تعمیر یخچال

کاملترین آموزش تصویری و ویدیویی تعمیر یخچال فریزیر در منزل

۰
کاملترین آموزش تصویری و ویدیویی تعمیر یخچال فریزیر در منزل
نمره 2 از 2 رای

فصل داغ تابستان و عطشی که فقط با یک لیوان آب خنک رفع می شود! در چنین شرایطی یخچالتان خنک نمی کند؟ با آی آر میکس همراه باشید تا در این مطلب کاملترین آموزش تصویری و ویدیویی تعمیر یخچال فریزیر در منزل را در اختیار شما دوستان قرار دهیم. تعمیر یخچال پروسه سختی نیست و می توان با دانستن چند نکته ساده، آن را بیشتر شناخت.

چگونه تعمیر یخچال خود را انجام دهیم؟ نحوه تعمیر کمپرسور و فن یخچال در خانه

How to Fix Refrigerator Problems

پیش از این در آی آر میکس برخی تعمیرات خانگی را با هم بررسی کرده بودیم. بعد از اینکه ایرادات آبگرمکن و سرویس کولر گازی را با هم خواندیم، اکنون بار دیگر به سراغ یخچال خواهیم رفت. قبلا مشکل صدای یخچال سامسونگ را با هم بررسی کرده بودیم و اکنون در این مطلب نحوه تعمیر کمپرسور و فن یخچال در خانه را نشان می دهیم. این مراحل بوسیله راهنمای گام به گام به شما نشان خواهد داد که چگونه این مشکلات را شناسایی وحتی خودتان تعمیر یخچال را صورت دهید. حداقل با توجه به این نکات، شما می توانید مشکل را به تعمیرکار نشان دهید و به این ترتیب در وقت و پول خود صرفه جویی کنید.

تعمیرات یخچال؛ یخچال خنک نمی کند

وقتی که یخچال، آب، شیر یا بستنی شما را سرد نگه نمی دارد، احتمال چندین دلیل وجود دارد. قبل از اینکه تعمیر یخچال و فعالیت های پیچیده بیشتری انجام دهید این راه حل های ساده را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که یخچال شما به برق وصل شده و دارای برق است. وقتی در را باز می کنید چراغ باید روشن شود.
  • ترموستارت را کنترل کنید تا مطمئن شوید به اشتباه به سمت پایین برگردانده نشده است.
  • مطمئن شوید که دریچه های پشتی محفظه فریزر با جعبه های بستنی و یا سبزیجات منجمد مسدود نشده باشند. منافذ باید تمیز باشند تا هوای خنک را به گردش درآورد.
  • کویل های گرمایشی را در پایین یا پشت یخچال قرار دهید. کویل های مسدود سبب ضعف در خنک سازی می شود.
  • مطمئن شوید چیزی در کندانسور گیر نکرده باشد. برای انجام این کار یخچال را از برق بکشید و فن را بیرون بیاورید. دقت کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز در فن کندانسور گیر نکرده و چرخش آزادانه دارد (مدل هایی که کویل در زیر قرار دارد فن نخواهد داشت).

آموزش تعمیر یخچال فریزر ؛ جایگزینی فن تبخیر کننده

اینجا چند نکته برای رفع مشکل وجود دارد که به شما در بهبود آن کمک می کند. اگر می توانید صدای کارکرد کمپرسور را بشنوید اما یخچال سرد نمی کند این مشکل به احتمال زیاد به دلیل یخ زدگی کویل های تبخیر کننده یا خورد شدگی یا شکستگی فن تبخیر کننده است. فن های تبخیر کننده اغلب هنگامی که شروع به خراب شدن می کنند صدای زوزه یا جیرجیر می دهند.

برای رفع این مشکل، همه چیز را از یخچال و فریزر بیرون بکشید، یخچال را از برق کشیده و اجازه دهید این وضعیت ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد. چند حوله در دسترس داشته باشید تا آبی که ممکن است بر روی زمین نشت کند را جمع کنید. هنگامی که همه یخ ها ذوب شد یخچال را دوباره وصل کنید.

حوله برای جمع کردن آب اضافی

اگر یخچال شما کار می کند مشکل می تواند از تایمر، گرم کن یا ترموستات یخ زدا باشد. جایگزینی این قطعات مشکل نیست اما تشخیص اینکه کدام یک معیوب و نیاز به عیب زدایی دارد سخت خواهد بود. اگر در این بخش مشکل دارید، با کارشناس مربوطه تماس حاصل کنید.

بطور معمول فن کندانسور و کمپرسور نزدیک سطح زمین در پشت یخچال قرار گرفته. در اکثر یخچال ها هنگامی که به پشت یخچال بروید، متوجه نیاز ترموستات به خنک کنندگی بیشتر خواهید شد. اگر صدای کار کردن کمپرسور بعد از اینکه در به مدت کمی باز ماند را نشنیدید، می تواند به این معنی باشد که فن گیر کرده یا فرسوده شده و و یا اینکه کمپرسورخراب است. در بخش زیر یاد می گیرید که چگونه یک فن تبخیر کننده را تعویض کنید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر؛ درآوردن پوشش فریزر

پوشش درون فریزر

پوشش را بردارید تا موتور تبخیر کننده را بازرسی کنید و به فن تبخیر کننده دسترسی داشته باشید. پیچ ها را که ممکن است با درپوش پلاستیکی پوشیده باشند خارج کنید .

درآوردن پوشش فن

پوشش روی فن فریزر

اگر یخچال شما پوشش فن دارد پیچ ها را باز کنید و آنرا در جای خود نگه دارید. سپس پوشش را بردارید تا به فن برسید.

درآوردن فن تبخیر کننده

درآوردن فن تبخیر کننده

اگر فن تبیخیر کننده پرسر و صدا است یا نمی چرخد آن را تعویض کنید. در ابتدا یخچال را از برق بکشید، سپس پیچ هایی را که فن را به دیواره فریزر نگه داشته است، باز کنید.

تعویض فن

تعویض فن کندانسور

فن قدیمی را با یک فن جدید تعویض کنید. پایه را از فن قدیمی به فن جدید وصل کنید. سیم ها را  جدا کنید و آنها را از فن  قدیمی به فن جدید وصل کنید. دوباره فن را در جای خود قرار داده و پوشش را سرجای خود قرار دهید.

تعمیر کمپرسور و تعویض فن کندانسور

تعمیرات یخچال ؛ یخچال را از دیوار فاصله دهید، آن را از برق بکشید صفحه ی نازک در پشت و نزدیک به کف را از جا بردارید تا به کمپرسور و فن کندانسور دسترسی پیدا کنید. سپس یخچال را به برق وصل کنید و صبر کنید تا کمپرسور وارد عمل شود. در این قسمت فن هم باید وارد عمل شود.

اگر کمپرسور عمل کرد اما فن کار نکرد یا اگر فن پر سر و صدا بود، به یک فن جدید نیاز دارید. اگر کمپرسور عمل نکرد و داغ بود، یخچال را از برق بکشید و یک پنکه یا یک سشوار “بدون حرارت ” را مقابل کمپرسور قرار دهید. صبر کنید تا کمپرسور خنک شود و دوباره امتحان کنید.

اگر کمپرسور عمل می کند اما فن کار نمی کند، قطعا فن معیوب است. یخچال را از برق بکشید و فن را تعویض کنید. اگر کمپرسور عمل نکرد ممکن است به یک کمپرسورجدید نیاز داشته باشید. در این صورت از یک متخصص تعمیر دستگاه بخواهید تا عیب را پیدا کند.

تعویض فن کندانسور

فن کندانسور را در صورتی که سرو صدا دارد یا عمل نمی کند، تعویض کنید. بسته به نوع یخچالتان ممکن است ابتدا مجبور باشید پایه فن را جدا کنید و سپس فن را از پایه باز کنید.

نصب فن جدید

نصب فن جدید

سیم های اتصال به فن قدیمی را جدا کنید. سر سیم ها را لخت کنید و فن جدید را با کانکتورهای سیمی متصل کنید. فن جدید را به پایه وصل کنید. سپس فن و قلاب را به یخچال دوباره متصل کنید.

فیلم آموزش تعمیر یخچال

 

نظرات و پیشنهادات

امروزدر آی آر میکس درباره نحوه تعمیر کمپرسور و فن یخچال در خانه صحبت کردیم و سپس تعمیر یخچال فریزر را به شما کاربران گرامی آموزش دادیم. چنانچه در این زمینه از تعمیریخچال در منزل نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی