گرمازدگی چی خوبه

برای گرمازدگی چه بخوریم ؟ آموزش ۱۰ درمان طبیعی خانگی برای گرمازدگی

۰
برای گرمازدگی چه بخوریم ؟ آموزش ۱۰ درمان طبیعی خانگی برای گرمازدگی
نمره 5 از 2 رای

در هنگام گرمازدگی چه بخوریم که دمای بدنمان را کاهش دهد ؟ این سوالی است که برای اکثر مردم در فصل تابستان پیش می آید. برخی قرص ضد گرمازدگی را ترجیح میدهند و برخی خوردن نوشیدنی را، اما در ادامه به شما آموزش میدهیم که برای گرمازدگی چی خوبه و چه درمان هایی میتواند به شما در رفع گرما زدگی کمک کند. با آی آر میکس همراه باشید.

نوشیدنی و دارو های گیاهی برای رفع سریع گرمازدگی کودکان در تابستان

آفتاب تابستان بی رحم و سوزان است به طوری که در داخل و خارج خانه نیز گرمای آنرا احساس میکنید. یکی از رایج ترین حالت هایی که افراد بعد از سپری کردن مدت طولانی در هوای گرم به آن دچار میشوند از دست دادن مقدار زیادی از آب بدنشان و افزایش سریع دمای آن است که موجب گرما زدگی میشود.

دمای طبیعی بدن ۳۷ درجه سانتی گراد میباشد در مواقعی که شما دچار گرما زدگی میشوید دمای بدنتان به ۴۰ درجه به بالا میرسد که میتواند به اندام های حیاتی بدنتان آسیب برساند. در ادامه به شما آموزش میدهیم که برای گرمازدگی چه بخوریم تا به کاهش دما و آب از دست رفته بدنتان کمک کند.

علائم گرمازدگی خفیف و هاد چیست ؟

گرمازدگی چی بخوریم

برای که بتوانید گرما زدگی را درمان کنید ابتدا باید با علائم آن آشنا باشید تا آنرا با بیماری های دیگر اشتباه نگیرید. بدن شما گرما را به خود جذب میکند پس گرمازدگی ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد پس به دنبال این علائم در شخص گرما زده بگردید :

  • سر درد و سرگیجه
  • تند نفس کشیدن
  • افزایش ضربان قلب
  • قرمز شدن پوست
  • تهوع و استفراغ
  • تعریق بیش از اندازه

تعریق بیش از اندازه و بالا رفتن دمای بدن باعث میشود که آب بدنتان کم شود که یکی از دلایل به وجود آمدن علائم گرمازدگی در افراد است. پس برای کم کردن دمای بدن حتما آب بنوشید، علاوه بر این نوشیدنی های الکلی و کافئین دار حال شما را بدتر میکنند زیرا توانایی شما برای تنظیم دمای بدن را از بین میبرند.

همچنین از خوردن ادویه های تند و فلفل قرمز نیز صرفه نظر کنید. تحقیقات انجام شده در مورد گرما زدگی نشان میدهد که بدن شما برای هضم غذا هایی که پروتئین زیادی دارند گرمای زیادی تولید میکند پس به این نکات توجه داشته باشید تا دچار گرما زدگی نشوید.

اگر از آان دسته کسانی هستید که زیاد عرق میکنید میتوانید مطلب درمان دائمی عرق زیر بغل با داروی گیاهی و.. را مطالعه کنید.

برای گرمازدگی چه بخوریم ؟ نوشیدنی و دارو های گیاهی برای رفع سریع گرمازدگی

اگر شما باید نیمی از روز را در زیر تابش خورشید بمانید یا در هوای گرم مشغول به کار شوید حتما قبل از رفتن یک قاشق چای خوری شکر و دو قاشق چای خوری نمک را با آب مخلوط کنید و بنوشید یا میتوانیید از ترکیابت گیاهی که در ادامه برایتان فراهم ساختیم برای رفع تشنگی خود در طول روز استفاده کنید.

آب پیاز درمانی گیاهی برای گرما زدگی

از نظر طبیبان و شاغلین در این زمینه آب پیاز یکی از بهترین درمان طبیعی خانگی برای گرمازدگی است. مالیدن کمی از آب پیاز بر پشت گوش و روی سینه دمای بدن را به سرعت کاهش میدهد، همچنین میتوانید از برش های پیاز در سالاد استفاده کنید یا اینکه آنرا با کمی عسل و زره بپزید و میل کنید.

تمبر هندی ؛ درمانی خوشمزه برای درمان گرمازدگی کودکان

گرمازدگی چی خوبه

تمبر هندی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها است. کمی از آنرا در آب خیس کنید و با شکر و نمک در آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر فکر میکنید آب پیاز مورد علاقه کودکتان نیشت میتوانیید از این ترکیب استفاده کنید. همچنین این محلول درمانی برای یوبوست نیز میباشد.

عام پانا (Aam panna) داروی گرمازدگی

گرمازدگی چی خوبه

عام پانا نوشیدنی گیاهی مفیدی است که هندیان برای روز های گرم و طاقت فرسا آنرا مینوشند. هندیان برای تهیه این نوشیدنی فلفل، زیره سبز، رازیانه و نمک را با انبه رسیده در آب مخلوط میکنند و روزی سه بار آنرا مینوشند.

در هنگام گرما زدگی چه بخوریم ؟ الوی برقانی

گرمازدگی چی خوبه

الوی برقانی منبع قنی از انتی اکسیدان ها میباشد و بسیار آبدار و خوشمزه است. میتوانید آنرا برای درمان گرمازدگی کودکان استفاده کنید. این الو های خوشمزه را هم میتوانید به صورت خام مصرف کنید یا اینکه آنها را مدتی در آب خیس دهید و سپس با آب و کمی نمک ، شکر مخلوط کنید.

آب دوغ و آب نارگیل درمانی برای رفع سریع گرمازدگی

گرمازدگی چی خوبه

آب دوغ منبع خوبی از پروبیوتیک ها است و به بدن شما کمک می کند تا ویتامین های ضروری و مواد معدنی که ممکن است به علت عرق کردن از دست رفته است را به دست بیارید و همچنین آب نارگیل به ثابت شدن الکترولیت های بدنتان کمک میکند.

درمان تب ناشی از گرمازدگی با آب میوه گشنیز و برگ نعنا

گرمازدگی چی خوبه

در تب سنتی آیورودا آورده شده که که آب گشنیز و برگ نهنا با مخلوطی از شکر نمک و لیمو میتواند دمای بدن شما را به سرعت کاهش دهد و تب ناشی از گرما زدگی را بهبود بخشد. این نوشیدنی علاوه بر خواص فراوانش برای پوست های حساس به گرما نیز بکار میرود.

برای گرمازدگی چه بخوریم ؟ دانه ریحان مقدس و رازیانه

ریحان مقدس یک گونه از تیره نعناعیان است که میتوانید آنرا در شب به همراه رازیانه که یک ادویه خنک است با شکر و نمک در آب خیس دهید تا بتوانید آنرا در صبح بخورید. این نوشیدنی در بین ایرانیان محبوب بوده زیرا مزه بسیار خوبی دارد.

سرکه سیب برای گرما زدگی مفید است

گرمازدگی چی خوبه

شما ممکن است از طریق عرق کردن مواد معدنی مثل پتاسیم و منیزیم را از دست بدهید! پس اگر این سوال برایتان پیش آمده که برای گرمازدگی چی خوبه و سلامتی بدنتان برایتان مهم است مقداری از سرکه سیب را در آب میوه خود حل کنید یا اینکه آنرا با عسل و شکر در آب مخلوط کنید و بنوشید.

آب آلوئه ورا راهی برای پیشگیری از گرمازدگی

گرمازدگی چی خوبه

آب آلوئه ورا نوشیدنی مفید و منبع سرشاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که سیستم دفاعی بدن را قوی میکند و قابلیت های بدن را بهبود میدهد تا نسبت به تغییرات خارجی مقاوم باشند. گیاه درمانان و پزشکان سنتی این گیاه را در پاسخ به کسانی که میپرسند برای گرمازدگی چه بخوریم معرفی میکنند.

استفاده از چوب درخت صندل برای بهبود گرمازدگی

گرمازدگی چی خوبه

این درخت در نپال، جنوب هند، سریلانکا و هاوایی یافت میشود؛ چوب معطر آن خواص زیادی برای بدن انسان دارد. پزشکان سنتی پودر چوب این درخت را بر روی پیشانی و سینه های شخص گرما زده ماساژ میدهند تا دما و تب شخص بیمار را کاهش دهند.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست خوراکیهای مفید برای درمان کم خونی و بهترین غذا برای کم خونی در بارداری را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای گرمازدگی چه بخوریم ؟ آیا شما روش متفاوتی را برای درمان گرمازدگی میدانید؟ آیا از روش پیشنهادی خود نتیجه خوبی گرفته اید؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی