آموزش تصویری نحوه تعمیر کابینت ام دی اف و نصب جک پمپی

۰
آموزش تصویری نحوه تعمیر کابینت ام دی اف و نصب جک پمپی
نمره 3.7 از 6 رای

کابینت ها هسته اصلی آشپزخانه ها و سرویس بهداشتی هستند. برای داشتن عملکرد و وضعیت بهتر در این بخش های خانه باید کابینت های جادار و سالمی داشته باشیم که در اکثر اوقات کابینت ها دچار مشکل میشوند و هزینه های زیادی را برایمان بجا میگذارند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه نصب جک کابینت و انجام تعمیرات آنرا به صورت رایگان آموزش دهیم. با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش تصویری نحوه تعمیر کابینت ام دی اف و نصب جک پمپی را با هم مرور کنیم.

کاملترین راهنمای انجام تعمیرات کابینت، تغییر روکش و تعمیر لولای کابینت و .. در منزل

How to Repair Cabinets in Home

کابینت ها فضایی ایده آل برای خانه ایجاد می کنند و در زیبایی آپارتمان نقشی کلیدی دارند. نصب آن ها یک فرایند نسبتا گران بوده و از این رو حفظ مناسب و سالم آن ها از اهمیتی بالا برخوردار است. امروز در آی آر میکس به شما کاملترین راهنمای انجام تعمیرات کابینت، تغییر روکش و تعمیر لولای کابینت و .. در منزل را آموزش می دهیم.

انجام تعمیرات کابینت : تغییر روکش و تعمیر لولای کابینت ، نصب جک کابینت و ..

دو ایراد ساده در کابینت شامل حالات زیر می شوند :

  • سوراخ شدن و زدگی های سطحی درون کابینت را می توان با پرکننده های پلاستیکی اصلاح کرد. این پر کننده ها در رنگ ها و جنس های مختلف به فروش می رسند و انتخاب رنگ مناسب و یکسان با کابینت، کار چندان سختی نیست.
  • استفاده از چسب و موارد مشابه برای کابینت هایی که ترک خوردگی یا شکستگی دارند مفید خواهد بود. اما موارد شکسته یا ضرب خورده بیشتر نیازمند تلاش سخت تری خواهد بود.

تعمیر سطحی کابینت

برای تعمیر بخش های عمیق تر کابینت، ابتدا باید بخش آسیب دیده را به طور کلی حذف کرد. در اینجا هم مشابه نحوه ساخت و نصب کابینت نیاز به ابزار نجاری دارید. از یک اره مناسب استفاده کنید و با برش های آرام و مطمئن، بخش خراب را جدا کنید. سپس با کمک چسب و چوب کاملا مشابه با کابینت، تکه جدید را به آن وصل کنید. در مرحله آخر رنگ دو قسمت را یکسان کنید و با سوهان و سمباده سعی کنید شرایط را مشابه قبل کنید.

تعمیر درهای کابینت

درهای کابینت که به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، به دلایل مختلف دستخوش تغییر و ایراد می شوند. اگر در کابینت شما شل شده، پیچ و تاب داشته یا به سختی بسته می شود، موارد زیر را انجام دهید:

تنظیمات لولا کار سختی نیست و اکثر این لولاها تنظیماتی ساده برای تغییر به اکثر جهت ها دارند. اگر لولای شما ساده بود، شل کردن پیچ های آن، یک روش ساده اما موثر در بهبود حرکت خواهد بود.

تعمیر درهای کابینت

بعد از شل کردن می توانید عیب پیچ و تاب یا سختی در باز و بسته شدن در کابینت را پیدا کرده و بعد از ثابت کردن آن در جهتی درست، پیچ ها را بار دیگر سفت کنید. اگر موارد گفته شده به تنظیم درها های کابینت شما کمکی نکردند باید به فکر نصب جک کابینت باشید.

تنظیم درها ؛ تعمیر لولای کابینت

۱-برای تعمیر لولای کابینت پیچ های لولا را سفت کنید؛ این موضوع فقط زمانی مفید است که سوراخ های پیچ سالم باشند. اگر سوراخ های لولا گشاد شده بود، کمی چسب را با خلال دندان وارد سوراخ کنید، چسب های اضافی را پاک کرده و منتظر بمانید تا همه چیز خشک شود.

سپس پیچ ها را درون سوراخ های لولا بپیچید. این کار باعث می شود سوراخ کمی تنگ شود و پیچ با قدرت بیشتری درون لولا باقی بماند.

تنظیم درهای کابینت

۲- لولا را عوض کنید؛ زمانی که سوراخ ها یا خود لولا دارای مشکل اساسی باشد، عوض کردن لولا بهترین گزینه است. بعد از باز کردن پیچ ها شاید به دریل نیاز داشته باشید تا لولای جدید را سوار کنید.

۳- تغییر جای لولا؛ اگر سوراخ ها با دریل هم قابل ترمیم نبودند، باید مکان لولای جدید را عوض کنید. بعد از انجام کار باید با چسب، پر کننده پلاستیکی یا موارد مشابه، سوراخ های باقی مانده از لولای قبلی را پر کنید.

تغییر روکش روی قفسه های کابینت

برای جدا کردن و تغییر روکش قدیمی کابینت ، دقت یک عنصر کلیدی خواهد بود. از کمی آب گرم استفاده کنید و به آرامی شروع به کندن روکش کنید. به یاد داشته باشید که عجله در این مرحله ممکن است با پارگی روکش و جدا نشدن صحیح همراه باشد. پس بهتر است اینکار را به دستان یک متخصص کابینت سازی بسپارید.

تغییر روکش روی قفسه های کابینت

تعمیر قفسه های کابینت

برای قفسه های کابینت مشکلات متعددی پیش می آید که استفاده از آن ها را دشوار می کند. ممکن است آن ها گیر کنند یا آسیب جدی ببینند. در ابتدا مطمئن شوید که وزن زیادی را روی آن ها قرار نداده اید. سپس مسیر حرکت آن ها را چک کنید.

برای قفسه های گیر کرده می توانید از یک وسیله تیز و باریک مثل چاقو استفاده کنید تا شرایط را کمی آزاد کنید. احتمالا با کمی تکان دادن، قفسه به جای اصلی خود باز می گردد.

تعمیر قفسه های کابینت

اما اگر بعد از بازگشت به جای اصلی، حرکت با سختی مواجه بود، مسیر را باید چک کنید. گاهی اوقات پیچ های این مسیر از حالت طبیعی خارج شده اند و گاهی خود قرقره درون مسیر با مشکل مواجه شده که باید آن را تعویض کنید.

تعویض و نصب جک کابینت

شاید متوجه نباشید اما جک های پمپی استفاده های زیادی در خانه دارند و با یادگیری طریقه نصب جک پمپی کابینت میتوانید از آنها در لوازم خانه خود استفاده بهینه انجام دهید. مشکلات پیرامون جک پمپی همیشه نیاز به متخصص نداشته و می توان آن را در خانه هم تعمیر کرد. برای نصب جک پمپ کابینت در نظر داشتن چند نکته حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه اموزش نصب جک کابینت و نکات مربوط به آنرا مرور میکنیم.

تعویض جک پمپی کابینت

بعد از پیدا کردن جک پمپی مناسب برای کابینت، به یاد داشته باشید که زاویه مناسب برای نصب جک کابینت، ۶۰ درجه می باشد. این زاویه برای باز و بسته شدن کابینت بهترین حالت را فراهم خواهد کرد.

نکات مهم:

  • برای نصب جک کابینت، جک پمپی را چرب نکنید. جک های پمپی دارای موادی کافی برای روان شدن هستند.
  • بعد از نصب جک کابینت به یاد داشته باشید که جک های پمپی را نباید در هر دقیقه بیش از ۱۵ بار مورد استفاده قرار داد.
  • جک های پمپی را نباید بیش از حد باز یا بسته کرد. برای نهایت باز یا بسته شدن محدودیت هایی وجود دارد.
  • هرگز سعی نکنید گاز جک پمپی را عوض کنید. این یک فعالیت بسیار خطرناک می باشد.

آموزش ویدیویی نصب جک پمپی کابینت

اگر آموزش بالا برایتان نامفهوم بود میتوانید با مشاهده ویدیو زیر نحوه نصب جک کابینت را بیاموزید.

 

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه تعمیر کابینت ام دی اف و نصب جک پمپی را مرور کردیم.اگر در زمینه تعمیرات کابینت و نحوه نصب جک کابینت اطلاعاتی دارید حتما آن را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی