از بین بردن سیاهی دور چشم

روش های طبیعی و ساده برای از بین بردن سیاهی دور چشم

۰
روش های طبیعی و ساده برای از بین بردن سیاهی دور چشم
نمره 5 از 2 رای

سیاهی دور چشم یکی از موارد نگران کننده برای اغلب خانم های جوان است. این موضوع به علل مختلفی در افراد رخ می دهد. با آی آر میکس همراه باشید تا روش های طبیعی و ساده برای از بین بردن سیاهی دور چشم را آموزش دهیم.

علت حلقه سیاه دور چشم چیست ؟ درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

How to Get Rid of Black Circles Under Your Eyes

حلقه های سیاه دور چشم همواره موضوعی دردسرساز در زیبایی خانم ها بوده است. پیش از این در آی آر میکس روش های از بین بردن خط های سفید بدن و رفع کبودی چشم و درمان خون مردگی های مختلف را در آی آر میکس بررسی کردیم و امروز می خواهیم علت حلقه سیاه دور چشم را مرور کنیم.

روش اول: علت حلقه سیاه دور چشم را پیدا و با گیاهان دارویی و روش های ساده  آنرا رفع کنید

خوب استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید. کمبود خواب موجب تیرگی و رنگ پریدگی پوست شما خواهد شد. همچنین قبل از خواب حتما آرایش چشم خود را بطور کامل پاک کنید. خوابیدن یکی از اصلی ترین روش های طبیعی و ساده برای از بین بردن سیاهی دور چشم میباشد.

  • میزان خواب مورد نیازتان را مشخص کنید (معمولا ۹-۷ ساعت در شب. البته برای افراد مختلف در طول دوره های مختلف زندگیشان متغیر است).
  • الکل و مواد مخدر می تواند تاثیرات منفی بر کیفیت خواب شما داشته باشد. برای داشتن خوابی راحت از خوردن آنها بپرهیزید یا از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.
  • دریافت ویتامین های کافی که به خواب شما کمک می کنند. بنابراین تا حد امکان سبزیجات، میوه جات، غذاهای سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر و… را در رژیم غذایی خود جای دهید.

خوب استراحت کنید

آلرژی خود را درمان کنید. یکی از علت های حلقه سیاه دور چشم و رنگ پریدگی انواع حساسیت ها هستند. همچون حساسیت های فصلی، بهاره، تب یونجه و… . برای از بین بردن حساسیت های فصلی می توانید به داروخانه مراجعه کرده و از داروهای بدون نسخه استفاده کنید.

اگر حلقه های سیاه دور چشم شما ثابت هستند، ممکن است یک آلرژی غذایی ناشناخته و یا حساسیت به یک ماده شیمیایی در منزل یا محل کار خود داشته باشید (در این صورت از متخصص پوست کمک بگیرید). همچنین افراد دارای آلرژی، گاهی اوقات دچار کمبود ویتامین B6، اسید فولیک و B12 هستند. در این صورت مصرف مولتی ویتامین ها می تواند کمک کننده باشد.

یکی دیگر از آلرژی های رایج که موجب سیاهی زیر چشم می شود، عدم تحمل گلوتن است. افرادی دارای این عارضه، نسبت به مصرف جو و گندم حساسیت دارند و همانند بیماران سلیاکی باید از مصرف محصولات حاوی گلوتن بپرهیزند.

با پزشک مشورت کنید

رفع گرفتگی یا احتقان بینی، در از بین بردن تیره گی زیر چشم نقش بسزایی دارد. این عارضه باعث می شود رگ های اطراف سینوس ها تیره و تیره تر شوند. در این صورت می توانید از اسپری های بینی برای شست و شوی داخل بینی و تمیز کردن سینوس ها استفاده کنید. اما اگر عفونت سینوسی دارید به پزشک مراجعه کرده زیرا ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

رفع گرفتگی یا احتقان بینی

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از انواع ویتامین ها و نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند تا حد زیادی در کاهش تیرگی های زیر چشم کمک کننده باشد. کم خونی همچنین یکی از دلایل ایجاد این حلقه های سیاه زیر چشم است. بنابراین از مواد غذایی حاوی ویتامین B12 استفاده کنید. برای بهبود گردش خون از مصرف میوه جات و سبزیجات برگ سبز همچون کلم، اسفناج غافل نشوید.

مصرف نمک را کاهش دهید. چراکه مصرف زیاد نمک، گردش خون شما را کاهش داده و این امر موجب سیاهی و گودی زیر چشم شما می شود.

رژیم غذایی مناسب

سیگار نکشید. سیگار کشیدن یکی از علت های حلقه سیاه دور چشم میباشد. این موضوع نه تنها زندگی شما را تهدید می کند بلکه رگ های خونی شما را برجسته تر و تیره تر نشان خواهد داد.

سیگار نکشید

پوست شما بازتاب کننده بیماری های روحی و جسمی شماست. بنابراین آرامش داشتن و حذف استرس نقش بسزایی در زیبایی پوست و از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم خواهد داشت.

آرامش داشته باشید

آنچه را که نمی توانید تغییر دهید، بپذیرید. مثل:

  • بی نظمی در تجمع رنگدانه های موجود در بافت زیر پوست که موجب ایجاد شدن حلقه های سیاه زیر چشم می شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید که می تواند تولید ملانین در پوست را افزایش دهد.
  • پیری و نازک شدن پوست و به دنبال آن پایین آمدن سطح کلاژن که موجب می شود پوست همانند سنین جوانی طراوت و شادابی خود را نداشته باشد.
  • تیرگی زیر چشم اغلب زمینه وراثت و ژنتیک داشته و در این صورت داروهای موضعی تاثیر زیادی در بهبودی کامل آن ها ندارد.
  • گاها این سیاهی دور چشم جزء ویژگی صورت شماست. بنابراین می توانید با مواد آرایشی تا حد زیادی آن را بپوشانید.
  • همچنین تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری و قاعدگی می تواند موجب بروز تیرگی دور چشم شود.

دلایل ناگزیر

روش دوم: استفاده از ماسک های طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

برش های خیار به عنوان یکی از ماسک های طبیعی برای از بین بردن سیاهی دور چشم به کار میرود. برش های خیار را به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه به طور روزانه روی چشمان بسته خود قرار دهید (ترجیحا قبل از استفاده در یخچال نگهداری کنید تا همانند یک کمپرس سرد عمل کند و اثر دو چندانی در رفع تیرگی و شادابی پوست شما داشته باشد).

ماسک خیار

از کیسه های چای سرد شده یا یک قطعه یخ (به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه، یک یا دوبار در روز، به مدت یک هفته) برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود استفاده کنید. چراکه تانن موجود در چای، تورم و سیاهی دور چشم را کم می کند.

استفاده از چای کیسه ای

رفع گرفتگی بینی، در از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم نقش بسزایی دارد. دو فنجان آب را با یک قاشق چایخوری نمک دریا یا نصف قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کرده و از آن برای رفع گرفتگی بینی خود استفاده کنید.

رفع گرفتگی بینی

از سیب زمینی خام برای رفع تیرگی و پف زیر چشم استفاده کنید. یک یا دو سیب زمینی خام را رنده کنید و پوره آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پلک های بسته خود قرار داده و سپس با آب گرم بشویید.

سیب زمینی خام

از قاشق های یخ زده استفاده کنید. دو قاشق را درون فریزر قرار داده و صبح آنها را روی پلک های بسته خود قرار دهید و بعد از گرم شدن، قاشق ها را از روی پلک خود بردارید.

از قاشق های یخ زده

استفاده مرتب از روغن بادام و ویتامین E موجود در آن تاثیر بسزایی در رفع تیرگی دور چشم دارد.

قبل از خواب، مقداری روغن بادام را روی سطوح تیره چشم خود گذاشته، خوب ماساژ دهید و صبح با آب سرد بشویید.

روغن بادام

استرس می تواند یکی از دلایل گودی و سیاهی دور چشم باشد. بنابراین با انجام ورزش های آرامش بخش همچون یوگا، مدیتیشن و … به اضطراب خود غلبه کنید.

ورزش های آرامش بخش

روش سوم: استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی

قبل از خرید لوازم آرایشی حتما آن را بر روی پوست خود تست کنید. برخی از لوازم آرایشی ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کرده و حلقه های سیاه زیر چشم شما را بدتر کنند.

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی

سیاهی دور چشم شما ممکن است ناشی از کمبود ویتامین K باشد. بنابراین کرم چشم حاوی ویتامین K و رتینول را استفاده کنید.

کمبود ویتامین K

برای برطرف کردن سیاهی و چین و چروک اطراف چشم می توانید از انواع کانسیلرها استفاده کنید. ترجیحا از کانسیلرهای با تن رنگ هلویی یا نارنجی(۱ تا دو درجه تیره تر از رنگ پوست خود) استفاده کنید. چراکه این رنگ ها در ذهن بیننده باعث ایجاد خطای دید برای نادیده گرفتن سیاهی دور چشم شما می شود.

استفاده از کانسیلر

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس روی روش های از بین بردن سیاهی دور چشم صحبت کردیم و چند روش ساده برای رفع آن را معرفی کردیم. اگر در زمینه علت های حلقه سیاه دور چشم، ایده یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات حتما آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی