بهترین ترکیبات خانگی برای ساخت روغن برنزه کننده

بهترین ترکیبات خانگی برای ساخت روغن برنزه کننده پوست

۰
بهترین ترکیبات خانگی برای ساخت روغن برنزه کننده پوست
نمره 3.7 از 10 رای

این روزها برنزه کردن پوست طرف‌داران زیادی پیدا کرده و پوست‌های طلایی، شکلاتی، گندمی و… شیک و باکلاس به حساب می‌آیند. متداول‌ترین راه برای برنزه کردن، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا استفاده از دستگاه سولار است، اما این دو روش آفتاب سوختگی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست را به دنبال دارد. یکی از روش‌های برنزه کردن پوست بدون آسیب رساندن به آن و با قیمت مناسب، استفاده از روغن برنزه کننده است. در این مقاله به آموزش چند روغن برنزه کننده خانگی می‌پردازیم.


چگونه برنزه طلایی شویم؟ آموزش ساخت بهترین روغن و لوسیون برای برنزه شدن

How To Make Your Own Homemade Tanning Lotion And Oil

پیش از استفاده از روغن‌ها یا لوسیون‌های برنزه کننده باید پوست را تمیز و لایه‌برداری کنید بخصوص در نواحی آرنج، زانو و مچ پا؛ این کار باعث می‌شود تا روغن بهتر و سریعتر جذب پوست شود و رنگ یکدستی در تمام نواحی پوست داشته باشیم.

روغن برنزه کننده کاکائویی

این فرمول آسان‌ترین دستورالعمل ممکن برای ساخت لوسیون برنزه کننده است و تنها شامل دو ترکیب است، پودر کاکائو ۱۰۰ درصد خالص و لوسیون بدن.

می‌توانید از هر نوع لوسیون بدنی استفاده نمایید فقط دقت کنید که رنگ لوسیون سفید باشد تا بتوانید رنگ نهایی برنزه کننده را به راحتی تشخیص دهید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که لوسیون استفاده شده بدون بو باشد زیرا ممکن است بوی کاکائو با بوی لوسیون ترکیب خوشبویی نداشته باشد. مطمئن شوید که پودر کاکائویی که استفاده می‌کنید ۱۰۰ درصد خالص است.

روغن برنزه کننده کاکائویی

دستورالعمل:

  1. یک سوم فنجان پودر کاکائو را با یک دوم فنجان لوسیون ترکیب کنید و با یک قاشق یا چنگال هم بزنید.
  2. خوب هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود و هیچ توده‌ای در آن باقی نماند.
  3. اگر تُن تیره‌تری می‌خواهید، پودر کاکائوی بیشتری اضافه کنید.
  4. لوسیون را روی پوست بزنید.
  5. اجازه دهید تا لوسیون کاملا جذب پوست شود، در صورتی که می‌خواهید پوست رنگ تیره‌تری داشته باشد می‌توانید مجددا از لوسیون به پوست بزنید. حتما اجازه دهید تا لوسیون به طور کامل جذب پوست شده و خشک شود و بعد لباس بپوشید.
  6. به صورت روزانه از لوسیون استفاده کنید و به مرور خواهید دید که رنگ اصلی پوست شروع به تیره شدن خواهد کرد، استفاده از لوسیون را تا زمانی که به رنگ دلخواه خود برسید ادامه دهید.

این لوسیون با گذشت زمان به پوست یک تُن شکلاتی رنگ خواهد داد.

لوسیون برنزه کننده با چای

دستورالعمل دوم ساخت لوسیون برنزه کننده نیز بسیار راحت و آسان بوده و ترکیبات لازم آن را می‌توانید داخل آشپزخانه پیدا کنید.

روغن برنزه کننده با چای

ترکیبات:

  • ۴ عدد چای کیسه‌ای سیاه یا ۴ قاشق غذاخوری چای سیاه
  • لوسیون بدن بدون رنگ

دقت داشته باشید حتما از چای سیاه استفاده کنید و همانطور که در روغن برنزه کننده کاکائویی نیز گفته شد سعی کنید که لوسیون بدون رنگ و بو باشد.

دستورالعمل:

  1. داخل یک فنجان بزرگ آب جوش بریزد و ۴ عدد چای کیسه‌ای را در آن قرار داده و اجازه دهید به طور کامل دم بکشد و رنگ پس بدهد.
  2. بگذارید چای سرد شود.
  3. چای را با لوسیون ترکیب کنید. هر اندازه میزان چای بیشتر باشد رنگ لوسیون تیره‌تر خواهد بود. میزان پیشنهاد شده ۱ فنجان لوسیون با نصف فنجان چای است.
  4. لوسیون را روی پوست زده و اجازه دهید کاملا جذب شود.
  5. برای داشتن رنگ تیره‌تر می‌توانید چند لایه از لوسیون به پوست بزنید. اجازه دهید پوست خشک شود و بعد لباس بپوشید.
  6. به صورت روزانه از لوسیون استفاده کنید تا به مرور رنگ پوست تغییر کرده و به رنگ دلخواه خود برسید.

چای سیاه مانند یک رنگ طبیعی عمل کرده و پوست را برنزه می‌کند و همچنین خواص آنتی اکسیدان آن پوست را در برابر عوامل مخرب مصون نگه می‌دارد.

برای بدست آوردن رنگ یکدست‌تر می‌توانید روغن برنزه کننده چای و کاکائو را با هم مخلوط کنید. اگر برای انتخاب و ساخت این دو لوسیون تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم با لوسیون چای شروع کنید زیرا دوام رنگ ان بیشتر است و سپس می‌توانید از لوسیون کاکائو یا ترکیب هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید با استفاده از نور خوشید برای برنزه کردن در خانه بهره ببرید و هم کمی ویتامین D جذب کنید، می‌توانید از بهترین روغن برای برنز شدن و ترکیبات طبیعی معرفی شده در ادامه برای محافظت پوست خود در برابر نور آفتاب استفاده نمایید:

روغن آووکادو

روغن اووکادو

روغن آووکادوی تصفیه نشده به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب طبیعی، ویتامین‌ها و لسیتین برای محافظت پوست، به خصوص پوست‌های خشک مناسب است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

اگر پوست حساسی دارید این روغن مناسب شماست. برخی از روغن‌ها با وجود طبیعی بودن باعث تحریک و ایجاد حساسیت در پوست می‌شوند. روغن نارگیل منبعی غنی از اسیدهای چرب بوده و با داشتن spf4 محافظ طبیعی پوست در برابر آفتاب خواهد بود.

عصاره درخت چای و آلوئه ورا

روغن درخت چای و الوئه ورا

یکی از موثرترین روش‌ها برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده از ترکیباتی است که غنی از آنتی اکسیدان بوده و خاصیت تسکین‌دهندگی داشته باشند. مخلوط عصاره درخت چای و آلوئه ورا در تسکین اثرات آفتاب بر پوست و خنثی کردن اشعه UV تاثیر دارد.

روغن فندق

منبع طبیعی سرشار از ویتامین E است. روغن فندق یکی از محبوب‌ترین ترکیبات طبیعی در روغن برنزه است. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب منحصربه‌فرد به آسانی جذب پوست می‌شود.

روغن زیتون ؛ بهترین روغن برای برنز شدن

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است. خاصیت تکسین دهندگی آن نه تنها باعث رطوب و شادابی پوست می‌شود بلکه یک تُن طلایی رنگ به پوست می‌دهد. برنزه کردن با روغن زیتون و چند قطره آب هویچ می‌تواند ترکیب مناسبی برای برنزه کردن پوست باشد.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم

این روغن برای نرم کنندگی پوست بسیار مناسب است و یک درخشش طلایی طبیعی به پوست می‌دهد. روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های A،  E و D است. این ویتامین‌ها به الاستیسته بودن پوست کمک کرده و آن را از آسیب‌های نور خورشید مانند چین و چروک، خطوط ریز و کک و مک در امان نگه می‌دارند.

روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان

در کنار خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد، ترکیب روغن آفتاب گردان همراه با روغن گل گلرنگ برای برنزه کردن به کار می‌رود. استفاده از این روغن الاستیسیته بودن پوست، باقی ماندن رطوبت و محافظت از پوست در برابر چین و چروک را تضمین می‌کند.

روغن کنجد

روغن کنجد

این روغن غلیظ، چسبنده و خوشبو را باید به میزان کم استفاده کنید. روغن کنجد دارای SPF طبیعی بین ۴ تا ۶ است که در این زمینه کاملاً با روغن نارگیل برابری می‌کند.

دستورالعمل ساخت روغن برنزه شامل %۸۰ روغن نارگیل، %۱۰ آفتابگردان %۵ کنجد و %۵ روغن زیتون است. این روغن‌ها را با هم مخلوط کرده و پیش از قرار گرفتن در مجاورت آفتاب، روی پوست استفاده کنید.

اگر می‌خواهید خاصیت ترمیم کنندگی و مغذی بودن روغن برنزه برای پوست بیشتر شود می‌توانید %۱۰ روغن میوه گیاه رز و %۳ روغن بذر هویج استفاده کنید.
برای ساخت لوسیون کافیست به روغن مقدار %۱۰ درصد موم عسل ذوب شدن و %۲۰ آلوئه ورا اضافه کنید.
روغن‌های طبیعی تاثیر شگفت‌اوری بر ترمیم، جوان‌سازی و محافظت از پوست دارند. با استفاده از این ترکیب و یا دستورالعمل‌های خانگی مراقبت از پوست می‌توانید از داشتن پوستی سالم و درخشان لذت ببرید و از آن در برابر آسیب‌ها محافظت کنید.

اگر تصمیم دارید با آفتاب پوست خود را برنزه کنید می‌توانید مقاله آموزش ۴ روش خالکوبی روی بدن و دست با آفتاب در خانه را مطالعه کنید.  همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ درمان طبیعی خانگی برای گرمازدگی را برای جلوگیری از گرمازدگی در هنگام حمام آفتاب، مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله از آی آر میکس در رابطه با روش تهیه روغن‌های برنزه کننده خانگی و نحوه مراقبت از پوست در برابر آفتاب گفتیم، در صورتی که تا به حال از ترکیبی خانگی برای برنزه کردن پوست خود استفاده کرده‌اید یا تجربه استفاده از سولار را دارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر از تجربیات خود بگویید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی