روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش تصویری ۱۰ روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

۰
آموزش تصویری ۱۰ روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید
نمره 5 از 2 رای

به دنبال ایده ایی برای بستن روسری هستید؟ یا میخواهید با مدل بستن روسری خود زیباتر به نظر بیایید؟ چنین سوالاتی در ذهن هر بانویی وجود دارد. به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس به تمام این سوالات پاسخ می دهیم و روش بستن روسری و شال ساتن به ۱۰ سبک جدید را آموزش میدهیم.

بستن شال و روسری مجلسی گره از بقل چگونه است ؟ آموزش بستن روسری قواره بزرگ

How to Wear Hijab Step by Step Tutorial in 10 Styles

حجاب یک کلمه عربی و به معنای پنهان کردن زیبایی های زنانه از دید نامحرمان است که گاهی این حجاب با روسری ایجاد می شود. اغلب زنان مسلمان از روسری استفاده می کنند. حجاب نقش مهمی در اسلام ایفا می کند اما در کشورهای غربی نیز شناخته شده است. همانطور که مستحضر هستید روش های مختلفی برای بستن روسری وجود دارد که هر بانویی بسته به سلیقه شخصی خود می تواند از مناسترین این روش ها استفاده کند. بستن روسری به سبک المیرا و شیلیاز مشهورترین سبک هاب بستن روسری در در کشورهای خلیجی است. در مناطق غربی، سبک بستن روسری مانند روسری بافته شده، روسری پیچیده شیک، روسری گره دار، روسری های فانتزی و غیره طراحی شده است. در ادامه بستن شال و روسری مجلسی گره از بقل و بستن روسری قواره بزرگ را آموزش میدهیم.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

می توانید با استفاده از لوازم جانبی مانند هدبند، سنجاق ها، کلیپس ها یا نوار به روسری و حجاب خود مدل دهید و آن را زیباتر کنید. همچنین بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید با یک لباس ساده یا با شلوار جین که امروزه بسیار محبوب است جذابیت بیشتری به شما می دهد. بسیاری از خانم ها برایاینکه شخصیت زیبایی داشته باشند از حجاب استفاده می کنند اما انتخاب سبک ایده آل بستن روسری می تواند کمی دشوار باشد چرا که باید سبک حجاب به فرم صورت شما بیاید. به همین دلیل آموزش بستن شال و روسری تصویری امروز می تواند در این راستا به شما کمک کند. افرادی که فرم چهره بیضی شکل دارند انواع مدل بستن روسری به چهره شان می آید.

نکته‌ بعدی در آموزش بستن شال و روسری مجلسی توجه به فرم چانه است. شما دقیقا نوع چهره خود را می شناسید، بنابراین اگر فکر می کنید پیشانی شما پهنتر از چانه تان است، سعی کنید بین پهنای پیشانی و حجم گردن و قفسه سینه تعادل برقرار کنید.

روش‌های مختلف آموزش بستن روسری

امروزه در دنیای مد روشهای مختلفی برای حجاب و بستن روسری طراحی شده است که نه تنها از نظر مذهبی، بلکه از نظر زیبایی و شیک بودن هم مورد توجه قرار گرفته است. ممکن است بخواهید درباره Mona Erieba  که به عنوان یکی از معتبرترین طراحان حجاب عصر حاضر شناخته شده است، بدانید. او روش‌های ساده را با سبک حجاب رسمی یا مجلسی ترکیب کرده است و به همین دلیل در میان تمام دختران معروف شده است.

آموزش بستن روسری با توجه به شکل صورت

برای اینکه سبک بستن روسری مناسب را برای خود انتخاب کنید چند نکته ظریف وجود دارد که باید بدانها توجه داشته باشید. به طور مثال فرم صورت شما می تواند فاکتور مهمی برای انتخاب سبک بستن روسری باشد. در ادامه به طور خلاصه فرم های صورت را با هم بررسی خواهیم کرد:

صورت مربعی

اگر فرم صورت شما مربعی است از سبک کویتی برای بستن روسری خود استفاده کنید تا زوایای صورت خود را مخفی کنید. توجه داشته باشید که شما از سبک حجاب ترکیه ای نباید استفاده کنید.

صورت مربعی

صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد است روسری خود را به صورت تنگ نپوشید به جای آن از حجاب ترکیه‌ای استفاده کنید تا زوایای صورت شما آشکار شود.

صورت گرد

صورت کشیده

اگر صورت شما کششیه است می توانید از سبک الامیره استفاده کنید و با استفاده از کلاه صورت خود را کوتاهتر نشان دهید. توجه داشته باشید که شما نباید از مدل هایی که صورت شما را کشیده تر نشان می دهند استفاده کنید.

صورت کشیده

چهره مستطیلی

اگر صورت شما مستطیلی است نباید پیشانی خود را بپوشانید و باید گوشه های روسری را به صورت خود نزدیکتر کنید.

 

چهره مستطیلی

ساده ترین روش آموزش بستن روسری و شال

  1. روسری را مثلث کنید.
  2.  روسری را روی سر خود قرار دهید درحالی که یک سمت آن بلندتر از دیگری و یکی زیر چانه باشد.
  3.  طرف بلند را پشت سر خود بتابانید و آن را به سمت دیگر ببرید.
  4. روسری را پشت سر و روی شانه قرار دهید.
  5. شما می‌توانید ۱۰ آموزش ذکر شده برای بستن روسری را دنبال کنید و با توجه به نوع صورت خود یکی را انتخاب کنید.

بستن روسری بدون سنجاق به سبک جدید

اکثر سبک های جدید بستن روسری با پیچاندن روسری در اطراف سر شروع می شود. ابتدا یک پارچه مربع را به صورت مثلث در بیاورید و سپس بر اساس اولویت دخترانه به آن مدل دهید. مطابق تصویر، سمت بلندتر روسری را از پشت سر عبور داده و آن را توسط سنجاق محکم کنید. در صورت تمایل می‌توانید گرهی شل بزنید تا  گوشواره هایتان پیدا باشد. اگر از آرایش لذت می برید، با آرایشی ساده متناسب با مدل حجابتان جلوه‌ای ویژه به چهرتان دهید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن روسری قواره بزرگ

این سبک مناسب دختران محجبه‌ای است که پوشاندن قفسه سینه در فرهنگشان ضروری است. این کار را با یک گره بسیار شیک و و روسری‌ای با رنگ‌های متنوع می توان انجام داد. یک کلاه حجابی بپوشید تا گره زدن پارچه راحتتر باشد و مدام روسری از سرتان نیافتد. روسری را به شکل مستطیلی در بیاورید و روی سرتان بیاندازید باید یک طرف روسری بلندتر از قسمت دیگر باشد حالا از جلو روسری را با سنجاق محکم کنید و قسمت بلندتر را از روی سر خود رد کنید. گوشه بلندتر کاملا سینه های شما را می پوشاند.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن روسری ساتن

این سبک بستن روسری برای خانم های امروزی که می خواهند از جواهرات استفاده کنند مناسب است. کلاه‌های حجاب آماده گزینه‌ی مناسبی برای این دسته افراد است شما می توانید کلاه خود را با روسری ست کنید. کلاه را سر کنید و روسری را روی آن قرار دهید، گرهی آزاد به آن بزنید و گوشواره حلقه‌ای، آویز یا کوتاه بپوشید، آرایشی ملایم متناسب با لباستان داشته باشید، اگر تاپ و شلوار لی می‌پوشید انتخاب کفش پاشنه بلند گزینه‌ی خوبی است و چنان چه انتخاب شما تونیک یا پیراهن بلند با شوار تنگ باشد، پاشنه‌ی فلزی مناسب‌تر است. حتی می‌توانید از جدیدترین و زیباترین مدل های لباس زنانه و دخترانه مجلسی بلند و کوتاه استفاده کنید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن شال ساده

تغییر را باید با آغوش باز پذیرفت، بنابراین سبک های جدید هرگز از چشم نمی‌افتند و همیشه ارزش تلاش دارند. در مدل ترکیه‌ای همانند روش‌های قبل روسری را در حالی که یک سمت آن بلندتر است روی سر قرار دهید، یک سنجاق زیر چانه خود بزنید و سپس طرف بلند را از روی سر عبور دهید و مطابق با مراحل ۵، ۶ و ۷ سه چهار تا در آن ایجاد کنید. آنها را با یک سنجاق محکم کنید. می توانید روسری را در این حالت نگه دارید و یا به مرحله بعدی بروید، قسمت طولانی را به صورت حلقه پشت سر برده و مجدد آن را با یک سنجاق محکم کنید. با قسمت کوتاهتر روسری اطراف گردن و قفسه سینه را بپوشانید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن شال قواره بزرگ

چنانچه در هر شرایطی حجاب دارید در مهمانی و مجالس مجلل می‌توانید از این مدل مناسب استفاده کنید. به دو پارچه مستطیل شکل نیاز دارید. سه مرحله اول همیشه یکسان است. پارچه پهن دوم را بردارید و چند تا بزنید و اطراف سر خود بپیچید و قسمت چپ هر دو پارچه را به یک طرف ببرید. روسری اول را از روی سر خود عبور دهید و آن را با یک سنجاق ثابت کنید و قطعه دوم را به شکل گره تا بزنید و با سنجاق محکم کنید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن روسری با گیره

از لوازم جانبی مختلف مانند: پین، سنجاق، هدبند و.. برای زیباتر کردن حجابتان می‌توانید استفاده کنید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش بستن شال دخترانه

امروزه، مدل های مختلفی برای بستن روسری  مانند روسری تور و پولک‌دار، بستن به روش اسپانیایی، روسری مثلثی، الامیره و بعضی در فرم دوخته شده، در دسترس هستند.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

استفاده از روسری‌های رنگارنگ

روسری چند رنگ می تواند خلق و خو و روز شما را زیباتر کند و حتی به لباس های خسته کننده، لباسهای سیاه و سفید یا لباسهای ساده شما جلوه می‌ دهند.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

آموزش پوشاندن قفسه سینه

علاوه بر شکل چهره باید توجه داشت پیشانی به طور کامل پوشیده نشود. اگر از کلاه حجابی استفاده می‌کنید، باید آن را درست تنظیم کنید. از مدل‌های قوزدار یا آفریقایی استفاده نکنید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

نحوه بستن روسری چاپی

اگر یک روسری چاپی خریداری کرده باشید می توانید آن را مانند تصویر زیر ببندید. نحوه بستن روسری سخت نیست یک طرف آن را روی سینه خود قرار دهید و طرف دیگر را دور گردن خود ببرید.

روش بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید

فیلم آموزش بستن روسری

شما می توانید بستن روسری و شال ساتن به سبک جدید را در فیلم آموزشی زیر مشاهده بفرمایید.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک روش های بستن روسری امروز آی آر میکس توانسته باشید فرم صورت خود را شناسایی و یک سبک بستن روسری مناسب را برای خود انتخاب کرده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی