نحوه جدا كردن يارانه

آموزش نحوه جداسازی یارانه افراد مجرد از خانواده، بعد از ازدواج و ..

۱
آموزش نحوه جداسازی یارانه افراد مجرد از خانواده، بعد از ازدواج و ..
نمره 4.2 از 6 رای

معمولا فرزندانی که قصد جدا شدن از خانواده را دارند یا شخصی که به تازگی طلاق گرفته تصمیم به جداسازی یارانه خود میگرند، یارانه میتواند کمک مالی برای کسانی باشد که میخواهند زندگی خود را مجردی ادامه دهندباشند. در ادامه نحوه جداسازی یارانه افراد مجرد از خانواده، بعد از ازدواج و .. را آموزش میدهیم.

چگونه یارانه ام را جدا کنم ؟ جدا کردن یارانه بعد از طلاق یا از سرپرست خانوار

Teaching How To Separate The Subsidy

زمانی که شما میخواهید بنا بر هر دلیلی دیگر با خانواده خود زندگی نکنید و اقدام به جدا کردن یارانه بعد از طلاق یا از سرپرست خانوار کنید باید یک سری مراحل قانونی را طی کنید تا جداسازی یارانه برای شما فراهم شود. در ادامه به شما می آموزیم که برای اینکار به چه مدارکی نیار دارید و باید در چه شرایطی باشید تا بتوانید اقدام به انجام جداسازی بازانه کنید.

مرحله اول تهیه مدارک مورد نیاز برای جداسازی یارانه از خانواده

https://www.irmix.ir/wp-content/uploads/Teaching-How-To-Separate-The-Subsidy.jpg

اشخاصی که قصد به جداسازی یارانه خود از سرپرست خانوار هستند همانند یک پسر مجرد با گرفتن کد رهگیری می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه نمایند. اما ابتدا باید مدارک لازم را جمع آوری کنند :
۱- حضور شخص سرپرست خانوار
۲- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی سرپرست و کلیه افراد خانوار
مبلغ ارائه رمز عبور به سرپرست خانوار ۳۵،۰۰۰ ریال (سه هزار و پانصد تومان) می‌باشد.
مبلغ ثبت اطلاعات و تغییر آمار هر خانوار ۳۰،۰۰۰ ریال (سه هزار تومان) می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

یکی از سوال هایی که زوج ها بعد از طلاق گرفتن برایشان پیش می آید این است که کسانی که طلاق گرفته اند چگونه یارانه دریافت کنند؟ برای انجام اینکار ابتدا باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + ۱۰ ) مراجعه کنید تا بر حسب احتمال مدارک مورد نیاز تغییر نکرده باشد، اما ما از منابع معتبر اطلاعاتی در زمینه مدارک مورد نیاز برای شما گرد آوری کرده ایم :

۱- مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

۲- مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

۳- اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات مرحله دوم اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ :

 طلاق:
  1. اصل و تصویر سند طلاق صادر شده
  2. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی
  3. در صورتی که کفالت یا قیمومیت فرزندان قانوناً یا وفق دادگاه به زوج یا زوجه داده شده باشد شخص ذینفع باید به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نماید.
فوت:
  • حذف عضو فوت شده: مدرک قانونی (گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی باطل شده عضو فوت شده)
  • فوت سرپرست خانواده: ارایه مدرک قانونی (گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی باطل شده سرپرست فوت شده) توسط همسر و در صورت فقدان همسر فرزند ارشد که به سن قانونی رسیده باشد و یا قیم قانونی
    توجه: پرداخت یارانه به اعلام شماره حساب بانک به سرپرست جدید خانوار از طریق بانک‌های عامل می‌باشد.

مرحله دوم اقدام به جداسازی یارانه

https://www.irmix.ir/wp-content/uploads/Teaching-How-To-Separate-The-Subsidy.jpg

پس از آنکه مدارک مورد نیاز برای تفکیک یارانه از سرپرست خانواده را فراهم کردید به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود. سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰  و فرم ها و شماره پیگیری  که از مرکز قبلی  دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و  معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند. باید دقت داشته باشید که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا  بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید. همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت  refahi.ir  اقدام کنند.

مشکلات در زمینه جداسازی یارانه بعد از طلاق

نحوه جدا کردن یارانه

زوج هایی که تصمیم به طلاق گرفتن دارند و در زمینه تفکیک یارانه ها به توافق رسیده اند میتواند به مرکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و اگر در توافق در این زمینه مشکل دارند میتواند به فرماندهی شهر خود مراجعه کنند. همچنین خانم هایی که طلاق نگرفته اند اما قصد به جداسازی یارانه خود دارند قادر به انجام آن نخواهند بود و در ابتدا باید طلاق ییگرند.

راهنمایی سرپرستان خانوار برای یارانه نقدی در موارد خاص

سرپرستان خانواری که در حال حاضر یارانه نقدی را دریافت مینمایند و متقاضی ثبت وقایع حیاتی(ازدواج,طلاق,فوت و….)  در خانوار خود میباشند,میبایست به همراه مدارک هویتی (شناسنامه,کارت ملی و …)و مستندات لازم به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه نمایند.

*  خانوارهائی که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت مینمایند و متقاضی تغییر سرپرست خانوار(به دلایل محجوریت,مجنون شدن سرپرست خانوار,اعتیاد سرپرست خانوار و …) میباشند,لازم است به همراه مدرک هویتی و مستندات لازم به فرمانداریهای محل سکونت مراجعه نمایند.

 بد سرپرست بودن:

طبق دستورالعمل ماده ۹ آیین نامه اجرائی ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر, محجور بودن, زندانی بودن, فوت یا مفقود یا مجنون شدن , عدم حضور سرپرست در محل زندگی (زندگی در خارج کشور) و عدم صلاحیت سرپرست خانوار, چنانچه خانوار مزبور در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند, متقاضی  واجد شرایط میتواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند.

حضانت، کفالت، قیومیت:

در صورتی که رای دادگاه مبنی بر حضانت, کفالت و قیومیت در مورد فرد یا افرادی صادر شده باشد , تنها در صورت ثبت نام این فرد یا افراد و نیزسرپرست فرد عهده دار حضانت,کفالت,قیومیت در طرح ثبت نام فروردین  ماه سال جاری, در سامانه رفاهی میتوانند در خانوار جدید مشمول دریافت یارانه نقدی قرار گیرند, و برای این منظور میبایست به همراه رای دادگاه مبنی بر حضانت ,کفالت,قیمومیت ,مدارک هویتی و سایر مستندات لازم  فرد یا افراد مورد نظر به فرماندار محل سکونت خود مراجعه نمایند

فوت:

در صورتی که سرپرست قبلی خانوار در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه  رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشد هنگام فوت این سرپرست ,بزرگترین فرد خانوار که به سن  قانونی رسیده باشد میتواند با مدارک هویتی و خود و کلیه اعضاء خانوار که در زیر مجموعه سرپرست قبلی در بازه زمانی فوق الذکر ثبت نام شده اند به همراه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم از جمله گواهی فوت متوفی جهت تعیین سرپرست جدید و طی سایر مراحل به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

پیشنهاد میکنیم برای کسانی که طریقه نوشتن نامه اداری را نمیدانند از مطلب کاملترین آموزش نوشتن نامه اداری درخواست همکاری، کار، وام و.. به فارسی را مطالعه کنند.

نظرات و پیشنهادات

ما در این مطلب با ارائه مطلبی در زمینه نحوه جداسازی یارانه افراد مجرد از خانواده، جدا کردن یارانه بعد از ازدواج، فوت و .. به شما پورسه جداسازی یارانه را آموزش دادیم. اگر فکر میکنید اطلاعات و تجربیات شما در این زمینه میتواند به اشخاص دیگر کمک کند آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. کسری گفت:
    17

    سلام خسته نباشید،من۸سال است که از خانواده خود جداشدم و شهردیگری زندگی میکنم،۳۰سالمه ومجردهستم،چگونه میتوانم یارانه خودمو جداکنم،بدون حضور سرپرست خانواده،چون بدلایل مشکلاتی باهم ارتباطی نداریم،لطفا راهنمایی کنید،باتشکر

تبلیغات متنی