نشانه ها و علائم سرطان پوست در بزرگسالان، کودکان و روشهای درمان آن

۰
نشانه ها و علائم سرطان پوست در بزرگسالان، کودکان و روشهای درمان آن
امتیاز دهی به نوشته

علائم سرطان پوست بسیار متعدد است. تشخیص زود هنگام سرطان پوست بسیار مهم است. زیرا هر چه زودتر مشخص شود برای درمان راه بیشتری وجود دارد مخصوصا در سرطان پوست مانند ملانوم، کارسینوم و.. تشخیص زود نقش حیاتی دارد. با آی آر میکس با درمان قطعی سرطان پوست همراه باشید.

آیا سرطان پوست کشنده است ؟ انواع سرطان پوست با تصویر

How to Check for Skin Cancer

طبق آمار در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که ۶۳۸۰ نفر به سرطان پوست مالانوم مبتلا شده اند و نزدیک ۱۳۰۰۰ نفر هر سال بر اثر سرطان پوست جان خود را از دست می دهند. از آنجایی که تشخیص بنهگام برای سرطان پوست مهم است ما بر آن شدیم چند راه ساده تشخیص علائم سرطان پوست را برای شما توضیح دهیم.

آیا سرطان پوست کشنده است؟ بررسی علائم و نشانه های سرطان پوست

پوست بدن خود را بررسی نمایید. بهترین راه بررسی علائم و نشانه های سرطان پوست توسط خودتان است. برای این تست در ماه یک روز را مشخص کنید و هر ماه همان تاریخ، این آزمایش را انجام دهید و در تقویم خود یادداشت نمایید. یادتان باشد بهتر است تمام پوست خود را چک کنید برای مناطقی بین انگشتان پا، پشت و.. اگر دید کافی ندارید از آینه استفاده نمایید. بهتر است تصویر شکل بدن از اینترنت بگیرید و آن را مقابل خودتان قرار دید و بعد از چک هر قسمت از پوست بدن روی فرم علامت بزنید. برای پوست سر از دوست خود کمک بگیرید تا در قسمت های که مو ها نازک تر هستند رنگ و سفتی مو را چک کنند. با توجه به علاقمندان برنزه کردن حتما قبلا از این کار مضرراتی که باعث سرطان پوست در استفاده از روش برنزه شدن وجود دارد را مطالعه کنید.

علائم سرطان پوست

انواع سرطان پوست با تصویر؛ آشنایی با عنواع سرطان پوست

مراقب سرطان پوست کارسینوم باشید. سرطان کارسینوم یا سلول باز شایع ترین نوع سرطان پوست است که بیشتر در سر یا مناطقی از پوست که در مقابل نور شدید خورشید است بوجود می آید. گوش و گردن بیشتر امکان مبتلا شدن به سرطان پوست را دارند. برای این بیماران قرار گرفتن در نور آفتاب، سوختن پوست و سیگار کشیدن بسیار مضرر است. علائم سرطان پوست کارسینوم مانند ضایعه گوشتی به رنگ صورتی است که به راحتی خونریزی می کند و روی آن سوراخ است که چروک و جمع شده است که درد خفیفی دارد و پوسته پوسته می شود و اندازه آن ۱ تا ۲ سانیتمتر است.

علائم سرطان پوست

سرطان پوست ملانوم کشنده ترین نوع سرطان پوست است. اما اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان است هر چه سرطان پیشرفت کرده باشد شانس درمان شدن آن کمتر است. ضایعات پوستی سرطان ملانوم دارای ویژگی های خاص است که در هنگام بررسی پوست چک می شود. از علائم سرطان پوست ملانوم ناهموار شدن پوست به رنگ زرد است و باعث تغییر رنگ پوست در تمام قسمت زخم می شود. این ضایعه سرطان بیشتر بر روی سینه یا دست ها نمایان می شود و افراد سیاه پوست یا سبزه بیشتر در معرض سرطان پوست ملانوم قرار دارند. افراد سبزه یا سیاه پوست به یاد داشته باشند سرطان ملانوم فقط از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیست و امکان دار کف دست یا حتی زیر ناخن را درگیر کند.

علائم سرطان پوست

سرطان پوست کارسینوم (SCC) امکان دارد بدخیم و به سرطان پوست تبدیل شود. در ظاهر یک ضایعه گوشتی به رنگ صورتی است که اغلب در سر، گردن و تنه بدن دیده می شود. هنگام لمس زخیم هستند. این ضایعه پوستی کوچک و بدون درد با لبه های صاف و به صورت خوشه ای روی پوست بدن نمایان می شود. معمولا اندازه این ضایعه گوشتی حدود ۲ سانتیمتر است. این ضایعه ها علائمی مانند خارش دارد و سریع خونریزی می کند. اگر ضایعه پوستی شما بزرگ از ۲ سانتیمتر باشد به احتمال زیاد همینطور بزرگ می شود. در کسانی که ضایعه گوشتی به شکل خوش خیم دیده می شود ۶ تا ۱۰ درصد امکان بدخیم شدن وجود دارد. از افرادی که داری پوست زخمی و آسیب دیده هستند بیشتر در معرض سرطان پوست سلنیوم SCC قرار می گیرند.

علائم سرطان پوست

بهتر است در صورت مشاهده هر ضایعه پوستی دنبال علت و درمان آن باشید. ممکن است این مشکل پوستی در هر سه دسته که توضیح دادیم قرار بگیرد. هر ماه از لکه های قرمز پوستی خود عکس بگیرید و با ماه بعد چک کنید و تغییرات را مشاهده نمایید. حتی اگر ضایعه پوستی کوچک بود نزد دکتر متخصص پوست بروید و پیگیری کنید و عکس های که گفتید را با خودتان بردارید.

علائم سرطان پوست

آیا سرطان پوست خارش دارد؟ علائم سرطان پوست ملانوم و ..

زمانی که متوجه ضایعات گوشتی روی پوست شدید باید آن را به صورت بالینی توسط یک  متخصص پوست بررسی شود و با توجه به آزمایشات و علائم میتواند بگوید که این مشکل پوستی سرطان است یا خیر و اگر سرطان پوست است چه کاراهای برای درمان باید انجام دهید تشخیص اینکه از چه روش برای درمان سرطان پوست اقدام کنید به نوع آن بستگی دارد. پزشک شما با توجه به وضعیت شما گزینه های مختلف درمان را با شما در میان می گذارد. پزشک با توجه به بزرگی عارضه سرطان شاید تصمیم به جراحی بگیرد یا از روش درماتوسکوپی استفاده کند که تحت میکروسکوپ با قدرت بالا بررسی می کنند. در نظر داشته باشید ضایعه های پوستی حتما سرطانی نیستند پس برای تشخیص هر مشکل پوستی اول به پزشک مراجعه نمایید.

  • پزشکان از تصویربرداری غیر تهاجمی با استفاده از میکروسکوپ لیزر به تشخیص بیماری های خوش خیم و ضایعات بدخیم می پردازند.
  • بیوبسی و نمونه برداری همیشه و ۱۰۰ درصد نشان دهنده سرطان پوستی است.
  • با استفاده از این دو روش پزشکان علائم سرطان پوست و انواع سرطان ها را تشخیص می دهند.

علائم سرطان پوست

ضایعات پوستی خوش خیم را سریع درمان نمایید که تبدیل به سرطان پوست سلنیوم نشود. درمان ضایعه های پوستی خوش خیم آسان است. ولی اگر مشکل پوستی شما خیلی کوچک است لازم نیست هزینه کنید.

علائم سرطان پوست

مراقب سایر سرطان های پوست باشید. اولین راه برای درمان سرطان پوست جراحی است تا بتوانید کل ضایعه را از روی پوست بردارند. یکی دیگر از انواع جراحی محبوب میکرو گرافیک نام دارد که برای درمان سرطان پوست غیر ملانوم، کارسینوم و .. استفاده می شود.

علائم سرطان پوست

برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان پوست بهتر است اقدامات لازم برای محافظت از پوست خود را انجام دهید. از آنجا که نور خورشید عامل اصلی سرطان پوست است از کرم های ضد آفتاب برای طیف وسیع اشعه نور خورشید استفاده کنید برای مناطقی که پوست آسیب دیده بهتر است ناحیه را بپوشانید. تصور غلطی که وجود دارد این است که افراد که سبزه و یا سیاه پوست هستند به ضد آفتاب نیاز ندارد که این تفکر اشتباه است. به یاد داشته باشید غشاهای مخاطی مانند لب و زبان بیشتر در مرض سرطان پوست و عوامل تهاجمی قرار می گیرند.

علائم سرطان پوست

پیشنهد می کنیم مقاله نکات مهم روش انجام ماموگرافی را به همراه نحوه تفسیر جواب را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

چه عوامل دیگری از علائم سرطان پوست خارش می شناسید؟ به عقیده شما سن سرطان پوست چقدر است؟ نظرات و پیشنهادات خود را برای درمان قطعی سرطان پوست در بخش دیدگاه آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی