آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه با بلوک سیمانی و سنگ

۲
آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه با بلوک سیمانی و سنگ
نمره 4.2 از 5 رای

در فصل تابستان هیچ چیزی به اندازه آبتنی و شنا کردن شما را شاداب و سرحال نمی کند. اما همیشه شرایط مکانی و زمانی به گونه ای نیست که ما به استخر یا دریا دسترسی داشته باشیم. و از جهتی افرادی نیز هستند که به مواد شیمیایی موجود در آب استخر ها حساسیت دارند. پس برای همین در این مطلب ما قصد داریم ساخت استخر خانگی کم هزینه با بلوک سیمانی و سنگ را آموزش دهیم.

مراحل ساخت استخر سنگی در باغ و خانه های ویلایی به چه شکل است ؟

How to Build Natural Swimming Pools

شما به راحتی میتوانید با کمترین هزینه و مصالح یک استخر خانگی با سنگ و بلوک بسازید. فقط کافیست نحوه ساخت آنرا بیاموزید. ما در مطالب پیشین آی آر میکس طریقه ساخت کلبه در جنگل و بررسی مراحل ساخت کلبه چوبی و زندگی در جنگل را آموزش دادیم حال میخواهیم آموزش ساخت استخر سنگی در باغ و خانه های ویلایی را به شما دوستان یاد دهیم.

مرحله اول ساخت استخر : حفاری کردن زمین

در ابتدا مراحل ساخت استخر خانگی باید محلی از زمین را پیدا کنید که در آن احتمال وجود ریشه درختان کم و کاملا عاری از هیچگونه درخچه یا درختی باشد، همچنین وجود سایه در آن محل ضروری است و نباید آفتاب مستقیما به آن بتابد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

در مرحله بعد باید زمین را به اندازه ۴۵ تا ۵۰ متر معکب با گچ یا نوار علامت گذاری کنید، سپس آنرا تا عمق ۳ متر حفاری کنید. میتوانید برای حفار ی زمین به مدت ۱ الی ۲ ساعت یک دستگاه بیل مکانیکی را اجاره کنید تا پورسه کندن زمین را سریع تر انجام دهید.

  • توجه داشته باشید که هر چقدر بیشتر آنرا حفاری کنید باید مصالح بیشتری برای استحکام زمین به کار ببرید.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

برای فیلتر آب استخر و پاکسازی آن باید از گیاهان و سایر عناصر طبیعی استفاده کنید؛ برای همین به اندازه ۱۰ تا ۲۰ متر مربع به عمق ۱ متر به دور حفره استخر حفاری کنید تا بعدا با استفاده از بلوک و سنگ آن منطقه را تا حدی از حفره استخر جدا کنید، به طوری که گیاهان وارد آب استخر نشوند و جریان آب بتواند از بالای بلوک یا سنگ ها عبور کند تا عمل پاکسازی آب صورت گیرد.

  • گیاهان و عناصر طبیهی مانند سنگ های تزیینی میتوانند زیبایی استخر خانگی شما را افزایش دهند.

مرحله دوم ساخت استخر ارزان : قرار دادن سیستم تصفیه آب

نصب سیستم تصفیه و پمپاژ آب به پاکیزگی آب استخر کمک میکند و باعث میشود تا آب جریان داشته و به گیاهان سطح بالایی برسد. شما میتوانید پمپ آب را از اینترنت یا فروشگاه ابزار آلات ساختمانی خریداری کنید و به دو روش آن را استفاده کنید :

  1.  قرار دادن پمپ بر روی سطح زمین که برای شما راحتر است اما خطرناک نیز میباشد زیرا امکان دارد جریان برق با آب اتصال پیدا کند.
  2.  قرار دادن آن در زیر زمین به طوری که نمای کار زیبا تر و امنیت افزایش یابد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

در این مرحله شما نیاز مند به یک لوله کش هستید تا برایتان تا اندازه ۵۰ سانتیمتر از سطح زیرین استخر با استفاده از لوله های PVC لوله کشی کند به طوری که یک سر لوله به سطح بالایی که در آن گیاهان قرار دارد وصل شود و سر دیگر به پمپ و سطح پایین استخر وصل گردد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

برای افزایش اکسیژن آب شما نیاز به یک پمپ هوا دارید تا با اتصال به پمپ آب بتواند اکسیژن مورد نیاز گیاهان را تعمین کند. میتوانید این دسنگاه را در فروشگاه های ابزار آلات ساختمانی خریداری کنید. بهتر است آنرا در گوشه استخر قرار دهید تا برایتان مزاحمت ایجاد نکند.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

با سطل و توری ها فلزی مشبک میتوانید از ورود اشغال و اضافات به پمپ هوا و پمپ آب جلوگیری کنید تا دستگاه بتواند به خوبی کار تصفیه آب را انجام دهد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

مرحله سوم ساخت استخر : آب بندی و پر کردن استخر

از پارچه های برزنتی برای پوشاندن و هموار کردن سطح استخر استفاده کنید و تا حد امکان فضای خالی بین چاله و پارچه را از بین ببرید تا به خوبی به سطح زمین بچسبد. این پارچه ها ضد آب بوده و نسبط به اجسام تیز مقاوم هستندو برای ساخت استخر ارزان مناسب هستند.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی برای پوشش سطح استخر استفاده کنید، خاک رس یا گچ بهترین گزینه است یا اینکه از سیمان استفاده کنید؛ که هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

  • برای کسانی که خاک رس را انتخاب کردند، به ۳ کیلو خاک رس برای پوشاندن سطح چاله نیاز دازند.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

در این مرحله ساخت استخر بلوکی میتوانید از بلوک های سیمانی یا سنگ برای مقاوم سازی دیوارهی استخر استفاده کنید. بلوک یا سنگ ها را به دیوار استخر تکیه دهید و با استفاده از سیمان آنرا محکم کنید.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

میتوانید برای صرفه جویی در هزینه ساخت استخر با سنگ کف چاله را با سنگ های ساحلی ریز یا ماسه پر کنید.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

مراحل ساخت استخر سنگی ؛ مطمئن شوید که چاله پایینی و بالایی تا حدی از همدیگر جدا شده باشند تا سنگ ها و گیاهانلایه بالاتر وارد لایه پایینی نشوند.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

استخر را با آب تمیز پر کنید و بگذارید تا یک هفته گیاهان با آب استخر سازگار شوند؛ در طول این یک هفته وضعیت آب و استخر را چک کنید تا سوراخ یا نشتی در آن وجود نداشته باشد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

مرحله چهارم ساخت استخر بلوکی : اضافه کردن گیاهان

برای لایه بالایی استخر که برای گیاهان تصفیه کننده آب اختصاص دادید میتواند از گیاهانی مانند جلبک های آبی یا گیاهان شناور در آب مانند نیلوفر های آبی استفاده کنید تا اکسیژن آب را تهیه کنند. این گیاهان به تمیز بودن آب استخر شما کمک میکنند اما باید مراقب باشید از گیاهانی استفاده نکنید که حاوی جانوران و باکتری باشند تا آب استخر را آلوده کنند.

  • مطمئن شوید که سطح بالایی به خوبی از سطح پایینی استخر جدا شده است.
  • هر چند وقط یکبار آب گیاهان را تعویض کنید تا عملکرد تصفیه بهتر صورت گیرد.

آموزش ساخت استخر خانگی کم هزینه

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس ساخت استخر خانگی کم هزینه با بلوک سیمانی و سنگ را آموزش دادیم. اگر در زمینه مراحل ساخت استخر سنگی در باغ و خانه های ویلایی و موارد مرتبط با آن نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. حسین گفت:
    -1

    ممنون از مطالب خوب و آموزنده

  2. ساخت استخر گفت:
    -3

    از این سایت هم برای دیدن تصاویر و ساخت استخر میتونید استفاده کنید

تبلیغات متنی