سرماخوردگی با باد کولر گازی

نحوه جلوگیری از بدن درد و سرماخوردگی با باد کولر گازی در تابستان

۰
نحوه جلوگیری از بدن درد و سرماخوردگی با باد کولر گازی در تابستان
نمره 3 از 2 رای

امروزه در هر خانه ای کولر وجود دارد، با افزایش دما در فصل تابستان اکثر مردم مجبور هستند تا نیمی از روز را در خانه سپری کنند و همین باعث میشود که هوا در خانه از تریق کولر های گازی یا آبی جریان پیدا کند، و در این میان برخی به طور غیر متظره ای دچار بدن درد و سرماخوردگی با باد کولر میشوند، اما آیا واقعا باد کولر باعث سرما خوردگی میشود ؟ اگر اینچنین است نحوه جلوگیری از آن چگونه است ؟ با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه جلوگیری از سرماخوردگی باد کولر را بیاموزید.

آیا باد کولر ضرر دارد ؟ آموزش درمان سرماخوردگی با باد کولر گازی

Is Your Air Conditioner Making You Sick 

سرماخوردگی در فصل تابستان میتواند بسیار آزار دهنده باشد همچنین بدن درد و سر درد همراه با سرما خوردگی نیز تحمل کردن آنرا دشوار تر میکند، اما چگونه ممکن است که در خانه آن هم با باد کولر دچار بیماری شویم؟ آیا مشکل از سیستم ایمنی ضعیف بدن ما است یا اینکه کلا مشکل از سرویس نشدن کولر گازی است؟ ما قبلا در آی آر میکس نحوه سرویس کولر پنجره ای را آموزش دادیم، اما امروز قصد داریم آموزش درمان سرماخوردگی با باد کولر گازی را ارائه دهیم.

آیا باد کولر موجب بدن درد و سرما خوردگی میشود ؟

سرماخوردگی با باد کولر گازی

هوای سردی که از داخل کولر گازی ، کولر پنجره ای و آبی خارج میشود شما را مریض نمیکند! باکتری و میکروب های موجود در هوا شما را مریض می کنند، یک تهویه هوا به تنهایی نمیتواند شما را مریض کند اما تحقیقات در این زمینه نشان داده است که کولر ها موجب افزایش احتمال بیماری در افراد هستند، به عنوان مثال یکی از این تحیقاقات بر روی کارمندان اداره جات بوده است و نتایج آن نشان داده است که کارمندانی که در اتاق خود کولر گازی دارند بیشتر از کسانی که در اتاق خود کولر ندارند مریض می شوند. اما این چگونه ممکن است؟ در ادامه به آن پاسخ میدهیم.

رابطه بدن درد و سرماخوردگی با باد کولر چیست ؟

در هر خانه ای میکروب و باکتری وجود دارد، اما کولر ها این میکروب ها را در هوا به جریان در می آورند، سیستم های تهویه هوا به راحتی این میکروب ها در سر تا سر خانه پخش میکنند و شما آنرا استشمام یا میکروب ها را از طریق غذا و آب آشامیدنی وارد بدنتان میکنید و همان میکروب موجب بروز سرما خوردگی و بیماری های دیگر در شما میشود. زیرا شما هرچقدر بیشتر در معرض این میکروب ها قرار بگرید احتمال بروز بیماری در شما بیشتر میشود چه بسا اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید و اکثر روز را در فضای بسته خانه سپری کنید.

به عنوان مثال دو خانه را در نظر بگیرید ؛ هر دو خانه دارای حمام و دستشویی کثیفی هستند و در سرویس بهداشتی این خانه ها ویروس و باکتری های خطرناکی وجود دارد که بدن های ضعیف مانند کودکان ، نوزادان  و اشخاص پیر در برابرشان ناتوان است. حال در خانه اول کولر گازی وجود دارد ام در خانه دوم کولری وجود ندارد و در بیشتر روز پنجره های خانه دوم باز است و هوا در آن جریان دارد.

بهتر است بدانید که افرادی که در خانه اول هستند احتمال بروز بیماری در آنها خیلی بیشتر از خانه دوم میباشد. زیرا در بیشتر شبانه روز کولر روشن است و دستگاه تهویه هوا میکروب ها موجود در سرویس بهداشتی را در هوا پخش و بدن شما آنرا را جذب میکند.

چگونه عوارض و ضرر های باد کولر را از بین ببریم ؟

سرماخوردگی با باد کولر گازی

ابتدا میخواهیم چند نکته در مورد باکتری و میکروب هایی که شما را مریض میکنند ارائه دهیم تا به درک بهتری از طریقه جلوگیری از سرماخوردگی با باد کولر برسید؛ از آنجایی که میکروب و باکتری ها برای رشد و زیاد شدن نیاز به رطوبت و غذا دارند ( کثیفی و گرد ، خاک ) کولر گازی شما مکانی مناسب برای آنها است. زیرا تمامی گرد و خاک های خانه همراه با میکروب ها و عوامل بیماری زا در فیلتر های کولر ذخیره میشوند و از همین رو با گذر زمان میتوانند به راحتی شما را مبتلا به بیماری های غیر منتظره کنند و از آنجایی که شما فقط در فصل تابستان مجبور به روشن کردن کولر هستید شانس شما به مریض شدن در این فصل بالا میرود.

همچنین قسمتی از کولر گازی و پنجره ای که از آن آب خارج میشود که معمولا به شیلنگی متصل است نیز محل مناسبی برای رشد کپک ها و انواع اقسام باکتری ها میباشد زیرا پس از گذر زمان مجرای آن توسط جرم آب و جلبک ها بسته می شود و در طولانی مدت موجب زنگ زدگی آن می گردد.

پس برای مبتلا نشدن به بدن درد و سرماخوردگی با باد کولر کار های زیر انجام دهید :

  • هرگونه عاملی مانند سرویس بهداشتی ، سینک ضرفشویی یا کانال خروج آب کولر که محلی مناسب برای رشد باکتری و قارچ ها است را تمیز کنید.
  • فیلتر های کانال های ورود و خروج هوا را حتما هر دو ماه یک بار تمیز کنید تا ریز گرد ها و گرد خاکی که غذای میکروب ها هستند از بین برود.
  • به طور کلی هر سال بعد از اتمام فصل تابستان کولر گازی و پنجره ای خود را سرویس کنید تا اجزای داخلی آن از جمله فیلتر هایی که به آن دسترسی ندارید تمیز شوند.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس درباره سرماخوردگی با باد کولر و روش های جلوگیری از آن صحبت کردیم. و سعی کردیم تا به شما تمای نکات لازم در مورد نحوه از بین بردن حساسیت به باد کولر گازی را آموزش دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی