راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش مردانه و نرم شدن کفش پنجه تنگ زنانه

۱
راه های جلوگیری از پا زدگی کفش مردانه و نرم شدن کفش پنجه تنگ زنانه
نمره 2.1 از 9 رای

پا زدگی کفش مشکلی است که افراد بعد از خریدن کفش با آن مواجه میشوند و ممکن است باعث بروز حساسیت ،خارش و به مرور زمان زخم های دردناک در ناحیه پشت و پنجه پا شود. قبل از اینکه به خرید یک کفش جدید فکر کنید مطلب امروز آی آر میکس را مطالعه کنید تا راه های جلوگیری از پا زدگی کفش و طریقه نرم  کردن کفش پنجه تنگ را به شما دوستان آموزش دهیم. زیرا ما قبلا در آی آر میکس ۳ عدد از بهترین روش های جلوگیری از جیر جیر و صدا دادن کفش چرم ،جیر و .. را آموزش دادیم، پس با ما همراه باشید.

راه حل کفشی که پشت پا را میزند چیست ؟ آموزش راههای نرم شدن کفش و گشاد کردن کفش کتانی

How to Fix Painful Shoes

وقتی کفش پا را میزند راه رفتن دشوار میشود و شما احساس سوزش در پشت یا نک انگشتانتان میکنید و تا حدی که درد ناشی از پا زدگی کفش شما را از راه رفتن باز می دارد، اما چرا این اتفاق رخ میدهد؟ عدم توجه در انتخاب سایز و خرید بدون تست کردن کفش دلایل اصلی این موضوع هستند؛ اما در بعضی موارد همچون کفش های چرم یا جیر پا زدگی ناشی از نو بودن و نرم نبودن کفش میباشد که به راحتی میتوان آنرا بر طرف کرد. با ما همراه باشید تا راههای نرم شدن کفش مردانه و زنانه را آموزش دهیم .

جلوگیری از زدن کفش با استفاده ار پدهای کتان و کفی های مخصوص

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

با تحیه و استفاده از پارچه هایی از جنس الیاف کتان به نام مو لسکین (Moleskin) که در داروخانه ها و کفش فروشی ها یافت میشود از پا زدگی کفش خود جلوگیری کنید؛ مقداری از پارچه را بر روی قسمتی از کفش که به پای شما آسیب میرساند قرار دهید و با مداد علامت گذاری کنید سپس برش داده و آنرا از قسمت دیگرش بچسبانید. این پارچه ها تقریبا همانند چسب زخم هستند.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

با استفاده از پودر و مام های ضد استهلاک همانند پودر بچه میتوانید از زخم پشت پا در اثر کفش جلوگیری کنید؛ قبل  از پوشیدن کفش پودر را بر روی قسمت هایی که در کفش آسیب میبینند بمالید اما توجه داشته باشید که اگر از قبل پایتان تاول زده است آنرا درمان و سپس از پودر استفاده کنید تا از پا زدگی کفش جلوگیری کنید.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

زخم پشت پا در اثر کفش پاشنه بلند ؛ اگر فکر میکنید کفش برایتان گشاد است به خصوص کفش های پاشنه بلند میتوانید از جوراب یا کفی های تبی استفاده کنید تا فضای خالی که باعث میشود پایتان به قسمتی از کفش ساییده شود پر گردد.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

اگر با پوشیدن کفش های پاشنه بلند دچار کمر درد میشوید میتوانید از کفی های بالشتکی برای از بین بردن فضای خالی میان کف پایتان استفاده کنید.

پا زدگی کفش بر اثر بلند بودن لبه های کفش

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

استفاده از پاشنه های سلیکونی و ژله ای راه حلی برای کفشی که پشت پا را میزند ؛ این پاشنه های سلیکونی برای افزایش قد و از بین بردن فشار وارد شده بر روی پاشنه پا نیز بکار میروند.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

معمولا کفش هایی که پاشنه های بلندی ندارند یا کف کفش دارای سطح صاف است در پیاده روی های طولانی پای شما را خسته میکنند و موجب پا زدگی کفش میشوندف برای همین میتوانید از کفی های مخصوص تبی برای راحتی پای خود استفاده کنید.

  • و بلعکس اگر به پوشیدن کفش پاشنه بلند علاقه مند هستید سعی کنید پاشنه های نسبط کوتاه را انتخاب کنید تا در طی زمان پا و نوک انگشتانتان آسیب نبیند.

آموزش رفع گشادی کفش و گشاد کردن کفش کتانی و چرم

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

چگونه کفش بزرگ را کوچک کنیم یا چگونه کفش کوچک را بزرگ کنیم ؟ از جمله سوالاتی است که بعد از خریدن سایز اشتباه کفش برایمان پیش می آید؛ در واقع میتوان از پا زدگی کفش گشاد و تنگ جلوگیری کرد اما توجه کنید که جنس و مواد به کار رفته در کفش بر تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

اگر کفش شما بیش از حد گشاد است میتوانید داخل آن کفی قرار دهید؛ کفی ها علاوه بر راحت تر کردن فضای داخل کفش از زخم شدن پای شما نیز جلوگیری میکنند. همچنین کسانی که کف پای صافی دارند میتواند در کفش های خود از کفی های طبی استفاده کنند.

  • اگر پاشنه پای شما در هنگام راه رفتن از کف کفش جدا میشود میتوانید از پد ها و پاشنه های ژله ای در کفی آن استفاده کنید.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

اگر در فضای خالی زیادی در نوک کفشتان وجود دارد و باعث پا زدگی کفش میشود میتوانید آنرا با پارچه های پشمی یا ابریشمی پر کنید.

استفاده از قالب کفش؛ یکی از راههای نرم شدن و گشاد شدن کفش

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

میتوانید با استفاده از قالب های کفش بر اساس مقداری که میخواهید کفشتان را گشاد کنید؛ توجه داشته باشید این قالب ها بیشتر برای کفش های چرم به کار میروند. مدل های مخلتفی از قالب های این چنینی برای گشاد کردن کفش وجود دارد در برخی از مدل ها دستگیره ای دارد که به شما اجازه میدهد به اندازه مورد نیاز فضای داخلی کفش را باز کنید، قبل از استفاده از این قالب ها باید از اسپری مخصوص نرم شدن و گشاد شدن کفش استفاده و بعد از ۶ الی ۸ ساعت قالب را از کفش خارج کنید.

  • پیشنهاد میکنیم اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید به کفاشی رفته و از کفاش بخواهید تا اینکار را برای شما انجام دهد تا بر شکل ظاهری کفش صدمه ای وارد نشود.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

یکی دیگر از راه جلوگیری از زدن کفش استفاده از کیسه های آب است؛ با قرار دادن کیسه های آب در کفش و گذاشتن آن در فریز میتوانید پنجه کفش خود را گشاد کنید؛ توجه داشته باشید که یک ساعت بعد از یخ زدن آب داخل کیسه آنرا خارج کنید تا به کفش آسیبی وارد نشود.

روش های جالب و کاربردی از بین بردن مشکلات مربوط به کفش

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

انتخاب یک جفت جوراب مناسب میتواند کمک بسیاری در جلوگیری از پا زدگی کفش کند؛ جنس جوراب و کلفتی یا نازک بودن آن در راحتی پای شما تاثیر فراوانی دارد.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

شما میتوانید در داروخانه ها یا کفش فروشی ها لوازم جانبی کاربردی از جمله پد های سیلکونی مخصوص سندل های تابستانی را بیابید؛ جنس نامرغوب پلاستیک یا نازک بودن بند سندل میتواند باعث زخم شدن لایه انگشتانتان شود که با استفاده از این پد ها میتوانید ساعت ها از پوشیدن سندل های خود لذت ببرید.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

اگر از بوی بد کفش خود رنج میبرید باید بدانید که تی بگ ها میتواند بوی بد آنرا از بین ببرد؛ ما در آی آر میکس درمان گیاهی بوی بد پا با پودر تالک، جوش شیرین، پودر نشاسته ذرت و … را آموزش دادیم که میتواند کمک فراوانی به کسانی که از بوی بد پای خود رنج میبرد بکند.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

با بستن انگشت سوم وچارمتان میتوانید از درد پنجه پای خود در هنگام راه رفتن کم کنید؛ دلیل آن این است که در بین این دو انگشت عصبی وجود دارد که در هنگام راه رفتن این عصب با جدا شدن انگشتان از هم تحریک و موجب درد گرفتن پنجه پایتان میشود.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

اگر کفشتان را تازه خریداری کردید و میخواهید که جا باز کند و راحت تر شود میتوانید با پوشیدن و راه رفتن در اطراف خانه از پا زدگی کفش جلوگیری کنید.

راه های جلوگیری از پا زدگی کفش

سشوار و چند جفت جوراب میتوانید راه حلی برای کفشی که پشت پا را میزند باشد؛ دمای سشوار را کم کنید و به مدت چند دقیقه به داخل کفش حرارت دهید و سپس دو جفت جوراب را روی هم بپوشید و کفش را پایتان کنید. بگذارید تا کفش جا باز کند، پیشنهاد میکنیم این روش را بر روی کفش هایی که از جنس پلاستیک یا مصنوعی هستند انجام ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای جلوگیری از پا زدگی کفش مردانه و نرم شدن کفش پنجه تنگ زنانه چه روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ آیا از روش پیشنهادی خود نتیجه خوبی گرفته اید؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی