سرویس کولر آبی

آموزش تصویری سرویس کولر گازی اسپیلت ال جی، اجنرال و .. در خانه

۰
آموزش تصویری سرویس کولر گازی اسپیلت ال جی، اجنرال و .. در خانه
نمره 4 از 1 رای

با گرم شدن هوا وقت آن رسیده است که به سراغ سرویس کولر آبی خانه بروید. برای اینکه در تابستان هوا مطبوع داشته باشید و کولر شما به درستی کار کند لازم است که کولر را خودتان سرویس کنید تا هزینه  اضافی بایت سرویس کولر پرداخت نکنید. برای داشتن هوا سردتر بعضی کارهای سرویس کولر ساده است که در آی آر میکس به آموزش تصویری سرویس کولر آبی می پردازیم.

سرویس کولر آبی ؛ از بین بردن رسوبات کولر آبی و روغن کاری یاتاقان آن

How to Service an Air Conditioner

بهتر است تا هوا گرم نشده این مشکلات را بررسی کنید تا زمانی که هوا گرم شد منتظر تکنسین سرویس کولر نباشید و همینطور هزینه ای هم پرداخت نکنید. با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله سرویس کولر آبی، گازی و.. را به شما آموزش دهیم.

آموزش سرویس کوکر گازی پنجره ای

مطمئن شوید که کولر از دکمه خاموش باشد. بهتر است برای اطمینان بیشتر فیوز برق کولر را کلا قطع نمایید.

سرویس کولر آبی

لوله مسی کوچکی که به کولر وصل می شود را بررسی نمایید. اگر احساس داغی و گرمی داشتید به احتمال زیاد کویل های لوله کثیف شده است که باید تمیز نمایید.

سرویس کولر آبی

قبل از اینکه سرویس کولر آبی خود را شروع نمایید بهتر است قسمت های که لازم است جدا کنید.

سرویس کولر آبی

پوشش روی دستگاه را جدا نمایید و کویل های تهویه هوا را که مانند یک رادیاتور ماشین است پیدا کنید.

سرویس کولر آبی

از بین بردن رسوبات کولر آبی ؛ با استفاده از قلم مویی نرم تمام خاک موجود در درزها بیرونی کولر پاک کنید.

سرویس کولر آبی

قسمت های برقی مانند موتور را با کیسه پلاستیکی بپوشانید تا هنگام تمیز کردن خیس یا کثیف نشوند.

سرویس کولر آبی

با استفاده از شلنگ آب کولر خود را کامل بشویید تا تمیز شود.

سرویس کولر آبی

راهنمای کولر آبی خود را کامل بخوانید بعضی از قطعات لازم است که روغن کاری شود. بهترین زمان برای انجام این کار الان است که شما تمام قطعات را از هم باز کردید.

سرویس کولر آبی

در مرحله آخر همه قطعات را بهم هم وصل کنید فیوز را بالا بزنید و کولر آبی را روشن نمایید و مطمئن شوید که کولر به درستی کار می کند. بهتر است فیلتر هوا کولر هر چند ماه  یک بار عوض شود تا هوای مطبوع تری به اتاق بدهد.

سرویس کولر آبی

آموزش تعویض یاتاقان کولر آبی، نصب شناور کولر و..

در قدم اول ترموستات کولر را چک کنید که روشن شده و به درستی کار می کند. اگر ترموستات شما دچار مشکل شده است بهتر است با متخصص سرویس کولر تماس بگیرید.

سرویس کولر آبی

وقتی کولر آبی را روشن کردید گوش کنید که موتور صدای عجیب و غریبی نداشته باشد. اگر موتور صدای اضافی داشت روغن کاری کنید و اگر این صدا  بهتر نشد با یک تکنسین کولر صحبت کنید. روغن کاری یاتاقان کولر آبی بهترین راه برای کم کردن صدا می باشد.

سرویس کولر آبی

دمای اتاق را در هر اتاق خانه بررسی کنید. برای اینکه از درجه تمام اتاق ها با خبر باشد از دماسنج استفاده کنید تا همه اتاق ها یک دما باشند.

سرویس کولر آبی

مطمئن شوید که دمای اتاق با دمای روی کولر یکی باشد اگر همه اتاق ها با هم متفاوت بود بهتر است از یک تکنسین کمک بخواهید تا این مشکل را حل کنند.

سرویس کولر آبی

اگر در قسمتی از لوله ها متوجه جمع شدن آب شدید حتما بررسی کنید و همینطور چک کنید که آب به صورت رفت و برگشت به کولر درست کار کند.

سرویس کولر آبی

در لوله کشی آب، نشت را بررسی کنید و در صورت سوراخ بودن یا نشت داشتن لوله جدید را جایگزین کنید.

سرویس کولر آبی

 

محل تخلیه آب کولر را پیدا کنید. همیشه محل تخلیه در مرکز کف کولر است.

سرویس کولر آبی

اگر آب کولر بالاتر از درب تخلیه بود. حتما محل تخلیه را تمیز کنید. مخزن وقتی آب شد بررسی کنید که پمپ به درستی آب را منتقل می کند. اگر پمپ به درستی کار نکرد یا آب کمتر یا بیشتر از حد لازم است.

سرویس کولر آبی

مشکلات  بوجود آمده در سرویس کولر آبی را یادداشت کنید و علت ها را برای خود بنوسید و یکی یکی  آنها را رفع کنید.

سرویس کولر آبی

آموزش سرویس کولر گازی، نصب شناور، یاتاقان و..

اگر هوا سرد نمی شود مشکل را بررسی کنید. اگر بعد از سرویس کولر گازی اسپیلت درست کار نکرد در قدم اول مطمئن شوید که ضربه ای به کولر شما نخورده باشد. سپس مدارها و فیوزها را بررسی کنید و مطمئن شوید که درست کار می کنند به ویژه در خانه های قدیمی بیشتر این مشکل پیش می آید مخصوصا اگر از سیم رابط استفاده شود که چند وسیله برقی از آن تغذیه می کنند. ترموستات خود را چک نمایید و همه تنظیمات و اتصالات درست است و اگر بعد از بررسی همه موارد کولر شما مشکل داشت با با متخصص تعمیرات کولر صحبت کنید.

سرویس کولر آبی

فن کمپرسور یا تسمه کولر خود را بررسی نمایید. اگر به هر دلیلی فن یا کمپرسور یا تسمه شما شکسته یا پاره باشد باعث کم شدن جریان هوا می شود. بنابراین اتاق های شما سرد نیست.  اگر تسمه سالم باشد کولر شما یاتاقان نمیزند و هوای مطبوع و سردی هم برای خانه شما به همراه خواهد داشت.

با بخش خدمات کولر آبی خود تماس بگیرید و بگویید همه قطعات درست هستند و مشکل از چه قسمتی میتواند اتفاق بیفتد؟

سرویس کولر آبی

خازن های کولر خود را یکبار در سال بشویید. برق کولر را از دکمه یا فیوز خاموش کنید. سپس با استفاده از آب و مانند تصویر آن را بشوید. اگر خازن ها نزدیک کمپرسور بود حتما بد از شستن خشک کنید. گرد و خاک و کثیفی باعث عملکرد نامناسب کمپرسور می شود.

سرویس کولر آبی

فیلتر هوا را مرتب بشویید. یادتان باشد که هر چقدر فیلتر تمیز باشد شما هوای مطبوع تر خواهید داشت و باعث طول عمر کولر آبی شما می شود. یکی از نشانه های خوبی فیلتر این است که یخ در داخل خنک کننده قرار می گیرد. البته تشخیص این نکته بخاطر پلمپ بودن قسمت هی کولر سخت است. اگر یخ در هنگام خروج از کولر شکل بگیرد به احتمال زیاد فیلتر هوای شما کثیف است و نمیگذارد هوا بخوبی جریان پیدا کند.

سرویس کولر آبی

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعمیر آبگرمکن ایستاده برقی و گازی بوتان ، پولار و .. در خانه را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با سرویس کولر آبی آشنا کنیم. اگر شما هم راه دیگری برای روغن کاری یاتاقان کولر آبی میشناسید و یا تجربه در استفاده از تعویض یاتاقان کولر آبی دارید لطفا تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی