درست کردن پاکت نامه

بهترین آموزش درست کردن پاکت نامه ساده و زیبا با کاغذ a4

۱
بهترین آموزش درست کردن پاکت نامه ساده و زیبا با کاغذ a4
نمره 4.3 از 37 رای

نامه و نامه نویسی مدت زیادی است که به نوعی منسوخ شده. اما خواندن پیام یکی از آشنایان یا دوستان به روش سنتی و از طریق یک تکه کاغذ همیشه جذابیت های خاص خود را دارد، اما خود نامه به تنهایی جذابیت خاصی ندارد زیرا یک تکه کاغذ است اما وقتی در درون یک پاکت نامه زیبا قرار بگیرد که به دست خودتان نیز ساخته شده باشد زیبایی نامه شما را چند برابر میکند. همچنین از پاکت نامه میتوان در دادن هدیه های نقدی به دیگران نیز استفاده کرد. پس اگر علاقه مند به کسب مهارت در زمینه درست کردن پاکت نامه های ساده و زیبا برای دوستان و آشنایان خود هستید با ما همراه باشید.

نحوه ساخت پاکت نامه به شکل است ؟ ساخت کاردستی پاکت نامه در خانه

How to Make an Envelope at Home

پاکت های خانگی می تواند یک احساس شخصی برای هر کارت یا نامه با خود به همراه داشته باشد. با استفاده از چند وسیله ساده مانند کاغذ a4 و چسب، می توانید به راحتی یک پاکت را در خانه درست کنید. درست کردن پاکت نامه اصلا سخت نیست و می توان به سادگی آن را یاد گرفت. شما همچنین میتوانید با ساخت کاردستی پاکت نامه در خانه کسب در آمد نیز بکنید، با ما همراه باشید و به غیر از ایده های درآمدزا برای استفاده از هنرهای دستی، این تکنیک ساده را هم فرا بگیرید.

روش اول : درست کردن پاکت نامه ساده و زیبا با کاغذ a4

۱- در اولین مرحله از درست کردن پاکت نامه کاغذی که در حدود دو برابر اندازه پاکت مورد نظرتان است را فراهم کنید؛ اگر در پیدا کردن اندازه تردید دارید یک طول استاندارد ۲۰ تا ۲۵ سانتی متری یا استفاده از کاغذ a4 مناسب خواهد بود. اگر یک پاکت کوچکتر می خواهید می توانید قبل از شروع کار کاغذ ۲۰ سانتی خود را از وسط تا کرده و برش دهید.

وسایل مورد نیاز

۲- الگوی ساخت پاکت نامه در این قسمت به شکلی است که شما باید کاغذ را روی همدیگر به اندازه مساوی تا کنید. شما باید یک مستطیل به اندازه نیمی از کاغذ اصلی خود به دست آورید.

تا کردن کاغذ

۳- نوار چسب را بر روی سمت چپ و راست کاغذ a4 بزنید؛ از چسب برای بستن دو لبه باز مستطیل استفاده کنید، اما قسمت بالا را چسب نزنید زیرا جایی از پاکت است که شما از آن نامه خود را وارد می کنید.

چسب زدن پاکت نامه

۴- در این مرحله از ساخت پاکت نامه با کاغذ a4 قسمت بالا را به سمت پایین تا کنید. یک زبانه کوچک ( ۵ تا ۱۰ سانتی متری ) بوسیله تا کردن لبه باز مستطیل بسازید. این زبانه از افتادن نامه از پاکت محافظت خواهد کرد.

پاک نامه

۵- نامه یا اشیایی که میخواهید در داخل پاکت قرار دهید را وارد کنید و زبانه تا شده را دوباره به حالت قبل برگدانید تا از افتادن آن جلوگیری شود.

ورود نامه به پاکت

۶- زبانه را به منظور حفظ پیام محصور شده، بچسبانید. یک خط نازک از چسب را در امتداد لبه داخلی بکشید، سپس زبانه را به پایین فشار دهید. این عمل، پاکت را تا زمانی که گیرنده آن را باز کند، بسته نگه می دارد. شما همچنین می توانید زبانه را با نوار تزئینی یا یک برچسب قوی تر و زیباتر طراحی کنید.

  • به منظور زیبا سازی پاکت میتوانید از اکریل ،طراحی های زیبا و پرچسب های فانتزی استفاده کنید، یا اگر حس میکنید رنگ سفید کاغد شکل و شمایل نامه اداری به کاردستی شما میدهد میتوانید از کاغذ های رنگی و طرح دار برای درست کردن پاکت نامه زیبا استفاده کنید.

چسباندن زبانه

روش دوم : ساخت کاردستی پاکت نامه بدون چسب

۱- یک قطعه کاغذ مستطیل شکل را به صورت طولی (شیوه افقی) قرار دهید. شما می توانید با اندازه های مختلف کاغذ، درست کردن پاکت نامه را آزمایش کنید. اما اگر تردید دارید، اندازه استاندارد برای  ساخت پاکت نامه ساده و زیبا همان کاغذ a4 آخواهد بود.

درست کردن پاکت نامه

۲- برای ساخت کاردستی پاکت نامه کاغذ را در امتداد طول به نصف تا کنید. لبه های کاغذ را با هم تطبیق دهید تا اطمینان حاصل شود که راست و چپ درست مطابق شده است. سپس انگشتان دست خود را بر روی لبه تا خورده فشار دهید تا خط تا خوردگی ایجاد شود. سپس شما می توانید کاغذ a4 را باز کنید. حال مشاهده خواهید کرد که خط تا خوردگی در وسط کاغذ ایجاد شده است.

نصف کردن کاغذ

۳- گوشه بالای سمت راست را گرفته و به سمت خط تا خوردگی بیاورید و زمانی که در امتداد خط تا خوردگی قرار گرفت با کف دست آنرا فشار دهید تا همانند شکل قسمت سمت راست یک مثلث را تشکیل دهد.

تا زدن گوشه ها

۴- در این مرحله از روش ساخت پاکت نامه معمولی باید گوشه بالا سمت چپ را همانند سمت راست گرفته به سمت خط تاخوردگی میان کاغذ بیاورید و سپس برامدگی آنرا با کف دست صاف کنید تا لبه آن با خط میان کاغذ موازی گردد. در پایان شما دو مثلث در دوطرف باید داشته باشید که همانند یکدیگر هستند.

تا زدن گوشه ها

۵- چند سانتی متر از لبه بالا و پایین را به طرف چین مرکزی تا بزنید. اندازه گیری در اینجا نیاز نیست که حتما دقیق باشد. بنابراین شما می توانید با برآورد چشمی، تا زدن کاغذ را انجام دهید. هر دو لبه بالا و پایین باید به سمت مرکز قرار داده شوند تا فضای کافی در مرکز برای قرار گرفتن نامه یا کارت باقی بماند. این فضا باید حدودا چند سانتی متر باشد.

تا زدن کناره ها

۶- لبه پایینی کاغد را به سمت دو مثلث بالای کاغذ آورده و آنرا موازی با مثلث ها تا کنید به طوری که لبه بر روی مثلث ها قرار نگیرد.

تا زدن پایین پاکت

۷- نامه یا وسیله مورد نظر خود را به طرزی مناسب برای قرار دادن در داخل پاکت آماده کنید. کارت های بزرگ ممکن است برای این روشمناسب نباشند و جا دادن آنها در درون پاکت سخت شود. اما اگر کاغذ نامه خود را سه بار تا کنید، مشکلی نخواهید داشت.

تا کردن نامه

۸- در این مرحله از ساخت پاکت نامه بدون چسب نامه خود را داخل پاکت بگذارید. یادداشت شما می تواند بین چین های افقی پاکت قرار بگیرد. از قسمت پایینی مثلث ها برای ثابت نگه داشتن نامه استفاده کنید.

قرار دادن نامه در پاکت

۹- پاکت را ببندید. برای بستن پاکت، لبه های کاغذ را به سمت یکدیگر نزدیک کنید. مثلث بالا را به سمت مرکز مستطیل تا کنید. اکنون، شما متوجه پشت پاکت خود خواهید شد. ظاهر پاکت شما شبیه به پاکت های نامه بازاری شده!

  • برای زیبا سازی پاکت نامه خود میتوانید آنرا با طراحی های زیبا یا پرچسب های فانتزی دیزاین کنید، همچنین میتوانید از کاغذ های رنگی برای ساخت پاکت نامه های فانتزی استفاده کنید.

بستن پاکت

۱۰- لبه بسته را نوار چسب بزنید. از قطعات کوچک نوار چسب به منظور محافظت از اطراف پاکت نامه استفاده کنید. تمامی منافذ باز پاکت نامه را چسب بزنید.

  • اگر نمیخواهید از چسب برای پاکت خود استفاده کنید، گیره های فانتزی مخصوص نامه بهترین گزینه است. همچنین برچسب و نوارهای چسبی فانتزی در بازار وجود دارد که میتوانید از  آنها برای محکم سازی لبه های پاکت نامه استفاده کنید

چسب زدن به لبه ها

۱۱- اکنون مراحل درست کردن پاکت نامه ساده شما تمام شده است. باید نامه خود را تحویل بدهید. متاسفانه، خدمات پستی اغلب برای نامه هایی که دقیقا مستطیل شکل نیستند و آنهایی که لبه های دقیقی ندارند، هزینه بیشتری دریافت می کنند. اگر نمی خواهید هزینه های حمل و نقل اضافی پرداخت کنید، پاکت خانگی خود را به صورت دستی تحویل دهید.

تحویل دستی نامه

اگر علاقه مند به کسب درآمد از راه ساخت کاردستی و هنر های دستی هستید مطلب ده ها ایده جالب برای کاردستی را مطالعه کنید تا بتوانید با ساخت این کاردستی ها طریقه درآمد زایی در خانه را بیاموزید.

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز آموزشی ساده برای درست کردن پاکت نامه های زیبا با کاغذ a4 ارائه دادیم. ساخت پاکت نامه فانتزی فقط نیاز به کمی خلاقیت دارد و اصول روش ها با مراحلی که توضیح دادیم یکسان است. اگر در زمینه این کاردستی ساده اما کاربردی نظر یا پیشنهادی دارید، آن را حتما در بخش دیدگاه ها، با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. زهرا گفت:
    1

    با سلام.عالی بود.
    من ازتون تشکر میکنم به خاطر اینکه خیلی کاردستی زیبایی بود.???

تبلیغات متنی