ساخت حشره کش برقی و راکتی و .. با وسایل دو ریختی در خانه

کاملترین آموزش تصویری ۲ روش ساخت حشره کش برقی و راکتی

۱۰
کاملترین آموزش تصویری ۲ روش ساخت حشره کش برقی و راکتی
نمره 3.4 از 5 رای

روز به روز با گرم شدن هوا روبرو هستیم این تغییر آب و هوا تاثیر بسزایی در افزایش رشد و تکثیر پشه های بیماری زا دارد، افزایش پشه ها به خاطر گرم شدن هوای زمین باعث انتقال انواع بیماری ها به بدن ما خواهد شد. امروز ما ساخت حشره کش برقی را با وسایل ساده در خانه که به راحتی میتوانید بسازید را به شما آموزش می دهیم. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه ساخت حشره کش خانگی را به شما توضیح دهیم.

ساخت مدار حشره کش برقی و راکتی با لوازم دور ریختنی در خانه

How to Build a Portable Bug Zapper

راه های مختلفی برای مبارزه با حشرات وجود دارد اما استفاده از حشره کش برقی خطری برای محیط زیست ندارد. حشرات دارای مقاومت اهمی نسبتا بالا هستند و از ولتاژ ۲۲۰ ولت که انسان را به کام مرگ می برد جان سالم بدر می برند. برای نابود کردن حشرات باید ولتاژ برق را افزایش داد و آن را در خازن ذخیره نمود و انرژی الکتریکی خازن را در بدن حشرات تخلیه نمود. با قرار دادن یک لامپ آبی رنگ می توان پشه ها را جهت برخورد با دو الکترود ولتاژ بالا هدایت کرد. در ادامه قدم به قدم ساخت حشره کش برقی را به شما آموزش می دهیم.

ساخت حشره کش برقی

مدار ساخت حشره کش برقی

ابزارهای که برای ساخت حشره کش برقی لازم است مانند لوازم جانبی برش، مته بشرح زیر می باشد:

  • مدار حشره کش (میتوانید از قطعات برقی قدیمی استفاده نمایید)
  • باطری قابل شارژ
  • ۲ تا پایه گلدان
  • ۶ تخته چوب
  • تخت سه لا
  • رنگ سیاه

ساخت حشره کش برقی

ساخت پشه کش خانگی

در طراحی و ساخت حشره کش برقی از یک جعبه دنده استفاده کنید که قابل جا به جایی باشد. این جعبه دنده را با استفاده از ترانسفورماتور و ولتاژ مختلف می توانید بسازید. همچنین در این طراحی از شکل دایره برای ساخت حشره کش برقی استفاده نمایید. حواستان به نکات ایمنی در حین ساخت حشره کش برقی ساده باشد.

ساخت حشره کش برقی

کفی گلدان خود را با تخته سه لا که بصورت دایره برش زدید بپوشانید. سپس به طور مساوی از هر طرف شش سوراخ ایجاد نمایید. این فاصله بین سوراخ ها را میتوانید با خط کش اندازه بگیرید و سپس سوراخ کنید تا فاصله بین آنها دقیق باشد.

ساخت حشره کش برقی

پس از تراز کردن کفی چوبی داخل گلدان ستون های چوبی را به پایه وصل نمایید و در ادامه قطعات الکتریکی برای نور که ایجاد گرما در حشره کش می کند را وصل کنید.

ساخت حشره کش برقی

توری حشره کش برقی را وصل کنید . سپس دو سر سیم کشی را به توری حشره کش برقی لحیم کنید.

ساخت حشره کش برقی

با استفاده از تیغ روی کفی گلدان را به اندازه مخزن حشره کشی برقی ببرید.

ساخت حشره کش برقی

وقت آن رسیده که باطری قابل شارژ خود را به حشره کش برقی وصل نمایید.

ساخت حشره کش برقی

قطعات الکتریکی را بهم وصل و سپس تمام قسمت های لازم را جوش دهید.

ساخت حشره کش برقی

حشره کش برقی خانگی که طبق دستور و تصاویر بالا ساختیم قابل جا به جایی است. امیدواریم آموزش ساخت پشه کش خانگی برای شما مفید بوده باشد.

ساخت حشره کش برقی

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش طریقه سم پاشی خانه و نحوه از بین بردن پشه های ریز دستشویی را مطالعه فرمایید.


چگونه حشره کش برقی بسازیم؟ ساخت حشره کش برقی ساده

در ادامه روش دیگری برای ساخت حشره کش برقی را به شما توضیح می دهیم.

قطعات تهیه قاب اصلی حشره کش برقی:

  • دو قطعه چوب ۲ × ۴ (۱۰ اینچ، بیشتر یا کمتر)
  • سیم
  • اسپری رنگ برای تزئین

قطعات مدار حشره کش برقی راکتی:

  • آداپتور برق متناوب (ورودی: ۱۲۰ ولت خروجی: ۹ ولت)
  • ۹V باتری
  • دو تیکه سیم مسی کوتا  (حدود ۵ اینچ)

ابزارها مورد نیاز ترانس حشره کش برقی:

  • چکش
  • پیچ گوشتی
  • اره
  • مته
  • سیم برش
  • چاقو
  • اره منبت کاری یا اره مویی
  • سنباده

ساخت حشره کش برقی

تصویری مانند دسته راکت با ماژیک به اندازه دلخواه بکشید سپس با اره برقی طرح راکت برای ساخت حشره کش برقی را برش بزنید.

ساخت حشره کش برقی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روی دسته راکت چند سانتی فاصله دهید سپس دسته را به شکل ال برش دهید تا حشره کش برقی راکتی مانند تصویر زیر داشته باشید. یک دایره هم در مرکز راکت بکشید و با اره برقی آن را هم در بیاورید و داخل راکت خالی باشد.

ساخت حشره کش برقی

در کنار هر دو طرف حشره کش برقی راکتی، در دو ردیف حدود ۹ سوراخ به فاصله دو سانت ایجاد نمایید. همین کار را برای دو طرف انجام دهید.

ساخت حشره کش برقی

برای دریافت ولتاژ بالا باید از ترانسفورماتور خارج از آداپتور استفاده کنیم.

  • برای انجام این کار ابتدا پیچ گوشتی بردارید سپس روی لبه آداپتور بگذارید و با چکش آرام ضربه بزنید تا محل بستن شدن آداپتور شل شود سپس به طرف بالا بکشید تا باز شود.
  • ترانسفورماتور را از قاب آداپتور در بیاورید.
  • سیم را باز کنید.
  • سیم خروجی را از قطعه پلاستیکی آداپتور خارج کنید.
  • با چاقو پوشش خارجی سیم را برش دهید و سیم سیاه و سفید را از هم جدا نمایید سپس پیچ ها را ببندید.

ساخت حشره کش برقی

سیم را به ۳۶ قطعه تقریبا ۶ اینچ برش بزنید. همچنین باید ۳۲ قطعه ۹ اینچ برای طول هم برش بزنید (یا کمی بیشتر از طول قاب حشره کش برقی) برش دهید. چک کنید که بزرگتر یا کوچکتر نباشد. مانند تصویر، سیم ها را اول از ردیف سوراخ پایین شروع کنید و بکشید همین مراحل را برای ردیف بالاتر هم انجام دهید. ما در این آموزش از سیم مسی استفاده کردیم. مطمئن شوید که این سیم ها با یکدیگر تداخلی ندارند.

ساخت حشره کش برقی

سپس دور تا دور ترانسفورماتور را با فویل بپوشانید. باطری را دور فویل بپیچید و سپس روی دسته وصل کنید. سیم سیاه را به قطب مثبت باتری و سیم سفید را به سر منفی باطری وصل کنید.

ساخت حشره کش برقی

دو قطعه کوچک از سیم را بردارید و انتهای دسته حشره کش برقی وصل نمایید. یکی را به راست حشره کش برقی ترانسفورماتور پایین دسته راکتی وصل کنید. سیم دیگر را به پایه چپ حشره کش برقی راکتی، بالا وصل کنید. حشره کش برقی شما قابل استفاده است.

ساخت حشره کش برقی

پیشنهاد می نماییم مقاله آموزش طریقه سم پاشی خانه و نحوه از بین بردن پشه های ریز دستشویی، سوسک را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این پست آی آر میکس درباره ساخت حشره کش برقی صحبت کردیم نظرات خود را درباره حشره کش برقی سقفی چیست؟ همچنین میتوانید انواع روش های ترانس حشره کش برقی را در بخش دیدگاه پست عنوان کنید و انواع آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۰ دیدگاه

  1. سوراخ علی گفت:
    1

    اقا خسته نباشی با این دستگاه حشره کش ک اموزش دادی.

  2. سعید گفت:
    0

    سلام و خسته نباشید . قیمت تمام‌شده حشره‌کش چند در میاد. باطری تا چه مدت قابلیت کار‌کردن داره

  3. محمد گفت:
    15

    دقیقا چیو اموزش دادی …اصل کار کار که درست کردن های ولتاژ هستش رو نوشتی به سرهم کردن قطعات الکترونیکی ….همین…. خسته نباشید

  4. امیر گفت:
    10

    با سلام جناب واقعا نفهمیدم ک منظورتون از آموزش این فایل چی بود،بهتر نبود عنوان میکردیدآموزش گام ب گام ساخت ماکت حشره کش برقی؟

  5. محمد گفت:
    2

    سلام و خداقوت .
    این الان چی بود؟؟اموزش چی بود؟؟ کاردستی یا……مدارش هم با چوب درست کنیم و…..
    خسته نباشید

  6. sepand گفت:
    4

    واقعا خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟!!!چرا مردم مسخره میکنید برای بازدید از سایت؟واقعا مزخرفترین آموزشی بود که تا به حال دیدم خخخخخ

  7. مخترع و محقق پیر گفت:
    5

    سلام عزیزم، این چیه ساختی پدر صلواتی، خواستی شوخی کنی با مخطب یا قصدت اذیت کردن و یا زبونم لال زبونم لال این مطلب جدی و واقعا امورش هست؟ میدونی چیه بعد از هفت سال شب نخوابی های بسیار و هزینه و ازمون و خطا و مطالعه از اون برد وحشره کش راکتی دستت رسیدم به نیم میلیون ولت ولتاژ که صداش اهنگ ضربان قلب رو کند میکنه و اولین غرشش برابر با افتادن دستگاه از دست اولین تجربه گر،هیچ کس به هیچ قیمتی حاضر به میزبانی تست و حتی تست بر روی خودم نشد، من که خودم میدونم چه چیزیه جراتشو ندارم، جالبه بدونی اندازه جعبه ۳*۵*۷ سانت هست هست و جالبتر که چند تا گجت و اپشن همراه مثل پاوربانک،چراغ قوه،چراغ کور کننده،بیسیم،لیزر،رقص نور با بی نهایت جلوه نوری که براب اولین بار در دنیا ساخته شده و چند تا امکان دیگه، خود شوکر هم اولین انسانی هستم که با چوک دست ساز به این قدرت ارک رسیدم، و خود کارخانه قدرت نامی هم رده مال من چندبن برابر این اژدهای کوچک اندازه اش هست که واقعا خودم موندم توش، اگر خواستی ببینی در ارتباط باش، به زودی به کمکش و چندین اختراع دیگر که بسیار مهم هست و اکثرا دست اول یا با اصلاح چشمگیر، از یک کشور خوب مهاجرتمو میگیرم، بخدا دیگه خسته شدم، خسته چیه کوسخول شدم از بس پارادوکس دیدم و در این وبسایتا شیرین کاری هموطنامو دیدم و آه کشیدم

  8. افشین گفت:
    3

    سلام خیلی اموزش مزخرفی بود اینبار از بس مزخرف وشلم شوربا بود خوشم اومد وعین اسکولا تا تهش اومدم وسرگیجه گرفتم از این اموزش حشره کش برقی
    اینارو از کجا پیدا میکنی میزاری تو سایت اخه بجز خودت کسی سردر نمیاره؟؟؟!!!خخخخخ

  9. عباس گفت:
    2

    با سلام
    درسته حشره کشی که ساختی خیلی شیک نیست ولی یک عمر برا آدم کار میکنه و خراب هم اگه بشه ، میشه به عنوان راکت تنیس ازش استفاده کرد.
    خسته نباشی ، این است نبوغ ایرانی

  10. یک هموطن گفت:
    1

    مهندس تو چرا اشتباه کردی طرح به این مهمی و توی سایت قرار دادی باید میرفتی سفارت انگلستان این طرح و برای ام ای سیکس میفرستادی با هواپیمای شخصی ازایران میبردنت

تبلیغات متنی