حالت خلسه

حالت خلسه چیست و چگونه وارد خلسه عرفانی شویم؟

۱۰
حالت خلسه چیست و چگونه وارد خلسه عرفانی شویم؟
نمره 4.3 از 13 رای

مسائل غیر مادی همواره یکی از جذابترین مسائل دنیا بوده است. رهایی از جسم و ورود به حالت خلسه مدتها است که مورد توجه محققان سراسر جهان قرار گرفته. و یکی از این راه ها ورود به حالت خلسه است. با آی آر میکس همراه باشید تا پاسخ سوال حالت خلسه چیست و چگونه وارد خلسه عرفانی شویم؟ را بگیرید.

آمزش ورود به حالت خلسه برای فرافکنی اثیری؛ فواید و خطرات رسیدن به عالم خلسه

Entering the Trance State for Astral Projection

بعد از اینکه به آرامش عمیقی رسیدید و ذهنتان آرام شد بدن شما به شدت سنگین می شود. این یعنی اینکه امواج مغزی شما از بتا به آلفا تغییر حالت می دهد. فرکانس آلفای مغز دری است به سوی حالت خلسه.  در اینجا هیچ چیز غیر عادی یا ماوراء طبیعی وجود ندارد. درحالی که ذهن شما همچنان بیدار است، بدنتان به خواب رفته است. این موضوع نکته مهمی برای فرافکنی اثیری موفق است و در اینجا توضیح خواهیم داد که چگونه به این حالت دست پیدا کنیم و فواید و خطرات رسیدن به عالم خلسه چیست. شاید بتوانیم با استفاده از این روش، به زندگی با استرس کمتری دست پیدا کنیم.

فرافکنی اثیری

آموزش خلسه؛ اثر افتادن

بعد از رهاسازی اولیه(ریلکسیشن اولیه)، زمان این است که ذهنتان را با تمرین تنفسی عمیق آرام کنید. خود را در حال پایین آمدن از یک نردبان تصور کنید. وقتی نفس را بیرون می دهید احساس کنید که با دست های فرضی یک یا دو قدم از نردبان پایین می روید و با هر نفسی که به داخل وارد می کنید خود را همچنان روی نردبان ببینید.

این کار باعث اثر افتادن در ذهن شما می شود و کمک می کند که امواج مغزی راحت تر از فاز بتا به آلفا یا تتا تغییر کند. این کار را تا زمانی که احساس کنید بدن کاملا سنگین شده است ادامه دهید. سپس تمرین افتادن را متوقف کنید. مدت زمان وارد شدن به حالت خلسه بر اساس تجربه شما ممکن است متفاوت باشد.

اثر افتادن

اگر این تمرین را دوست ندارید خود را در یک بالابر یا آسانسور تصور کنید و دوباره با هر بازدم خود را در حال افتادن و با هر دم در حال نگه داشتن ببینید. اثر افتادن همراه با رهاسازی(ریلکسیشن) و آرامش عمیق برای ورود به حالت خلسه لازم است. با هر سوژه ای که برای انجام این روش مناسب است آزمایش کنید.

وقتی در حالت خلسه قرار می گیرید احساس می کنید که درون فضای بسیار بزرگتری قرار دارید و همه چیز اطرافتان آرام و آرام تر می شود و این یکی از فواید حالت خلسه است. همه چیز ممکن است احساس متفاوتی برایتان داشته باشد و درون خود زمزمه هایی حس کنید.

جعبه روی سر

گاهی ممکن است فکر کنید که جعبه مقوایی رو سرتان کشیده اید. محیط و جو اطراف در حال تغییر است، همه چیز ممکن است کم کم گنگ و مبهم به نظر برسد. طی این دوره هر صدای تیزی ممکن است مانند یک ضربه فیزیکی به شبکه عصبی شما حس شود.

چگونه میتوان به حالت خلسه عمیق رفت

عمق حالت خلسه به تمرکز و آرامش و قدرت اراده شما بستگی دارد. خلسه عمیق زمانی اتفاق می افتد که فرد وارد فاز تتا شده باشد (شبیه زمانی که به خواب عمیقی فرو می رویم.) برای رسیدن به این حالت باید تمرکز بیشتر و عمیق تر و طولانی تری روی حالت ذهنی افتادن داشته باشید. اولین مرحله خلسه زمانی است که بدنتان سنگین می شود، این حالت برای فرافکنی اثیری کافی است و نیازی به عمیق تر شدن نیست.

نشانه های حالت خلسه عمیق

  • حالت ناخوشایندی از سردی که باعث لرزیدن نمی شود اما با کم شدن دمای بدن همراه است.
  • به لحاظ ذهنی احساس می کنید که همه چیز اطرافتان به طرز شدید و عجیبی آرام شده است، آرام و کند شدن افکارتان به گونه ای است که فکر می کنید دچار بیهوشی قوی شده اید.
  • احساس معلق بودن شدیدی می کنید، انگار از بدنتان جدا شده اید و دیگر آن را حس نمی کنید و همه چیز بسیار دور به نظر می رسد.
  • جسمتان به طور عملی از کار افتاده است و کاملا بی حس به نظر می رسد.

حالت خلسه عمیق

به خاطر داشته باشید که احساس معلق بودن خفیف را با اوایل خلسه(خلسه ملایم) اشتباه نکنید، مانند وقتی که بدنتان به لحاظ ذهنی حالت شل و سست پیدا می کند. رسیدن به حالت خلسه عمیق خیلی راحت نیست و به صورت تصادفی رخ نخواهد داد. اما تجربه آن را از دست ندهید. برای رسیدن به این حالت لازم است که کاملا به رهاسازی و شل شدگی و مهارت های تمرکزی مسلط باشید و همچنین به لحاظ ذهنی انرژی زیادی برای ورود به این حالت بگذارید.

اگر برای قرار گرفتن در حالت خلسه عمیق نگرانید به یاد داشته باشید که هر زمانی که بخواهید می توانید خود را از این حالت بیرون بکشید. بر تکان دادن انگشتان پا یا دستتان تمرکز کنید. همچنان که تعدادی از آن ها را تکان می دهید، دستتان، بازویتان و سرتان را تکان دهید و به طور کلی تمام بدن را دوباره احیا کنید. از جای خود بلند شوید و برای دو دقیقه کمی در اطراف قدم بزنید.

ذهن انسان به شدت نیرومند است و شامل قسمت ها و منابع زیاد کشف نشده است. ذهن می تواند هرآنچه که شما تصور کنید انجام دهد و بدون محدودیت است. همه این ها به شرطی که به خوبی آموزش دیده باشید و انگیزه زیادی داشته باشید امکان پذیر است.

ذهن انسان

فرافکنی اثیری یا خلسه روحی یک توانایی طبیعی است و فقط لازم است که با استفاده از تکنیک های درست آن را ارتقا دهید.

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس نکاتی ساده پیرامون حالت خلسه روحی و عرفانی همچنین رهایی از جسم را با هم مرور کردیم. اگر درباره این موضوع جذاب نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۰ دیدگاه

  1. Kia گفت:
    6

    سلام،بنده بصورت کاملا غریزی به اینی که می فرمایید دست پیدا کردم،البته اول برای فراموشی از دست برخی افکار بود که تمام وجودمو درگیر خودش کرده بود،که الان در کسری ثانیه میتونم ذهنمو بصورتی در بیارم که برای چندین دقیقه هیچ فکری توش نباشه،مثل یکبار که با همین روش بدون بی حسی دندانپزشک دندونمو خالی کرد و آمپول بی حسی رو مستقیم وارد اعصاب کرد،روش هم کاملا ساده هست که فقط با تکرار و تکرار و تکرار ملکه ذهن میشه و عادی،روش این هست که در حال دراز کشیده به پشت(صورت به سمت سقف هست)دست ها کنار بدن و پاها کشیده و کنار هم قرار میگیره،و بعد تمام فکر و ذهن رو معطوف به یک پاکن خواهیم کرد که هر آنچه بصورت ناخودآگاه به ذهن وارد میشه رو پاک میکنیم،یعنی وقتی فکر سمت خاطره ای رفت باید سراغ پاکن ترسیم شده ذهن رفت و تمام مغز رو با استفاده اون پاک کرد و در اصطلاح سفید سفید کرد،این تا وقتی ادامه پیدا میکنه که ذهن دیگه چیزی جز مغزی سفید و پاکن توش نیست،که وقتی اینجا رسید هر چند ثانیه باید خود پاکن رو توی مغز با پاکن دیگه پاک کرد،با اینکار کاملا غلبه بر تمام افکار میشه کرد و آرامش ذهنی رو پیدا کرد،که این آغازی بر تمام علوم غریبه هست،البته باید اینو هم ذکر کنم که در حالت دراز کشیده و دست یافتن به آرامش کامل نباید از بعضی چیزها گذشت،مثلا بدن خارش پیدا کرد باید خیلی سریع اونجا رو بخارونی،تا این فکر خارش شمارو درگیر خودش نکنه،همینطور دسشویی رفتن و آب خوردن و غیره هم.بهترین موقع عمل به این روش هم موقع قبل خواب هست،بعدا وقتی دست پیدا کردین میتونید با آهنگ های کلاسیک و گوش دادن بهشون و درگیر کردن ذهن به فکر کردن به هیچی،میشه تمرکز خودتون رو چند برابر کنید.که بعد این خواهد شد که در هر لحظه و هرمکان و هر شرایط به حالتی از خلسه یعنی خود هیپنوتیزی ورود پیدا کرد،من خودم بصورت مصنوعی هم قصد ورود به بالاتر از اینو داشتم که البته از ذهنی به چیزی غیر اینی که الان هست نرسیدم،و در اون حالت بی ادراکی با تمرکز ذهن در کسری از ثانیه تونستم خودمو جدا کنم و حالت عادی بگیرم.ببخشید طولانی شد

  2. alireza.r گفت:
    0

    سلام… من برای بار اول ک امتحان کردم وسط تمرین ناخود اگاه ی پرش ریز داشتم… دلیلش میتونه صدای بوق ماشین یا هر چیز دیگه باشه؟ و اینکه بختک همین خلسه هستش؟ چون وقتی توی حالت بختک هستین چشما بازه ولی هیچ کدوم از اعضای بدن رو نمیشه تکون داد

    • ... گفت:
      0

      نه خلسه ب بختک ربط نداره

      • taha گفت:
        -1

        ببخشید من نقزیبا هرشب به طور ناخوداگاه به حالت خوابو بیداری میرم و نمیتو اعضای بدنمو تکون بدم و یه ترس غریبیو تجربه میکنم میشه توضیح بدید یه سری صداهای گنگی ام میشنوم

  3. علی گفت:
    0

    سلام من تاحالا دو سه بار خود ب خود وارد حالت خلسه شدم نمیدونم عمیق بود یا نه بعد از مدتی تاریکی و بی حسی داشتم ب خودم میگفتم ک من چرا چیزی حس نمیکنم یا نمیبینم اصلا من دارم چیکار میکنم اینجا .. تا به اینا فکر می کردم با یک جهش قوی بیدار می شدم جهشه خیلی عجیب بود انگار بدن رو از فاصله یک متری از زمین رهاش کردی و ب زمین خورده … ی بارش ک اصن انگار ی جنی منو بلند کرد و چرخوند و با اطمینان میگم ک اعضای بدن نمیتونن همچین حرکتی رو بزنن و قطعا علتش چیز دیگه ایه….کسی میدونه علت جهش چیه؟…..سعی میکنم بازم تجربش کنم

    • کیان گفت:
      0

      کیمیکال منو با فضای خلسه آشنا کرد . فضای خلسه یه فضای سیاه رنگ که دو یا سه تا روح تقریبا انیمیشنی صدا های مبهم زیادی تو گوشت زمزمه میشه و احساس میکنی پاهایت از زمین بلند شده زمان خلسه هریک دقیقه اش یک ساعت حالت عادی هست . احساس میکنی روحتی خیلی وسوسه گیز هست خیلی دوست دارم بتونم بمونم توخلسه

  4. ناصر گفت:
    1

    خواب دیدم دارم میمیرم خونوادم اطرافم بودن ولی روحم هنوز پیشم بودمادرم به خاهرم میگفت خب چرا کسی غسلش نمیکنه .. آخرش مادرم عصبی شد و خودش شروع کرد به غسل دادنم .. همین که خواست شروع کنه یهو جون از بدنم خارج شد و رفتیم عالم برزخ .. دیدم با یه دختری همون لحظه از این دنیا وارد یه دنیای دیگه شدیم یه حسی بهم میگفت باید از دختره محافظت کنی یکمی ترسناک بود اولش صداهای ترسناک یکطرف تپه بود وسط جاده و یک طرف دره پر از درخت دره که توش کلی جن بود که وقتی نزدیکشون میشدیم میخواستن بِکشنمون داخل دره ولی از وسط جاده که حرکت میکردیم کاریمون نداشتن یه جوری احساس بلاتکلیفی میکردیم گفتیم همینجوری بریم جلو ببینیم چی میشه جلو تر یه دختر دیگه اومد یهو بهمون حمله کرد چند باری هلش دادم ولی باز بهمون حمله میکرد شدید .. یه تیکه آهن زمین بود برداشتم یکی زدم افتاد مرد . یه مردی هم هی میرفت و می اومد با خودش حرف میزد و درگیر خودش بود
    رسیدیم به یه سه راهی سمت چپمون چند تا مرد که باهم مشاجره میکردن داشتن می اومدن برا همین ما رفتیم سمت راست .. رسیدیم به یه سه راهی دیگه پیچیدیم به راستش و یکمی جلوتر تکیه دادیم به دیوار واسادیم دیدیم همون مردی که هی میرفت و می اومد داره چند نفرو که جلوش به خط کرده تنبیه میکنه .. از اون ور اون چند تا مرد رسیدن نزدیکیای ما کنار یه کیوسک تلفن واسادن یکیشون با تلفن حرف زد یهو حوصلش رفت زد یکی دیگه از مردارو کشت .. از اون ور اون مرده که داشت اونور یه عده رو تنبیه میکرد جلو اومد به دختر کناریم یه لقمه غذا داد من به لقمه نگاه که کردم شد یه بشقاب غذا یکم دیگه که نگاه کردم شد سه بشقاب غذا یهویی دیدم یه دختر دیگه اضافه شده و شدیم سه نفر .. بعد یه حسی بهم گفت تو تو خوابی هم میتونی بیدار بشی هم میتونی ادامه بدی که من خواستم بیدار بشم که یهویی بیدار شدم .. ساعت تقریبا ۴ صبح بود … بنظرتون میشه گفت عالم خلسه بود .. یا تعبیرش چی میتونه باشه ….

    • راوی گفت:
      0

      من کارم تولید محتوای داستان های کوتاه یا طویل
      در ژانر وحشت و سایکدلیک هستش
      اگه دوست داشتی
      واتساپ پیام بده
      ۰۹۲۲۴۱۳۴…
      هم ۰واب سوالتو میدم و هم صحبت میکنیم راجع بعضی چیزا
      چون این خوابی ک شما تجربه کردی یه نوع نشونه بود که نمیشه به راحتی ازش عبور کرد و میتونی ازش استفاده کنی تا جواب خیلی از سوالات زندگیتو بدست بیاری.‌‌…
      حتما پیام بده بهم🥂

  5. بابک گفت:
    2

    دوستان عزیزی که دارین در مورد حالت خلسه شعر میگین . خلسه اصلا حالت نیس و به شمارش معکوس و سردی و گرمی محیط و بدن ربطی نداره . خلسه عالمی هستش که تمامی افراد زنده به محض خوابیدن وارد خلسه میشوند و عالم خلسه همان جهان موازی هستش که دانشمندان میخوان ثابتش کنن که هست . فقط باید سعی کنید که در عالم خلسه بیدار بشین برای اینکار باید چاکراهاتون پر انرژی مثبت بشه . میتونین ۴ صبح بیدار شین و سجده کنین تا هفت نقطه بدنتون با زمین تماس پیدا کنه و انرژی منفی بدنتون تخلیه بشه اون موقع هستش که از کف دستتون نقطه انرژی میزنه بیرون و هر دست میتونه تا هفت تا نقطه انرژی داشته باشه و حتی میتونین با دستاتون بیماریهارو هم درمان کنین . فقط خدارو بشناسین و خودتون رو . امامان و پیامبران را فراموش کنین که به هیچ دردی نمیخورن . و هر وقت تونستین مذکر و مونث رو با یک دید ببینین تازه دارین شروع میکنین . و بازم میگم ۴ صبح سجده کنین و فقط خدارو ببینین

تبلیغات متنی