حرکت ورزشی چرخش کمر - درمان کمردرد

درمان فوری کمردرد با استفاده از حرکات ورزشی و داروهای گیاهی

۰
درمان فوری کمردرد با استفاده از حرکات ورزشی و داروهای گیاهی
نمره 4 از 1 رای

مهم نیست کمردرد شما در نتیجه یک استرس مزمن باشد یا در اثر یک جراحی . حرکات ورزشی ، فیزیوتراپی ، درمان های گیاهی و . . . می تواند در کاهش درد کمر و بهبود سلامت بدن شما بسیار موثر باشد . در ادامه این مقاله به روش های درمان خانگی کمر درد بوسیله داروهای گیاهی و حرکات ورزشی اشاره خواهیم کرد .

برای درمان کمر درد چکار کنیم؟ آموزش درمان فوری کمردرد با ادویه ها و ورزش به صورت تصویری

این سوالی است که اغلب افراد دارای کمردرد از پزشک خود سوال می کنند و منتظر هستند تا پزشک لیست بلند بالایی دارو برای آنها تجویز کند تا درد آنها تسکین یابد . اما آیا فقط با داروهایی شیمیایی می توان کمرددرد را درمان کرد ؟ آیا درمان کمردرد با داروهای گیاهی امکان پذیر است ؟ آیا ورزش کمردرد وجود دارد که بتوان بوسیله آن مشکلات کمردرد را به حداقل رساند ؟

روش هایی که در ادامه به آن اشاره می شود شامل یک سری حرکات ورزشی و داروهای گیاهی است که غالبا از آنها بعنوان درمان خانگی کمردرد یاد می شود . شما براحتی می توانید در خانه با انجام یک سری حرکات ورزشی و استفاده از برخی داروهای گیاهی علاوه بر تقویت عضلات و جلوگیری از بروز کمردرد ، درد ناشی از آن را نیز تسکین دهید.

حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات کمر ؛ برنامه تمرینی و ورزش کمر درد

با پزشک فیزیوتراپ خود مشورت کنید. بک برنامه ورزشی مناسب (ورزش کمردرد) برای خود در نظر بگیرید. این برنامه تمرینی با توجه به فعالیت روزانه شما طراحی می شود تا قدرت عضلات کمر شما افزایش یابد . سعی کنید ابتدا کلیه حرکات ورزشی را زیر نظر فیزیوتراپ انجام دهید تا از اجرای صحیح انها مطمئن شوید. ورزش هایی نظیر شنا و اب درمانی می تواند به درمان کمردرد شما کمک کند .

 

برنامه تمرینی و ورزش کمر درد :

استفاده از روش مکنزی برای درمان کمردرد

در صورت که کمردرد شما مزمن است از روش مکنزی (McKenzie) بعنوان ورزش کمردرد استفاده کنید. برای شروع این روش درمانی ابتدا می بایست با پزشک خود یک سری حرکات ورزشی را انجام دهید تا پزشک پاسخ بدن شما را به این حرکات ثبت کند . پس از تجزیه و تحلیل نتایج پزشک برای کاهش کمردرد حرکات تمرینی خاصی را برای شما در نظر می گیرد.

استفاده از روش مکنزی برای کاهش درد کمر :

استفاده از توپ ورزشی

حرکات ورزشی با استفاده از توپ می تواند به تقویت عضلات کمر و شکم شما کمک زیادی کند.

استفاده از توپ ورزشی

شرکت در کلاس های ورزشی پیلاتس

پیلاتس یکی از ورزش های مناسب برای افرادی است که دچار کمردرد هستند . حرکات اهسته و ملایم پیلاتس باعث افزایش پایداری بدن شده و به درمان کمردرد کمک می کند .

شرکت در کلاس های ورزشی پیلاتس

تمرین های تقویتی عضلات با استفاده از دمبل

تمرین با وزنه های سبک سبب می شود عضلات کمر خود را قوی تر سازید و با گذشت زمان و تقویت عضلاب دردهای ناشی از کمردرد کاهش می یاید . یک برنامه تمرینی قدرتی و ورزش های کمردرد در ۴ ست و ۱۰ تکرار که عضلات شانه و پشت را درگیر کند می تواند مناسب باشد . در صورتی که مدتی با وزنه ها کار کردید و توانایی شمادر کنترل وزنه ها و حرکات بهتر شد می توانید وزنه های خود را افزایش دهید .   اگر آسیب نخاعی دارید که مربوط به عضله نیستید، قبل از اضافه کردن هر گونه وزنه ، با پزشک خود صحبت کنید.

تمرین های کششی عضلات کمر؛ مشورت با پزشک فیزیوتراپ

قبل از انجام هرگونه حرکتی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید . خصوصا اگر کمردرد شما حاد است هرگونه کشش عضلات می تواند خطرات زیادی به دنبال داشته باشد . برای انجام حرکات کششی سعی کنید لباس های راحت بپوشید تا دامنه حرکات شما را محدود نکند . همچنین حتما قبل از انجام حرکات ورزشی بدن خود را گرم کنید .

 

مشورت با پزشک فیزیوتراپ

حرکت ورزشی کشش زانو تا قفسه سینه

این حرکت ورزشی کمک می کند تا عضلات پشتی کمر شما کشیده شده و عضلات لگن نیز تقویت شوند . هر بار که زانوی خود را تا قفسه سینه می کشید می بایست به مدت ۲۰ ثانیه وضعیت خود را به همان صورت حفظ کنید . این حرکت را سه بار انجام دهید .

حرکت ورزشی کشش زانو تا قفسه سینه

حرکت ورزشی چرخش کمر

اگر آسیب نخاعی داشته باشید به احتمال فراوان پزشک شما این ورزش را به شما توصیه می کند . این حرکت ورزشی برای کشش عضلات کمر و ستون فقرات و درمان کمردرد مناسب است .

حرکت ورزشی چرخش کمر

 استفاده از حرکات یوگا

اگر کمردردهای شما ناشی از استایل بدن در هنگام کار است می توانید با حرکات یوگا کمردرد های خود را کاهش دهید . با استفاده از حرکات یوگا کمردرد خود را در خانه درمان کنید . در یوگا تنفس اهمیت فراوانی دارد. در حین تمرین هوا را از طریق بینی وارد و از طریق دهان خارج کنید .

استفاده از حرکات یوگا

کشش عضلات پا

کشش عضلات پا نظیر ساق می تواند به درمان کمردردهای ناشی از عصب سیاتیک کمک شایانی نماید . عضله piriformis در باسن شما قرار دارد و ممکن است عصب سیاتیک را فشرده و باعث کمر درد شود که به پاهای شما می رسد.

کشش عضلات پا

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان کمردرد

همیشه درمان با داروهای شیمیایی تنها راه ممکن برای کاهش کمردرد نیست . در ادامه به برخی داروهای گیاهی برای درمان کمردرد اشاره می کنیم . از آنجایی که درمان های گیاهی برای کنترل درد هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است، مراقب باشید هنگام شروع این درمان. حتماً با پزشک خود مشورت کنید .

حرکت ورزشی چرخش کمر - درمان کمردرد

زنجبیل

از زنجبیل می توانید به عنوان یکی از روش های درمان فوری کمردرد استفاده کنید . عصاره زنجبیل می تواند به درمان کمردرد کمک کند، زیرا حاوی داروی گیاهی است که به کاهش التهاب کمک می کند. هنگامی که دوز کمی از آن را مصرف کنید خطر عوارض جانبی آن بسیار کاهش می یابد .

زردچوبه 

این ادویه برای کاهش آرتروز و سوزش سر دل، کاهش التهاب و درمان کمردرد استفاده می شود. مشخص نیست که چگونه زردچوبه درد را تسکین می دهد .  ممکن است به علت وجود ماده ای به نام کورکومین (curcumin) باشد که خواص ضد التهابی دارد. استفاده از زردچوبه با دوزهای بالا و استفاده طولانی مدت ممکن است باعث سوء هاضمه شود.

پنجه شیطان (Devil’s Claw)

برخی شواهد علمی نشان می دهد که این گیاه آفریقای جنوبی ممکن است در مدیریت آرتریت و درمان کمردرد موثر باشد اما در این خصوص تحقیقات بیشتری لازم است. اگر دوز کمی از ان استفاده شود عوارض جانبی بسیار اندکی به دنبال خواهد داشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای درمان خانگی کمردرد چه روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ آیا از روش پیشنهادی بالا نتیجه خوبی گرفته اید؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست آی آر میکس با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی