخت لانه سگ

علامت زدن و سوراخ کردن قسمت های مختلف ساخت لانه سگ

در قدم اول از یک مداد برای علامت زدن محل دریل استفاده کنید. سپس برای سوراخ و نصب مشبک روی چهارچوب پنجره از دریل استفاده کنید تا بتوانیم به قاب اصلی قفس پیچ کنیم و ساخت لانه سگ را شروع کنید.

وصل کردن چهارچوب قفس سگ کنار هم

سپس چهارچوب قفس را کنار هم قرار دهید و ضلعی را که میخواهید پیچ کنید را به وسیله یک گیره مخصوص نجاری بهم وصل کنید تا قفس هم تراز باشند موقع پیچ کردن هر ضلع قفس بهم. سپس با چسب لایه های خارجی را از داخل بچسبانید. لبه ها را در کنار هم قرار دهیم و با همدیگر تراز نمایید. گوشه ها را با چوب های مثلثی شکل از داخل بهم پبچ کنید. تمام این مراحل را برای چسباندن هر ضلع قفس در کنار هم انجام دهید.

ساخت لانه سگ

کف قفس لانه سگ را نصب کنید.

لبه های کف قفس را چسب بزنید سپس در جای خودش بین دو تا پنجره قرار دهید. کف را اندازه کنید و روی کشو ریل های که بالا توضیح دادیم وصل کنید و سپس کف را در جایی خود تراز کنید و چک کنید که به درستی در جایی خود نصب شده باشد.

ساخت لانه سگ

نصب صفحه پشتی قفس

لبه های چهارچوب پشتی قفس را چسب بزنید و در جایی خودش قرار دهید. بصورت موقت از یک گیره برای وصل شدن این صفحه به قفس استفاده کنید. سپس پشتی قفس را به چهارچوب اصلی قفس پیچ می کنیم. وقتی همه زاویه ها محکم شد از چوب های تزیینی برای پوشش هر ضلع استفاده کنید تا علاوه بر محکم شدن، قفس شما را هم زیبا کند.

ساخت لانه سگ

محکم و سفت کردن هر ضلع قفس در حین ساخت لانه سگ

سپس برای محکم و هم تراز شدن چهارچوب قفس از قطعات مثلثی شکل (مانند تصویر زیر) برای پیچ کردن استفاده می کنیم. قطعات را در ضلع بالای قفس قرار می دهید و با چسب  و میخ در جایی خود محکم می کنید.

وصل کردن طرح پلکانی بالای ساخت لانه سگ

قسمت پلکانی را در مرکز سقف قفس قرار دهید و دقت کنید که از هر چهار طرف مساوی باشند. سپس با پیچ یا چسب بچسبانید و این قطعه پلکانی را بالای قفس محکم کنید. حواستان باشد این قطعه باید در چهار طرف مساوی و یکسان باشند.

ساخت لانه سگ

سوراخ کردن در برای نصب لولا در ساخت لانه سگ

به وسیله خط کش و مداد محل نصب لولا را روی چهار چوب در مشخص کنید. یادتان باشد سوراخ ها را در هیچ بخش ساخت نزدیک لبه های چوب قرار ندهید و چند میلیمتر به داخل پیچ کنید. سپس از داخل قفس محل نصب لولا را سوراخ کنید.

ساخت لانه سگ

ساخت لانه سگ ؛ نصب لولا در قفس سگ

اول تصمیم بگیرید کدام طرف در قفس قرار است بیرون یا داخل باشد. حالا لولا را به مانند تصویر زیر به در پیچ کنید. حواستان باشد در مرکز قرار بگیرد و گوشه های در را بررسی کنید که در کادر در باشد. در را به آرامی باز و ثابت نگه دارید و بررسی کنید در تراز هست یا خیر. سپس در را چند بار باز و بسته کنید تا مطمئن شوید در به درستی در جای خود قرار گرفته است.

ساخت لانه سگ

نصب دستگیره برای قفس سگ

در قدم آخر نصب دستگیره در را انجام دهید. با استفاده از مداد و خط کش مرکز در را از بیرون مشخص کنید سپس با دریل سوراخ کنید و دستگیره مورد نظر خود را پیچ کنید. سپس تمام سوراخ ها را با پر کننده چوب پر کنید و کل قفس را براق کننده بزنید. و در آخر تشک مخصوص استراحت سگ خود را در داخل قفس بگذارید.

ساخت لانه سگ

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۴ روش جلوگیری از پارس کردن سگ با اسپری ضد پارس، قلاده، رفتار شناسی و آموزش سگ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس ساخت لانه سگ را به شما آموزش دادیم. شما می توانید روش های دیگری برای اموزش ساخت جای خواب گربه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. لانه سگها گفت:
    0

    با سلام … مطلب تون عالی بود … ولی کاش چند نمونه هم برای خرید قرار می دادید… چون من حوصله ساختنش رو ندارم 🙂

تبلیغات متنی