کاملترین آموزش تصویری طناب زدن مبتدی و حرفه ای

کاملترین آموزش تصویری طناب زدن مبتدی و حرفه ای

۰
کاملترین آموزش تصویری طناب زدن مبتدی و حرفه ای
نمره 4 از 8 رای

داشتن بدنی سالم و اندامی متناسب، رویا و هدف تمام انسان های روی این کره خاکی است به خصوص بدن سازان است. یکی از روش های قدیمی اما شدیدا کارآمد در رسیدن به این هدف، طناب زدن است. با آی آر میکس همراه باشید تا با هم نگاهی اجمالی به کاملترین آموزش تصویری طناب زدن مبتدی و حرفه ای داشته باشیم، با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام و مقدماتی طناب زدن به روش صحیح در خانه

Step by Step Rope Training at Home

پیش از این علل اصلی سوختن عضله در بدنسازی و روش های جلوگیری از آن و نحوه صحیح دمبل زدن و ورزش های بدنسازی را با هم بررسی کرده بودیم. طناب زدن به ظاهر ساده تر از ورزش های باشگاهی است اما اکثر ورزشکاران این ورزش را یکی از ساده و بهترین راه ها برای سوزاندن چربی ها بدن میدانند، که ما در ادامه این مطلب طناب زدن به روش صحیح در خانه را آموزش میدهیم.

مرحله اول آموزش تصویری طناب زدن ؛ انتخاب صحیح طناب

در آموزش طناب زدن مبتدی شما باید طنابی را انتخاب کنید که هنگامی که آنرا نصف کردید، بلندی آن تقریبا از زمین تا شانه هایتان باشد. این موضوع به شما این توانایی را می دهد که در اتاق به اندازه کافی و به راحتی پرش کنید. اگر طناب از این حد بزرگتر باشد به پاهایتان گیر می کند و طناب زدن را برایتان دشوار یا غیر ممکن خواهد کرد.

  • ضمن این ها، طناب باید دسته ای داشته باشد که راحت بوده و نباید بیش از حد سبک یا سنگین باشد. سنگین بودن طناب طبیعتا باعث خستگی می شود و طناب سبک کیفیت کار را پایین خواهد آورد.

انتخاب صحیح طناب

بلند شوید و طناب را بردارید

در نحوه صحیح طناب زدن دسته های طناب را در هر دست خود نگه دارید. دستها و ساعد دست خود را حداقل با فاصله یک پا از بدن خود، در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. این یک قوس بزرگتری را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید از روی آن پرش کنید.

بلند شوید و طناب را بردارید

از روی طناب بپرید

به صورت کلی طناب باید پشت سر شما بچرخد، به طوری که وسط طناب پشت پایتان قرار بگیرد. قرارگیری در چنین وضعیتی لازمه شروع صحیح طناب زدن است، بنابراین دقت ویژه ای به آن داشته باشد.

از روی طناب بپرید

از دستان و مچ دست خود استفاده کنید تا طناب را روی سرتان بچرخانید

طناب زدن به روش صحیح زمانی اتفاق می افتد که بازوهای خود را حرکت ندهید سعی کنید حرکت را محدود به مچ دست خود کنید. حرکت منظم مچ دست در این مرحله نقش کلیدی را بازی می کند.از دستان و مچ دست خود استفاده کنید تا طناب را روی سرتان بچرخانید

وقتی طناب به سمت جلو پاهای شما می آید، از روی آن بپرید

پای خود را روی نوک انگشتانتان قرار دهید و با سینه پای خود پرش را انجام دهید. سعی کنید حرکات را در مچ پا نگه دارید، اگر زانوهای خود را برای پرش خم کنید، ورزش بسیار سخت تر می شود.

وقتی طناب به سمت جلو پاهای شما می آید، از روی آن بپرید

سرعت طناب زدن خود را تنظیم کنید

در آموزش طناب زدن مبتدی پیشنهاد میشود که ظناب را به آرامی حرکت دهند تا کنترل و تعادل بهتری در انجام آن داشته باشند، به طوری که زمان کافی برای انجام یک حرکت کوچک بین هر پرش و پرش بعدی از طناب وجود داشته باشد. حالت عمودی خود را نگه دارید و با نگاهی به خودتان هنگام فرود، بگذارید تا به ریتم درست برسید. اگر پای خود را در حالی که پرش می کنید تماشا کنید، بیشتر احتمال برقراری تعادلتان وجود دارد.

سرعت طناب زدن خود را تنظیم کنید

همانطور که مهارت شما افزایش می یابد، می توانید طناب زدنتان را سریعتر کنید و با یک پا این کار را انجام دهید. همانطور که مهارت های خود را بهبود می دهید، می توانید بشمارید که چه مدت می توانید بدون خراب شدن طناب بزنید. یک روش سرگرم کننده برای ارزیابی پیشرفت شما این است که تعداد جهش هایتان را در یک مدت مشخص بدون اینکه خراب کنید، بشمارید.

مرحله دوم آموزش تصویری طناب زدن ؛ طناب زدن برعکس

هنگامی که شما در طناب زدن به سمت جلو مهارت پیدا کردید، سعی کنید این کار را برعکس انجام دهید. با قرار دادن طناب در مقابل پاهای خود شروع کنید و آن را از روی سرتان به پشت پرتاب کنید، قبل از اینکه طناب به پشت پایتان برسد از روی آن بپرد.

طناب زدن برعکس

طناب زدن حرفه ای : تکنیک طناب زدن ضربدری

برای اجرای این تکنیک همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که دستانتان را بصورت ضربدری مقابلتان قرار دهید و طناب زنی را انجام دهید. تمرین برای بدست آوردن زمان دقیق طول می کشد، اما هنگامی که شما به یک ریتم رسیدید، می توانید بر روی تغییر متناوب طناب زنی ساده و ضربدری در هر پرش کار و طناب زدن حرفه ای را تمرین کنید.

طناب زنی نوسانی به پهلوها

طناب زنی نوسانی به پهلوها

 طناب را از وسط تا کنید و دسته ها را نگه دارید. سپس طناب را با دست راستتان بطرف سمت چپ و تا نزدیک ران پای چپتان حرکت دهید و سپس دوباره طناب را حرکت دهید، به طوری که دست راستتان به نزدیک ران پای راستتان برگردد. حرکت دستها اساساً درحال چرخش و ترسیم یک ۸  افقی در هوا است.

طناب زنی نوسانی به پهلوها

شکل ساخته شده توسط طناب  شکل X را در هوا ایجاد می کند، و یا شکلی است که به نظر می رسد کمی مانند پاپیون کشیده شده است. لگن خود را بچرخانید تا حرکات طناب انجام شود. هنگامی که این شکل را به پایان رساندید، دست راستتان را برای ایجاد یک شکل یا یک رنگین کمان برای پرش از روی آن بالا بیاورید. پرش از طریق تجسم، شکل X را دوباره بسازید و روند را تکرار کنید.

ترکیب تکنیک ها

هنگامی که به چند تکنیک تسلط دارید، می توانید آنها را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال طناب زنی ضربدری و سپس طناب زنی نوسانی به پهلوها را انجام دهید.

ترکیب تکنیک ها

نظرات و پیشنهادات

شما نمیتوانید یک ورزش عملی را تنها با خواندن آموزش های مبوط به آن بیاموزید، برای پیشرفت و آموختن باید تمرین کنید تا در طناب زدن حرفه ای شوید. امروز آموزش تصویری طناب زدن مبتدی و حرفه ای را ارائه کردیم. اگر ایده، نظر و یا پیشنهادی درباره این ورزش مفید دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی