آموزش تصویری و ویدیویی ساخت اسلایم شفاف بدون بوراکس، اسلایم خوراکی و ..

۰
آموزش تصویری و ویدیویی ساخت اسلایم شفاف بدون بوراکس، اسلایم خوراکی و ..
نمره 4.5 از 35 رای

شایع ترین دستورالعمل برای ساخت اسلایم خانگی با بوراکس است، اما کمتر کسی در خانه خود بوراکس دارد. خوشبختانه امکان ساخت اسلایم بدون بوراکس وجود دارد، که در این مطلب آی آر میکس چگونگی ساخت آن را خواهید فهمید. در ادامه ساخت اسلایم با چسب رازی، چسب چوب، اسلایم خوراکی و .. را آموزش میدهیم با ما همراه باشید.

چگونه اسلایم درست کنیم ؟ کاملترین دستور ساخت اسلایم با شامپو ، خمیر دندان و .. در خانه

How to Make Slime At Home

اسلایم یک وسیله سرگرم کننده نسل نو است که از آن برای آرامش عصاب و تمرکز استفاده میشود. برخی از افراد ترجیح میدهند تا آن را خریداری کنند اما لذت استفاده از آن زمانی نمایان میشود که خودتان آن را بسازید تا هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از اسلایمی که خودتان ساخته اید لذت ببرید. در ادامه این مطلب آی آر میکس طریقه ساخت اسلایم را آموزش میدهیم، با ما همراه باشید.

آسان ترین راه برای ساخت اسلایم در خانه

ساده ترین راه برای ساختن اسلایم خانگی این است یک لیوان آب ولرم را به همراه رنگ خوراکی مورد نظر (به رنگ دلخواه ) در ماکروویو حرارت دهیم سپس۲ لیوان نشاسته ‌‌ذزت به آب اضافه کنیم و اسلایم را با دست هم بزنید تا بافت اسلایم حالت چسبناک و خمیری پیدا کند. اسلایم خود را در درون ظرف پلاستیکی بزارید و بگذارید تا سرد شود سپس آماده استفاده است.

در ادامه جزعیات لازم برای ساخت انواع اسلایم را به صورت کامل توضیح میدهیم.

نحوه ساخت اسلایم با پودر نشاسته ذرت

اوین مرحله در ساخت این اسلایم فراهم کردن مواد لازم است، موادی که برای ساخت این اسلایم نیاز دارید قیمت چندانی ندارند و به راحتی میتوانید آن را در کابینت های خانه خود بیابید:

مواد لازم برای ساخت اسلایم با پودر نشاسته

یک لیوان و نصف آب(۳۵۰میلی لیتر)

۱۳ قطره رنگ آمیزی مواد غذایی

۲ لیوان نشاسته ذرت

یک لیوان آب را در داخل شیر جوش اضافه کنید و آنرا تا زمانی که ولرم شود حرارت دهید (آب نباید زیاد داغ شود) بهتر است از آب جوش استفاده نکنید چون باید به آن زمان بدهید تا خنک شود تا بتوانید مواد آنرا با دستانتان مخلوط کنید.

  • یک راه ساده تر قرار دادن آب در ماکروویو است و آنرا به مدت  ۴۵ ثانیه تا یک دقیقه حرارت دهید تا آب گرم شود.

 ساخت اسلایم

در مرحله بعد آب گرم را در داخل ظرف بریزید و ۳ الی ۴ قطره رنگ خوراکی به آب اضافه کنید تا رنگ آب کمی تیره تر شود، توجه داشته باشید که رنگ آب باید از رنگ مورد نظرتان تیره تر شود زیرا بعد از اتمام مراحل رنگ آن روشن و کم رنگ تر میشود، سپس آب را با قاشق هم بزنید.

 ساخت اسلایم

پس از ترکیب رنگ و آب با یکدیگر ۲ لیوان آب (۱۴۰ گرم| ۵۰۰ میلی لیتر) را با نشاسته ذرت ( آرد ذرت ) در ظرفی جداگانه قرار دهید، ترجیحا ظرفی که انتخاب میکنید بزرگ باشد.

 ساخت اسلایم

سپس ظرفی که حاوی آب و رنگ مخلوط شده است را در درون ظرف نشاسته خالی کنید و با استفاده از انگشتانتان آنرا مخلوط کنید تا حالتی غلیظ و سفت به خود بگیرد.

ساخت اسلایم

میتوانید برای تنظیم غلظت مواد اسلایم نشاسته بیشتری به آن اضافه کنید یا اینکه اگر سایز آن به اندازه مورد نظرتان نیست به آن آب بیشتری از باقیمانده آب ولرم اضافه کنید تا سایزش به اندازه دلخواهتان بشود.

ساخت اسلایم

پس از اضافه کردن آب باید آنرا مخلوط کنید تا زمانی که به راحتی بتوانید آنرا از ظرف جدا کنید تا مخلوط از خود آب پس ندهد و رقیق نباشد.

  • وقتی انگشتاتتن را در داخل اسلایم فرو میبرید نباید گیر کند.

دیزاین و دکور اسلایم با لوازم جانبی

میتوانید از کرم های لاستیکی، حشرات پلاستیکی و..‌ برای دیزاین اسلایم خود استفده کنید تا فرزندتان از آن لذت بیشتری ببرند همچنین میتواند ایده خوبی برای مهمانی هایتان باشد.

 ساخت اسلایم

در آخر اسلایم خود را در داخل ظرف بگذارید تا خنک شود و بعد ار خنک شدن آنرا در کیسه قرار دهید. ( برای حفظ حالت اسلایم آنرا در مکانی سرد نگه داری کنید)

ساخت اسلایم

ساخت اسلایم بدون بوراکس و خوراکی

شکل و ظاهر اسلایم وسوسه کننده است و ممکن است اگر مراقب نباشید فرزندتان آن را بخورد که بسیار خطرناک است زیرا بافت آن ژله ای و چسب ناک میباشد که موجبب خفگی و گرفتگی نفس یا انسداد روده ها میشود. راه حل این موضوع ساخت اسلایم خوراکی است که در آن مواد شیمیایی به کار نرفته و اگر زمانی خورده شود خطری نداشته باشد. در ادامه آموزش ساخت اسلایم با مواد خوراکی را فراهم ساختیم.

مواد لازم برای ساخت اسلایم خوراکی

شیر غلیظ شده یا خامه رقیق

نشاسته ذزت

رنگ خوراکی

مرحله اول ساخت اسلایم خوراکی

ابتدا یک قوطی (۳۰۰میلی لیتر) شیر غلیظ شده یا خامه رقیق را در درون یک شیر جوش  خالی کنید.

ساخت اسلایم

سپس یک قاشق غذا خوری‌ (۱۴ گرم) نشاسته ذرت به شیر غلیظ شده اضافه کنید سپس آن را بر روی شعله گاز قرار دهید و طور مدام آن را به هم بزنید تا به خوبی شیر و نشاسته مخلوط شوند.

ساخت اسلایم

 

زمانی که مخلوط به خوبی غلیظ شد آنرا از روی شعله گاز بردارید و به مقدار دلخواه (چند قطره ) به آن رنگ خوراکی اضافه کنید.

ساخت اسلایم

بعد از آنکه اسلایمتان سرد شد آماده بازی کردن و خوردن است، توجه داشته باشید که این نوع اسلایم ها از خود رنگ پس میدهند.

ساخت اسلایم

راحت ترین اسلایم دنیا ؛ ساخت اسلایم با چسب رازی و پودربچه

در این روش به سرعت میتوانید اسلایم خود را آماده کنید. مواد لازم برای ساخت این اسلایم در اکثر خانه ها یافت میشود و طریقه ساخت آن نیز آسان است.

ابتدا نصف لیوان چسب PVA یا چسب چوب رو داخل ظرف می ریزیم سپس یک یا دو قطره رنگ خوراکی به آن اضافه میکنیم تا رنگ به خوبی در موارد مخلوط شود. در آخر نصف لیوان پودر بچه اضافه میکنیم تا اسلایم نرم و قابل فرم دهی شود. ( اسلایم را در جای خنک نگهداری کنید )

ساخت اسلایم

چگونه ژل اسلایم درست کنیم

برای درست کردن اسلایم ژله ای یک قاشق چای خوری از پودر فیبر را با یک لیوان آب مخلوط میکنیم و به آن رنگ خوراکی اضافه میکنیم.

سپس مخلوط را به خوبی هم میزنیم و آن را در درون ماکروویو قرار میدهیم تا ۵ دقیقه حرارت ببیند.

  • هر چند دقیقه به اسلایم سر بزنید تا جوش نیاد یا نسوزد.

اسلایم را از ماکروویو خارج کنید و دو تا چهار دقیقه بگذارید تا سرد شود و در حین سرد شدن آنرا هم بزنید.( اسلایم بعد چند دقیقه تقریبا سرد میشود )

ساخت اسلایم

این روند گرم و سرد کردن را دو تا شش بار دیگر انجام و هربار برای سرد شدن آنرا بیرون آورید و همش بزنید. هر چقدر بیشتر این روند سرد و گرم کردن را انجام دهید اسلایمتان سفت تر میشود.

وقتی اسلایم به اندازه که میخواهید سفت شد بگذارید تا ده دقیقه خنک شود.

  • اسلایم را تا زمانی که به خوبی خنک نشده است ز داخل ظرف خارج نکنید زیرا ممکن است دستتان را بسوزاند.

پیشنهاد می نماییم مقاله کاملترین آموزش تصویری ساخت بالون آرزوها و طریقه استفاده از آن را مطالعه فرمایید.

آموزش ویدیویی ساخت اسلایم با شامپو و مایع ظرفشویی

 

آموزش ویدیویی ساخت اسلایم با خمیر دندان

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

پس از معرفی روش ساخت انواع اسلایم بدون بوراکس این ایده را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این آموزش برای شما مفید بوده است؟ آیا پاسخ چگونه خمیر بازی اسلایم درست کنیم را گرفتید؟ در صورتی که برای ساخت اسلایم با چسب چوب و مواد دیگر نیاز به اطلاعات دارید آنرا را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی