آموزش تصویری تعمیر صندلی اداری ، تعویض روکش و جک صندلی

۰
آموزش تصویری تعمیر صندلی اداری ، تعویض روکش و جک صندلی
نمره 3.7 از 3 رای

با تغییر سبک زندگی نوین بشری، نیاز به نشستن پشت سیستم های کامپیوتری و دیجیتالی روز به روز افزایش می یابد. اکنون علاوه بر ادارات در اکثر خانه ها هم صندلی های به اصطلاح اداری را می توان یافت، و در اکثر مواقع شاهد خرابی آنها هستیم پس با آی آر میکس همراه باشید تا تعمیر صندلی اداری ( تعویض روکش و جک صندلی ) را به شما آموزش دهیم.

تعویض رویه صندلی اداری و کامپیوتر به چه شکل است ؟ آموزش تعمیر صندلی اداری

How to Repair an Office Chair

استفاده از صندلی های اداری در حال افزایش است و این افزایش سبب ایجاد مشکلات و خرابی هایی می شود. و بیشترین مشکل در قسمت جک صندلی و چرخ آن به وجود می آید یا اینکه رویه صندلی بر اثر استفاده زیاد دچار پارگی می شود که خوشایند نیست همچنین تعمیر صندلی اداری در خانه، اداره یا هر فضای شخصی دیگری می تواند در صرفه جویی های اقتصادی و افزایش عمر وسیله مورد استفاده شما شدیدا مفید و موثر واقع شود. آی آر میکس را دنبال کنید تا روشی ساده اما کاربردی برای تعویض رویه صندلی اداری و تعمیر آن به شما ارائه کنیم.

مرحله اول تعویض روکش صندلی اداری : مواد لازم را جمع آوری کنید

  • صندلی یا صندلی های قدیمی
  • پارچه به میزان لازم (اندازه و عمق صندلی خود را اندازه بگیرید)
  • پیچ گوشتی (یا هر آچاری که برای باز کردن صندلی شما لازم است)
  • منگنه کوب
  • قیچی
  • یک جفت دست اضافه (هنگام برش و چسباندن پارچه متوجه خواهید شد!)

مرحله اول: مواد لازم را جمع آوری کنید

مرحله دوم تعویض روکش صندلی اداری : صندلی را باز کنید

برای تعمیر روکش صندلی اداری خود ابتدا می بایست آن را باز کنید. طبیعتا انواع و اقسام صندلی ها وجود دارند و شاید تعمیر برخی از آن ها سخت تر هم باشد. به عنوان نمونه صندلی درون تصویر را توضیح می دهیم که به نسبت ساده هم می باشد. به یاد داشته باشید که ممکن است صندلی شما با رفو یا ترمیم های دیگر تعمیر شود و نیازی به انجام تعمیرهای دیگر نباشد.

مرحله دوم: صندلی را باز کنید

طبیعتا باز کردن صندلی کار پیچیده ای نخواهد بود. اگر مشکلی در این زمینه داشتید حتما دفترچه راهنمای صندلی خود را مطالعه کنید. در غیر این صورت با کمی دقت و توجه می توانید با استفاده از پیچ گوشتی مرحله دوم را به پایان برسانید.

مرحله دوم: صندلی را باز کنید

در این مرحله تعویض روکش صندلی حتما صندلی را همانند تصویر برعکس کنید تا راحت تر نحوه باز کردن آن را متوجه شوید. در نهایت پلاستیک روی صندلی را برداشته تا به قسمت نرم یا ابری دسترسی داشته باشید.

مرحله دوم: صندلی را باز کنید

مرحله سوم تعویض روکش صندلی اداری : پارچه را به اندازه صندلی ببرید

قسمت ابری یا نرم صندلی که اکنون جدا و نمایان شده را به صورت برعکس روی پارچه گذاشته و اطراف آن را ببرید. مراقب باشید که برش را با کمی فاصله انجام دهید تا بتوانید در مرحله بعدی آن را به درون صندلی وارد کنید. اگر پارچه کمی ببرید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد، بنابراین دقت کافی در این قسمت داشته باشید.

مرحله سوم: پارچه را به اندازه صندلی ببرید

اگر پارچه شما طرح دار است و می خواهید بخش خاصی از آن روی صندلی باشد، باید ابتکار بیشتری به خرج دهید و قبل از برش، مسیر بریدن را انتخاب کنید. در بخش تعویض روکش صندلی می توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید و سلیقه نقشی کلیدی در این امر بازی می کند.

مرحله چهارم تعمیر صندلی اداری : منگنه کوب را وارد بازی کنید!

حالا به مهمترین بخش تعویض رویه صندلی اداری رسیدیم. باید پارچه خود را به درون فضای مناسب وارد کنید. اینجا باید دقت داشته باشید که پارچه شما حداکثر کشیدگی را داشته باشد. تا جایی که ممکن است پارچه را تنگ کنید تا بعدا مشکل ساز نشود. به مرور زمان خود پارچه کمی گشاد می شود پس جای نگرانی نیست.

مرحله چهارم: منگنه کوب را وارد بازی کنید!

بهترین روش برای منگنه زدن رویه صندلی اداری ، روش ضربدری است. به عنوان مثال ابتدا بخش بالایی و چپ صندلی و سپس بخش پایینی و راست را منگنه کنید. دو سمت دیگر را در ادامه محکم کنید و مطمئن شوید پارچه تا حداکثر فضای ممکن تنگ شده است. اینجا همانگونه که از تصاویر مشخص است، یک نفر دیگر می تواند کمک قابل توجهی صورت دهد.

مرحله چهارم: منگنه کوب را وارد بازی کنید!

مرحله پنجم تعویض رویه صندلی اداری : حذف پارچه اضافی

همانطور که از اسم این مرحله مشخص است در این مرحله تعمیر روکش صندلی اداری باید پارچه های اضافی را ببرید؛ بعد از این که منگنه های شما تکمیل شد و پارچه به حالت مورد نظر شما رسید، با قیچی تکه های اضافی پارچه را حذف کنید.

مرحله پنجم: حذف پارچه اضافی

مرحله ششم تعمیر صندلی کامپیوتر : صندلی را دوباره سر هم کنید

پلاستیک را روی قسمت ابری که اکنون پارچه جدیدی دارد بگذارید و صندلی را به حالت اول باز گردانید. باز هم به پیچ گوشتی نیاز دارید اما این بار باید پیچ ها را سفت کرده و صندلی را بار دیگر سر پا کنید. اگر همه چیز درست بود، پیچ ها را کاملا محکم کنید.

مرحله ششم: صندلی را دوباره سر هم کنید

مرحله هفتم تعمیر صندلی اداری : از صندلی جدید خود لذت ببرید!

راحت بنشینید، تعمیر صندلی اداری تمام شد ! فقط چند ساعت زمان لازم است تا صندلی پاره یا خراب خود را تعمیر کنید.

تعمیر صندلی اداری

آموزش تعمیر و تعویض جک صندلی اداری

حالا که روشی ساده برای تعویض روکش و تعمیر صندلی اداری با هم مرور کردیم، نگاهی ویژه به جک آن خواهیم داشت. اگر صندلی شما ایرادی در قسمت جک داشت باید چند مرحله دیگر را هم ادامه دهید. اگر در بالا و پایین بردن صندلی خود مشکل دارید باید در فکر تعمیر جک صندلی اداری خود باشید و برای اینکار ابتدا این چند وسیله را جمع آوری کنید:

  • چکش پلاستیکی
  • پیچ گوشتی
  • آچار لوله گیر
  • جک جدید

بعد از جمع آوری وسایل مورد نیاز برای تعمیر صندلی اداری ، صندلی را به بغل بخوابانید. با چکش سعی کنید پایه صندلی را از بدنه جدا کنید.  جک آزاد می شود. با آچار لوله گیر جک را محکم نگه داشته و شروع به پیچیدن کنید تا جک از بدنه جدا شود.

تعویض جک صندلی اداری

اگر آچار لوله گیر در دسترس نبود، می توانید پیچ های صندلی را به طور کامل باز کنید اما این روش زیاد توصیه نمی شود. حالا که جک جدا شد، آن را با یک جک جدید جایگزین کنید. پایین جک باید در پایه صندلی قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که صندلی را زیاد سفت نکنید، با مرور زمان و پس از نشستن، خود جک سفت می شود.

تعویض جک صندلی اداری

آموزش ویدیویی نحوه تعمیر جک صندلی اداری

 

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس روی روش ساده تعمیر صندلی اداری صحبت کردیم. اگر در زمینه تعویض روکش صندلی اداری و جک آن نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی