راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه ؛ چگونه یک دوچرخه مناسب خریداری کنیم ؟

۰
راهنمای خرید دوچرخه ؛ چگونه یک دوچرخه مناسب خریداری کنیم ؟
نمره 1.3 از 3 رای

پیش از خرید دوچرخه باید بدانید که دوچرخه‌ها انواع متفاوتی دارند و افراد مختلف بر اساس نیاز خود و محیطی که در آن از دوچرخه استفاده خواهند کرد به نوع خاصی از دوچرخه نیاز دارند. در این راهنمای خرید دوچرخه سعی کرده‌ایم بصورت کامل و جامع همه نکات لازم را بر اساس نوع دوچرخه، محیط مناسب برای استفاده، ویژگی‌ها و مشخصات، هزینه‌ و… بیان کنیم تا بتوانید به راحتی تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید، پس در ادامه راهنمای خرید دوچرخه با ما همراه باشید.

کاملترین آموزش نحوه انتخاب بهترین دوچرخه شهری یا هیبریدی برای استفاده روزمره

How to Choose a Bicycle

فاکتور های زیادی در انتخاب دوچرخه وجود دارد و اقلب اشخاص وقتی به قصد خرید دوچرخه وارد مغازه میشوند نمیداند چه مدل یا چه نوع دوچرخه ای برایشان مناسب است، در این آموزش آی آر میکس  با ما همراه باشید تا کاملترین راهنما برای خرید بهترین دوچرخه شهری، هیبریدی و .. را در اختیارتان قرار دهیم.

چه نوع دوچرخه‌ای نیاز دارید ؟ قبل از خرید دوچرخه ابتدا دوچرخه سواری یاد بگیرید

راهنمای خرید دوچرخه

اگر تا کنون دوچرخه سواری نکرده‌اید، اولین گام یادگیری دوچرخه سواری است. برای این کار می‌توانید از هر نوع دوچرخه‌ای که متناسب با سایز شماست استفاده کنید. دوچرخه تک سرعته ترمزدار معمولا بهترین انتخاب است، چون نیازی به تغییر دنده نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید با آن دوچرخه سواری را یاد بگیرید.

نکته های خرید دوچرخه ؛ در مورد انواع دوچرخه‌ها مطالعه کنید

راهنمای خرید دوچرخه

پیش از خرید دوچرخه باید بدانید که دوچرخه‌ها انواع متفاوتی دارند که گستره وسیعی از انتخاب را به شما می‌دهند. اگر در شهر زندگی می‌کنید باید یک دوچرخه شهری انتخاب کنید که مناسب استفاده در خیابان باشد. اگر در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنید انتخاب دوچرخه کوهستان یک انتخاب عاقلانه خواهد بود.

دوچرخه استاندارد: دوچرخه‌های قدیمی تک سرعته ترمز دار برای لذت بردن از دوچرخه سواری در اطراف شهر مناسب است، البته در صورتی که دست‌اندازهای بزرگ و کوچک در خیابان‌ها وجود نداشته باشد.

دوچرخه BMX: دوچرخه‌ای با فریم کوچک نزدیک به ۵۰ سانتی متر، عموماً با تایرهای برجسته که برای مصارف حرفه‌ای و مسابقات دوچرخه سواری سرعتی استفاده می‌شود. این نوع دوچرخه‌ها تک دنده هستند و ترمز و کمک فنر ندارند.

دوچرخه کوهستان: این نوع دوچرخه برای مسیرهای پر دست‌انداز طراحی شده است. دوچرخه کوهستان معمولا تایرهای پهن‌تر با آج‌های بیشتری دارد تا اصطکاک بین تایر و زمین بیشترشود. دوشاخ این نوع دو چرخه از فلز مستحکمی ساخته شده است تا در دست اندازها دچار مشکل نشود همچنین این نوع دوچرخه دارای چرخ دنده است.

دوچرخه دو نفره: این نوع دوچرخه دارای یک جایگاه بیشتر برای نشستن و دو پدال اضافی است که توسط دو نفر رانده می‌شود.

درمورد استفاده مورد نظر خود فکر کنید

راهنمای خرید دوچرخه

دوچرخه‌های مسابقه‌ای برای سواران معمولی راحت و کاربردی نیستند. گاهی ممکن است فروشگاه‌ها تنها انواع دوچرخه مسابقه‌ای و کوهستان را به فروش برسانند. مدل محبوب و همه پسندی که ممکن است پیدا کنید، نوع هیبریدی است. دوچرخه هیبریدی ترکیبی از دوچرخه کوهستان و دوچرخه شهری است. فریم دوچرخه شبیه به دوچرخه کوهستان است امافریم ان سبک‌تر و سایز تایرها بیشتر است و زین بزرگتری دارد.

زمانی که نوع دوچرخه را انتخاب کردید برای شروع از خود چند سوال بپرسید. میانگین زمان سواری شما چقدر خواهد بود؟ چقدر از دوچرخه خود استفاده خوهید کرد؟  آیا زا دوچرخه برای سرگرمی استفاده می‌کنید یا برای حمل‌ونقل؟  در گذشته چه نوع دوچرخه‌ای داشته‌اید؟

پاسخ به این سوالات به شما تصویر خوبی از ویژگی‌های دوچرخه مورد نیاز شما خواهد داد. اگر قصد دارید هر روز با دوچرخه به محل کار خود بروید به یک دوچرخه شهری سریع و سبک نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید دوچرخه‌ای داشته باشید که بتوانید اجزای دیگری مانند سبد به ان اضافه کنید، دوچرخه هیبرید یا کروزر مناسب شماست. و اگر قصد دارید برای تمر ین و مسابقه از دوچرخه استفاده کنید، دوچرخه کوهستان انتخاب مناسبی است.

در مورد ویژگی‌های دوچرخه تصمیم بگیرید ؛ بین کیفیت و قیمت تصمیم بگیرید

راهنمای خرید دوچرخه

هزینه دوچرخه با توجه به نوع آن و جایی که از آن خرید می‌کنید همچنین کیفیت مواد سازنده آن متفاوت است. دوچرخه شهری برای رفتُ آمد و سرعت مناسب‌تر است اما بسته به کیفیت جنس آن می‌تواند گران باشد. دوچرخه هیبرد و کروز فضای بیشتری برای اضافه کردن وسایلی مانند سبد خرید و… دارد.

اگر تصمیم دارید وسایل جانبی را بر روی آن نصب کنید، مطمئن شوید که فریم دوچرخه قابلیت سازگاری با این وسایل را داراست. در بسیاری از فروشگاه‌ها نمونه سرهم شده این وسایل با انواع دوچرخه‌ها وجود دارد که این انتخاب و تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر می‌کند.

اگر قصد دارید لوازم جانبی زیادی به دوچرخه وصل کنید از خرید دوچرخه‌های ارزان قیمت پرهیز کنید. اگرچه این دوچرخه‌ها قیمت مناسبی دارند اما فریم آن‌ها برای اضافه کردن وسایل مناسب نیست. و به دلیل بی‌کیفیت بودن جنس دوچرخه، ممکن است با اضافه کردن وزن اضافی دوچرخه بشکند یا به خوبی عمل نکند.

بررسی کنید قصد دارید چه اندازه و تا چه زمانی از دوچرخه استفاده کنید. اگر می‌خواهید هر روز برای رفت و آمد به محل کار از دوچرخه استفاده کنید روی یک دوچرخه با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید، زیرا دوچرخه‌های گرانتر کیفیت بالاتری داشته و به خاطر جنس بادوام و سبکی که دارند طول عمر بیشتر و عملکرد بهتر  و طولانی‌تری خواهند داشت.

درمورد سطح راحتی موردنظر خود تصمیم بگیرید

راهنمای خرید دوچرخه

اگر شما به دنبال بهترین دوچرخه شهری هستید و تصمیم در رابطه با راحتی در یک دوچرخه فراتر از این است که روی زین چه احساسی دارید. بسته به مکانی که سواری می‌کنید و میانگین زمان رفت و برگشت شما، نیاز به دوچرخه‌ای دارید که باعث احساس راحتی و کنترل در شما بشود. دوچرخه‌های کروز معمولاً دارای زین بزرگتری هستند و به شما این امکان را می‌دهند که هنگام راندن راست بنشینید. دوچرخه‌های توریستی فضای بیشتری برای حمل وسایل به شما می‌دهد.

دوچرخه‌ای پیدا کنید که ابعادش مناسب شما باشد

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای انتخاب سایز دوچرخه ؛ دوچرخه‌ها دارای ابعاد گوناگون مخصوص افراد مختلف با ترکیب بدنی متفاوت هستند. مطمئن شوید که ارتفاع دوچرخه زیاد نیست. سوار و پیاده شدن به دوچرخه باید به آسانی صورت بگیرد. اطمینان حاصل کنید که به راحتی به دسته‌ها دسترسی دارید. هنگامی که دسته را می‌گیرید باید کمی روی آرنج‌ها خم شوید اما نباید فشار زیادی روی آن وارد شود. هنگام راندن دوچرخه سر باید به سمت جلو باشد و بتواند مستقیما به جلو نگاه کنید. اگر سر شما به سمت پایین است، دسته‌ها از زین دوچرخه دور هستند.

قبل از خرید دوچرخه آنرا تست کنید

راهنمای خرید دوچرخه

اگر فروشگاه به شما این اجازه را نمی‌دهد تا دوچرخه را در خیابان امتحان کنید به فروشگاه دیگری بروید یا مشابه دوچرخه‌ای که در نظر دارید خریداری کنید را از دوستی قرض گرفته و سواری با آن همچنین چرخ دنده و ترمز‌ها را امتحان کنید. بررسی کنید تغییر دنده و گرفتن ترمز برای شما راحت باشد. تلاش زیاد برای تنظیم دنده یا تاخیر بین ترمز و عملکرد آن حاکی از ناکارآمدی دوچرخه است.

وزن و جنس دوچرخه را امتحان کنید

راهنمای خرید دوچرخه

اگر به دنبال یک دوچرخه کوهستان هستید در مورد وزن فریم و تاثیر آتن بر عملکرد دوچرخه بپرسید. اگرچه دوچرخه‌های کوهستان معمولا سنگین‌تر از دوچرخه‌های شهری هستند اما بسته نوع زمین ممکن است عملکرد بهتری با دوچرخه سنگین‌تر داشته باشید.

دوچرخه‌های شهری و توریستی گزینه‌های زیادی برای ساختار فریم در اختیار شما قرار میدهد. گزینه‌های مبتنی بر عملکرد بیشتر با فریم‌های کربنی ساخته شده‌اند. کربن ماده‌ای سبک وزن است که به عملکرد بهتر و سرعت کمک می‌کند. اما این نوع فریم‌ها دارای قیمت بیشتری هستند. اگرچه فریم‌های کربنی به دلیل سبکی محبوبیت زیادی دارند اما به راحتی آسیب می‌بینند. فریم‌های آلومنیومی سنگین‌تر هستند اما قیمت پایین‌تر و استحکام بیشتری دارند.

تایرهای دوچرخه در انتخاب آن تاثیر دارد؛ تایرهای نازک اغلب در دوچرخه‌های شهری استفاده می‌شود و سبک‌تر و سریع‌تر است، اما این نوع تایرها برای مسیرهای ناهموار مناسب نیست و خیلی زود پنچر می‌شود. دوچرخه‌های توریستی تایرهای ضخیم‌تر با تسمه‌های بیشتر دارند که امکان چرخش بیشتر را در زمین‌های ناهموار فراهم می‌کند و در جاده‌های خیس و لغزنده به کنترل دوچرخه کمک می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای کامل انتخاب کت و شلوار مردانه برای افراد سبزه و انواع آن برای هیکل مردانه و .. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله از آی آر میکس راهنمای خرید دوچرخه در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید به درستی تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید. شما در خرید دوچرخه چه مواردی را در نظر می‌گیرید؟ فوت و فن خرید خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی