آموزش طراحی ویترین مغازه کوچک

آموزش طراحی ویترین جلوی انواع مغازه کوچک و بزرگ

۰
آموزش طراحی ویترین جلوی انواع مغازه کوچک و بزرگ
نمره 5 از 2 رای

می خواهید کسب و کار خود را ارتقا دهید؟ از کمبود مشتری در مغازه خود رنج می برید؟ روش های افزایش فروش و جذب مشتری برایتان کافی نیست؟ با ما در آی میکس همراه باشید تا با بهبود طراحی ویترین مغازه خود، حرکتی اساسی در کسب و کارتان انجام دهید. در ادامه نحوه طراحی ویترین جلوی انواع مغازه کوچک و بزرگ را آموزش میدهیم.

تزیین ویترین مغازه و نحوه چیدمان آن چگونه است؟ نحوه دکوراسیون ویترین مغازه

Creating Window Displays That Turn Heads and Drive Foot Traffic

مهم نیست که مغازه شما کوچک است یا بزرگ. داشتن طراحی ویترین مناسب، یک سلاح قدرتمند برای شما خواهد بود. با داشتن طراحی ویترین مناسب می توانید به جنگ مغازه های بزرگ هم بروید و مغازه های کوچک و هم سطح به هیچ وجه رقیبتان نخواهند بود. فقط کافی است تا تزیین ویترین مغازه و نحوه چیدمان آن را بدانید.

ویترین مغازه شانس این را دارد که به مشتریان، ویژگی منحصر به فرد شما را نشان دهد و نگاه ها را به سوی مغازه تان برگرداند. با داشتن یک طراحی مناسب می توانید سبب توقف مردم در حال حرکت شده و آن ها را به درون مغازه خود بکشید. افراد بیشتر درون مغازه قطعا به معنای افزایش فروش خواهد بود.

آموزش طراحی ویترین مغازه های کوچک و بزرگ

برای طراحی ویترین خود الزاما نیاز به هزینه های سنگین ندارید. گاهی می توانید با کمی خلاقیت شرایط را تغییر دهید و امروز در آی آر میکس طراحی دکوراسیون ویترین مغازه را آموزش میدهیم.

۱- قبل از طراحی ویترین، داستان مغازه خود را بنویسید

اولین قدم در طراحی ویترین مغازه پوشاک، کیف کفش و .. پیدا کردن یک سوژه یا داستان مناسب برای مغازه است. با یک قلم و کاغذ شروع کنید و قبل از کشیدن هر گونه طرح، داستان مغازه خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر مغازه شما با ولنتاین و کادوهای عاشقانه مرتبط است، به جای استفاده از کلمه ولنتاین یا کادو، از عبارات و افراد مرتبط با عشق استفاده کنید. یا اگر مغازه پوشاک دارید آنرا به گونه ای طراحی کنید که نمایی از دنیای مد و لباس باشد.

داستان مغازه خود را بنویسید

فراموش نکنید که خلاقیت مهمترین عنصر در خلق سوژه ویترین شما است. مثلا از کوپید (اسطوره عشق یونانی) یا شیرین و فرهاد در طراحی داستان ویترین خود بهره بگیرید. حالا شروع به کشیدن طرح خود روی کاغذ کنید و از داستان درون ذهن خود بهره ببرید.

۲- داستان مغازه خود را در کانون نگاه ها قرار دهید

وقتی طراحی ویترین مغازه کوچک یا بزرگ خود را روی کاغذ انجام دادید، به خیابان بروید و مغازه خود را یک دل سیر تماشا کنید. با این کار زاویه دید مشتری را به طور کامل بررسی می کنید و متوجه می شوید نقطه مرکزی نگاه ها کجا خواهد بود. حالا نقاط مرکزی را با چسب یا ماژیک علامت بزنید.

داستان مغازه خود را در کانون نگاه ها قرار دهید

اکنون می توانید بفهمید نقطه مرکزی یا کانونی ویترین شما کجا است. ایده شما باید بیشترین میزان حضور خود را در این ناحیه داشته باشد تا بیشترین تاثیر را روی مشتری بگذارد.

۳- در تزیین ویترین مغازه جسور باشید

حالا زمان پیاده کردن ایده می باشد. قبل از عملی کردن هر عملی، جسارت خود را تقویت کنید. برای متفاوت بودن گاهی باید خلاف جهت حرکت کرد و حرکت در خلاف مسیر همیشه جسارت می خواهد. اگر از حرف مردم هراس دارید مطمئن باشید که طراحی ویترین جذابی نخواهید داشت.

جسور باشید

از طرف دیگر مردم در حال حرکت در خیابان بابت یک طرح عادی، گوشی خود یا صحبت با دوستشان را رها نمی کنند. برای ساکت کردن مردم و جلب توجه، باید جذاب بود و جذابیت در میان این تعداد مغازه، قطعا جسارت می طلبد. از استفاده از رنگ ها و طرح های عجیب نترسید و با جسارت کار را ادامه دهید.

۴- سادگی را فراموش نکنید

شرایط را شلوغ نکنید! شلوغی ویترین جلوی مغازه قطعا از جذابیت آن می کاهد. ایده شما در عین جذابیت ظاهری و داستانی، باید ساده باشد و چشم را خسته نکند. ضمن اینکه شلوغی معمولا باعث از بین رفتن تمرکز افراد و گیج شدن آن ها می شود.

سادگی را فراموش نکنید

هدف اصلی در طراحی ویترین، جلب توجه مشتریان و فهماندن جنس و کالای درون مغازه است. این عمل باید در یک نگاه صورت بگیرد و شلوغی قطعا به این مسئله کمکی نخواهد کرد.

۵- تعادل یک عنصر کلیدی است

هنگام طراحی ویترین مغازه کوچک ، عناصر بزرگ و کوچک، نورهای تیره و روشن، رنگ و سایه و ده ها مورد دیگر وجود خواهد داشت. برقرار کردن یک تعادل میان این عناصر بسیار مهم خواهد بود.

تعادل یک عنصر کلیدی است

به عنوان مثال دردکوراسیون مدل ویترین مغازه باید موارد بزرگ و تیره را در پایین ویترین قرار داد و موارد رنگی تر و روشن تر باید بالا قرار بگیرند. این عمل باعث می شود که ویترین شما در اصطلاح سنگین به نظر نرسد.

۶- نورپردازی را فراموش نکنید

یکی از مسائلی که سرها را راحت به سمت مغازه شما می چرخاند، نورپردازی مناسب است. این موضوع قطعا هزینه بالایی در بر خواهد داشت اما این هزینه کاملا توجیه پذیر بوده و در باید آن را در طراحی ویترین لحاظ کرد.

نورپردازی را فراموش نکنید

نور همیشه حس خوبی به مشتری می دهد و به محصولاتتان جلوه خوبی می بخشد. نسبت به نقاط مرکزی یا کانونی که پیشتر درباره آن صحبت کردیم غافل نشوید و نورپردازی را بیشتر روی ایده اصلی خود قرار دهید.

۷- نگاه پایانی به طراحی ویترین

هنگامی که طراحی ویترین جلوی انواع مغازه کوچک و بزرگ را به پایان رساندید و ایده خود را سوار ویترین کردید، چند نگاه پایانی به نتیجه کار خود داشته باشید. زوایای مختلفی را بررسی کنید و در صورت پیدا کردن مشکل، حتما ویرایش را صورت دهید.

به یاد داشته باشید که مغازه شما را باید بتوان از نقاط مختلف خیابان دید. جلب توجه کافی برای مشتری ضروری است و تعادل موجود در طراحی ویترین خود را بارها بررسی کنید.

پیشنهاد میکنیم برای کسانی که علاقه به افزایش کسب کار خود دارند مطلب ۱۰ روش ارزان و مفید برای جذب مشتری و افزایش فروش کسب و کارهای نوپا را مطالعه کنند.

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس در مورد آموزش طراحی ویترین جلوی انواع مغازه کوچک و بزرگ صحبت کردیم. اگر درباره تزیین ویترین مغازه و نحوه چیدمان آن نظر، پیشنهاد و یا ایده ای دارید آن را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی