سرویس کردن تردمیل

آموزش کامل سرویس کردن تردمیل از روغن کاری تا تعمیر موتور

۰
آموزش کامل سرویس کردن تردمیل از روغن کاری تا تعمیر موتور
نمره 4.5 از 2 رای

تردمیل ها از بهترین ابزار تقویت آمادگی جسمانی و تناسب اندام محسوب می شوند. طی سال های گذشته و با افزایش استفاده افراد و باشگاه ها از این وسیله کارآمد، اختلالات و خرابی های آن هم افزایش یافته است. با آی آر میکس همراه باشید تا سرویس کردن تردمیل از روغن کاری تا تعمیر موتور را بدون کمک افراد متخصص انجام دهید.

تنظیم تسمه تردمیل چگونه است ؟ آموزش تعمیر تردمیل در خانه

How to Fix and Service a Treadmill at Home

تردمیل ها به طور کلی ابزارهای مقاومی هستند و با گذشت زمان نباید اختلال یا مشکل خاصی را برای خود ببینند. با استفاده صحیح از تردمیل می توان لاغری را به سادگی تجربه کرد و طراحی آن ها به گونه ای است که دچار مشکلات سنگین نشوند اما همانند تمام وسایل ماشینی دیگر، آن ها هم به دلایل متعددی خراب می شوند. اما بدون نداشتن اطلاعات در زمینه تعمیر تردمیل نمی توانید آنرا تعمیر کنید. در ادامه نحوه تنظیم تسمه تردمیل و روغن کاری آنرا آموزش میدهیم.

روش اول: سرویس کردن تردمیل هایی که روشن نمی شوند

۱- به دنبال مشکلات مرتبط با اتصال برقی باشید. آسانترین و شاید احمقانه ترین مشکل موجود، درست متصل نشدن تردمیل به برق است! مطمئن شوید که پریز و اتصال برقی تردمیل به درستی به هم متصل شده اند و در مسر سیم هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

ایراد برقی تردمیل

۲- تردمیل را به پریز دیگری متصل کنید. شاید مشکل از پریز شما باشد و باید تمام احتمالات را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که ایرادهای دردسرساز گاهی اوقات به همین سادگی هستند!

۳- ارتباط بین آداپتور و دستگاه را چک کنید. در برخی از تردمیل ها قبل از ورود برق به دستگاه، آداپتوری جریان را تنظیم می کند. مطمئن شوید که آداپتور به درستی وصل شده یا نه.

آداپتور تردمیل

۴- تردمیل را به طور کلی از منبع برق جدا کنید. برای بررسی باقی مشکلات برقی و تعمیر تردمیل ، حتما تردمیل را به طور کلی از برق بکشید. امنیت مهمترین مسئله در هنگام کار با وسایل برقی می باشد.

جدا کردن از برق

۵- مطمئن شوید که اشکال از نمایشگر نیست! گاهی اوقات همه چیز سالم است و فقط نمایشگر تردمیل از کار افتاده. در این حالت برق به دستگاه می آید و مشکلی وجود ندارد اما نمایشگر مستلزم تعویض می باشد. می توانید سیم های مربوط به نمایشگر را از نظر ظاهری چک کنید.

ایراد نمایشگر تردمیل

۶- اگر تمام مسائل پیش پا افتاده بالا را بررسی کردید و مشکل را پیدا نکردید، حتما با یک حرفه ای مشورت کنید. مسائل برقی شوخی نیستند و به راحتی اتفاقات بدی را به همراه خواهند داشت. پس یک متخصص برق یا وسایل ورزشی را به خانه دعوت کنید و وظیفه بررسی را به او بسپرید.

مشورت با حرفه ای

روش دوم سرویس کردن تردمیل: نحوه تنظیم تسمه تردمیل

۱- مسائل مرتبط با تسمه دویدن را بررسی کنید. مطمئن شوید که مشکل از تسمه و تخته دویدن است. گاهی اوقات مشکل کار نکردن تردمیل به تسمه اصلی بر می گردد. از این مرحله به سادگی عبور نکنید زیرا اگر مشکل در تسمه باشد، نگرانی شما کمتر خواهد شد و نیازی به تغییر موتوری یا مکانیکی نیست.

مشکلات تسمه در سرویس کردن تردمیل

۲- تردمیل را از برق بکشید. بار دیگر روی این نکته دقت کنید. هرگز تغییرات و تعمیرات وسایل برقی را بدون قطع اتصال برقی انجام ندهید. حوادث بدی در انتظار افراد بی احتیاط خواهد بود!

۳- سطح تسمه تردمیل را تمیز کنید. با یک حوله تمیز و محلول پاک کننده معمولی، تسمه را تمیز کنید. خاک و کثیفی ها ممکن است سرعت تردمیل را شدیدا کاهش دهد و گاهی سبب توقف کامل آن شود. بعد از اتمام کار مطمئن شوید که پیش از اتصال دوباره برق، سطح تسمه و تخته دویدن به طور کامل خشک شود.

تمیز کردن سطح تردمیل

۴- نحوه تنظیم تسمه تردمیل ؛ تسمه تردمیل را صاف کنید. در مرکز قرار دادن تسمه و بازگشت به حالت اول بسیار مهم است. اگر بعد از انجام تغییرات و تمیز کردن دستگاه، همچنان با حالت اول فاصله داشتید، به متخصص مشکل خود را بگویید و از او کمک بخواهید.

تنظیم تسمه

۵- تسمه را روان کنید. اگر هنگامی که روی تردمیل می روید، سرعت آن کمتر می شود یعنی زمان روغن کاری تردمیل فرا رسیده است، باید روان کردن دستگاه را با روغن مخصوص تردمیل انجام دهید. این عمل باعث می شود عمر دستگاه و تسمه شما بالا برود. توجه داشته باشید که روان کننده های مخصوصی برای تردمیل وجود دارند.

روان کردن تسمه

۶- سنسور سرعت دستگاه را بررسی کنید. سنسور سرعت به دستگاه کمک می کند تا تسمه را با سرعتی مناسب به حرکت در آورد. طبیعتا کثیفی یا مشکلات اتصال آن در ایرادات پیرامون دستگاه نقش مهمی را بازی می کند.

بررسی سنسور سرعت تردمیل

۷- تسمه را تعویض کنید. اگر مراحل قبلی سرویس کردن تردمیل، مشکل تسمه و حرکت دستگاه شما را رفع نکرد، باید تسمه جدیدی در دستگاه به کار ببرید. مدل دقیق دستگاه خود را پیدا کنید و در صورت امکان با سازنده تماس بگیرید. توصیه می شود برای تعویض تسمه از یک متخصص کمک بگیرید.

تعویض تسمه

روش سوم سرویس کردن تردمیل: تعمیر موتور تردمیل

۱- احتمال دیگر مشکلات را حذف کنید. تعمیر موتور تردمیل پروسه ای پر هزینه می باشد، بنابراین قبل از اقدام برای تعمیرات موتوری، مطمئن شوید که مشکل دیگری برای دستگاه شما وجود ندارد.

تعمیر موتوری تردمیل

۲- ایرادات روی صفحه نمایشگر را با دفترچه راهنمای دستگاه مطابقت دهید. معمولا ایرادات موتوری را می توان پیش از وقوع پیش بینی کرد و نمایشگر این ایرادات را نشان می دهد. دفترچه راهنما به شما خواهد گفت که مشکل شما به یک شخص حرفه ای نیاز دارد یا خیر.

مطالعه دفترچه راهنما

۳- با توجه به دستورالعمل های سازنده، تردمیل را با آچار باز کنید. اتصالات موتوری را بررسی کنید. به احتمال فراوان برای عیب یابی موتوری به مشورت با یک فرد حرفه ای نیاز دارید. به یاد داشته باشید که باز کردن موتور تردمیل، گارانتی دستگاه را از بین می برد.

باز کردن تردمیل

۴- آموزش تعمیر تردمیل ؛ موتور را تعویض کنید. اگر مشکل قطعا از موتور بود، باید آن را تعویض کنید. طبیعتا این پروسه هم نیاز به تجربه و دانش فنی بالا دارد و توصیه ما به شما، دریافت مشاوره از یک کارشناس می باشد.

تعویض موتور تردمیل

آموزش ویدیویی نحوه سرویس کردن تردمیل در خانه

اگر توضییحات بالا در زمینه آموزش سرویس کردن تردمیل مفید واقع نشده میتوانید از ویدیو زیر برای یادگیری استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس بر روی سرویس کردن تردمیل ، روغن کاری ،تعمیر موتور و ایرادات پیرامون آن صحبت کردیم. اگر در این زمینه و تعمیرات وسایل برقی ایده یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی