طرز تهیه پیتزا ساده

آموزش سریع پخت پیتزا در فر خانگی با کمترین امکانات

۰
آموزش سریع پخت پیتزا در فر خانگی با کمترین امکانات
نمره 5 از 1 رای

یکی از بهترین خصوصیات پیتزا که آنرا از غذاهای دیگر متمایز میکند این است که میتوانید آنرا به هر شکل که دوست دارید با کمترین امکانات و بدون نیاز به صرف زمان زیادی تهیه کنید. در ادامه این مطلب آی آرمیکس آموزش سریع پخت پیتزا در فر خانگی با کمترین امکانات را در اختیار شما دوستان قرار میدهیم.

طرز تهیه انواع پیتزا ساده در خانه ؛ پیتزا ایتالیایی ، پیتزا با سوسیس ، پیتزا سبزیجات و ..

How To Quickly Cook a Pizza

بخش مورد علاقه هر شخصی در پخت پیتزا اضافه کردن مواد مورد علاقه بر روی آن است. شما میتوانید از هر چیزی که در درون یخچال دارید استفاده کنید اما بهتر است قبل از این کار آموزش زیر را مطالعه کنید تا بهترین و ساده ترین ترکیب ها که با استفاده از آن میتوانید یک پیتزا ساده و خوشمزه بپزید را بیاموزید. در ادامه طرز تهیه انواع پیتزا ساده در خانه را برایتان فراهم ساختیم. با آی آر میکس همراه باشید .

پیتزا مافین انگلیسی

 طرز تهیه پیتزا ساده

این پیتزا ها به خاطر شباهتی که به شیرینی دارند به عنوان کیک غذایی نیز شناخته شده اند و در پخت آن از ظرف های شیرینی استفاده میشود. در مافین های انگلیسی از خمیر مایه استفاده میشود و کم شیرین هستند. در تزیین آن میتوانید از گوشت، سبزیجات ، سوسیس و پنیر استفاده کنید.

آموزش پخت سریع پیتزا

پخت پیتزا در فر خانگی ؛ پیتزا نان (Naan)

 طرز تهیه پیتزا ساده

اسم این پیتزا بر گرفته از نان پخت شده در کشور های خاورمیانه است و ماده اصلی آن خمیر نانی است که در نانوایی از آن استفاده میشود و به راحتی قابل تهیه در خانه است. و به عنوان یکی از ساده ترین پیتزا ها که میتوانید آنرا با فر خانگی پخت کنید شناخته میشود.

 

طرز تهیه پیتزا ساده پیتا

 طرز تهیه پیتزا ساده

برای پخت این پیتزا به نان مخصوص پیتا نیاز دارید که پخت آن بسیار سریع و آسان است، اگر تهیه خمیر پیتا برایتان مشکل است میتوانید از خمیر نان هم استفاده کنید. در پخت این پیتزا از روغن زیتون ، پپرونی ، پیاز ، زیتون ، پنیر و .. استفاده میشود که به انتخاب خود میتوانید آنرا تزیین کنید.

آموزش پخت سریع پیتزا

آموزش پخت سریع پیتزا نان فطیر یا (Matzo)

 طرز تهیه پیتزا ساده

پیتزا نان فطیر یا ماتزو شباهت بسیاری به نان لواش خانگی دارد که بر روی آن پنیر ، روغن زیتون و سوس قرمز میمالند و با سبزیجات تزیینش میکنند. اما باید توجه کنید که این نوع نان ها به راحتی خیس میشوند و نباید مقدار زیادی از سوس بر روی آنها بمالید.

 

پیتزا تورتیلا

 طرز تهیه پیتزا ساده

پیتزا تک نفره تورتیلا یکی از سریع و ساده ترین نوع پیتزا که به اندازه کافی سبک است که میتوان آنرا برای میان وعده نیز سرو کرد. نون تورتیلا را میتوانید به راحتی تهیه کنید زیرا مواد تشکیل دهنده ان در هر خانه ای موجود است همچنین میتوانید روی آنرا با سوس گوجه فرنگی ، پنیر و سوسیس تزیین کنید.

آموزش پخت سریع این پیتزا

طرز تهیه پیتزا سوسیس نان فرانسوی

 

برای کسانی که خانواده پر جمعیت دارند این پیتزا بسیار مناسب است و  ۴ عدد از آن سر میز شام میتواند یک خانواده چهار نفری را سیر کند. همچنین طرز تهیه آن آسان و مواد تشکیل دهندش بسیار ارزان است.

  • اگر طرز تهیه نان فرانسوی را نمیدانید میتوانید از نان باگت برای پخت پیتزا فرانسوی استفاده کنید.

 

طرز تهیه سس کف پیتزا

 طرز تهیه پیتزا ساده

بهترین و سریع ترین گزینه برای تهیه سوس کف پیتزا ایتالیایی ، فرانسوی ، ایرانی و .. سوس Jarred marinara زیرا طرز تهیه آن بسیار ساده است. برای تهیه این سوس میتوانید از یک قوطی رب گوجه فرنگی و مقداری پونه خشک شده استفاده و به آن نمک، فلفل ، روغن زیتون، سیر و ریحان اضافه کنید. انتخاب با خودتان است زیرا سوس پیتزا بستگی به ذائقه هر شخص متفاوت است. با اضافه کردن کمی شکر میتوانید از این سوس برای تزیین پاستا و ماکرونی نیز استفاده کنید.

پنیر مناسب برای پخت پیتزا

 طرز تهیه پیتزا ساده

بهترین پنیر برای پخت پیتزا پنیر موزارلا است زیرا میتوانید مدت طولانی آنرا در فریزر نگه داری کنید و در زمان استفاده به سرعت روی نان را میپوشاند و طمع فوق العاده ای به پیتزای شما میدهد. بهتر است که از پنیر رنده شده استفاده کنید تا بر روی هر برش به مقدار مساوی پنیر باشد. برای پخت سریع پیتزا بهتر است که از ابتدا پنیر را بر روی آن اضافه نکنید زیرا دمای بالای فر آنرا برشته میکند و دیگر کش نمی آید. ۳ یا ۵ دقیقه قبل از پخت بهترین زمان برای ریختن پنیر بر روی سطح پیتزا است.

پیتزای خود را زیادی شلوغ نکنید

 طرز تهیه پیتزا ساده

مواد که با آن سطح پیتزا را پر میکنید بسیار مهم هستند؛ برای پخت پیتزا خانگی لذیذ بهتر است از یک سری مواد که طمع آنها ترکیبی لذیذ را تشکیل میدهند استفاده کنید. زیرا وقتی پیتزا را زیادی شلوغ کنیم باعث مرطوب شدن نان آن میشود و خوردنش لذت بخش نخواهد بود چون بعد از چند ساعت شکل آن عوض شده و کیفیتش را از دست میدهد.

نکات مهم در پخت پیتزا

 طرز تهیه پیتزا ساده

فرقی نمیکند که از فر ، ماکروویو یا توستر استفاده میکنید اگر دمای آنها بر روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد در نهایت بعد از چند دقیقه میتوانید از خوردن پیتزا خانگی خود لذت ببرید.

پیشنهاد میکنیم اگر به کباب بیشتر از پیتزا علاقه مند هستید مطلب لیست انواع کباب های ایرانی به همراه دستور پخت و تاریخچه آنها را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس آموزش سریع پخت پیتزا در فر خانگی با کمترین امکانات را با هم مرور کردیم. اگر درباره این موضوع جذاب نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی