تمرین انگشت برای پیانو در خانه

آموزش ۸ تمرین انگشت برای پیانو در خانه برای تقویت انگشتان دست

۱
آموزش ۸ تمرین انگشت برای پیانو در خانه برای تقویت انگشتان دست
نمره 5 از 3 رای

اگر به تازگی شروع به یادگیری پیانو کرده اید با انجام تمرین انگشت برای پیانو در طول روز میتوانید در پیانو زدن به سرعت پیشرفت کنید. امروز در آی آر میکس قصد داریم ۸ تمرین انگشت برای پیانو در خانه برای تقویت انگشتان دست را آموزش دهیم. با تکرار این تمرینات سرعت و مهارت پیانوی شما افزایش پیدا می کند.

تمرین دست برای پیانو ؛ هماهنگی دست چپ و راست در پیانو

Piano Finger Exercises for Beginners

نشستن پشت پیانو و اعمال چند نت کار ساده ای است اما انجام درست و منظم تمرینات پیانو در خانه می تواند از آسیب های احتمالی جلوگیری کند و به تکنیکی شدن کار شما و کنترل و قوی کردن پنجه، دست و شانه شما کمک کند. در طول جلسات تمرین شما می توانید خود را گرم کنید، با این حال روش هایی وجود دارد که به ما کمک می کند تا عضلات خودمان را اعم از عضلات دست و شانه را کنترل کنیم. قبلا در آی آر میکس ما تمرین و راههای داشتن صدای خوب را به شما آموزش دادیم، در ادامه به شما تمرین دست برای پیانو ؛ هماهنگی دست چپ و راست در پیانو را به شما آموزش می دهیم که مبتدیان می توانند در طول جلسات برای هماهنگی دست چپ و راست از آن استفاده کنند.

آموزش انگشت گذاری در کیبورد؛ تمرین انگشت برای پیانو

تمرین انگشت برای پیانو در خانه

قبل از اینکه تمرینات پیانو خود را شروع کنید بهتر است در مورد اینکه تمرین انگشت برای پیانو چیست درک پیدا کنید. یک تمرین انگشت برای پیانو خوب استفاده از تمرین انگشت گذاری برای پیانو است. اگر شما خودآموز یا هنرجو مبتدی پیانو هستید بیشتر این تکنیک ها برایتان ناآشنا است.

در واقع ، انگشت گذاری برای پیانو از ۴ روش زیر پیروی می کند:

  • انگشتان نباید روی کیبورد مسطح باشند در واقع بندهای انگشتان باید خمیده باشند.
  • بطور معمول انگشتان دست کمی به سمت نوک انگشتان خمیده می شوند به استثناء انگشت کوچک که می تواند خمیده نباشد و راست گرفته شود.
  • برای نواختن پیانو باید از انگشتان بخصوص پنجه دست بجای بازو و مچ دست استفاده کرد. بنابراین قوی کردن پنجه بسیار مهم است
  • بازو ، آرنج وشانه باید در وضعیت راحت قرار بگیرند تا شصت ودیگر انگشت ها به سرعت بتوانند آماده نواختن شوند.

انگشت گذاری در پیانو فوق العاده مهم است.  به نحوه حرکت اشیاء توجه کنید، اگر شما یک مداد در دست خود دارید و می خواهید آن را به سرعت بچرخانید آیا یک حرکتی بزرگ است یا کوچک ؟

به همین ترتیب در نواختن پیانو ، اگر شما می خواهید به سرعت نت های پشت سرهم را اجرا کنید ،آیا از عضلات بزرگ یا کوچک استفاده می کنید؟ شما نمی توانید از بالا تنه و بازوهایتان برای حرکت سریع مداد به جلو و عقب استفاده کنید پس چرا در هنگام نواختن پیانو از آنها استفاده می شود؟ با این توضیح ،آسان است که بدانید چرا تکنیک پیانو بسیار مهم است.

اشتباهات رایج در تمرین انگشت برای پیانو

هنرآموزان مبتدی پیانو از انواع مختلف تمرین انگشت برای پیانو استفاده می کنند. در اینجا چند مورد از اشتباهات رایج وجود دارد که باید از آنها اجتناب نمود :

بجای تنظیم دست خود روی پیانو ، بیشتر هنرآموزان مچ دست خود را خیلی بالا یا پایین می گیرند . هر دوحالت باعث ایجاد تنش و فشار غیر ضروری می شود که بر روی کاهش سرعت ودقت اثر می گذارد.گاهی اوقات هنرجویان از بازو بجای انگشت برای نواختن استفاده می کنند که باعث تولید صدایی آکسان دار می شود.

۸ تمرین تقویت انگشت پیانو برای مبتدیان

تمرین انگشت برای پیانو در خانه

اگر شما دنبال تمرین های انگشت هستید تا سرعت خود را افزایش دهید نکات زیر می تواند به تقویت انگشتان دست شما کمک کند:

تمرین پنتاتونیک با یک انگشت (CDEFG)

در این تمرین انگشت پیانو ،هنرآموز با یک انگشت روی یک نت کیبورد بزند و به صدای آن گوش دهد . محدوده ی حرکتی را با بکارگیری عضلات دست بجای شانه وبازو تغییر دهد. این یک تمرین بسیار ساده است اما برای تقویت انگشتان وعضلات دست بسیار تمرین خوبی است.

پنتاتونیک صعودی و نزولی

بعد از آنکه به اولین تمرین انگشت مسلط شدید ، انگشت های هر دو دست را در مقابل هم قرار دهید تا انگشت یک دست با انگشت دست دیگر دو به دو  رویرو هم قرار بگیرند. بطور مثال انگشت کوچک دست چپ با انگشت شصت دست راست بازی خواهد کرد  و… این روش برای قوی کردن پنجه و تقویت دست چپ و راست در پیانو بسیار مناسب است.

نواختن در فاصله سوم بین هر نت (پرش نت)

پس از اینکه در تمرین دوم مهارت کافی پیدا کردید، در فاصله سوم بین هر نت بنوازید. انگشت های خود را برای نواختن نت های پشت سرهم وپیوسته تمرین دهید. این یکی دیگر از تمرینات انگشت پیانو است که بنظر می رسد روشی راحت وساده ای است اما در واقع باید آنقدر تمرین کنید تا حرفه ای شوید.

نحوه صحیح انگشتان در پیانو ؛ تمرین انگشت در موقعیت ثابت

تمرین انگشت برای پیانو در خانه

قبل از اینکه دستهای خود را بر روی کیبورد پیانو بگذارید بندهای انگشت ها را همانند وقتی که روی کیبورد پیانو اند ،خم کنید. بعد از این کار اجازه دهید در همان حالت  انگشت ها روی کیبورد پیانو قرار گیرند. در اصل این آموزش انگشت گذاری در کیبورد شما را برای اجرا آماده می کند .با پایین آوردن دست ها و بازو ها بر روی کیبورد ،به شما این امکان را می دهد تا بر موقعیت انگشت ثابت متمرکز شوید.

فراتر از پیوستگی

نت هایی را اجرا کنید که با نت بعدی خود همپوشانی وپیوستگی داشته باشد.ب رای مثال اگر شما C بزرگ پنتاتونیک را اجرا می کنید باید انگشت شصت خود را پایین نگه دارید تا زمانی که انگشت سبابه بخواهد نتی را اجرا کند پس از آن شصت را بالا آورده و انگشت وسط نتی دیگر را اجرا می کند . این تمرین انگشت پیانو ،برای یادگیری کنترل هر کدام از انگشت ها مناسب است. این روش برای هنرآموزان مبتدی بسیار مشکل است.

مقیاس کامل (۱ یا ۲ اکتاو)

این تمرین برای آمادگی انگشت شصت می باشد. بعنوان مثال در C بزرگ ،پس از آنکه  D را با انگشت سبابه دست راست خود نواختید بلافاصله انگشت شصت را روی نت F برای اجرا آماده می کنید. همه نت ها را بااین روش تمرین کنید.اگر تمرین را به درستی انجام دهید می توانید با سرعت ودقت بیشتری عمل کنید.

اجرای همزمان دو نت با یکی از دست ها برای قوی کردن پنجه

بعنوان مثال ،انگشت شصت و وسطی دست راست همزمان نتی را اجرا می کنند . مقابله کردن با انگشتانی که از آنها در اجرای نت استفاده نمی شود بسیار حائز اهمیت است. و دوست دارند متقابلا با هم عمل کنند ،بخصوص انگشت کوچک تمایل به انجام چنین کاری با دیگر انگشتان دارد . این تمرین موجب تقویت دست راست بخصوص تقویت دست چپ می شود.

کتاب تمرین تکنیک های پیانو هانون و چرنی

تمرین انگشت برای پیانو در خانه

این کتاب فوق العاده ای برای تمرین و تقویت انگشت و دست ها برای پیانو است. با استفاده از این کتاب و تکنیک های گفته شده به نتیجه خوبی خواهید رسید. سطح کتاب چرنی دشوارتر از هانون است بنابراین یکی از گزینه های مدنظر برای تمرین تقویت انگشت می باشد.

دانلود کتاب آموزش پیانو چرنی

دانلود کتاب آموزش پیانو هانون

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم آموزش تمرین انگشت برای پیانو در خانه برای تقویت انگشتان دست برای شما مفید واقع شده باشد  و نحوه اصولی و صحیح نواختن پیانو را یاد گرفته باشید و با بکارگیری صحیح  این تمرینات، توانایی شما هنگام نواختن پیانو افزایش پیدا کرده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را در دیدگاه زیر با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. مسعود گفت:
    5

    سلام.درود برشما.مطالب بسیارمفید.عالی خودمن هم دارم .چرنی.واشمیت کارمیکنم اتودهای بسیار خوب خوب وپیشنهاد خوبی واسه کتا ب آموزش دادید عالی….باسپاس وآروزی موفقیت برای تمامی دوستان اهل هنر… هانون هم عالییییییی……..

تبلیغات متنی