آموزش ۳ روش ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای در خانه

۱۵
آموزش ۳ روش ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای در خانه
نمره 4.4 از 27 رای

اکثر اوقات داشتن یک تخته وایت برد با اندازه دلخواه می تواند برای والدینی که دارای فرزندان محصل هستند کاربردی است. امکان دارد شما به یک تخته وایت برد احتیاج پیدا کند که اندازه آن در بازار وجود ندارد. در ادامه به شما ۳ روش ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای در خانه را آموزش میدهیم.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم ؟ طرز ساخت تخته وایت برد طلقی

How to Make Your Own White Board

با استفاده از یک وایت برد بزرگ شما می توانید تمام اطلاعاتی که می خواهید به کارمندان، دانش آموزان و فرزندانتان انتقال دهید را ترسیم و سازماندهی کنید. اگر قیمت تخته وایت برد را پرسیده باشید متوجه خواهید شد که قیمتی حدود ۸۰۰ هزار و شاید بیشتر هم داشته باشند. شما به جای اینکه پولتان را هدر دهید می توانید با یادگیری طرز ساخت تخته وایت برد طلقی یا شیشه ای در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم ؟ طرز ساخت تخته وایت برد خانگی

قبلا در آی آر میکس نحوه ساخت مهر در خانه به کمک رنگ ، سیب زمینی و یا یک تکه چوب را آموزش دادیم، در ادامه روش ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای در خانه را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

ابتدا باید ابعاد محل نصب وایت برد را اندازه گیری کنید. وایت بردهایی که به طور معمول در بازار یافت می شود غالبا دارای اندازه ۴×۸ اینچ هستند که بسته به نیاز خود این اندازه می تواند متغییر باشد.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

شما می توانید از فروشگاه محل خود ورق ملامین خریداری کنید. ورق ملامین یک نوع ورق فیبر است که دارای یک پوشش پلاستیکی سخت در یک طرف آن است. گاهی اوقات این ورق ها تکستچر دارند شما باید ورق ملامین صاف را برای خرید انتخاب کنید چون راحتتر پاک می شوند و بهتر می توان روی آن روشت.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

شما می توانید برای پاک کردن تخته وایت برد از پلکسی گلاس یا لکسان استفاده کنید (ورق وایت برد) یا به جای اینها می توانید از مواد پلیمری نازک استفاده کنید تا یک تخته پاک کن شفاف ایجاد کنید. توصیه می شود در ساخت تخته وایت برد ساده مقوایی از لکسان استفاده کنید چونکه نسبت به پلکسی گلاس حدود ۱/۲ ضخامت بیشتری دارد، وزن کمتری دارد، در حین دریل کردن خراب نمی شود اما گران تر است.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

صرف نظر از مواد انتخابی، تخته وایت برد شما بسیار نازک خواهد بود و حدود ۱/۴ تا ۱/۲ ضخامت دارد. از این جهت انعطاف پیر بوده و به راحتی می توانید آن را حمل کنید. شما می توانید مستقیم تخته وایت برد را با چسب روی دیوار بچسپانید که احتمال خراب شدن دیوار شما وجود دارد. با این حال شما می توانید ورقی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید را روی مقدای ضخیم یا کارتن، چوب یا هر وسیله مشابه دیگر بچسبانید.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

در این مرحله از ساخت تخته وایت برد اضافه های چوب یا کارتن را علامت بزنید و برش دهید. بهتر است برای جلوگیری از خراشیده شدن پلکسی کلاس، لکسان یا ملامین اول چوب یا کارتن را برش بزنید. اگر وسیله انجام این کار را ندارید می توانید به یک نجاری مراجعه کنید و از او بخواهید که با اندازه دلخواه شما چوب را برش بزند.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

حالا با استفاده از چسب چوب، پیچ و یا هر وسیله مشابه دیگر ورق پلکسی کلاس، لکسان یا ملامین را به چوب بچسبانید و برای حلق آویز کردن تخته وایت بردی که ساخته اید یک حلقه به آن وصل کنید. احتمالا شما می خواهید روی لبه های تخته وایت برد خود کار کنید.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

مراحل ساخت تخته وایت برد شما تمام شد می توانید از آن برای آموزش فرزندان، کارکنان، شاگردانتان استفاده کنید.

چگونه یک تخته وایت برد بسازیم؟

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

برای ساخت وایت برد شیشه ای از مغازه های شیشه فروشی بخواهید که یک تکه شیشه را با اندازه های مورد نیاز شما برش بزند.

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

حالا به خانه برگردید و شیشه را کاملا پاک کنید. سطح شیشه را تمیز کنید به طوری که اثر انگشت، لک، چربی و غیره روی آن نمانده باشد. حالا یک اسپری رنگ سفید خریداری کنید و سطح شیشه را اسپری کنید. اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

برای اینکه رنگ سفیدی که اسپری کرده اید پاک نشود و یا خراش نخورد می توانید از کلر یا سیلر و یا حتی اسپری های براق کننده استفاده کنید.

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

بعد برای اینکه شیشه دست شما را نبرد می توانید از لبه های آلومنیومی که در بازار وجود دارد استفاده کنید و آن را به وایت برد خود وصل کنید.

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

حالا کار ساخت وایت برد شما به اتمام رسیده است می توانید وایت برد خود را روی دیوار نصب کنید. امیدواریم پاسخ سوال چگونه تخته وایت برد درست کنیم را گرفته باشید.

نحوه ساخت وایت برد شیشه ای

آموزش ساخت تخته وایت برد طلقی

در مورد ابعاد تخته وایت برد خود تصمیم بگیرید. در این روش شما با استفاده از مواد معمولی خانگی می توانید یک تخته وایت برد بزرگ و محکم بسازید.

چگونه وایت برد بسازیم؟

حالا یک تکه مقوای بزرگ انتخاب کنید و به ابعادی که می خواهید برش بزنید. میتوانید تخته های مقوایی را از خرازی ها خریداری کنید.

چگونه وایت برد بسازیم؟

شما می توانید از کاور غذا یا سلفون و پلاستیک های چسپنده یا تلق سفید استفاده کنید. که اکثر افراد ترجیح میدهند از طلق استفاده کنند زیرا مقاوم تر است.

چگونه وایت برد بسازیم؟

اگر پلاستیکی که انتخاب کرده اید چسپنده نیست می توانید از چسب شفاف برای چسپاندن آن استفاده کنید.

چگونه وایت برد بسازیم؟

مقوا را می توانید روی چوب یا کارت بچسبانید. حالا زمان دهید تا چسب ها خشک شوند. وایت برد شما آماده است. اگر احساس میکنید که ذخامت آن کم است میتوانید یک لایه طلق دیگر نیز به پشت آن بچسبانید.

چگونه وایت برد بسازیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم توانسته باشیم امروز به سوال چگونه تخته وایت برد درست کنیم؟ پاسخ دهیم، اگر شما روش دیگری برای ساخت تخته وایت برد و وایت برد شیشه ای میشناسید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۵ دیدگاه

  1. حسین گفت:
    7

    ممنون از سایت خوبتون
    مطلب جالب و کاربردی بود

  2. محمدجواد گفت:
    7

    خیلی عالی بود. ممنون

  3. علی گفت:
    3

    جالب بود
    ممنون خیلی خوب بود و مفید

  4. مارال گفت:
    5

    طلق بزرگ رو از کجا میشه تهیه کرد ؟ چون توی پرینتری ها فقط A4 و A3 رو دارن

  5. کمیل گفت:
    -9

    یه فروشگاه های هست کارشون فروش ورق طلق هست در ابعاد بزرگ . من سایز ۱۴۰*۲۴۰ سانت میخرم . اگه بلد نیستی توی شهر خودت ، کافیه توی اینترنت سرچ کنی . واسه وایت برد بنظرم بهتره دنبال ورق پلکسی باشی . شفاف و سخت هست . در برابر خط و خش هم تا حدودی مقاوم هست نسبت به طلق معمولی . واسه بریدنش هم میتونی بدی برش لیزری برش بزنه . کارگاه نجاری هم برش میزنه

    • الهام گفت:
      0

      سلام، میشه من رو دقیق‌تر راهنمایی کنید؟ این ابعادی که خودتون میگیرید وزنش چقدره؟ به نظرتون میشه روی یونولیت نصب کرد؟

  6. مهدی گفت:
    9

    می توانیم برای ساخت تخته وایت بورد کوچک،مقوا یا یک کارتن را برداریم و به اندازه که می خواهیم،با کاتر یا قیچی ببریم و بعد با چسب نواری بزرگ،روی آن را بپوشانیم و بعد با ماژیک روی آن بنویسیم و با دستمال،آن را پاک کنیم.ایده خوبی است و هم زمان می خرد و هم،پول کمتری برای آن،مصرف می شود که خیلی عالی است.

  7. علی گفت:
    0

    من وایت برد شیشه ای رو امتحان کردم با رنگ زرد اسپری و براق کننده اونم اسپری بوده البته بجای شیشه معمولی از شیشه سکوریت استفاده کردم اما نوشته ها پاک نمیشه به هیچ عنوان … ایا شما خودتون با این روش ساختید؟؟

  8. efyas گفت:
    4

    واقعا ممنون از سایت خوب و مفیدتون.

  9. سجاد گفت:
    -1

    ببخشید من متوجه نشدم. ک دقیقا مواد رو از کجا تهیه و چطور مونتاژ کنم

  10. ابوالفضل حاجی زکی گفت:
    2

    ببخشید ورق ملامین از کجا میشه تهیه کرد؟؟؟

  11. حمید گفت:
    3

    سلام برای ساخت وایت برد شیشه ای که فکر کنم رنگ برای دیده شدن ماژیک بوده
    میشه بجاش از چیزای سفید دیگه مثل کاغذ استفاده کرد؟

  12. منصور رضایی نیا گفت:
    0

    سلام دوست خوب من ،من می‌خواهم یه تخته وایت برد دزست کنم وکمترین هزینه را برایم داشته باشد چجوری درست کنم و باچی درست کنم ممنون میشوم کمکم کنید متشکرم

تبلیغات متنی