چگونه بوی بد مبل را از بین ببریم ؟ رفع بوی بد مبل از پارچه، چوب و ..

چگونه بوی بد مبل را از بین ببریم ؟ آموزش روش رفع بوی بد مبل تازه و رنگ چوب

۰
چگونه بوی بد مبل را از بین ببریم ؟ آموزش روش رفع بوی بد مبل تازه و رنگ چوب
نمره 3 از 2 رای

وجود حیوانات خانگی تجربه های بسیاری برای افراد در تمام سنین و با موضوعات مختلف زندگی بوجود می آورد. نگه داشتن حیواناتی مانند گربه و سگ با عادت های غریزی که دارند در خانه سخت و مشکل است. یکی از شایعترین عادت های گربه و سگ ها در خانه ادرار کردن بر روی مبل و وسایل شما است که این موضوع لازمه آموزش های مستمر به حیوانات شما است. با آی آر میکس همراه باشید تا راههای از بین بردن رفع بوی بد مبل را به شما آموزش دهیم.

روش های از بین بردن بوی ادرار از روی مبل و رفع بوی بد مبل نو

How to Remove the Smell of Cat or Dog Urine from Upholstery

همیشه از خودتان می پرسید چگونه بوی بد مبل را از بین ببریم. امروز در آی ار میکس سعی کردیم درباره از بین بردن ادرار، بوی بد مبل تازه و بوی رنگ چوب ترفندهای جالب و خواندنی برای شما جمع آوری کنیم. امیدوارم توانسته باشیم کمک هر چند کوچک به شما علاقمندان سایت آی آر میکس ارائه نماییم. با ما در ادامه رفع بوی بد مبل نو همراه باشید

رفع بوی بد مبل با مواد شیمیایی و طبیعی

بهترین زمان برای از بین بردن بوی ادرار از روی مبل لحظه است که اتفاق می افتد چون هر چه زمان از این موضوع بگذرد ادرار به داخل مبل بیشتر فرو می رود و کار برای شما سخت و دشوار می شود. سعی کنید محل ادار را زود پیدا کنید:

  • بوی ادرار بسیار زننده است مخصوصا ادرار حیوانات مانند سگ و گربه های که بوی آمونیاک می دهد. پس سعی کنید مشام خود را قوی کنید تا زود تشخیص دهید.
  • محل ادرار پت ها مانند سگ و گربه وقتی خشک شود با خاموش کردن چراغ ها و در خاموشی شب بر روی وسایل معلوم است . بعد از پیدا کردن محل در اسرع وقط مبل خود را تمیز کنید.

رفع بوی ادرار از مبل

برای رفع بوی بد مبل در قدم اول محل ادرار روی مبل را با پارچه یا کاغذ تمیز کنید تا کامل ادرار جذب کاغذ و پارچه شود. سعی کنید برای انجام مراحل تمیز کردن ادرار روی مبل از دستکش استفاده کنید. پارچه خود را در محل ادرار فشار دهید که تا جایی ممکن خیسی ادرار جذب پارچه شود.

  • شما میتوانید این پارچه و کاغذی که به ادرار آغشته شده را در حل ادرار سگ خود در خانه قرار دهید تا سگ شما بداند محل ادرار کجاست.

رفع بوی ادرار از مبل

برای رفع بوی بد مبل و پاک کردن بوی ادار روی مبل از شوینده و پاک کننده های آنزیم دار استفاده کنید. محل ادرار را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با تمیز کننده آنزیمی خیس کنید سپس با پارچه محل مورد نظر را تمیز کنید.

  • این مرحله را تا جایی ادامه دهید که کاملا بوی ادرار از روی مبل شما پاک شود. شاید مجبور باشید برای نتیجه بهتر شستن با شوینده های آنزیمی را چند بار انجام دهید.
  • ادرار حیوانات را حتما با شوینده های آنزیم دار از بین ببرید. چون ادرار آنها دارری اوره است که همین موضوع بوی خیلی بدی به ادرار سگ و گربه می دهد و تجزیه این ادرار ها هم به زمان بیشتری نیاز دارد و بوی بدی هم تولید می کند. خوشبختانه اکثر شوینده ها به راحتی با آب ادرار را از بین می برند. فقط همان اسید اوریک موجود در ادرار است که فقط با شوینده های آنزیم دار از بین می رود.

رفع بوی ادرار از مبل

همین که شوینده شما در محل ادرار خشک شود بوی بد هم رفع می شود. بعضی از صاحبان حیوانات خانگی تا زمانی که محل ادار خشک شود سبد یا فویل آلومینیومی بگذارید تا سگ و گربه شما دوباره روی مبل ادرار نکند. همچنین باعث می شود اعضای خانواده هم تا زمانی که محل خشک شود حواسشان باشد روی آن نشینند.

  • اگر ادرار به عمق مبل رفته باشد همانطور که باید از شوینده های آنزیم دار بیشتری استفاده کنید باید بیشتر هم زمان دهید تا محل بعد از تمیز کردن کامل خشک شود.
  • استفاده از فویل های آلومینیوم باعث ترس سگ می شود چون اگر روی آن بشیند یا حرک دهد صدا می دهد برای همین سگ ها بدشان می آید. پس بهتر است روی محل ادرار مبل را با فویل بپوشانید تا خیالتان راحت باشد که سگ شما کاری ندارد.
  • اگر حیوانات خانگی شما بر روی کوسن های روی مبل ادرار کردن بعد از تمیز کردن میتوانید در مجاورت نور خورشید قرار دهید تا زود خشک شود کاملا بوی ادرار از بین برود.

رفع بوی ادرار از مبل

همانطور که در بالا گفتیم برای رفع بوی بد مبل تازه باید از شوینده های استفاده کنید که آنزیم داشته باشند چون اسید اوریک موجود در ادرار فقط با آنزیم ها از بین می روند. شاید تمیز کنند های خانگی دیگر مانند: سرکه، جوش شیرین یا صابون بو ادرار را به صورت موقت از بین می برند و برای مواقعی ضروری استفاده شود تا زمانی که شوینده آنزیم دار تهیه کنید.

  • یادتان باشد تمام تلاش خودتان را بکنید که دیگر سگ شما آن محل را محل ادرار خود نداند. میتوانید تا مدتها روی مبل خود را با وسیله ای بپوشانید تا شگ شما فراموش کند و بو هم به طور کامل با گذر زمان از بین برود.

رفع بوی ادرار از مبل

برای رفع بوی بد مبل از روی مبل از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. چون استفاده این دو با هم سدیم به وجود می آورد و برای از بین بردن بو بسیار موثر است. برای استفاده از این پاک کننده ها مراحل زیر را دنبال کنید.

  • قبل از استفاده از هر شوینده یا محلول، ادرار را کاملا و تا جایی ممکن از روی مبل پاک کنید. سرکه و جوش شیرین را روی محل بریزید. جوش شیرین برای رفع لکه روی مبل بسیار موثر است.
  • یک بطری اسپری بردارید و محلول سرکه سفید را با آب در بطری مخلوط کنید. اگر بطری اسپری ندارید از کاسه یا هر ظرفی که عمق دارد استفاده کنید.
  • مخلوط آب و سرکه را روی محل بوی ادرار اسپری کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند و سپس محل را با حوله خشک کنید.
  • اگر احساس کردید بوی آن همچنان زننده و تند است چند بار این مرحله شستشو را انجام دهید و بعد هر بار استفاده زمان دهید تا خشک شود.

رفع بوی ادرار از مبل

از شوینده های که آب اکسیژنه دارند برای از بین بردن بوی ادرار از روی مبل استفاده کنید. پراکسید هیدروژن در بیشتر شوینده های مو و .. موجود است. پراکسید هیدروژن به تجزیه اسید اوریک موجود در ادرار کمک می کند.

  • قبل از استفاده از هر شوینده و محلولی تا جایی ممکن ادرار را با حوله از محل پاک کنید. جوش شیرین را روی محل بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید. جوش شیرین باعث کاهش لکه ادرار از روی مبل می شود.
  • نصف فنجان پراکسید هیدروژن ۳ درصد را با یک قاشق آب مخلوط کنید و این ترکیب را روی حوله بریزید و روی لکه ادرار قرار دهید.

رفع بوی ادرار از مبل

دهانشویه لیسترین به عنوان یک محلول ضدعفونی قوی باعث از بین بردن بوی بد ادرار می شود و خیلی خوب بوی ادرار را پوشش می دهد. دهانشویه را داخل بطری اسپری بریزید و در محل مورد نظر را اسپری کنید.

  • استفاده از دهانشویه مبل شما را تمیز نمی کند فقط بوی ادرار را از بین می برد و باعث می شود هوا خانه بوی خوبی بگیرد.

رفع بوی بد مبل


رفع بوی بد مبل نو و تازه

مبلمان های جدید که می خرید وقتی به خانه می آید شاید اولین نکته ای که توجه شما را به خودش جلب کند بوی پارچه رومبلی شماست که در حین ساخت یا بسته بندی به پارچه مبل شما منتقل شده است مبلمان های فرفورژه بیشتر بو می دهد بخاطر مواد شیمیایی که در مراحل ساخت فرفورژه استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه رفع بوی مبل تازه را به شما آموزش دهیم

رفع بوی بد مبل

پنجره های خانه را باز کنید و از پنکه یا کوکر برای از بین بردن بوی مبل نو کمک بگیرید تا هوا در جریان باشد. مبل را در مسیر بین پنکه و پنجره قرار دهید تا باد از پنجره خارج شود. به مدت ۲۴ ساعت زمان دهید تا بو مبل نو شما کم شود.

رفع بوی بد مبل

مبل خود را به مدت چند روز در فضای باز بگذارید. البته شب ها روی آن پارچه های ضد جذب آب بیندازید چون شاید شب باران بیاید و مبل شما خیس شود. هوای تازه و نور ملایم و غیر مستقیم خورشید بوی مبل نو را از بین می برد. اگر امکانش هست مبل را در پاسیو یا حیاط منزل بگذارید.

رفع بوی بد مبل

کوسن ها را از روی مبل برداریدو جوش شیرین رفع بوی بد مبل تازه روی مبل خود بپاشید. یک شبانه روز بهش زمان دهید و سپس با جارو برقی روی مبل خود را تمیز کنید. جوش شیرین ها و پودر های که کربنات سدیم دارد باعث کاهش بوی مبل نو و تازه می شود.

رفع بوی بد مبل

کاسه از سرکه پر کنید و نزدیک مبل نو بگذارید فقط حواستان باشید در مکانی قرار دهید که یک زمان روی مبل شما نریزد. در صورت امکان در اتاقی که مبل نو و سرکه هست را ببندید و چند روزی صبر کنید. وقتی مطمئن شوید بوی مبل نو شما از بین رفته است کاسه سرکه را بردارید و پنجره ها را باز بگذارید تا بوی سرکه از اتاق شما پاک شود.

رفع بوی بد مبل


آموزش از بین بردن بوی بد رنگ چوب

بعضی افراد به بوی چوب در مبلمان های تازه یک کابینت های ام دی اف حساس هستند. با توجه به اینکه بوی چوب راحت و ساده از بین می رود بدون اینکه به مبل و وسایل چوبی شما آسیب ببیند. در ادامه مطلب با آی آر میکس همراه باشید.

رفع بوی بد مبل

گام اول: پنجره های اتاق را باز کنید تا بوی بد مبل از بین برود. اجازه دهید هوا چند ساعتی در جریان باشد تا زمانی که احساس کنید بوی چوب کم و از بین رفته است.

گام دوم: محلولی از سرکه و آب گرم درست کنید و بعد یا استفاده از یک ضدعفونی کننده چوب را تمیز کنید و سپس به وسیله پارچه تمام قسمت های چوبی را به محلول سرکه و آب آغشته کنید.

رفع بوی بد مبل

گام سوم: قسمت های چوبی مبل را با پلاستیک بپوشانید و از ورقه های معطر برای از بین بردن بوی بد رنگ چوب استفاده کنید چند روز زمان دهید تا کاملا بو از بین برود.

گام چهارم: برای قسمت های بزرگ مبل و وسایل چوبی از جوش شیرین استفاده کنید و یک شبانه روز بهش زمان دهید تا کاملا بوی چوب را از بین ببرد.

رفع بوی بد مبل

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروزدر آی آر میکس درباره رفع بوی بد مبل صحبت کردیم و سپس از بین بردن بوی ادرار از روی مبل، بوی مبل تازه، بوی چوب را به شما کاربران گرامی آموزش دادیم. چنانچه در این زمینه از بین بردن بوی ادرار از روی تشک، بوی استفراغ از روی فرش نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی