آموزش تنظیم و نصب سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین پراید، پژو 206 و.. در خانه + ویدیو

آموزش تنظیم و نصب سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین پراید، پژو ۲۰۶ و.. در خانه + ویدیو

۰
آموزش تنظیم و نصب سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین پراید، پژو ۲۰۶ و.. در خانه + ویدیو
نمره 4 از 4 رای

در شروع باید بدانید که چه مدل باند برای ماشین شما مناسب است. شما میخواهید صدا به بلندی کنسرت های موسیقی باشد؟ یا ترجیح می دهید سیستمی با یک باس معمولی داشته باشید. یا هر دو امکانات بالا را در کنار هم میخواهید. اول تصمیم بگیرید که چه نوع سیستمی برای ماشین شما مناسب است. همه افراد نوع سیستم صوتی خود را با توجه به سلیقه و علایق خود انتخاب می کنند. اگر شما میخواهید سیستم صوتی داشته باشید که موسیقی را با صدای واضح و کیفیت بالا بشنوید با آی آر میکس همراه باشید تا درباره نصب سیستم صوتی ماشین در خانه به شما دوستان آموزش بدهیم.

راهنمای خرید سیستم صوتی ماشین و روش نصب باند و ضبط ماشین پراید و ۲۰۶ در منزل

How to Build a Good Sound System For Your Car

بهترین سیستم صدا برای ماشین حتما نباید گران باشد. ولی سیستم صوتی با صدای بلند و گران شما را وادار می کند تا انتخابش کنید. برای نصب ضبط ماشین پراید که خواسته های شما را برآورده کند از خودتان سوال می کنید: چگونه صدای استریو در سیتم صوتی خود ایجاد کنم؟ نگران نباشید و با تغییر تنظیمات سیستم صوتی ماشین شروع کنید.

نحوه نصب سیستم صوتی ماشین در خانه

صدای خروجی از سیستم صوتی ماشین را چگونه می شنوید؟ صدای صاف و رسا یا صدای پر از خش و نا صافی؟ آیا ریتم های موسیقی را درست می شنوید؟ آیا اینقدر صدا خوب است که شما را به شور و هیجان می آورد.

اگر جواب سوالات بالا نه بود. شما مشکل در فرکانس خروجی در صدا دارید که عمدتا باعث پایین آمدن کیفیت صدای باند ماشین می شود. این مشکل با یک تقویت کننده باند و آموزش نصب خازن سیستم ماشین در نقشه نصب سیستم صوتی ماشین پراید و ۲۰۶ این مشکل حل می شود.

نحوه عیب یابی و تنظیم سیستم صوتی ماشین

همیشه هم تشخیص مشکلات سیستم صوتی ماشین در خانه کار آسانی نیست. شاید متوجه نشوید سیستم صوتی ماشین چه مشکلی دارد، برای تشخیص مشکلات سیستم صوتی ماشین لازم نیست متخصص یا حرفه ای باشید با انجام مراحل زیر این مشکل حل می شود.

  • گوش دادن به صدای هر باند به صورت جداگانه
  • آیا باند های سیستم صوتی ماشین به درستی کار می کند یا شما صدای اضافی از باند می شنوید؟
  • آیا هنگام گوش دادن به موزیک در جاده کلمات آن برای شما واضح است یا خیر؟
  • آیا عملکرد سیستم صوتی ماشین به درستی کار می کند؟ یا احساس می کنید سیستم صوتی ماشین دچار مشکل شده است؟

مطمئن شوید تنظیم سیستم صوتی ماشین به درستی انجام شده است

ما توصیه نمی کنیم شما تنظیمات تمام بخش های سیستم صوتی ماشین خود را تغییر دهید. شما با تغییر یکی از تنظیم های سیستم صوتی خود متوجه خواهید شد مشکل از کجاست. بهتر است لیستی از اجزاء سیستم صوتی تهیه کنید و براساس مهم بودن در کیفیت صدای سیستم صوتی از ۱ تا ۱۰ شماره گذاری کنید و بعد آن قسمت ها سیستم صوتی را بررسی و تعمیر کنید که نقش مهمتری در صدای سیستم صوتی شما دارد. معمولا نصب جدید بلندگو بهترین انتخاب است تا صدای خوبی از سیستم صوتی خود بشنوید با توجه به دو فاکتور که گیرنده و تقویت کننده سیستم صوتی شما قوی باشد.

شما چه امکاناتی را دوست ندارید که بعد از نصب ضبط ماشین پراید در اختیار داشته باشید؟

  • پخش سی دی یا MP3؟
  • ایجاد صدای بم در صدای موسیقی؟
  • کنترل تلفن همراه یا سایر دستگاه های صوتی قابل حمل خود با سیستم صوتی ماشین؟
  • برقراری تماس و پخش موسیقی با استفاده از اتصال بلوتوث؟
  • بنابراین بهترین سیستم صوتی مناسب ماشین شما چیست؟

۵ نکته مهم در نصب سیستم صوتی ماشین در خانه

۱- آموزش نصب باند ماشین : از بلندگو جدید برای ماشین خود استفاده کنید

سازندگان خودرو به آخرین موضوعی که در طراحی ماشین می پردازند بلندگو های سیستم صوتی ماشین است و همیشه بلندگو های ارزان قیمتی را برای ماشین می گذارند که سریع هم خراب و دچار مشکل در صدا می شوند. سیستم صوتی ماشین پراید و بلندگو ها از هیچ قدرتی در خروجی صدا برخوردار نیست. بهتر است از یک سیتم صوتی با بلندگوهای قوی برای ماشین خود استفاده کنید نصب این بلندگو ها کاری آسان است و با قیمت کم امکان پذیر است.

سیستم صوتی ماشین

۲- نقشه نصب آمپلی فایر: اضافه کردن آمپلی فایر به عنوان یک تقویت کننده صوتی

اکثر بلندگو های آمپلی فایر داخلی به عنوان تقویت کننده صدا دارند. اما این آمپلی فایر ها قدرتمند به عنوان یک آمپر فایر بیرونی قابل تنظیم نیستند. همچنین ساب ووفر ها برای این که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند به قدرت بیشتری نیاز دارند. با استفاده از آمپلی فایر های جداگانه ساب ووفر ها هم از توزیع سینگال مناسب بهره می برند. با استفاده از یک آمپلی فایر خروجی، قدرت و کیفیت صدای سیستم صوتی شما افزایش می یابد به یاد داشته باشید که نقشه سیم کشی آمپلی فایر هر ماشین متفاوت است.

سیستم صوتی ماشین

۳- آموزش تنظیم سیستم صوتی ماشین با نصب ساب ووفر

نصب کنندگان سیستم صوتی ماشین می گویند: ما بسیاری از سیستم های صوتی ماشین را نصب کردیم و یکی از بهترین اتفاقاتی که بعد از مراجعه صاحب ماشین رخ می دهد این است که می گوید صدای سیستم صوتی ماشینم شگفت انگیز شده است. با نصب ساب ووفر از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. ساب ووفر ها بیرون بلندگو نصب می شوند و انواع و سایزهای مختلفی دارد. رایج ترین این ساب وفر در سایز ۷،۱۰ و ۱۲ هستند. برخی تولید کنندگان ساب ووفرهای کوچکی ساختند که بتواند در فضای کوچک هم کار کند مانند ماشین های اتومیبلرانی و.. که فضای خیلی محدودی دارند. ساب ووفر ها کوچک معمولا در پشت صندلی یا کنار باند نصب می شوند.

سیستم صوتی ماشین

۴- نصب ضبط ماشین پراید و ۲۰۶

پخش ماشین به تنهایی وظیفه کنترل صدای خروجی را بر عهده ندارد (توان خروجی پخش ۶۰وات است) و تمام سیستم های صوتی که روی ماشین نصب می شوند قابلیت نصب آمپلی فایر را ندارند. یک راه وجود دارد که با کمترین هزینه این مشکل را حل کرد و آن استفاده از بلندگو به عنوان مبدل صدا است ولی در بیشتر مواقع کیفیت صدا مناسبی ندارند. اگر قصد دارید از پخش جدید برای سیستم صوتی ماشین خود استفاده کنید طراحی و اندازه پخش جز نکات مهم خرید یک سیستم صوتی ماشین برای پراید و ۲۰۶ است. اندازه مناسب پخش را DIN می نامند. اگر فضای شما بزرگ است میتوانید از پخش های Double DIN استفاده نمایید چون علاوه بر پخش ، مانیتور های ال سی دی هم برای پخش ویدیو دارند و از امکانات GPS هم پشتیبانی می کند.

سیستم صوتی ماشین

۵- ساخت جعبه مناسب برای ساب ووفر

ساخت جعبه و نصب نادرست آن کارایی ساب ووفر را کاهش می دهد. شما میتوانید از جعبه های قابل حمل برای ساخت جعبه ساب ووفر استفاده کنید که جعبه آن به درستی و کامل بسته شده باشد و حتی کوچکترین سوراخی روی جعبه نباشد. ساخت جعبه ساب ووفر و مدل آن به سلیقه صاحب ماشین بستگی دارد ولی نکته مهمی که باید بهش توجه کنید این است که ابعاد جعبه ساب ووفر باید متناسب ساب ووفر شما باشد. اگر نه جعبه ساب ووفر شما خراب می شود. برای اینکه از این مشکلات جلوگیری کنید بهتر است یک جعبه ساب ووفر آماده خریداری کنید.

سیستم صوتی ماشین

ساخت و نصب سیستم صوتی ماشین در خانه در نگاه اول ساده نیست. عوامل متعددی وجود دارد که همواره باید بهش توجه کنید شاید به نظر شما آموزش تنظیم سیستم صوتی ماشین سخت باشد اما مهمترین عوامل را برای ساخت یک سیستم صوتی را برایتان توضیح دادیم که چگونه با ارتقاء سیستم صوتی ماشین کیفیت صدای موسیقی خود را بهبود ببخشید. در ادامه شما را دعوت می کنیم برای درک بهتر ویدیو آموزش نصب باند ماشین در زیر را مشاهده فرمایید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش ساخت مدار آمپلی فایر ساده و پر قدرت برای ماشین در خانه را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس ذرباره نصب سیستم صوتی ماشین در خانه صحبت کردیم. امیدواریم با نقشه نصب سیستم صوتی ماشین آشنا شده باشید. اگر در زمینه آموزش نصب خازن سیستم ماشین نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی