راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

کاملترین راهنمای نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای و عصایی + ویدیو

۰
کاملترین راهنمای نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای و عصایی + ویدیو
نمره 5 از 1 رای

برای اشخاصی که علاقه مند به صفر و گشت گذار از مناطق جنگلی، کوهستانی و شهری هستن، مکانی گرم و نرم برای خواب فاکتور بسیار مهمی است. برای همین اگر میخواهید هم در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و هم مکانی را برای خواب و خوراک خود در انواع شرایط جوی داشته باشید باید طریقه نصب چادر مسافرتی را بیاموزید. در ادامه آموزش نصب چادر مسافرتی عصایی، میله ای و .. را به شما دوستان آموزش میدهیم.

نصب چادر کوهنوردی به چه شکل است ؟ آموزش ویدیوی چادر زدن در طبیعت و شهر

How to Set Up a Tent

قبل از این که شروع به کوهنوردی و ماجراجویی کنید باید طریقه نصب چادر کوهنوردی یا عصایی خود را بدانید زیرا در زمانی که هوا سرد و تاریک میشود و شما نیاز به استراحت دارید چادر تنها مکانی است که میتواند محیطی گرم و خشک را برای خواب شما فراهم کند. همچنین مکانی که برای چادر زدن در طبیعت انتخاب میکنید بسیار مهم است زیرا تاثیرات مثبت و منفی میتواند با خود به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید تا مکان های چادر زدن و طریقه نصب چادر مسافرتی را به شما دوستان آموزش دهیم.

آماده سازی های لازم برای نصب چادر مسافرتی و کوهنوردی

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

برای جلوگیری از نم زدگی و ورود رطوبت به داخل چادر در مناطق بارانی و شرجی بهتر است از یک عدد پارچه شمعی یا پلاستیکی ضد آب در زیر چادر استفاده کنید؛ پارچه را در مکانی که میخواهید چادر را نصب کنید بر روی زمین پهن کرده و مطمئن شوید که لبه های آن از کناره های چادر بیرون نمیزند زیرا باعث میشود که آب ناشی از باران به زیر چادر انتقال پیدا کند.

در مرحله دوم کیفی که شامل اجزاع چادر میباشد را باز کنید. میله ها و دیگر اجزاع آنرا بیرون بیاورید، توجه داشته باشید قبل از صفر کردن باید از سالم و کامل بودن اجزاع چادرتان مطمئن شوید. چادر های امروزی اکثرا از نایلون یا پارچه های شمعی هستند اما چادر های قدیمی در قالب کیف های ارتشی و از جنس پارچه بودند.

چادر خود از سمت پایینی آن بر روی پارچی شمعی قرار دهید؛ در این مرحله نصب چادر مسافرتی و کوهستانی باید قسمت پایینی چادر خود را بیابید و پنجره، قسمت ورودی چادر را به سمتی که میخواهید با آن روبرو شوید قرار دهید. توجه داشته باشید که چادر را در محلی صاف و بدون شیب نصب کنید.

پس از انجام مراحل بالا نوبت آن میرسد که ستون های چادر خود را به آن متصل کنید؛ بسته به چادری که دارید باید ستون های آن را متصل کنید. ممکن است با کش های قلاب دار متصل شوند یا اینکه باید آنها را از داخل چادر رد کنید.

وارد کردن ستون های نگه دارنده چادر؛ در مدل های ساده چادر های مسافرتی ذو ستون برای نگه داشتن چادر وجود دارد که باید آنها را به شکل X از داخل چشمی های قرار داده شده رد کنید تا بتوانید چادر مسافرتی خود را سرپا نگه دارید.

  • برای فهمیدن طریقه وارد کردن ستون ها و نحوه آماده سازی چادر خود کتابچه راهنما موجود را مطالعه کنید.

بعد از آنکه ستون های چادر را قرار داید باید سطح بالای چادرتان را بلند کنید تا ستون های چادر در محل و زاویه مناسب قرار بگیرند. پیشنهاد میشود برای آسانتر شدن کار از یک نفر کمک بگیرید.

  • بعضی از چادر ها برای سرپا شدن نیاز دارند که از دو طرف کشیده شوند.

در این مرحله نصب چادر مسافرتی و کوهستانی باید سطح چادر را به زمین اتصال دهید؛ بستگی به چادری که استفاده میکنید به خصوص در نصب چادر میله ای باید به زاعده هایی که در انتهای ستون ها وجود دارد توجه کنید زیرا با فرو بردن یک قطعه چوب یا میله در آنها میتوانید از واژگون شدن چادر جلوگیری کنید.

اضافه کردن روکش ضد باران بر روی چادر؛ بعضی از چادر ها یک روکش مخصوص برای هوای بارانی دارند که مانع فرو روی آب به سطح داخلی میشود که در کیف مخصوص چادرتان وجود دارد که باید آنرا همراه با چادرتان بخرید.

  • برای اتصال روکش کتابچه راهنما موجود را مطالعه کنید زیرا مدل های مختلفی برای اتصال آن وجود دارد.

آموزش ویدیوی نحوه بستن چادر مسافرتی میله ای

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

بگذارید رطوبت موجود در فضای داخل چادر از بین برود به خصوص در زمانی که در هوای بارانی چادر زدید؛ اگر میخواهید دفعه بعدی که از چادرتان استفاده میکنید بوی نم گرفتگی و رطوبت به مشامتان نخورد آنرا را قبل از بستن و قرار دادن در کیف در زیر نور خورشید قرار دهید.

هر قطعه از چادر خود را به طور مجزا بسته بندی کنید و تا حد امکان آناها را به طوری لوله کنید که فضای کمتری را اشغال کند زیرا کیسه مخصوص چادرتان کوچک است و ممکن است قطعه ها در آن جای نگیرد.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

از تا کردن چادر خود خودداری کنید زیرا ممکن است به مرور زمان باعث ساییدگی و به وجود آمادن سوراخ یا پارگی شود زیرا جنس بیشتر پارچه های چادر ها از جنس پلاستیک های نایلونی ظریف میباشد.

در این مرحله از بستن چادر مسافرتی میله ای ستون های میله ای را به دقت تا کنید و در درون کیسه اش قرار دهید و آخر از همه آنها را در کیف جای دهید، مراقب باشید که سطح کیف را پاره نکند.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

پس از نصب چادر مسافرتی و کوهستانی خود باید هرزگاهی زیپ چادر را باز کنید تا هوای داخل آن عوض شود زیرا جنس نایلونی چادر به مرور زمان بوی بدی از خود تولید میکند که ممکن است خوشایند نباشد.

پیدا کردن مکانهای مناسب برای نصب چادر مسافرتی در شمال و دیگر شهر ها

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

مکان مناسب در چادر زدن فاکتور بسیار مهمی است زیرا در جنگل یا کوهستان پیدا کردن سطحی صاف با شیب مناسب که فضای بازی در اطراف خود داشته باشد کمی مشکل است، همچنین در شهر ها و مکان های مسکونی نیز باید در محل های مشخص شده برای چادر زدن کمپ کنید چون نصب چادر مسافرتی در محدوده مکان های مسکونی غیر قانونی است.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

سطح مکانی که میخواهید در آن چادر بزنید را از سنگ و چوب پاکسازی کنید تا در هنگام خوابیدن راحت باشید، همچنین توجه داشته باشید که فرو رفتگی در زمین وجود نداشته باشد تا در هنگام بارش باران پر از آب نشود.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

یکی دیگر از فاکتور های مهم در نصب چادر مسافرتی که عدم توجه به آن میتواند خطرناک باشد جهت وزش باد است زیرا چادر زدن در مسیر باد به خصوص در مناطق کوهستانی میتواند بسیار خطرناک باشد. باید درب چادرتان در جهت باد نباشد تا چادر مانند بالون پر از هوا شود.

  • سعی کنید برای کم کردن سرعت و قدرت باد بر پشت یک درخت یا سخره ای چادر خود را نصب کنید.
  • از چادر زدن در کنار رودخانه و دریا خود داری کنید زیرا در هنگام جزر و مد یا سیل موجب شناور شدن شما در آب میشود.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

مشخص کنید که آفتاب از کدام سمت طلوع میکند زیرا تابش نور به داخل چادر میتواند شما را از خواب بپراند همچنین باعث میشود محیط داخل آن به یک اجاق گاز تبدیل و باعث عرق کردن ، افزایش دمای بدنتان شود. پس حتما بر زیر سایه درخت یا مکانی به نصب چادر مسافرتی خود بپردازید.

راهنمای تصویری نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای

چادر خود را از محل برقرار کردن آتش برای پخت و پز و همچنین محل دفع مدفوع فاصله دهید تا با وزش باد دود و بوی نامطبوع به داخل چادر وارد نشود. همچنین توجه داشته باشید که حتما آتش را قبل از خواب خاموش کرده اید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست طریقه درست کردن آتش با زغال، چوب و .. در منزل برای قلیان و کباب را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه نصب و بستن انواع چادر مسافرتی میله ای، عصایی و .. را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با نحوه نصب چادر آشنا شده باشید. اگر در زمینه نصب چادر کوهنوردی نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی