آموزش تصویری ۵ روش بازسازی وسایل چوبی و فلزی کهنه منزل

۰
آموزش تصویری ۵ روش بازسازی وسایل چوبی و فلزی کهنه منزل
امتیاز دهی به نوشته

تعمیر خانگی وسایل کهنه یکی از مقرون به صرفه ترین مهارت های هر نفر محسوب می شود. قطعا شما هم در خانه خود وسیله ای دارید که کمی خراب شده اما می توان آن را با کمی ابتکار و حوصله بازسازی کرد. اگر می خواهید نکاتی پیرامون بازسازی وسایل چوبی و فلزی کهنه منزل را با هم مرور کنیم، با ما همراه باشید.

تبدیل وسایل قدیمی به جدید ؛ نحوه بازسازی وسایل دور ریختنی خانه

Home Repairs You Can Easily Do Yourself

با افزایش قیمت وسایل خانه، باید نیم نگاهی به تعمیر و بازسازی وسایل قدیمی داشته باشیم! همه ما وسایلی داریم که از نظر اقتصادی به آن نیاز داریم و جایگزین کردن آن برایمان سخت شده. از سوی دیگر گاهی پیش می آید که از نظر عاطفی به وسیله خود وابسته شدیم و می خواهیم زمانی طولانی تر را با او سپری کنیم! امروز در آی آر میکس تبدیل وسایل قدیمی به جدید را به شما آموزش می دهیم.

۱- بازسازی وسایل چوبی : میز های عسلی چوبی

مشکل میز های چوبی معمولا در گوشه ها است. گوشه های این میزها به دلیل برخورد به وسایل، دیوار و موارد دیگر با خوردگی یا زدگی مواجه می شوند و تعمیر آن ها کار سختی نیست. می توانید از گوشه های برنجی استفاده کنید که به صورت آماده در بازار فروخته می شوند و انواع مختلفی دارند.

بازسازی میز عسلی

فقط کافی است آن ها را به چهار گوشه میز بچسبانید و همه چیز تمام می شود! به یاد داشته باشید که ابتکار در بازسازی وسایل کهنه حرف اول را می زند. پس مانعی برای ابتکار و خلاقیت شما وجود ندارد و این گوشه های برنجی، صرفا یک ایده هستند. همیشه می توانید با ابتکار، وسایل دستی زیبایی برای خود بسازید.

بازسازی میز عسلی

۲- بازسازی وسایل چوبی : جا لباسی ساده برای مهمان

اگر خانه کوچکی دارید و نمی توانید برای پذیرایی از مهمان، فضای کافی در اختیار او قرار دهید، این روش ساده را به کار بگیرید. داشتن ایده های خاص برای کاردستی همیشه به شما کمک خواهد کرد. می توانید روی کشوهای جا لباسی اتاق خود با چرم یا پارچه ای که از وسایل دور ریختنی خانه میتوانید تهیه کنید به این شکل، دستگیره های زیبا بسازید.

جا لباسی ساده برای مهمان

فقط کافی است کمی خلاقیت در تبدیل وسایل قدیمی به جدید به کار ببرید. در این گیره ها می توان جا لباسی یا موارد مشابه آن را آویزان کرد و فضای قابل قبولی در اختیار داشت. فقط هنگام ایجاد اتصال بین کشو و پارچه چرمی، به وزن کشو و قدرت استحکام آن توجه کنید. هرگز میزان زیادی لباس به کشو آویزان نکنید زیرا خطر شکستن کشو یا لولاهای آن وجود دارد.

جا لباسی ساده برای مهمان

۳- بازسازی وسایل چوبی : رنگ کردن میزهای کوچک چوبی

وسایل چوبی معمولا عمری طولانی دارند اما ریختگی رنگ روی آن ها، یک موضوع طبیعی محسوب می شود. رنگ کردن میز ها می تواند روشی مفید در بازسازی وسایل کهنه باشد و این وسایل را برای شما تازه و نو کند. همانند ساخت میز تلویزیون چوبی مدرن، اینجا هم با خلاقیت سر و کار خواهید داشت. اما به طور کلی به مواد زیادی برای رنگ آمیز نیاز ندارید، فقط کمی رنگ و قلم مو!

رنگ کردن میزهای کوچک

فراموش نکنید که رنگ تهیه شده را ابتدا در قسمتی کوچک از میز آزمایش کنید و هرگز از روی قسمت بالایی و بزرگ میز کار خود را شروع نکنید. استفاده از اسپری لعاب در آخرین مرحله می تواند به جلا و براقی میز شما کمک شایانی کند.

رنگ کردن میزهای کوچک

۴- بازسازی میز طرح مرمر فلزی

برای بازسازی وسایل فلزی منزل که دستخوش تغییرات قابل توجه شده اند، می توان خلاقیت های زیادی به خرج داد. سطح رویی این میزها هم گاهی با خوردگی یا زدگی رو به رو می شود. اما پوشاندن و به نوعی نو کردن سطح رویی میزها کار سختی نیست. این موضوع هم همانند ساخت وسایل دست ساز، برای دکوراسیون شما شدیدا نو و مفید خواهد بود.

بازسازی میز طرح مرمر

مواد لازم برای چنین تغییر ساده اما کاربردی، فقط یک کاغذ طرح مرمری خواهد بود. شاید استفاده از کاغذ روی میز یک راه حل موقتی به نظر بیاید، اما پوشاندن آن با تکه ای شیشه یا چسب و موارد مشابه با آن، عمر وسیله شما را طولانی خواهد کرد. در ادامه می توانید وسایل دیگر خانه خود را هم با چنین کاغذهای مرمربی بازسازی کنید تا ظاهر هماهنگ و موزونی در خانه داشته باشید.

۵- بازسازی لامپ به صورت گره دار

اگر در خانه خود لامپ آویزان ساده ای دارید می توانید این ابتکار را برای آن به کار ببرید. برای بازسازی این وسیله برقی، ابتدا به کمی طناب، قیچی و چسب مایع نیاز دارید. به یاد داشته باشید که این پروژه نیازمند ۲ نفر و البته توجه و احتیاط فراوان خواهد بود.

بازسازی لامپ

ابتدا سیم بین لامپ و سقف را کاملا صاف کنید. برای این کار ابزارهایی وجود دارد اما به صورت دستی و با کمک فرد دیگر هم می توانید آن را انجام دهید. بعد از صاف کردن کامل سیم، باید طناب دلخواه خود را روی سیم ببافید. حوصله و دقت کافی در این مرحله به خرج دهید تا گره های مساوی ایجاد کنید.

بازسازی وسایل منزل

این که هیچ بخشی از سیم بعد از اتمام کار شما دیده نشود، مهمترین بخش ماجرا است. ضمن این که در این پروسه به چند نوع طناب نیاز دارید تا ظاهر زیباتری به لامپ خود ببخشید.

بازسازی وسایل منزل

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس درباره بازسازی وسایل چوبی و فلزی کهنه منزل صحبت و پنج مورد جدید را با شما ارائه کردیم. اگر در زمینه بازسازی وسایل قدیمی خانه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی