بهترین زمان ونکات مهم در خرید ماشین دست دوم

بهترین زمان خرید ماشین دست دوم و کارکرده در ایران

۰
بهترین زمان خرید ماشین دست دوم و کارکرده در ایران
نمره 5 از 1 رای

خودرو مدت زیادی است که تبدیل به یکی از اصلی ترین وسایل روزمره ما شده. با توجه به افزایش تنوع ماشین و علاقه مردم به تغییر مدل، رنگ و دیگر ویژگی های خودرو، خرید و فروش این وسیله نقلیه بیش از پیش شده است. با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین زمان خرید ماشین دست دوم و کارکرده در ایران و مسائل پیرامون آن را با هم بررسی کنیم.

روند خرید خودرو دست دوم به چه شکل است ؟ نکاتی مهم درباره خرید ماشین دست دوم

Important Tips for Buying a Used Car

بخش اول: بهترین زمان برای خرید ماشین دست دوم و کار کرده

صرف نظر از صحیح بودن یا نبودن حضور این تعداد ماشین در ایران، داشتن آن ها به قدری واجب شده که گاهی اوقات افراد می گویند “خودرو داشتن از نان شب هم واجب تر است!” اکثر اوقات مردم برای خرید ماشین دست دوم یا نو با نوعی نگرانی مواجه هستند. با ما همراه باشید تا بهترین زمان خرید ماشین کار کرده را با هم مرور کنیم.

۱- پایان هر ماه: معمولا در پایان هر ماه، فروشندگان حرفه ای به هدف خود رسیده اند و در اندیشه خرید و فروش ماه بعدی هستند. در این حالت اگر ماشینی در اختیار این افراد باشد و بخواهند در ابتدای ماه بعدی خودروی جدیدی خریداری کنند، ناگزیر باید این ماشین دست دوم خود را به فروش برسانند.

پایان هر ماه

۲- طی تعطیلات: اکثر اوقات هنگام تعطیلات و مناسبت های ویژه، خودروهای صفر کیلومتر کارخانه ای با تخفیف هایی قابل توجه رو به رو می شوند. در این زمان ها اغلب افرادی که در اندیشه جدید کردن ماشین خود هستند، آن را خواهند فروخت. شما می توانید کسی باشید که ماشین دست دوم این افراد را می خرد.

۳- روزهای ابتدای هفته: برخی فکر می کنند خرید ماشین دست دوم در روزهای پایانی هفته، مثلا پنجشنبه یا جمعه، باعث پایین آمدن قیمت ها می شود. اما تجربه خلاف این موضوع را ثابت کرده است. بهترین کار این است که در روزهای پایانی هفته ماشین مد نظرتان را ببینید اما معامله ماشین دست دوم را روزهای ابتدای هفته تمام کنید.

۴- وقتی که هنوز ماشین دارید: هرگز خرید ماشین دست دوم را به هنگامی که ماشین خود را فروخته اید عقب نیاندازید. در این شرایط به احتمال فراوان عجله خواهید کرد و تن به هر معامله غیر معقولی خواهید داد. از طرفی فروشنده هم می فهمد که شما خودرو دارید و نمی تواند به زور یا فشار به شما چیزی را بفروشد.

وقتی که هنوز ماشین دارید

۵- وقتی که مردم شدیدا به دنبال فروش ماشین دست دوم خود هستند: در بنگاه های ماشین حضور داشته باشید. طبیعتا فرصت هایی ایده آل برای شما به وجود خواهد آمد. فردی که می خواهد خودروی جدیدی بخرد، تمایل بیشتری به فروش خودروی فعلی خود دارد. از طرف دیگر، متاسفانه شخصی که با مشکل مالی مواجه شده، انگیزه بیشتری برای فروش خودروی خود دارد.

  • هرگز فراموش نکنید که نباید اصل انصاف و جوانمردی را زیر پا گذاشت. نباید به خاطر اجبار فروشنده، قیمت را بیش از حد طبیعی، پایینتر برد؛ شاید شما هم روزی جای او قرار گرفتید!

۶- یکی دیگر از نکات مهم در بهترین زمان خرید ماشین دست دوم چک کردن روزانه سایت ها و آپ های موبایل که در آن خرید و فروش ماشین صورت میگیرد است.

  • همانند سایت ایرانی باما که یک موتور جستجو خودرو میباشد و همچنین اپ های دیوار و شیپور که در آن روزانه گزینه های مختلف برای خرید فروش ماشین قرار داده میشود.

بخش دوم: نکاتی مهم درباره خرید ماشین دست دوم

۱- قیمت­ها را بررسی کنید: بنگاه های معاملاتی خودرو، مکان های خوبی برای اطلاع از قیمت ها هستند. مکانیک های حرفه ای هم می توانند به صورت تقریبی قیمت ماشین ها را به شما اعلام کنند. البته با پیشرفت فناوری و وجود نرم افزارهای خرید و فروش اجناس دست دوم، قیمت خودرو ها را هم می توان تنها با اشاره انگشت پیدا کرد.

یکی از نکات مهم برای خرید خودرو این است که اشخاص فعال در خرید و فروش ماشین همیشه به نوعی یک قدم از شما جلوتر هستند! آن ها عمر و زندگی خود را در این راه گذاشته اند، پس هرگز بی گدار به آب نزنید و بررسی های زیادی برای قیمت انجام دهید.

قیمت­ها را بررسی کنید

۲- با فروشنده در تماس باشید: وقتی که از طریق بنگاه های معاملاتی ماشین یا نرم افزارهای اینترنتی خرید و فروش اجناس دست دوم، خودروی مورد نظر خود را پیدا کردید، سریع اقدام به دیدن آن نکنید. ابتدا با فروشنده خودرو تماس بگیرید. ایجاد ارتباطی مثبت با فروشنده در خرید ماشین دست دوم شما اهمیت بالایی خواهد داشت.

با فروشنده در تماس باشید

گاهی اوقات فروشنده به شما خواهد گفت که ویژگی یا قابلیتی که در تبلیغ ذکر شده، دقیق نیست یا تغییراتی کرده. ضمن این ها اگر از طریق بنگاه، فروشنده را پیدا کرده باشید و بتوانید با او کمی گرم تر و صمیمی تر شوید، می توانید تخفیف دوستانه ای هم بگیرید. در هر حال شما ماشین دست دوم را برای استفاده و نه برای خرید و فروش فوری یا به اصطلاح عامیانه، “دلالی” می خواهید.

۳- با ماشین یک دور امتحانی بزنید: دور آزمایشی با خودرو یکی از بهترین راه ها برای انتخاب ماشین دست دوم است. بردن ماشین به تعمیرگاه و معاینه فنی آن از شروط اصلی خرید شما خواهد بود اما حتی اگر همه چیز از نظر فنی سالم باشد، باز هم نظر و راحتی شما مهم تر خواهد بود. این موضوع هم فقط و فقط با نشستن پشت ماشین و رانندگی با آن حاصل می شود.

ظاهر بیرونی ماشین شامل رنگ پریدگی و موارد داخلی مانند نرمی صندلی، فرمان، گیربکس و دنده ها، بزرگی اتاق، سر و صدای موتور، باند یا پخش خودرو، دید اطراف، بوی داخل کابین، سیستم تهویه، ترمز، کلاچ، شتاب، عمر لاستیک ها، روغن ریزی و چندین و چند فاکتور دیگر را باید در نظر داشته باشید.

البته فهم این که ماشین فروشنده، مصرف سوخت بالایی دارد یا نه را نتوان به سادگی مشخص کرد، ولی قدرت موتور و چابکی آن را می توان با دور آزمایشی تا حدودی تعیین کرد.

دور امتحانی با ماشین دست دوم

ضمنا در ذهن داشته باشید که ویژگی های ذکر شده توسط فروشنده با چیزی که مشاهده می کنید تطابق دارد یا نه؛ همانند نکات فنی که در خرید ماشین دست دوم به آن اشاره نشده است. برخی فروشنده ها علی رغم صمیمی شدن با شما، صداقت را زیر پا می گذارند و این موضوع برای به هم خوردن معامله کفایت می کند. اگر همه چیز به خوبی پیش رفت و از شرایط مد نظر خود کاملا مطمئن شدید، وارد مسائل قانونی شده، معامله را به طور کامل جوش داده و از خودروی جدید خود لذت ببرید.

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس درباره بهترین زمان خرید ماشین دست دوم و کارکرده در ایران صحبت کردیم، و همچنین نکاتی را پیرامون خرید ماشین کار کرده ارائه کردیم. اگر درباره زمان و نحوه خرید ماشین دست دوم، نکته، تجربه یا پیشنهادی دارید آن را حتما با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی