شیرجه در استخر

کاملترین آموزش تصویری شیرجه سوزنی و شیرجه از دایو در استخر

۰
کاملترین آموزش تصویری شیرجه سوزنی و شیرجه از دایو در استخر
نمره 4.3 از 8 رای

یکی از لذت بخش ترین تفریحات تابستانی که به تناسب اندام شما نیز کمک میکند شنا کردن است. شیرجه در استخر میتواند شنا کردن را بسیار لذت بخش و هیجان انگیز تر سازد، همچنین میتواند به شما در سریع تر شنا کردن و رسیدن به عمق آب کمک کند. امروز در آی آر میکس نحوه شیرجه سوزنی و شیرجه از دایو در استخر را آموزش میدهیم.

آموزش ویدیویی شیرجه از دایو و پرش سوزنی در شنا به صورت حرفه ای

How to Dive Into a Pool

تاریخچه شیرجه زدن به شهر یونان بر میگردد، اما فقط بر اساس نقوش مقبره ای در شهر ناپل در کشور ایتالیا است که میتوان قدمت شیرجه زدن را ۲۵۰۰ سال تخمیم زد. در روی سقف این مقبره تصویر مردی است که در حال شیرجه زدن از روی سخره به داخل دریاچه آکاپولو میباشد. اما امروزه شیرجه زدن علاوه بر جنبه نمایشی یک نوع ورزش نیز محسوب میشود. شیرجه زدن بدون داشتن مهارت و توانایی میتواند موجب آسیب بدن نیز بشود و ما امروز در آی آر میکس میخواهیم نحوه پرش سوزنی در شنا را به شما دوستان آموزش دهیم.

آموزش ویدیویی شیرجه سونی در استخر

به طور خلاصه میتوان گفت برای شیرجه زدن باید پای غالب را بر روی لبه استخر قرار دهید سپس دستهایتان را به سمت بالای سرتان بلند کنید (به طوری که سر میان دستان قرار گیرد ) و چانیتان را به سمت پایین بیاورید. پای غالبتان را بر روی سطح فشار دهید و سعی کنید تا آنجا که میتوانید به سمت جلو پرتاب و با نک انگشتانتان وارد آب شوید. دقت کنید تا زمانی که در عمق فرو میروید بدنتان را ساف نگه دارید. در ادامه ویدیو آموزش شیرجه در شنا را برایتان قرار داده ایم :

 

برسی عمق آب برای شیرجه در استخر

در مرحله اول باید عمق استخر را برسی کنید زیرا عمل شیر زدن به معنای فرو رفتن در عمق آب است و برای همین عمق استخر باید حدقل ۲٫۵ متر باشد تا خطر آسیب دیدگی گردن و ستون فقرات شما را تهدید نکند. در اکثر اسنخر ها و قسمت های شیرجه عمق استخر ۳ متر است پس برای شروع بهتر است که از محل های مشخص شده برای شیرجه استفاده کنید.

  • از شیرجه زدن در دریاچه ها و از بالای سخره ها صرفه نظر کنید زیرا هم نمیدانید که عمق آب زیر پایتان چقدر است و هم احتمال وجود سنگ و سخر در زیر آب وجود دارد.

شیرجه در استخر

آماده سازی و آشنایی با روش های شیرجه زدن در آب

بسیاری از کسانی که میخواهند برای اولین بار در آب شیرجه بزنند به خصوص کودکان از این کار میترسند زیرا در شرایط دیگر به غیر سطح آب شیرجه زدن با سر یه سمت چیزی موجب درد و آسیب دیدگی بدن میشود. برای همین بهتر است قبل از تمرین شیرجه زدن تکنیک ها زیر را انجام دهید :

  • برای کودکانی که فکر میکنند سطح آب سخت و محک است شیرجه از ارتفاع با پا ( شیرجه میخی) یا شیرجی لاکپشتی بهترین گزینه است زیرا ترس از آب و شیرجه زدن در آنها از بین میرود.
  • یا اگر ترس از شیرجه در استخر هنوز در شما از بین نرفته میتوانید به حالت نشسته از پشت به داخل آب شیرجه بزنید.

شیرجه در استخر

برای اینکه بتوانید به درک بهتری از نحوه شیرجه از دایو و پرش سوزنی برسید باید یک سری تمرینات را بر روی خشکی (چمن یا روی فرش خانه) انجام دهید تا با شیرجه در استخر آشنا شوید؛ برای شروع به صورت ایستاده دستهایتان را بالای سرتان به طوری که به گوش ها بچسبد قرار دهید سپس کف دستهایتان را بهم بچسبانید و در آخر مهم ترین نکته چسباندن چانه به قفسه سینه است که از آسیب رسیدن به سر جلوگیری میکند.

بعد از اینکه قسمت بالایی بدنتان برای شیرجه زدن آماده شد نوبت آماده سازی قسمت پایینی بدن میرسد؛ بر روی یک پا زانو بزنید و دستهایتان را به سمت جلو بگیرید سپس بر روی زمین بخوابید. سعی کنید بدنتان بر روی زمین کشیده شود.

شیرجه در استخر

در اولین مرحله برای آموزش استارت شنا بر روی لبه اسخر بایستید، به سمت جلو خم شوید و دستهایتان را به سمت بالای سرتان بگیرید. همانند توضیحات فوق چانه را به روی قفسه سینه بچسبانید سپس نفستان را حبس کنید و به سمت آب شیرجه بزنید.

  • برای اینکه بتوانید شیرجه در استخر را بهتر انجام دهید از یک مربی یا یک دوست بخواهید تا به شما کمک کنید؛ آن شخص میتواند با قرار دادن دست خود بر روی شکمتان و بلند کردن شما از لبه استخر به شیرجه زدنتان کمک کند.

شیرجه در استخر

آموزش تصویری شیرجه حرفه ای در استخر

پس از آنکه تمرینات بالا را به خوبی انجام دادید نوبت آن میرسد که در پرش سوزنی در شنا حرفه ای شوید؛ برای شروع بر روی لبه اسخر باستید و پای غالب را جلو تر از پای دیگر قرار دهید، در راست دستان پای غالب پای راست و در چپ دستان پای غالب پای چپ میباشد. کف پای عقبی باید به خوبی بر روی زمین قرار گیرد تا تعادلاتن حفظ شود.

  • از آنجایی که شما دز حال یادگیری نحوه شیرجه سوزنی در شنا هستید بهتر است تا در هربار شیرجه زدن پایتان را بر روی یک نقطه قرار دهید تا تسلت بیشتری در شیرجه زدن داشته باشید.
  • بعد از اینکه به خوبی بر روی شیرجه زدن از یک نقطه ثابت تسلت پیدا کردید میتوانید بر روی دویدن و شیرجه زدن نیز تمرین کنید به طوری که بعد از سه یا پنج قدم و قرار دادن پای غالب در جلو به سمت آب شیرجه بزنید.

شیرجه در استخر

سپس دستهایتان را بالای سرتان بگیرید به طوری که ارنجتان خم نشود و کف دستها به همدیگر چسبیده باشند. و همانطور که میدانید چانه به قفسه سینه باید بچسبد به خصوص در هنگام دویدن و شیرجه زدن.

شیرجه در استخر

و در آخرین مرحله آموزش شیرجه حرفه ای برای اینکه بتوانید از لبه استخر جدا و به سمت جلو پرتاب شوید از نیروی پای غالب خود استفاده کنید. پس از پریدن پایتان را به هم بچسبانید تا به خوبی در عمق آب فرو بروید.

  • همانطور که میدانید دستهایتان را باید به سمت آب نشانه بگیرید.

شیرجه در استخر

آموزش تصویری استارت شنا در مسابقات و شیرجه از دایو در استخر

در مسابقات شنا شرکت کنندگان بر روی سکویی می ایستند که کمی از سطح استخر بلند تر است؛ در این مدل شیرجه زدن شما باید به سمت پایین خم شوید و با نک انگشتان پا و دستتان لبه استخر را بگیرید و بعد از شنیدن سوت یک پرش مسقیم و کم ارتفاع به سمت جلو انجام دهید تا کمتر در عمق و بیشتر به سمت جلو پرتاب شوید.

  • در این مدل شیرجه در استخر حالت دست و پا بسیار در سرعت و بالا آمدن شما بر روی سطح آب برای شنا کردن اهمیت دارد. بهتر است از یک مربی شنا بخواهید تا ریزه کاری ها را به شما آموزش دهد.

شیرجه در استخر

پرش از روی دایو های هم سطح زمین چندان فرقی با شیرجه زدن از روی سطح استخر ندارد. اما شیرجه زدن از دایو های مرتفع که حداقل ۳ یا ۴ متر از زمین ارتفاع دارند کاملا متفاوت است.

  • مطمئن شوید که عمق آب زیر پایتان حدقل ۴ متر باشد زیرا شما با سرعت بیشتری وارد آب میشوید و اگر عمق آب کم باشد احتمال آسیب دیدگی سر و گردن وجود دارد.
  • همچنین در اینگونه شیرجه زدن اگر بدنتان به سمت جلو کشیده شود با درد برخورد شکمتان بر روی آب مواجه میشوید.

شیرجه در استخر

آموزش شیرجه در استخر از روی دایو ؛ پریدن از روی دایو اصلی ترین گزینه است، شما باید سه یا پنج قدم به سمت جلو بردارید و با یک پا بر روی لبه دایو زربه بزنید تا به میزان کافی ارتفاع بگیرید.

  • برای شیرجه زدن از دایو باید قدم آخرتان بر روی لبه دایو باشد و توجه داشته باشید که نباید به سمت رو به رو شیرجه بزنید بلکه به سمت هوا باید پرتاب شوید.
  • در اینگونه شیرجه زدن نحوه قرار گیری دست ها و زاویه بدن باید حتما درست باشد.

شیرجه در استخر

در آخرین مرحله بعد از پرش باید در هوا همانند (V) برعکس شوید؛ دست ها را به سمت پاها حرکت دهید به طوری که به سمت نک انگشتانتان قرار بگیرند و در آخر همانند تیری از کمان به سمت آب شلیک شوید.

شیرجه در استخر

پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری نحوه درست دمبل زدن از مطلب آموزش انتخاب وزنه مناسب در بدنسازی و نحوه صحیح دمبل زدن خانم ها و آقایان نیز دیدن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به نحوه شیرجه سوزنی و شیرجه از دایو در استخر و کلیه نکاتی که باید برای شیرجه در استخر بدانبد پرداختیم. آیا شما تجربه شیرجه از دایو را داشته‌اید؟ چه نکاتی از دید ما پنهان مانده است که به نظر شما دانستن آن برای شیرجه حرفه ای مهم و ضروری است؟

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی