بهترین راه های درمان اوردوز الکل

بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون، ماری جونا و .. در خانه

۱۰
بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون، ماری جونا و .. در خانه
نمره 4.1 از 8 رای

اوردوز زمانی اتفاق می افتد که شخصی ماده ای همچون مواد مخدر، الکل و .. را بیش از دوز تعیین شده مصرف میکند. درمان اوردوز الکل و مواد مخدر مسئله ای است که ما میخواهیم در این مطلب به آن بپردازیم زیرا سالیانه اشخاص زیادی به خصوص جوانان و نوجوانان جان خود را از دست میدهند زیرا اشخاص زیادی روش و راهای درمان آن را نمیداند.

اوردوز چیست ؟ درمان دارویی مسمومیت با الکل و مواد مخدر

How to Help Someone That Has Overdosed

بدرستی بهترین عملکرد پس مشاهده علائم اوردوز زنگ زدن به اورژانس و درخواست کمک فوری یا رساندن شخص بیمار به بیمارستان است، اما همیشه شرایط رساندن فرد به نزدیکترین درمانگاه یا بیمارستان فراهم نیست گاهی ممکن است نزدیک ترین بیمارستان کیلومتر ها با محلی که شما هستید فاصله داشته باشد! حال راه چاره چیست؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم برای کمک رساندن به شخصی که دچار مسمومیت با الکل یا اوردوز متادون ، تریاک و .. را به دست آورید.

درمان اوردوز  و مسمومیت با متادون، ماری جونا، شیشه و.. به ۸ روش ساده و کاربردی

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

همانطور که به آن اشاره کردیم مسمومیت با مواد مخدر به خصوص شیشه و متادون میتواند کشنده باشد به حدی خطرناک که شما زمان کافی برای درمان اوردوز نخواهید داشت و بیمار از دست میرود. برای همین اولین اقدام تماس با اورژانس است زیرا امداد گران آمادگی و اطلاعات لازم برای نجات بیمار را دارند؛ در صورتی که مکانی که در آن هستید با نزدیک ترین بیمارستان فاصله زیادی دارد و وسیله نقلیه ای برای رساندن بیمار به درمانگاه موجود نبود باید طبق موارد زیر عمل کنید.

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل یا همان اوردوز علائم و نشانه های فراوانی دارد، برای اینکه بتوانید درمان اوردوز را شروع کنید باید تشخیص دهید فرد چه حالاتی دارد که این حالات و علائم شامل موارد زیر میشود :

  • تغییر درجه حرارت بدن (گرم شدن ناگهانی بدن و عرق کردن یا افت شدید دما در بدن)
  • ضربان قلب به شدت تغییر میکند ( تپش قلب شدید که خطر سنکوپ مواد مخدر را با خود به همراه دارد)
  • درد قفسه سینه
  • استفراغ ( بیشتر در اثر مصرف بیش از حد الکل)
  • اسهال
  • تنگی نفس
  • درد و گرفتگی در ناحیه شکم
  • سر گیجه و سردرد
  • تشنج
  • خرناس های شدید در اثر گرفتگی نفس
  • رنگ پریدگی پوست

یکی از عوارض مصرف همزمان مشروب و تریاک علائم بالاست، اگر این موارد را در شخص مورد نظر مشاهده کردید باید حواستان به آنها باشد زیرا درمان اوردوز فقط یک مسئله است ، اشخاص ممکن است پس از درمان به صورت ناگهانی از هوش بروند و به در شرایط وخیم در کما فرو بروند.

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

اگر علائم اوردوز را در شخصی مشاهده کردید به آن اجازه مصرف دوباره الکل یا قضا و نوشیدنیهای دیگر را ندهید. زیرا به دلیل نداشتن اطلاعات از وضعیت فعلی بیمار هر عمل اشتباه خطرات بیشتر را با خود به همراه  دارد.

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

اوردوز شیشه و مواد مخدر در بیشتر مواقع به تشنج خطم میشود؛ دانستن اطلاعات لازم برای زمانی که شخص دارد تشنج میکند میتواند در درمان اوردوز تاثیر زیادی داشته باشد. اگر شما تا بحال با چنین شرایطی رو به رو نشده اید موارد زیر را انجام دهید :

  • شخص را بر روی زمین بخوابانید.
  • از تنفس شخص مطمئن گردید تا دچار گرفتگی نفس نشود.
  • در کنار شخص بیمار بمانید، به خصوص در مواردی که بیمار اوردوز کرده است.

در اکثر مواقع به شما توصیه میشود که برای جلوگیری از اوردوز مواد مخدر و الکل شخص را به زیر دوش آب یخ ببرید و برای مدتی آن را رها کنید؛ بهتر است بدانید که این امر موجب میشود دمای بدن به شدت افت کند و این کاهش ناگهانی دما در بدن و وارد شدن آن به این درجات دما موجب سکته قلبی یا مغذی ، تشنج، سنکوپ و مرگ شخص میگردد، پس به طور حتم این امر اصلا کار عاقلانه ای نیست و به درمان اوردوز کمکی نمیکند.

کسب اطلاعات از مواد مخدر مصرف شده توسط شخص

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

برای درمان اوردوز و بهبود شخص سعی کنید در صورت هشیار بودن از آن اطلاعاتی در مورد آخرین ماده مخدر مصرف شده کسب کنید تا به سرعت بتوانید کمک های اولیه مناسب را انجام دهید یا اطلاعات را در اختیار دکتران و امدادگران بگذارید.

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

پس اوردوز کردن شخص باید آنرا به سرعت به بیمارستان برسانید تا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد زیرا به دیگران کمک میکند تا بفهمند اوردوز شخص عمدی بوده یا از اثرات مواد مخدر است.

بهترین راه های درمان اوردوز الکل

پس از اینکه یکی از اطرافیانتان دچار اوردوز شد با آن در ارتباط باشید زبرا این اشخاص از نظر روحی و جسمانی بسیار ضعیف و شکننده تر از افراد دیگر هستد و سعی کنید توجه بیشتری بر رویشان داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون، ماری جونا و .. آشنا کنیم. اگر شما هم راه دیگری برای درمان اوردوز میشناسید و یا تجربه آن را داشته اید لطفا آنرا در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۰ دیدگاه

  1. سید محمد دیده‌ور گفت:
    9

    راه حل شما چی بود دقیقاً!!!پیشش بمونیم و نفس بکشه که نشد راه حل!؟؟به هر حال گروه منم بلد نیستم ولی میگن تا یک ساعت بعد اگر بهش آب نمک تزریق کنند زنده میمونه.

    • مهسا گفت:
      -2

      اوردوز هر ماده ای با ماده دیگه متفاوته
      مثلا تریاک با حشیش خیلی فرق داره یا کراک یا شیشه
      هرکدوم ب روش‌های مختلف درمان میشه ک توضیحات طولانیست

      • محمد گفت:
        6

        خوب میشه به طور مثال راهکار مناسب هنگام اور دوز با شیشه و متادون رو شرح بدید ؟ اخه تو متن بالا تنها چیزی که نوشته تماس با اورژانس بود که اون رو فکر کنم همه بلد باشن ! ممنون میشم توضیح بدید …

      • شبکن مهسا گفت:
        1

        بابا خفه شید خودتون مسخره کردید این کسشعرها رو که همه بدند پیش بیمار بشین ببرش دکتر بعدنوشتن طریقه آموزش اوردوز .خدا لعننتون بکنه

  2. یاسر گفت:
    6

    آخه میخوام بدونم شماچیروآموزش دادید؟ که بشینیم کنارطرف اشهدشوبخونه وحتماماهم عزراییلوکیشش کنیم که نزدیک نشه؟؟!! بروعمومردشورراهکارتوببرن

  3. رضا گفت:
    0

    کارشناس دکتر مهندس پرستار دانا فهیم اخه این چه مطلبی بود زحمت کشیدی این کارا که ادم دانا و نادان که هیچ حیوان هم میدونه چرا الکی چهار خط واسه خودت بلغور کردی

  4. Huujioy گفت:
    0

    الان این چی بود دقیقآ یعنی آموزش بود هههههه واقعا خودتون مسخره کردید

  5. آقای کیرکلفت گفت:
    0

    ررریدم تو مغز کسیکه این چرندیات نوشته اینارو همه که میدونن .ابلح

  6. محمد گفت:
    1

    درود خدمت شما دوست عزیز .
    در ابتدا از زحمات جنابعالی به دلیل ارائه این سایت خوب تشکر و قدردانی میکنم . خدمت شما عرض کنم در خصوص این مقاله نظر شخصی اینجانب این هست که بسیار ضعیف نوشته شده و هیچ سازگاری با این سایت نداره . حتی یک نویسنده مقاله آماتور هم بهتر از اینها می‌تونه بنویسه . تنها نکته ای که گفته شده تماس با اورژانس هست . همه افراد این نکته رو به خوبی ، حتی بهتر از من و نویسنده میدونن . خوانندگان این مقاله در پی دانستن این موضوع هستند در صورتی که به پزشک و اورژانس دسترسی ندارن چه باید انجام بدن . به عنوان مثال گفته بشه خدایی نکرده در زمان اوردوز به شخص بیمار از چه مواد غذایی که در اکثر منازل هست داده بشه تا اثر اوردوز خنثی یا حداقل کُند بشه . به فرض گفته بشه نوشیدن آب برای بیمار خوب هست یا نه به عکس نوشیدن آب مضر باشه و یا مثلاً گفته بشه یک قاشق غذاخوری از آب لیمو ، آب پرتغال ، سرکه و … خورانده بشه تا حال شخص بهتر بشه . اگر قبول زحمت بفرمایید و متنی با این مشخصات بنویسید من فکر میکنم رضایت همه افرادی که در جستجوی این موضوع هستند رو به دست خواهید آورد ‌. با آرزوی موفقیت روزافزون شما دوست عزیز .

تبلیغات متنی