آموزش ساخت بالن آرزوها

کاملترین آموزش تصویری ساخت بالون آرزوها و طریقه استفاده از آن

۶
کاملترین آموزش تصویری ساخت بالون آرزوها و طریقه استفاده از آن
نمره 3.6 از 33 رای

بالون آرزوها یک فانوس کاغذی است که دارای منبع سوخت می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد ساخت بالون آرزوها میدهیم؛ هنگامی که منبع سوخت روشن می شود بالون آرزوها با هوا گرم پر می شود و به آسمان می رود. بالون های آرزو ابتدا توسط ارتش نظامی چین مورد استفاده بود و کم کم در تمامی جشنواره ها، مراسم عروسی و جشن ها در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت. با وسایل ساده شما هم میتوانید بالون آرزو را در خانه بسازید. فقط حواستان باشد بالون آرزوها را در فضای مناسب و امن به آسمان بفرستید. در ادامه آموزش تصویری  ساخت بالن آرزوها با ما همراه باشید.

چگونه بالن ارزو را روشن کنیم ؟ نحوه استفاده از بالن آرزو در جنگل و خانه

How to Make Sky Lanterns

بالن آرزوها معمولا از کاغذ مومی و سیم فلزی ساخته می شود که قیمت ارزانی در بازار و فروشگاه ها دارد. اما شما با وسایلی که در منزل دارید میتوانید ساخت بالون آرزوها را انجام دهید. اکثر وسایل برای ساخت بالن در خانه پیدا می شود و فقط چند ساعت از وقت شما صرف ساخت آن می شود. بالون آرزوها برای جشن ها شما باعث سرگرمی مهمان ها می شود و  بعضی مردم دنیا بر این باورند که پرواز دادن این بالن ها خوش شانسی می آورد. در ادامه طریقه استفاده از بالن آرزوها با آی آر میکس همراه باشید.

درست کردن بالون آرزوها

۱- کاغذ مومی (پارافین) کاغذی نازک و ضد رطوبتی است که برای پخت و پز و کاردستی استفاده می شود. بهترین کاغذ برای ساخت بالون آرزوها کاغذ مومی است چون علاوه بر سبک بودن شفاف هم هستند. برای ساخت بالون رول کاغذ مومی بخرید که حداقل ۵ متر باشد. می توانید برای بالن آرزوها با مقوا یا پوسترها و روزنامه های به درد نخور الگو بسازید.

۲- دو قطعه به اندازه ۶۱ سانتیمتر را برش دهید. به یاد داشته باشید که هر قسمت های کاغذی بالون آرزوها بزرگتر بریده شود بالون بزرگتری خواهید داشت. پس میتوانید کاغذ مومی را به هر اندازه دلخواه ببرید. مراقب باشید هنگام درست کردن بالون آرزوها کاغذ مومی پاره نشود.

۳- کاغذ مومی را روی سطح صاف باز کنید سپس با چسب دو قطعه ۶۰ سانتیمتری را که برش زدید را از لبه بهم بچسبانید. لبه های دیگر دو قطعه کاغذی را میتوانید با چسب چوب بهم بچسبانید.

۴- در قسمت انتها کاغذ را بهم بچسبانید تا به یکدیگر وصل شوند. قسمت های کوتاه کاغذ را به بهم بچسبانید تا شکل استوانه درست شود. یک قسمت کاغذ را گرفته و تا کنید تا روی قسمت دیگر بیفتد و بهم بچسانبد. حالا شما یک استوانه بزرگتر دارید.

۵- مطمئن شوید قسمت بالای بالون آرزوها بعد از چسباندن از یک مربع تشکیل شده است و قسمت انتهای بالون را پوشش می دهد.

۶- در آخرین مرحاه ساخت بالون آرزوها لبه های کاغذ مربعی را در انتهای استوانه قرار دهید و لبه های آن را به کاغذ مومی اطراف بالون بچسبانید تا انتهای آن ها کاملا پوشیده شود.

ساخت بالون آرزوها

آموزش ساخت قاب بالن کاردستی

۱- برای ساخت قالب اصلی بالون آرزوها که کاغذ مومی روی آن قرار می گیرد یک رول سیم فلزی خریداری نمایید. چون سیم های فلزی به راحتی خم می شود. سیم فلزی را بصورت آنلاین هم میتوانید از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید.

۲- برای اینکه اندازه انتهای بالون را بدانید آن را روی سطح صاف بگذارید و یک حلقه فلزی درست نمایید. سپس  طول انتهای بالون را اندازه بگیرید و سیمی به همان اندازه از رول جدا کنید. سپس سیم را مانند انتهای  بالون خم کنید و دور تا دور بچسبانید.

۳- دو تا سیم عمود بر استوانه داخل بالون آرزوها  به وسیله پیچاندن به سیم انتهای بالون قرار دهید تا بالون شما در آسمان صاف بایستد. این دو سیم عمود در بالون مسئول نگهداری از محل سوخت برای به پرواز در آمدن بالون هستند.

۴- سپس استوانه را برعکس کنید به طوری که دهانه آن رو به بالا باشد و حلقه فلزی را در انتهای کار بچسبانید و لبه های کاغذی را روی میله بکشید. حدود یک سانت برای پوشاندن میله فلزی کافی است.

ساخت بالون آرزوها

آموزش ساخت بالون آرزوها با شمع

۱- برای اینکه بالون آرزوهای شما در آسمان به پرواز در بیاید بهتر است برای سوخت از شمع استفاده کنید. شمع را روی اجاق گاز آب نمایید تا برای ساخت بالون آرزوها مناسب باشد.

۲- سپس از یک پارچه، نواری باریک ببرید و در شمع آب شده قرار دهید تا پارچه کاملا به پارافین آغشته شود. به پارچه خود ۲ دقیقه زمان دهید تا خشک شود سپس با قیچی نوار پارچه ای خود را از ظرف شمع در بیاورید.

۳- نواری که به شمع آب شده آغشته شده را در مرکز بالن آرزوهای خود به سیم های فلزی عمود داخل بالون گره بزنید.

ساخت بالون آرزوها

چگونه بالن آرزو را روشن کنیم

۱- یادتان باشد هنگامی که قصد داشتید بالن آرزوها خود را به آسمان بفرستید نزدیک به درخت یا ساختمان های بلند نباشد چون امکان آتش سوزی دارد. پس در مکان های باز و شرایط امن بالون آرزوهای خود را به پرواز در بیاورید. هواشناسی را چک کنید و اگر هوا ابری یا بارانی بود روز دیگری را به آسمان فرستادن بالون انتخاب نمایید. مهم ترین موضوع سلامتی شما و سالم ماندن بالن آرزوها است، برای این کار می توانید روی کاغذ بالن اسپری ضد حریق بپاشید. این اسپری را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید.

ساخت بالون آرزوها

۲- بالون را از هوا پر کنید. وقتی پارچه را روشن کردید بالون را نگه دارید تا حس کنید که به طرف بالا کشید می شود. زمانی که حس کردید بالون به طرف بالا کشیده می شد. بالن به سمت بالا کم وزن می شود و آن زمان رها کنید. معمولا بالون آرزوها به آسمان می رود و هر زمان که سوختش تمام شود به زمین می نشیند با این حال چون شعله در وسط بالن قرار دارد اگر به زمین برسد امکان آتش سوزی وجود دارد. پس در مناقطی که چوب خشک یا درخت و ساختمان وجود دارد بالن به هوا نفرستید.

ساخت بالون آرزوها

۳- سپس آرزو کنید و اگر دوست داشتید حتما از خانواده خود بخواهید در کنار شما باشند. می توانید آرزوها و نگرانی هایتان را روی بالن بنویسید و آن را به آسمان بفرستید.

ساخت بالون آرزوها

پیشنهاد می نماییم مقاله آموزش کامل مراحل ساخت بادبادک های کاغذی و پارچه ای را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

پس از معرفی روش ساخت بالون آرزوها این ایده را چگونه ارزیابی می کنید؟ قیمت بالن آرزوها چقدر است؟ در صورتی که برای ساخت بالون با کیسه زباله نیاز به اطلاعات دارید پیشنهاد خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۶ دیدگاه

  1. متین گفت:
    0

    عالیه خیلی باحاله من لذت بردم

  2. ژولیت گفت:
    2

    گند چرت مزخرف درست کردم پرواز نمیکنه

  3. ابولفضل گفت:
    3

    عالیی

  4. ابولفضل گفت:
    1

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  5. مدثربلوچ گفت:
    0

    میتونید ازسوخت بجای شمع وپارافین ازیک تکه پنبه کوچک آغشته به نفت استفاده کنید معمولا حداکثرتادونیم وحداقل تا۳کیلومترپروازمیکنه مخصوصا شبهاباپلاستیک بزرگ نارنجی رنگ خیلی قشنگه وبجای سیم ازسیم دفترهای سیمی که وزنی ندارندخوب جواب میده

تبلیغات متنی