آموزش ترمیم چرم کاپشن مردانه، کیف چرم زنانه و کفش چرم درخانه

آموزش ترمیم چرم کاپشن مردانه، کیف چرم زنانه و کفش چرم درخانه

۱
آموزش ترمیم چرم کاپشن مردانه، کیف چرم زنانه و کفش چرم درخانه
نمره 3.6 از 14 رای

تعمیر کت و شلوار چرم آسان است. با استفاده طولانی از کت چرم امکان دارد چرم شما خشک یا خراب شود. راه های زیادی برای ترمیم کت چرم هست که اگر به درستی انجام نشود ترمیم کت چرم خراب می شود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه ترمیم چرم مصنوعی و طبیعی در کت، کفش و کیف را به شما آموزش دهیم.

جلوگیری از پوسته شدن چرم مصنوعی و کفش چرم با استفاده از کیت تعمیر چرم در منزل

How to Fix a Leather Purse , Jacket and Shoe in House

ترمیم کت چرم، کفش و کیف یکی از دغدغه های افرادی است که از محصولات چرم طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. آی آر میکس سعی کرده آموزش مجموعه از ترمیم و تعمیر کت چرم و کفش و کیف را در اختیار شما قرار دهد تا با استفاده از راهکار های زیر همیشه چرم های خود را تمیز و مرتب نگه دارید. با آی آر میکس همراه باشید.

۱- بسته و کیت ترمیم کاپشن چرم

لوازم تعمیر چرم در بازار وجود دارد ولی هیچ کدام از آنها مناسب تعمیر کت چرم نیست. در برخی از لوازم تعمیر چرم میتوانید ابزار تعممیر کت چرم را پیدا کنید. اما شاید برای شما گیج کننده باشد. در ادامه ما به شما خواهیم گفت به چه ابزاری برای تعمیر کت چرم نیاز دارید.

۲- تعمیر کت چرم ؛ با یک پارچه روی کت چرم را تمیز کنید

مهم نیست از چه روشی برای تعمیر کت چرم استفاده می کنید در قدم اول باید سطح کت چرم را با پارچه تمیز کنید چون چرم دارای یک سطح نازک است که روغن را در خود نگه می دارد برای همین گرد و خاک را سریع جذب می کند. این عامل باعث می شود تعمیر کت چرم دوامی نداشته باشد و دوباره احتیاج به ترمیم پیدا کند. برای اینکه تعمیر کت چرم به درستی انجام شود باید کت چرم را تمیز کنید. با استفاده از مخلوط آب و صابون و برس نرم روی چرم را تمیز کنید سپس با دستمال سطح کت چرم را خشک کنید.

ترمیم کت چرم

۳- ترکیب رنگ ها در ترمیم کت چرم

محبوب ترین رنگ برای ترمیم کت چرم مشکی و قهوه ای است. رنگ های دیگر چرم بیشتر از چرم های مصنوعی استفاده شده است. البته چرم های قرمز، سفید و صورتی هم میتوان جز چرم های طبیعی باشند. متاسفانه تعمیر کت چرم به رنگ های غیر معمول با توجه به لوازم و کیت ترمیم چرم کار دشواری است زیرا شرکت های تولید کننده کیت چرم سعی می کند از رنگ های پر طرفدار استفاده کنند. اگر رنگ کت چرم شما برای تعمیر نیست از رنگ خیلی نزدیک به کت خود استفاده کنید. سپس با استفاده از چند ترفند می توانید رنگ قسمت ترمیم شده را به رنگ کت چرم خود نزدیک کنید. برای این کار اول پنبه را به رنگ آغشته کنید سپس به آرامی در محل ترمیم فشار دهید این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ محل ترمیم کت چرم را بپوشاند، به طوری که خودتان به سختی تشخیص دهید دقیقا محل ترمیم کجا بوده است.

۴- ترمیم کت چرم و پارگی آن

اگر کت شما دچار پارگی و سوختگی شده باید محلی که نیاز به ترمیم دارد را آماده کنید یا اگر کت شما درز برای تعمیر این مناطق ندارد باید مسستقیم از روی خود کت چرم  محل پارگی و سوختگی را ترمیم کنید. اول محل مورد نظر را تمیز کنید سپس به ترمیم کت چرم اقدام کنید.


تعمیر کیف چرم و ترمیم پوسته شدن چرم مصنوعی

من برای خرید یک کیف چرم پول کافی نداشتم برای همین برای داشتن یک کیف خوب باید مدتها صبر می کردم تا کیف چرم بخرم. کیف های ارزان قیمت زود خراب می شود و باید چند بار در سال کیف جدیدی را جایگزین کرد. برای همین تصمیم گرفتم که کیف چرم بخرم. به فروشگاه رفتم و این کیف سبز رنگ چرم را خریداری کردم بعد دو سال استفاده فقط لبه های دسته های کیف خراب شده است. وقتی تحقیق کردم متوجه شدم باید بند کیف را عوض کنم ولی رنگ خودش در بازار نبود و باید رنگ مشابه آن خریداری میکردم و هم هزینه زیادی می پرداختم. برای همین تصمیم به ترمیم چرم پوسته شده کیف کردم. در ادامه با ما باشید.

ترمیم کت چرم

در تصویر زیر مشاهده می کنید که لبه های کیف چگونه ترک خوردن. لبه های دسته کیف چرمی میتواند رنگ های مختلفی داشته باشد. ولی رنگ سیاه و قهوه دو رنگ است که بیشتر در لبه های کیف استفاده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید لبه های دسته کیف من قهوه ای است که از همین رنگ هم برای ترمیم استفاده میکنم.

ترمیم کت چرم

رنگ چرم را از فروشگاه یا به صورت آنلاین خریداری کنید. البته شاید فروشگاهی که کیف خود را از آن خریداری کرده اید رنگ چرم داشته باشد.. هزینه ای که برای پرداخت رنگ چرم می دهید خیلی کم و ناچیز تر از خرید یک کیف چرم جدید است.

ترمیم کت چرم

لبه های کیف من علاوه بر ترک خوردن، نخ های بافتش نیز بیرون آمده است که ترجیج دادم از چسب هم در ترکیب رنگ چرم برای لبه های کیف استفاده کنم.

ترمیم کت چرم

سعی کنید با قیچی یا دست تمام نخ های روی لبه دسته کیف را از دو طرف جدا کنید. البته من نخ های خیلی کوچک را جدا نکردم.

ترمیم کت چرم

سپس سطحی صاف در لبه های کیف بوجود می آید برای تعمیر کیف چرم در ادامه همراه باشید.

ترمیم کت چرم

رنگ چرم را با چسب مخلوط کنید. من از گوش پاک کن برای این کار استفاده کردم شما میتوانید از قلمو و یا هر شی که سر گرد و نرمی دارد استفاده کنید. بهتر است از گوش پاک کن برای این کار استفاده کنید چون برای داشتن یک قلمو باید پول بیشتری پرداخت کنید.

ترمیم کت چرم

در این مرحله تهمیر کیف چرم نیاز به مخلوط کردن رنگ چرم و چسب دارید، می توانید از سر بطری استفاده کنید. برای اینکه اطراف کیف چرم را به رنگ آغشته نکنید از یک پوشش ضد جذب آب و رنگ استفاده کنید.

با استفاده با گوش پاک کن رنگ چرم را به لبه های کیف چرم بزنید. تمام لبه ها دسته کیف را با رنگ چرم بپوشانید و مدت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا کاملا خشک شود.

ترمیم کت چرم

این کار را تا ۵ بار بر روی لبه های کیف چرم انجام دهید تا پوشش کاملا منسجم باشد و تمام سطح را پر کند. و بعد هر بار استفاده زمان دهید تا کاملا خشک شود سپس دوباره رنگ کنید.

ترمیم کت چرم

وقتی ضخامت رنگ لبه ها مناسب شد . سطح رنگ لبه ها را با همدیگر مقایسه کنید که هم سطح باشند. همانطور که در تصویر می بیند در قسمتی از لبه های کیف رنگ چرم یکدست نیست.

ترمیم کت چرم

سپس با استفاده از یک سنباده لبه های کیف چرم را یکنواخت کنید تا شکل ظاهری کار زیبا باشد.

ترمیم کت چرم

سپس دوباره لبه های کیف را رنگ بزنید. که با ۵ دفعه قبل حدودا ۶ بار این کار را انجام دادید. صبر کنید تا کاملا خشک شود. همانطور که در تصویر می بیند تعمیر کیف چرم به خوبی انجام شده است. اگر میخواهید لبه های کیف شما براق باشد بهتر است با دست کمی روی لبه های را فشار دهید. ما در این آموزش برای ترمیم یک لبه کیف صحبت کردیم. شما میتوانید تمام مراحل بالا را بعد از خشک شدن لبه که رنگ کردید برای لبه دسته کیف دیگر انجام دهید و مطمئن شوید که ترمیم به تمیزی انجام خواهد شد.

ترمیم کت چرم

در آخر به این نکته اشاره کنیم اگر نمیخواهید رنگی که به لبه های کیف زدید روی دست شما در هنگام استفاده از کیف بماند از رنگ چرم های مصنوعی استفاده کنید یا از یک مات کننده برای جلوگیری از رنگی شدن لباس و دست ها خود میتوانید استفاده نمایید.


تعمیر کفش چرم و ترمیم چرم پوسته شده

تعمیر کفش چرم بسیار ساده و کم هزینه تر از جایگزین کردن یک کفش چرم جدید است. برای جلوگیری از ترک خوردن کفش چرم میتوانید از روشهای زیر برای کفش چرم خود استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بگویم چگونه ترک های کفش چرم را ترمیم کنیم.

استفاده از مخلوط آب و صابون

برای جلوگیری از خشک شدن چرم کفش از صابون های عطری استفاده کنید. مخلوطی از آب و صابون درست کنید و روی کفش بزنید و ماساژ دهید تا بافت چرم نرم شود سپس با پارچه روی کفش را خشک کنید.

ترمیم کت چرم

دوری کفش چرم از گرما زیاد و هوای خشک

اگر کفش های چرم شما خیس شد از گرما زیاد و حرارات برای خشک کردن آن استفاده نکنید زیرا باعث ترک های بیشتری می شود. کفش های خود را بیرون از خانه بگذارید به دور از نور مستقیم خورشید و خیس شدن و اجازه دهید در جریان هوای طبیعی خشک شوند.

ترمیم کت چرم

پر کردن کفش چرم برای جلوگیری از تغییر شکل

اگر از کفش های چرم وقتی مدتی استفاده نمی کنید بهتر است داخل کفش را با جوراب یا روزنامه پر کنید یا قالب های پر کننده کفش چرم استفاده کنید تا چرم به مرور زمان و استفاده نشده تغییر شکل ندهد. یا زمانی که کفش های خیس می شود، وقتی میخواهید کفش را خشک کنید داخل کفش را پر کنید تا در فرآیند خشک شدن تغییر شکل ندهند.

ترمیم کت چرم

از روغن های نرم کننده مخصوص چرم استفاده کنید

 استفاده از روغن ها مانند روغن نارگیل، راسو یا روغن های مخصوص چرم استفاده کنید. وقتی سطح چرم خشک و شکننده می شود روغن ها با نفوذ در ترک ها مانند یک آبرسان به چرم کمک می کند تا نرم شود. برای نتیجه بهتر محل ترک های روی کفش را یک به یک روغن بزنید. قبل استفاده از روغن های نرم کننده چرم کفش را کاملا تمیز کنید یا سطح بیرونی آن را بشویید. سعی کنید برای براق کردن کفش های خود از براق کننده های هم رنگ کفش خود استفاده کنید. برای جفت دیگر کفش چرم هم همین مراحل را انجام دهید سعی کنید مراحل را به درستی انجام دهید تا تفاوتی در دو جفت به وجود نیاید و تا رنگ بعد از تعمیر کفش چرم هر دو جفت یکسان باشد.

ترمیم کت چرم

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش تصویری ترمیم پارگی مبل، رفو مبل سوخته و رفو مبل چرم در خانه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس ترمیم کت چرم؛ کفش و کیف را به شما آموزش دادیم. نظرات و پیشنهادات مفید خود را در زمینه ترمیم پالتو چرم و ماده مرکب ترمیم کیفیت چرم در بخش دیدگاه آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. behzad گفت:
    1

    salam man kashan cham masnooyi daram ke be sheddat poost poost va tarak khorde . mikhastam bebinam in mahsool kapshanam ro tarmim mikone va age are nahve
    estefadash be che shekle. dar zemn kapshanam meshkiye
    gheymat va tarighe kharid ham begin
    mamnoon

تبلیغات متنی