آموزش ساخت بهترین نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی

معرفی بهترین نوع نور مصنوعی برای چراغ رشد گیاه آپارتمانی

۰
معرفی بهترین نوع نور مصنوعی برای چراغ رشد گیاه آپارتمانی
نمره 3.5 از 4 رای

پرورش گل و گیاه در آپارتمان کار نسبتا سختی است. زیرا معمولا شما منبع نور طبیعی ندارید و محیط مناسب برای رشد گیاه فراهم نیست اما خوشبختانه با گسترش تکنلوژی پرورش گیاه در آپارتمان نیز ممکن شده است، و امروز در آی آر میکس بهترین نوع نور مصنوعی برای چراغ رشد گیاه آپارتمانی را معرفی میدهیم. با ما همراه باشید.

گیاهان برای رشد در آپارتمان به چه نیاز دارند؟ آموزش استفاده از نور مصنوعی برای رشد گیاهان

What You Need To Know For Growing Plants Under Artificial Light

ابتدا باید با داوم ترین گل مناسب آپارتمان جهت تصفیه کننده هوا و مقاوم به سرما را بشناسید اما همیشه یک مشکلی وجود دارد! پس از آنکه گل و گیاه مورد نظر را برای آپارتمان خود انتخاب کردید      می بینید که برخی از اتاق های خانه شما نور طبیعی کمی دارند. نور خورشید بهترین نوع غذای لازم برای رشد و سرسبزی گیاهان است، اما شما می توانید با یادگیری طریقه استفاده از نور مصنوعی برای رشد گیاهان در منزل از آن برای کمک به رشد گیاهان استفاده کنید. در واقع، گیاهانی که شاخ و برگ سبز کم نور دارند می توانند به راحتی در دفاتر بدون پنجره با نور مصنوعی کافی رشد کنند.

نور مصنوعی چیست؟ گیاهان برای رشد در آپارتمان به چه نیاز دارند؟

  • امواج نور آبی برای رشد شاخ و برگ گیاهان
  • امواج نور قرمز برای گل دهی و بارورشدن گل و گیاهان
  • گیاهان کمی از امواج سبز استفاده می کنند و آنرا به عقب منعکس می کنند بهمین دلیل برگ سبز بنظر می رسد.

نور مصنوعی برای گیاهان

بهترین نوع نور های مصنوعی برای گیاهان

برای رشد جدی در محیط داخلی و آغاز رشد گیاهان از دانه ها، نیاز به تجهیزات لوله ای دارید که در بخش بالای گیاهان آویزان باشد. شما می توانید کیت های نور مخصوصی را که شامل لامپ و بازتابنده می شوند خریداری کنید، اما برای خانه های معمولی می توانید از هر پایه نوری یا چراغ رشد گیاه استفاده کنید.

چراغ رشد گیاه

تا زمانی که لامپ ها را به دقت انتخاب می کنید و آنها را در جایی که بیشترین فایده را برای گیاهان دارد، قرار می دهید مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت.

نور مصنوعی در چراغ رشد گیاه

چراغ های فلورسنت لامپ کم مصرف برای رشد گیاه هستند ، اقتصادی ترین و آسان ترین گزینه برای گیاهان آپارتمانی میباشند. آنها در لوله ها یا چراغ های فشرده ای قرار دارند که به داخل لامپ های معمولی برق پیچ می شوند و به اندازه کافی خنک هستند تا نزدیک به شاخ و برگ گیاهان قرار بگیرند.

فاصله مناسب با گیاه

لامپ های تونلی فلورسنت عمومی و لامپ هایی با طول موج های آبی بالاتر ، شامل ترکیبی از لامپهای سرد و گرم هستند. هنگام شک و تردید، محصولاتی با نور سرد سفید را خریداری کنید، زیرا نور سفید حاوی طیف کامل طول موج است. برای بیشترین تاثیر، لامپ فلورسنت یا هر گونه چراغ رشد گیاه در حدود یک پا (حدود سی سانتی متر) از برگ های گیاه با فاصله نصب شود.

تاثیر نور قرمز بر رشد گیاهان ؛ چراغ های رشته ای

چراغ های رشته ای باعث افزایش گرما می شوند و باید در فاصله بیشتری از شاخه های گیاه قرار داده شوند. لامپ های رشته ای دارای نور قرمز هستند، به طوری که می توان آنها را برای تکمیل نور فلورسنت استفاده کرد و طیف را تعادل داد، به خصوص اگر شما در حال تلاش برای تشویق گیاهان به شکوفایی بیشتر هستید.

اگر می خواهید این دو را مخلوط کنید، سعی کنید با استفاده از نسبت یک سوم لامپ رشته ای و دوسوم لامپ فلورسنت برحسب میزان وات مصرفی استفاده کنید.

چراغ های LED همچنین یک منبع نور مصنوعی با گرمای کم و انرژی کارآمد هستند، چرا که فناوری LED برای هر لامپ متفاوت قابل تنظیم است، بنابراین مطمئن شوید که لامپ ها نور آبی و قرمز لازم را برای گیاهان تولید می کنند.

چراغ LED

چراغ های رشد باغبانی LED  تنها طول موج هایی که اغلب توسط گیاهان استفاده می شود را تولید می کنند و میتوانید تاثیر نور مصنوعی بر رشد گیاهان را به چشم ببینید، بنابراین ممکن است شما ترجیح دهید به دنبال این لامپ ها به جای خرید آن ها برای استفاده عمومی باشید.

چراغ های هالوژن همچنین می توانند طیفی کامل از نور را ارائه دهند، اما مانند لامپ های الکتریکی، آنها مقدار بسیار زیادی از حرارت را خاموش می کنند و انرژی کمتری نسبت به فلورسنت دارند.

چراغ رشد گیاه به طور کلی در لوله هایی برای تجهیزات فلورسنت بسته بندی می شود. آنها حاوی طیف کامل طول موج هایی هستند که برای شکوفایی گیاهان مانند بنفشه های آفریقایی مورد نیاز است. بعضی از باغبانان معتقدند که آنها هنگام شروع بذر و یا تکثیر گیاهان پیوندی مفید هستند، اما برخی دیگر معتقدند که با طیف کاملی از فلورسنتها بطور کامل بدرستی کار می کنند.

نکات روشنایی در ارتباط با چراغ رشد گیاه و تاثیر نور مصنوعی بر رشد گیاهان

مراقب  باشید از لامپ های ساده ای که با عنوان لامپ گیاه نام گذاری شده اند، مانند  لامپ Spot Gro استفاده نکنید. آنها طوری طراحی شده اند تا گیاهانتان سبزتر به نظر برسند، اما آنها فقط لامپ های رنگی هستند.

چراغ رشد گیاه

برای ایجاد روشنایی آسان گیاه برای اتاق هایی با نور طبیعی کم این موارد را رعایت کنید:

– یک لامپ ایستاده با سه لامپ پیدا کنید، ایده آل است که قابلیت جابجایی داشته باشد یا دارای زانویی قابل انعطاف باشد

– از یک لامپ رشته ای و دو لامپ فلورسنت فشرده با بالاترین توانایی که می توانید استفاده کنید.

اتاق نور کم

– چراغ ها را در سمت میز گیاهان خود قرار دهید، اگر هر لامپ به صورت جداگانه قابل حرکت باشد، لامپ های فلورسنت را نسبت به لامپ های رشته ای نزدیک تر کنید ، تا برای جلوگیری از آسیب های گرما فاصله بیشتری داشته باشند.

– یک آینه یا یک سطح دیگر بازتابنده را در زیر گیاهان خود بگذارید تا منعکس کننده نور بر روی شاخ و برگ گیاهتان باشد.

– یک تایمر را در وضعیت ۱۶ ساعت در روز تنظیم و به لامپ رشد گیاه وصل کنید.

نکته: چون روزهای زمستان رشد کوتاهتر می شوند، ما نمیتوانیم با حرکت دادن گیاه به اتاق گرمترکمبود گرمای نور خورشید را جبران کنیم. در عوض ما باید آن را به یک نقطه ی خنک تر حرکت دهیم یا برای جبران کمبود نور با نور مصنوعی رشد گیاه را تامین کنیم.

نظرات و پیشنهادات

پرورش گیاهان خانگی یکی از جذابترین مسائل درون خانه می باشد. آیا استفاده از نور مصنوعی برای رشد گیاهان مفید واقع شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی