5 روش تشخیص عسل طبیعی با آب گرم، آتش و .. در خانه

۵ روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کبریت و آتش، آب گرم و .. در خانه

۱
۵ روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کبریت و آتش، آب گرم و .. در خانه
نمره 4 از 3 رای

عسل های تقلبی امروزه در بازار زیاد شده است و تشخیص عسل طبیعی از تقلبی کمی مشکل است. با اینکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند فقط به قصد خرید عسل طبیعی به فروشگاه بروند. چک کردن مشخصات محصول نمیتواند معیار خوبی برای تشخیص عسل طبیعی باشد. با تنوع زیاد عسل موجود در فروشگاهها و استفاده کردن تولید کنندگان از شربت شکر و مواد مصنوعی عسل های بی کیفیت زیاد شده اند. متاسفانه به صورت ۱۰۰ درصد آزمایشات خانگی به طور قطع نمیتواند مشخص کننده عسل طبیعی باشد. با آی آر میکس همراه باشید تا راههای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را برای شما شرح دهیم.

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم ؟ راههای تست عسل طبیعی از تقلبی

How to Verify the Purity of Honey

از قرن های گذشته از عسل برای درمان سوختگی، بهبود التهاب و .. استفاده می شود. برای همین در طب سنتی عسل طبیعی جایگاه بخصوصی دارد. عسل بخاطر داشتن بهترین مواد مغذی از مواد معدنی و آلی مورد توجه همگان قرار گرفت. حال از خودتان می پرسید چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ با آی آر میکس همراه باشید تا به جواب سوالاتان برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی برسید.

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است ؟ تشخیص عسل واقعی قبل از خرید

در قدم اول باید بدانید عسل طبیعی در چه مناطقی تولید می شود. مطمئنا منطقه ای که برای پرورش زنبور جهت تولید عسل طبیعی مکانی ندارند تولید کنندگان عسل از محلول شکر استفاده می کنند.

  • هر عسل که به عنوان اصل طبیعی تولید می شود از یک سری افزودنی های مانند آنتی بیوتیک که برای درمان زنبورهای بیمار استفاده می شود را در خود جایی می دهد. هر عسل با طعمی متفاوت و خاص به عنوان عسل طبیعی دسته بندی می شود که بیشتر مصارف درمانی و دارویی دارند.
  • برچسب های محصولی که نوشته شده ۱۰۰ درصد عسل طبیعی، باز هم مقدار ناخالصی مانند آنتی بیوتیک ها را شامل می شود که روی برچسب های مشخصات محصول نوشته نمی شود.
  • حواستان به برچسب مشخصات عسل روی شیشه باشد اگر نوشته بود مخلوط عکس و یا محصولات عسل بهتر است خریداری نکنید.

تشخیص عسل طبیعی

برجسب محصول را بخوانید با اینکه تمام مشخصات ساخت عسل را در بر نمیگیرد ولی اطمینان حاصل کنید که عسل طبیعی است. عسل طبیعی فقط از یک ماده تشکیل شده است.

تشخیص عس طبیعی

برای تشخیص عسل طبیعی، طعم آن را تست کنید. مزه کردن عسل برای اینکه هیچ مواد افزودنی خاصی ندارد راحت ترین راه است. یادتان باشد اگر بعد از مزه کردن عسل طعم خاصی متوجه شدید کاملا نمیتوان گفت که این عسل واقعی نیست. عسل های طبیعی از شهد گل، ساقه بعضی گیاهان و .. درست می شود که هر کدام طعم و مزه مخصوص به خود دارد. حتی طعم عسل طبیعی هر سال با سال دیگر متفاوت است زیرا از منابع مختلف شهد عسل ها تهیه شده است.

  • بیشتر فروشندگان اجازه نمی دهند قبل از خرید در بطری عسل را باز کنید. از او بخوهید یک نمونه برای مزه کردن به شما ارائه کند.

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟  انجام آزمایش های لازم برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

این نتیجه های ۱۰۰ درصد دقیق نیستند. هر عسل با توجه به ساختاری که ساخته شده نتایج مختلفی دارد و نمیتوان از یک راه برای آزمایش هر نوع عسلی استفاده کرد. یعنی ممکن است راهی مناسب برای آزمایش باشد ولی برای عسل شما مناسب نباشد. بهتر است چندین آزمایش انجام دهید تا بتوانید به نتایج دقیق تر برسید.

تشخیص عسل طبیعی

برای تشخیص عسل واقعی یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم بچرخانید و به آرامی تکان دهید. اگر عسل با شربت های شکر ساخته شده باشد در آب حل می شود. ولی اگر عسل طبیعی باشد روی قاشق باقی می ماند یا ماننده توده ای در آب حل نمی شوند.

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل با کبریت و آتش یا سر شمع. سر شمع یا کبریت را به عسل آغشته کنید سپس سر شمع را با کبریت روشن کنید. اگر شعله روشن ماند یعنی عسل طبیعی است و آب در آن نیست. اما اگر سر شمع خاموش شد عسل طبیعی نیست و داخل آن آب وجود دارد.

تشخیص عسل طبیعی

عسل را بر روی کاغذ یا دستمال کاغذی بریزد. اگر داخل عسل آب باشد باید سریع جذب کاغذ و دستمال کاغذی شود یا علامت های رطوبت در اطراف عسل روی کاغذ دیده شود. عسل های طبیعی جذب نمی شود اما عسل های که با شربت ساخته می شود در بافت آنها آب وجود دارد.

  • عسل را در مجاورت با مورچه ها قرار دهید. مورچه های بیشتر به شربت های شکر در عسل علاقمند هستند. یعنی عسل طبیعی کمتر مورچه ها را به خودشان جذب می کنند.

تشخیص عسل طبیعی

اگر نمیدانید که عسل طبیعی از چه موادی تشکلیل شده است. میتوانید در اینترنت سرچ کنید و اطلاعات خود را برای تشخیص عسل طبیعی زیاد کنید. به طور مثال می گویند وقتی عسل طبیعی را داخل ظرف بریزید فقط جهت عقربه های ساعت حرکت می کند یا اگر ظرفی از عسل طبیعی آغشته شده باشد فقط یک طرف آن زیر آب پاک می شود. البته برای هیچ کدام از این ادعا ها شواهد علمی وجود ندارد که رفتار عسل طبیعی چگونه است.

تشخیص عسل طبیعی

راههای زیادی برای تست کردن عسل طبیعی وجود دارد که صد در صد قطعی نیستند و نمیتوان بهش اکتفا کرد. در صورتی که عسل طبیعی و عسل که از شربت شکر درست شده مواجه شدید حتما آزمایشات بالا را انجام دهید. به یاد داشته باشید آزمایشات خانگی دقیق نیستند.

تشخیص عسل طبیعی


چگونه عسل طبیعی را بشناسیم؟ تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با محلول سرکه و ..

برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی ما آزمونهای ساده را برای شما بیان می کنیم و توضیح خواهیم داد که چه چیزی مانع تشخیص عسل طبیعی از تقلبی می شود.

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل واقعی چه شرایطی دارد؟

همانطور که می دانید عسل طبیعی در کارخانه ساخته نمی شود و عسل طبیعی باید از زنبوری که بطور طبیعی در طبیعت زندگی می کنند ساخته شود. البته تشخیص عسل طبیعی از تقلبی نسبتا کار سختی است. آزمایش های مختلفی انجام دهید تا متوجه شوید. به یاد داشته باشد بیشتر عسل های موجود در فروشگاه ها ارگانیک و طبیعی نیستند.

عسل تقلبی چه شرایطی دارد؟

عسل های هستند که با شربت های قند و شکر و دیگر طعم های افزودنی تولید می شود. در بیشتر عسل های غیر طبیعی از شربت ذرت استفاده شده است که فقط در آزمایشگاه های صنعتی معلوم می شود. نتایج نشان داده عسل های که ادعا طبیعی بودن می کنند از شربت ذرت استفاده می کنند.

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم

عسل طبیعی نسبتا به عسل های که با شربت شکر تولید می شود ضخیم تر و سفت تر هستند یعنی اگر عسل طبیعی را داخل ظرفی بریزید و ظرف آن را کج کنید عسل به سختی حرکت می کند. ولی عسل های که با شربت شکر ساخته می شود راحت داخل ظرف حرکت می کنند.

تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی در خانه

اکثر تولید کنندگان برای شهد از شربت شکر استفاده می کنند تا سود بیشتری کنند و برای افزایش ضخامت آن هم از آرد و .. استفاده می کنند پس چطور ما تشخیص دهیم این عسل طبیعی است یا نه؟

به طور خلاصه ۴ روش معمول برای تشخیص عسل واقعی وجود دارد:

  • با حل کردن عسل در آب گرم
  • تشخیص عسل طبیعی با کبریت
  • تست عسل طبیعی با مخلوط آب و سرکه
  • آزمایش با انگشت شست

در بالا تست عسل طبیعی با حل کردن عسل در آب گرم و کبریت را انجام دادیم در ادامه به آزمایش دو روش دیگر می پردازیم.

تشخیص عسل واقعی روی انگشت شست:

یک قطره عسل بر روی شصت خود بریزید اگر عسل از هم باز شد یعنی عسل طبیعی نیست و اگر منسجم بصورت همان قطره در جای خود باقی ماند عسل شما طبیعی است.

از کجا بفهمیم عسل طبیعی است؟ با محلول سرکه و آب

یک لیوان آب بردارید و چند قطره سرکه داخلش حل کنید سپس مقداری عسل را در آن بریزد و تکان دهید. اگر بعد از تکان دادن عسل کف کند یعنی عسل شما طبیعی نیست.

تشخیص عسل طبیعی

در پایان از شما دعوت می کنیم برای درک بهتر مطلب ویدیو راههای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را مشاهده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس روش های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با تشخیص عسل واقعی آشنا شده باشید. اگر در زمینه تست عسل طبیعی نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی